Tidernas sämsta filmer

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Tidernas sämsta filmer

Inläggav BePatient » sön okt 03, 2004 23:16

BePatient skrev:
Eisa skrev:det finns en film som är ännu värre än en princessas dagbok: mitt liv som popstjärna. den är ärligt talat det värsta jag har sett...någonsin.

Nu blev jag väldigt sugen på att dra igång en sämsta film-diskussion. Står åtminstone emot att skapa en ny tråd.
I - Lost in Space.
Ja! Dialogen innehåller verkligt allt man kan önska sig att den inte gjorde. Och manuset är något man skulle kunna förvänta sig från en chimpans hög på cannabis. Som ett riktigt riktigt dåligt datorspel, bara det att det är någon annan som lirar, och själv tvingas man Clockwork Orange-glugga på.
II - Mördande Legender.
"Klyschmaskinen Hollywood slår till igen!" borde denna heta. Jag var tvungen att lägga mig ner och ta ett piller efter denna (vete fan om det inte blev lite countrymusik på det också).
III - Fredagen den trettonde 5.
Smärta. Avstår nog från vidare kommentar.
BePatient
Minion

Inläggav caffeineaddict » sön okt 03, 2004 23:19

BePatient: Kick-ass fricking avatar! :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön okt 03, 2004 23:22

Hmm ska komma på vad den heter. Har något med hemsidor att göra. En skräckfilm. GAH hmmm jo vänta nu!

FearDotCom åhh herregud vad dålig den är.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » sön okt 03, 2004 23:29

Jag säger titanic.
Har inte sett filmen men så är det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Nea » sön okt 03, 2004 23:34

poser skrev:Jag säger titanic.
Har inte sett filmen men så är det.

Jag hade på känn att den filmen skulle nämnas ett antal gånger i den här tråden. :D

Själv såg jag nog den 5-6 ggr på bio och stortjöt varendaste gång. Älskar den filmen.

~

Nominerar annars Vanilla Sky och Dante's Peak till värsta-listan. Den första var något av det mest meningslösa psycho-dravel jag har sett och den andra var helt enkelt bara poänglös. Och enormt tramsig.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav VelocityBoy » sön okt 03, 2004 23:36

Jag kan nominera Battle royale 2 maken till dummare film har jag aldrig sett... den har inte ett enda försonande drag allt är bara värdelöst, allt! :evil:
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Pazuzu » sön okt 03, 2004 23:39

Rysaren The Boogeyman är en riktig kalkon! Det är väl meningen att den ska vara otäck, men är endast töntig. :twisted:
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » sön okt 03, 2004 23:43

Nea och poser: Jag gillar Titanic mer än vad jag "borde". Det är en riktig guilty pleasure. poser, det är långt ifrån världens sämsta film hur man än ser på det. Även om man tycker storyn är tramsig så är den tekniskt och actionmässigt alldeles för skicklig för att vara världens sämsta film. Och det ingår närmast inget flaggviftande (kanske ett par på hamnen i början) vilket direkt gör den bättre än ett antal andra filmer. Ladda hem den och hoppa över de första 90 minuterna tills gubben i kajutan skriker "Iceberg, straight ahead!" och se timmen därefter så förstår du förhoppningsvis vad jag menar. ;)

Nominerar Air Force One som världens sämsta film. Presidenten är inte bara god och rättvis utan dessutom en actionhjälte. Alla som bor öster om Berlin är onda, terrorister och förstår inte kapitalismens storhet. Presidenten är inte bara actionhjälte, han flyger sitt eget plan bättre än militärens piloter också. Oj titta, där var en dålig datoranimation när planen störtade.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav VelocityBoy » sön okt 03, 2004 23:45

Nea skrev:Nominerar annars Vanilla Sky

Jag tyckte att den var sådär... inte det sämsta jag har sett direkt jag skulle dock vilja se originalet den skall tydligen vara bättre.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav poser » sön okt 03, 2004 23:48

caffeineaddict: Hade kanske gjort det om det inte varit för att jag svurit en ed för mig själv att aldrig se den filmen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Pazuzu » sön okt 03, 2004 23:49

De flesta amerikanska actionfilmer av typen vi goda - ryssarna/irakierna etc onda. :( Jag såg några minuter på "Three Kings" innan jag gav upp.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav noike » sön okt 03, 2004 23:50

Vad jag tyckte när jag såg på Vanilla Sky (om Vanilla Ice hade varit med så hade jag nog gillat ned lite mer på det där dum-ironiska sättet) färgades av att vänner och bekanta hade hyllat den till skyarna. No pun intended. Filmen i sig vär bara dålig och klumpig, medan slutet var något av det sämsta jag har sett. Antagligen det enda av Cameron Crowe som jag verkligen inte gillade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nea » sön okt 03, 2004 23:55

caffeineaddict skrev:Nea och poser: Jag gillar Titanic mer än vad jag "borde". Det är en riktig guilty pleasure. poser, det är långt ifrån världens sämsta film hur man än ser på det. Även om man tycker storyn är tramsig så är den tekniskt och actionmässigt alldeles för skicklig för att vara världens sämsta film. Och det ingår närmast inget flaggviftande (kanske ett par på hamnen i början) vilket direkt gör den bättre än ett antal andra filmer.

För mig är det inte ens en "guilty pleasure", jag tycker bara helt enkelt att det är en väldigt välgjord film, både regimässigt och skådespelarmässigt. Jag vet inte om en del av motståndet kommer från att "den stora massan" gillar filmen (sak samma med Lord of the Rings-filmerna) och då blir det automatiskt lite dåligt skimmer över filmerna. För det måste väl finnas någon anledning till att poser nominerar filmen utan att ens ha sett den. ;)

caffeineaddict skrev: hoppa över de första 90 minuterna tills gubben i kajutan skriker "Iceberg, straight ahead!"

"Gubben i kajutan", hehe. :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Zaxx » sön okt 03, 2004 23:57

Jag tillhör kategorin som inte hatar filmer bara för man "måste" hata kommersiella-storfilmer-från-hollywood.

Nej jag nominerar gammal SKIT som folk inte ens tycker är bra, men som de ändå säger är de bästa de sett. Släpp sargen o kom in i matchen!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » sön okt 03, 2004 23:58

Jag vill se Titanic 2 där DiCaprio har överlevt tills de bärgar skutan i en luftficka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön okt 03, 2004 23:59

Två exempel:
Black Hawk down
40 days and 40 nights
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » mån okt 04, 2004 0:00

"I don't wanna be mainstream, I wanna piss in it" © Copywrite (han heter så)

Nej men det var sån hysteri runt hela filmen när den kom, folk gick och såg den 37 gånger på rad och spelade Celine låten dygnet runt. Det håller inte så då bestämmde jag mig för att aldrig se den. Hade kunna bryta detta men efter recensionen från off så känner jag ingen sug efter att se den.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:00

Pazuzu skrev:De flesta amerikanska actionfilmer av typen vi goda - ryssarna/irakierna etc onda. :( Jag såg några minuter på "Three Kings" innan jag gav upp.

Men, men... Three Kings om någon är ju filmen som går emot allt det... hela poängen är ju att soldaterna i början av filmen tror på alla sådana klyschor, men sen inser dubbelmoralen i att de som "frihetskämpar" inte tillåts hjälpa de som faktiskt behöver hjälp.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Nea » mån okt 04, 2004 0:02

caffeineaddict skrev:
Pazuzu skrev:De flesta amerikanska actionfilmer av typen vi goda - ryssarna/irakierna etc onda. :( Jag såg några minuter på "Three Kings" innan jag gav upp.

Men, men... Three Kings om någon är ju filmen som går emot allt det... hela poängen är ju att soldaterna i början av filmen tror på alla sådana klyschor, men sen inser dubbelmoralen i att de som "frihetskämpar" inte tillåts hjälpa de som faktiskt behöver hjälp.

Ooh, jag gillade Three Kings. Det var där jag upptäckte att Mark Wahlberg kunde agera. Och filmen i övrigt var också riktigt bra.
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav malavel » mån okt 04, 2004 0:02

Titanic, Three Kings och Black Hawk Down var helt ok.

King Arthur däremot. Yikes vilken usel film!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Pazuzu » mån okt 04, 2004 0:03

Jag såg nog inte filmen från början, så jag kanske missade det? :?:

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:03

Till alla som ogillade Vanilla Sky: Abre Los Ojos är långt mycket bättre. Och då såg jag ändå Vanilla Sky först. Fantastiskt hur två filmer med exakt samma handling (det är trots allt en rätt trogen remake) kan vara så långt ifrån varandra kvalitetsmässigt.

Vanilla Sky var inte sämst, men inte mer än okej (om ens det). Dock jublade jag i högan sky när jag insåg att Crowe hade komponerat en viss bild efter The Freewheelin' Bob Dylan-omslaget. Då gick det ett glädjerus genom kroppen. Synd att inte hela filmen höll sådan stil.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:06

Pazuzu: Snarare är det väl just om du såg början som man kan tolka det så. Vändpunkten kommer först en 30-45 min in i filmen.

Black Hawk Down dock är ett typexempel på sådan film du nämner. "Patriotiskt", rasistiskt dravel där varenda bild smyger fram budskapet att det inte spelar så stor roll hur många mörkhyade som skjuts ihjäl så länge amerikanerna klarar sig ut med livet i behåll.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Pazuzu » mån okt 04, 2004 0:08

Dessutom är det så otroligt löjligt med den brutna engelskan i tid och otid. Antingen "ren" engelska eller originalspråket!

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Nea » mån okt 04, 2004 0:11

Zaxx skrev:Jag tillhör kategorin som inte hatar filmer bara för man "måste" hata kommersiella-storfilmer-från-hollywood.

Nej jag nominerar gammal SKIT som folk inte ens tycker är bra, men som de ändå säger är de bästa de sett. Släpp sargen o kom in i matchen!

Kan till mångt och mycket hålla med dig om det, Zaxx.

Exempel: Citizen Kane. Tristare film fick jag leta länge och väl med lykta efter, men den är baske mig med på de flesta filmkritikers topplista över klassiker och allehanda mästerverk. Why?
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Pazuzu » mån okt 04, 2004 0:13

För att inte tala om Det sjunde inseglet. Jag bänkade mig framför tvn för något år sedan när den gick, men jag måste säga att den måste vara en av de långtråkigaste filmerna jag sett (förutom de scener där jag skrattade för att det var så löjligt). :twisted:

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:14

Nea: För att den är alldeles, alldeles fantastisk?

Så stilig, rörande, vacker, välspelad, innovativ (på riktigt, inte så där fejkinnovativ som vi talade om någon annanstans när det gällde musik). När vi såg den i skolan trodde jag många skulle ha samma reaktion som du men lo and behold när betydligt mer än en person reste sig upp klart berörd efter visningen och deklarerade att "det var minsann den bästa svartvita film jag har sett!".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån okt 04, 2004 0:15

Nea: tradition kan jag tänka mig. Jag gilalr filmen, men det är inte världens bästa. Långt ifrån. Däremot är den överjävulskt bra tekniskt och bakom kameran.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån okt 04, 2004 0:15

Pazuzu: *mitt Bergman-hjärta brister*

Det här är inte tråden för mig.... nu förstår jag hur Zaxx känner sig när vi är dumma och påstår att han inte är Spike... :( ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » mån okt 04, 2004 0:18

caffeineaddict skrev:Black Hawk Down dock är ett typexempel på sådan film du nämner. "Patriotiskt", rasistiskt dravel där varenda bild smyger fram budskapet att det inte spelar så stor roll hur många mörkhyade som skjuts ihjäl så länge amerikanerna klarar sig ut med livet i behåll.

Hemsk film! Och när den äntligen var slut blev den bara ännu hemskare: när eftertexterna börjar rulla står där något i stil med10 000 somalier och 40 amerikaner dog - och sen namnges de 40 amerikanerna som värsta hjältarna, men de där 10 000 andra är väl skitsamma :evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Nästa

Återgå till TV-serier och film