caffeineaddict skrev:Nea och poser: Jag gillar Titanic mer än vad jag "borde". Det är en riktig guilty pleasure. poser, det är långt ifrån världens sämsta film hur man än ser på det. Även om man tycker storyn är tramsig så är den tekniskt och actionmässigt alldeles för skicklig för att vara världens sämsta film. Och det ingår närmast inget flaggviftande (kanske ett par på hamnen i början) vilket direkt gör den bättre än ett antal andra filmer.
För mig är det inte ens en "guilty pleasure", jag tycker bara helt enkelt att det är en väldigt välgjord film, både regimässigt och skådespelarmässigt. Jag vet inte om en del av motståndet kommer från att "den stora massan" gillar filmen (sak samma med
Lord of the Rings-filmerna) och då blir det automatiskt lite dåligt skimmer över filmerna. För det måste väl finnas någon anledning till att poser nominerar filmen utan att ens ha sett den.
caffeineaddict skrev: hoppa över de första 90 minuterna tills gubben i kajutan skriker "Iceberg, straight ahead!"
"Gubben i kajutan", hehe.

"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless