Tidernas sämsta filmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » mån okt 04, 2004 0:21

Jag är med zaxxen, känns som det är alldeles för många som sitter och säger att gammla svart-vita stumfilmer är bäst i hela världen. Sen kräker de på alla som ser en hollywoodfilm. Jag tar bring it on över någon gammal klassiker any day. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Nea » mån okt 04, 2004 0:22

caffeineaddict skrev:Nea: För att den är alldeles, alldeles fantastisk?

Så stilig, rörande, vacker, välspelad, innovativ (på riktigt, inte så där fejkinnovativ som vi talade om någon annanstans när det gällde musik). När vi såg den i skolan trodde jag många skulle ha samma reaktion som du men lo and behold när betydligt mer än en person reste sig upp klart berörd efter visningen och deklarerade att "det var minsann den bästa svartvita film jag har sett!".

Ovanstående skulle jag vilja använda för att beskriva Schindler's List (om vi pratar enbart svart-vita filmer, fastän den blivit inpelad på senare år), där kan vi snacka om en film som berörde mig. Måhända att det till stor del kan bero på vad den är baserad på, men den filmen sätter jag flera ljusår framför Citizen Kane. "List" satte sig under skinnet på mig i flera veckor efteråt, något "Kane" inte ens var i närheten av. Kanske 'fel' av mig att jämföra så pass annorlunda filmer enbart på basis av att de båda är filmat i svart-vitt, men jag gör det ändå. ;)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:22

poser: Jag kräks iofs inte på Hollywoodfilm av princip, men känner mig ändå lustigt träffad av ditt inlägg? Weird... ;)

Nu börjar jag väl snart bli hungrig i den här tråden också...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Pazuzu » mån okt 04, 2004 0:23

caffeineaddict: Nu när jag har dissat en favorit hos dig, är det fritt fram att dissa en av mina om du vill. ;) (dissnings-förslag: Evil Dead, Night of the Living Dead, Dawn of the Dead, The Crow, Nightmare on Elm Street, The Ring, Texas Chainsaw Massacre, etc etc).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:25

Nea: "Den bästa svartvita film jag har sett" när det sägs av folk under 20 år brukar man ju dock kunna tolka som "bästa film gjord innan 1975".

Dock håller jag fullständigt med vad det gäller Schindler's List, Alldeles fantastisk. Spielberg må vara överskattad i mångt och mycket, men där fick han in en sann fullträff (hans andra fullträffar: de två första Indy-filmerna och Duellen).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:27

Pazuzu: Tackar, tackar! Dock tycker jag om de flesta av de filmer du nämner, men Nightmare on Elm Street förstod jag mig aldrig på riktigt vad det var som var särskilt bra med. Jag satt och gäspade och tyckte mest det var lite mysigt småfånigt och aldrig överdrivet engagerande.

The Crow är okej, men inte mer. Finner inget speciellt med den heller, bortsett från själva looken som är snygg. Storymässigt är det Batman. Igen. Och då var Batman Returns bättre.

Resten som du nämner är bra eller mycket bra eller t.o.m. (DotD) absoluta mästerverk.
Senast redigerad av caffeineaddict mån okt 04, 2004 0:28, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Nea » mån okt 04, 2004 0:27

caffeineaddict skrev:Nea: "Den bästa svartvita film jag har sett" när det sägs av folk under 20 år brukar man ju dock kunna tolka som "bästa film gjord innan 1975".

Jo, jag vet jag fuskade lite där. ;)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav noike » mån okt 04, 2004 0:31

Och dessutom är ju Citizen Kane väldigt mycket Hollywood-film.

Och Caffeinaddict, de första två Indy-filmerna? Temple of Doom gjorde sig bäst som parodi i ett Clerks TAS-avsnitt. Kändes som om den utspelade sig i helt fel tidsperiod.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » mån okt 04, 2004 0:32

Jag dissar inte heller allt från Hollywood, men kände även jag mig träffad. Problemet med mainstream filmer är många.

1. De görs med en enda avsikt, att tjäna pengar.

Resterande punkter är egentligen bara konsekvenser av första punkten.

2. Slött/trött/bristande manus.
3. Skådespelarna (trots bra namn) är ofta mediokra. Mycket tack var punkt nr 2. Samt att "jag får mina pengar ändå, varför anstränga sig"
3. Klicheeartade, varför anstränga sig för att skapa någon intressant och nyskapande?

Pazuzu, Night of the living dead är det enda som jag skulle kunna försöka dissa. Tycker det är väldigt överskattad. TCM är dock det enda egentliga mästerverket. (av dem du nämnde)(antog att det var orginalet)
Senast redigerad av Tob mån okt 04, 2004 0:35, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:35

noike: Nej, nej, nej! Temple of Doom är nonstop-rollercoaster-actionfilmen andra mäts efter! Visst, storymässigt är den minst sagt korkad, men den är så läskigt underhållande att jag knappt varit med om maken. Jag ler som en galen pirat från början till slut.

Den tredje är ytterst tam i jämförelse.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Pazuzu » mån okt 04, 2004 0:39

Tobbee: Jo, det var originalet jag menade. Nyinspelningen kan inte ens mäta sig med originalet. :)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Nea » mån okt 04, 2004 0:43

Skulle även kunna passa på att putta in Eternal Sunshine of the Spotless Mind här. Egentligen är den inte en av de värsta filmer jag sett, men jag blev så grymt besviken på den filmen. Jag hade hört så mycket bra om den på förhand och förväntade mig verkligen ett mästerverk, men jisses amalia vad jag bedrog mig där. Tog nog mest upp den nu eftersom jag tycker den är ett bra exempel på just den sorts film som man knappt "får lov" att säga att man inte gillar.

Jag gillade konceptet skarpt och jag tyckte även om manuset, men det var utförandet jag satte mig tvärt emot. Tummen ner från min sida.
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav malavel » mån okt 04, 2004 0:50

Black Hawk Down: Hade nog varit lite jobbigt att ta reda på de 10 000 namnen och att ha med dem.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » mån okt 04, 2004 0:56

Poser: Min recension av titanic är grundad på de 30 minuterna jag såg innan jag somnade. Har nästan för mig att samma scen fortfarande rullade när jag vaknade till en gång. Sen lovade jag mig själv att aldrig se mer.

Ska vi se om jag kan gå igenom lite filmer som folk pratat om.

Vanilla Sky - Inte bra, inte jättedålig. Tom Cruise är my main man.

Black Hawk Down - Såg den på bio. Helt ok action. Förväntade mig action bryr mig inte såmycket om budskapet när jag bara vill se våld.

The Crow - Älskar, älskar älskar. Mörk så det ryker om det. Jag förstår faktiskt inte varför jag inte sett uppföljarna. Ett projekt tar form i mitt huvud.

Temple of Doom - Är den med den lilla ungen va? Sämsta indyfilmen men har en del bra scener helt klart.

Schindlers's List - Aldrig orkat se. Kommer bara en bit in i filmen sen tröttnar jag.

Three Kings - Läs black hawk down

En annan riktigt jävla genomusel film är spiderman men det har jag sagt i rätt många trådar redan
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » mån okt 04, 2004 1:37

Schindlers's List är bra, dra inte in den i detta. Jag snackar gammal skit. Som ingen igentligen tycker om, men många säger att de är bra, baraför man "måste" det om man är filmälskare.

Jag säger: Man kan vara filmälskare och BARA gilla Titanic, Spiderman, Starwars Ep1o2, ID4, Men in Black, T3 mfl... man måste inte hata filmerna.

ps. jag säger varken att jag gillar eller inte gillar ovanstående filmer, jag bara tog exempel.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 1:40

Zaxx skrev:Schindlers's List är bra, dra inte in den i detta. Jag snackar gammal skit. Som ingen igentligen tycker om, men många säger att de är bra, baraför man "måste" det om man är filmälskare.

Men, Zaxx, tror du ärligt talat att ingen tycker om de filmerna, och att alla som säger att de faktiskt tycker om dem gör det bara för att de "måste"?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Mr. Angelus » mån okt 04, 2004 9:58

Hatar den nyaste hulken filmen, snyygt gjord, men suger balle. Det enda som saknades var att hulken kunde flyga... iof det kunde han ju i princip. 8) :? :(
Buffy: "You don't know what feelings are."
Spike: "I damn well do! I lie awake every night."
Buffy: "You sleep during the day!"
Spike: "Yeah, bu-- You are missing the point."
Användarvisningsbild
Mr. Angelus
Minion

Inläggav VelocityBoy » mån okt 04, 2004 10:02

Mr. Angelus skrev:Hatar den nyaste hulken filmen, snyygt gjord, men suger balle. Det enda som saknades var att hulken kunde flyga... iof det kunde han ju i princip. 8) :? :(

Jag tyckte också att den var usel... men Hulk skall kunna, enligt serien, hoppa otroligt långa sträckor (upp till en och en halv kilometer om jag minns rätt).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav poser » mån okt 04, 2004 11:56

Nu kom jag på vilken film som är sämst, Kung pow: Enter the fist.

Att denna filmen har fått så mångas uppmärksamhet är för mig helt oförklarligt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav mattek72 » mån okt 04, 2004 12:07

Jag kan tänka mig många filmer som passar in här,men för att ta en så Spawn.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav BePatient » mån okt 04, 2004 12:27

Tjena. Här spammar man på ser jag.
Till saken:
Pazuzu skrev:Dessutom är det så otroligt löjligt med den brutna engelskan i tid och otid. Antingen "ren" engelska eller originalspråket!

Se Lilja 4ever och bli en rikare människa.
mattek72 skrev:Jag kan tänka mig många filmer som passar in här,men för att ta en så Spawn.

Ah, att alla kunde glömma bort detta förhistoriska testosteronskräp. Helt rätt.
BePatient
Minion

Inläggav malavel » mån okt 04, 2004 13:00

Spawn är ju en riktigt bra film!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Ai » mån okt 04, 2004 13:51

Titanic eller "...sjunk nån gång då jämrans båt..."

Det var ju tre timmar jag aldrig får tillbaka av mitt liv...

Sen om man ska in och spotta lite på klassiker:

Borta med Vinden

'Men HALLÅ!! Sluta gnäll över att ni svälter - det ligger en stor självdöd häst i grinnhålet!!!'

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » mån okt 04, 2004 13:56

Ai skrev:Titanic eller "...sjunk nån gång då jämrans båt..."

Det var ju tre timmar jag aldrig får tillbaka av mitt liv...

Sen om man ska in och spotta lite på klassiker:

Borta med Vinden

'Men HALLÅ!! Sluta gnäll över att ni svälter - det ligger en stor självdöd häst i grinnhålet!!!'

IRLG :D

Borta med vinden har jag inte orkat se då jag bara känner på mig att jag inte kommer tycka om vissa filmer. Titanic har jag redan sagt vad jag tycker om. Härligt att få höra någon från det kvinnliga könet säga det samma. Det var hårt att vara 15 och grabb när den filmen kom. Har aldrig kunnat titta på en Dicaprio-film sen dess utan att höra glädjetjut från hormonstinna tonårsflickor (jäklar vad snuskigt det lät ) :oops:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Ai » mån okt 04, 2004 14:02

Off: Jag var nog lite för gammal för att drabbas av DiCaprio febern. Jag hade sett honom i Gilbert Grape och var - som nästan alla andra - HELT golvad av talangen. Men vad gjorde han med den sen? :?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Lipton » mån okt 04, 2004 15:20

Jag såg hellboy för ett tag sedan, den var inte ens värd bandet den var inspelad på.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav malavel » mån okt 04, 2004 15:52

Alla mina favoritfilmer blir dissade! :(
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Noggster » mån okt 04, 2004 16:06

Kung Pow är ju iaf lite rolig, väldigt seg.. men sämsta ? nä.
Lilja 4-ever är ungefär likadan, helt otroligt seg och låglivad. Seriöst vi fattar vaffan du vill modeysson(som jag vekrligen orkar ta reda på hans namn) bär fram handlingen istället. Skit film...

Sämsta filmerna måste vara A man apart eller Freddy vs Jason (alt. Jason X)

Off: spiderman är väl inte äns i närheten av bottenlagret? tycker den klarar sig rätt bra, fast 2an drog ner en del på helhetsintrycket.

Sen som Zaxx sa, hatar folk som inte gillar film bara för det är mainstream, fan likadant med allt.. folk som inte gillar musik för att det är mainstream, skärpning.

Och sen detta med titanic, ja den är sämst.. men det finns fortfarande sämre. Det Titanic faller på är längden, ingen orkar tre timmar med den där skiten. Tre timmars-lagen gäller en hel del filmer, jag kan faktiskt erkänna att jag hade lite svårt i slutet av TTT för att det kändes som filmen aldrig tog slut.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » mån okt 04, 2004 16:18

Noggster skrev:Sen som Zaxx sa, hatar folk som inte gillar film bara för det är mainstream, fan likadant med allt.. folk som inte gillar musik för att det är mainstream, skärpning.

Mainstream film och musik lider ju av samma problem det skall tilltala så många som möjligt och de blir därför helt ansiktslösa och utan profil inget får irritera genomsnittstittaren... det finns undantag men majoriteten blir värdelösa.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » mån okt 04, 2004 16:19

Lipton: Men, men... Hellboy var ju en riktigt bra äventyrsfilm.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film