caffeineaddict skrev:Nea: För att den är alldeles, alldeles fantastisk?
Så stilig, rörande, vacker, välspelad, innovativ (på riktigt, inte så där fejkinnovativ som vi talade om någon annanstans när det gällde musik). När vi såg den i skolan trodde jag många skulle ha samma reaktion som du men lo and behold när betydligt mer än en person reste sig upp klart berörd efter visningen och deklarerade att "det var minsann den bästa svartvita film jag har sett!".
caffeineaddict skrev:Nea: "Den bästa svartvita film jag har sett" när det sägs av folk under 20 år brukar man ju dock kunna tolka som "bästa film gjord innan 1975".
Zaxx skrev:Schindlers's List är bra, dra inte in den i detta. Jag snackar gammal skit. Som ingen igentligen tycker om, men många säger att de är bra, baraför man "måste" det om man är filmälskare.
Mr. Angelus skrev:Hatar den nyaste hulken filmen, snyygt gjord, men suger balle. Det enda som saknades var att hulken kunde flyga... iof det kunde han ju i princip.![]()
![]()
Pazuzu skrev:Dessutom är det så otroligt löjligt med den brutna engelskan i tid och otid. Antingen "ren" engelska eller originalspråket!
mattek72 skrev:Jag kan tänka mig många filmer som passar in här,men för att ta en så Spawn.
Ai skrev:Titanic eller "...sjunk nån gång då jämrans båt..."
Det var ju tre timmar jag aldrig får tillbaka av mitt liv...
Sen om man ska in och spotta lite på klassiker:
Borta med Vinden
'Men HALLÅ!! Sluta gnäll över att ni svälter - det ligger en stor självdöd häst i grinnhålet!!!'
Noggster skrev:Sen som Zaxx sa, hatar folk som inte gillar film bara för det är mainstream, fan likadant med allt.. folk som inte gillar musik för att det är mainstream, skärpning.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare