Det mesta har skrivits som jag tänkte, men jag tyckte mycket om det.

noike skrev:http://doctorwho.bbcamerica.com/extras-recipes
Mat Smith?
sfinx skrev:6.02
Citerar en kommentar på FB: More Canton! More Canton!![]()
Jag tycker att säsongen har fått en väldigt bra start. Det finns en sak jag kan sakna med wibbley wobbley avsnitten och det är den där känslan att att TARDISen kan landa utanför ens hus.
A bear skrev:sfinx skrev:6.02
Citerar en kommentar på FB: More Canton! More Canton!![]()
Jag tycker att säsongen har fått en väldigt bra start. Det finns en sak jag kan sakna med wibbley wobbley avsnitten och det är den där känslan att att TARDISen kan landa utanför ens hus.
Nu när osynlighetskretsen fungerar är det ju fullt möjligt att TARDISen redan är inne i ditt hus...
noike skrev:6.04
Doktorn och Tardis = One True Pair! Allvarligt. Alla andra ihopparningar under nya serien bleknar i jämförelse — även om River Song är kul är det ändå alltid någon som har övertaget över den andra. Det här... "What makes you think I'll ever return you?" Och sedan sättet Doktorn sitter och pillar på sladdarna och kontrollbordet. När spaken rör på sig, ögonen och leendet. Alla andra är tidsfördriv, folk han kan prata med för att han inte kan prata med sin Tardis. Metaforen i avsnittets titel är jävligt passande.
A bear skrev:6.04 Bästa. Avsnittet. ...På säsongen.
Ärligt: världsklass.
Och Rory har snart dött lika ofta som Kenny.
A bear skrev:Om någon (Helena?) sett Confidential kanske det blir tydligare - jag tror jag ska ta och se om de här 6 avsnitten - men vad jag fattar så måste Amy ha bytts ut alldeles i början på säsongen, antingen av The Silence eller rentav ännu tidigare (i samband med bodybagswitchen?). Allt vi sett av Amy, från 6.02 och framåt, har alltså varit Flesh!Amy, som iofs varit kontrollerad av riktiga Amy och alltså inte är en separat varelse, men... ewww. Stackars Rory.
Inte helt säker på att jag gillar den här twisten. Det är ett rätt rejält steg från "Tjejen som återskapade hela universum genom att minnas" till "Mystiskt gravidad tjej som måste räddas ur ett mystiskt fängelse". Men jag litar på Moffat.
eynosh skrev:Ok. Men fortfarande inget om hur hon kunde finnas på korten hållandes en unge eller vem regenerateungen var?
Vad var namnet på dörren?
Tam skrev:eynosh skrev:Ok. Men fortfarande inget om hur hon kunde finnas på korten hållandes en unge eller vem regenerateungen var?
Vad var namnet på dörren?
Såvitt jag minns är det fortfarande gåtor. Namnet på dörren var Morpeth Jetsan. Efter att ha lekt med det en stund är jag nu övertygad om att Moffat för vidare anagramtraditionen.
A bear skrev:Morpeth Jetsan = Phantom Jester?
(eller Romp 'Neath Jets, Ramjet Hen Spot, Tempt John's Ear...)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare