Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör apr 17, 2010 18:46

Kalla mig gärna arrogant skitstövel men jag har oftast lite svårt för korkade personer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav MissKittyFantastico » lör apr 17, 2010 18:53

"Sue Sylvester, dance on air" :D

Rachel har gigantomun, men jag tycker att hon sjunger bra. Finn däremot, bleäch.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Rombat » lör apr 17, 2010 18:56

noike skrev:Kalla mig gärna arrogant skitstövel men jag har oftast lite svårt för korkade personer.

Det finns fan ingen smart karaktär i Glee.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör apr 17, 2010 19:06

Rombat skrev:
noike skrev:Kalla mig gärna arrogant skitstövel men jag har oftast lite svårt för korkade personer.

Det är sant.

Möjligtvis den asiatiska tjejen. Hon som fejkade stamning för att få folk att låta henne vara ifred.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » sön apr 18, 2010 2:29

Sue Sylvester är smart på sitt eget sätt. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » sön apr 18, 2010 3:56

Finn är korkad på ett jobbigt sätt, de andra är korkade på ett roligt sätt. Jag ser verkligen inte någon kemi mellan Rachel och Finn. Däremot tyckte jag att Rachel och Puck hade bra kemi i det-där-avsnittet. Och jag tyckte ironiskt nog att Puck även hade bättre sångröst. Epic Finn-fail.
Och jag gillar Rachel. Hon är adorkable!

Brittany är smart! Hon vet sanningen om delfiner.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » sön apr 18, 2010 10:38

håller med hey! wow, must be a first!=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 21, 2010 12:35

Glee 5x15
Brittany levererar roligaste repliken som vanligt:
Will:.. that many of you haven't been treating the young ladies of our group very nicely lately. You're disrespectful, bullying, sexist, and I hate to say it, misogynistic.
Finn: I have no idea what that means.
Brittany: When I pulled my hamstrings i went to a misogynist.

I övrigt så älskade jag Madonna-temat, gammal fan (på det "glada" 80-talet) som jag är. Älskade Like a prayer-avslutningen och såklart Sue's video, men den hade jag ju sett på youtube redan.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons apr 21, 2010 19:11

Rombat skrev:

Har inte tänkt på det förrän nu, men... so fucking true!

Dock lägger jag in ett försvarande ord för Finn. Jag brukar inte gilla den sortens karaktär, men jag finner hans dumhet helt adorable och (spoiler tidigt avsnitt) har gjort sedan scenen med bilkraschen och bubbelpoolen i typ 1.02.

Har förresten inte sett några avsnitt sedan uppehållet än.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons apr 21, 2010 23:05

caffeineaddict skrev:Dock lägger jag in ett försvarande ord för Finn. Jag brukar inte gilla den sortens karaktär, men jag finner hans dumhet helt adorable och (spoiler tidigt avsnitt) har gjort sedan scenen med bilkraschen och bubbelpoolen i typ 1.02.

Även om jag också gillade de scenerna så räcker tyvärr inte det. Med dagens avsnitt kände jag att jag verkligen inte tycker Finn är rolig nånstans. Enligt mig är han en av de mest expendable karaktärerna. Jag skulle nog inte ha något problem alls om Finn inte skulle vara med längre - gör en bra OMG-HAN-DOG-Cliffhanger i slutet av säsongen istället för att behålla honom :D
Okej, han är inte *så* farlig. Jag står ut med honom. Men expendable, yes!

Och jag ser fortfarande ingen kemi mellan honom och Rachel. Nada. Verkligen helt tomt. Och att han låg med Santana gjorde honom inte direkt mer likable för mig.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » lör apr 24, 2010 14:18

Haha! Läste på tv.com om avsnittet efter att jag sett det, och hade helt missat att eleverna i korridorerna hade på sig en massa olika typiska Madonna-kostymer när Rachel och Finn sjöng Open Your Heart. Såg om den biten och begriper inte hur jag inte kunde se det första gången jag såg det, superroligt ju. :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Glorificus » lör apr 24, 2010 17:10

Spuffy skrev:Haha! Läste på tv.com om avsnittet efter att jag sett det, och hade helt missat att eleverna i korridorerna hade på sig en massa olika typiska Madonna-kostymer när Rachel och Finn sjöng Open Your Heart. Såg om den biten och begriper inte hur jag inte kunde se det första gången jag såg det, superroligt ju. :D

Jag hade svårt att koncentrera mig på Finn och Rachel för att det var så kul att leka "spot the Madonna". :D

Måste nästan se om Madonna-avsnittet i kväll, jag tyckte det var hur bra som helst! :lovebunnier:

HeY skrev:Jag ser verkligen inte någon kemi mellan Rachel och Finn. Däremot tyckte jag att Rachel och Puck hade bra kemi i det-där-avsnittet.

Mm, och Kurt och Finn har haft bra kemi i sina scener. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör apr 24, 2010 22:00

Kurt och Finn, det skulle vara bra mycket roligare än Rachel och Finn.. :D Kurt borde få någon typ av love interest snart.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Spuffy » ons apr 28, 2010 17:19

1.16. Gråtfest med Glee! Jag är trött och blir berörd av allt möjligt, grät floder när Mercedes sjöng trots att det var förutsägbart, härligt. Ett ovanligt avsnitt med andra personer i fokus än de vanliga, dock synd att det ska behövas ett eget avsnitt för det istället för att de ska vara mer med hela tiden. Jag vill se och höra mer av Puck (som inte var med nästan alls här heller), tycker inte jag hört honom sjunga på evigheter, medan jag är trött på Finn.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » ons apr 28, 2010 19:14

1x16 Tyckte tyvärr att det här var segt, inte alls i närheten av Madonna-avsnittet. Mercedes-numret var bäst, även om det var lite sappy. :) Sue Sylvester (SS?) inledande samtal med Kurt och Mercedes var jätteroligt dock. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HippieSpellan » ons apr 28, 2010 19:27

första gången jag vill höra mercedes sjunga igen faktiskt. oftast så får hon låtar som gör mig fysiskt trött att lyssna på.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » ons apr 28, 2010 19:46

Jag tycker det var jättebehövligt med fokus på andra personer än Rachel och Finn (bakgrunden fungerade de bättre i). "How come you two don't already have a show on Bravo?" var en bra fråga. :D Och jag gilalde bonding-scenen (bondage?) mellan Mercedes och Quinn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons apr 28, 2010 21:50

(spoiler 1x16) Sångnumrena var lite bleka, särskilt med förra veckans avsnitt i åtanke, och första halvan av avsnittet var rätt tråkigt, men sen tog det sig, Mercedes sång och Finns acceptans av Kurts pappa var fint.
Trevligt med lite utveckling på andra fronter än Finn och Rachel...
Kristin Chenoweth är jättebra, men jag tycker inte karaktären är särskilt kul och hade gärna lagt mer tid på huvudkaraktärerna.
Kurts beteende var rakt igenom irriterande och egoistiskt...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons apr 28, 2010 22:18

Jag håller med dig om Kristin, hennes karaktär hade kunnat vara mer intressant men jag tyckte allt med henne kändes njaha så det drog ner avsnittet. Kurt var verkligen en bitch här men det gör inte så mycket om karaktärerna blir såna, bara det inte blir för mycket karikatyr av det hela.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » ons apr 28, 2010 23:08

Egoisitisk, ja. Men det är meningen att de ska spela personer som går i high school. Det är inte Top Philanthropist. Egoism kommer på köpet då, och allt kändes faktiskt rätt bra uppbyggt med en dåligt genomtänkt plan från Kurt sida.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tor apr 29, 2010 21:04

jag håller med noike! jag gillar atthan blev emo och ego, för det är så tonåringar är, skulle vara för sliskigt ifall han var stereotypt gay var supertrevlig, supersnäll och helt genomgod
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » fre maj 07, 2010 9:22

Jag vill ha mer Quinn. Alldeles för lite Quinn nuförtiden.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre maj 07, 2010 14:00

Rombat skrev:Jag vill ha mer Quinn. Alldeles för lite Quinn nuförtiden.

Håller med. Trodde inte jag skulle säga det när jag började se serien men Quinn: :lovebunnier:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör maj 08, 2010 1:57

Ja verkligen! Jag antar att vi får mer Quin snart iom bäbisen som nog kommer mot slutet, skulle jag tro.

BTW så har Brittany och Santana blivit promoted som regulars nästa säsong. :extas:

Vet inte om det är spoiler, men utifall att.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » lör maj 08, 2010 2:11

mja jag orkar inte medquinns "men det är så synd om mig"blick. fast jag älskade hennes contribute i madonnaavsnittet. bara liiiiiite udda att hon hoppar omkring som på studsmatta med den magen

Edit: oooh älskade föresten låten i senaste avsnittet med olivia och sue, trots att det var så äckligt redigerat =D 4 thumbs up
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HippieSpellan » ons maj 12, 2010 10:55

s01e18 Jag gillar avsnittet skitmkt! låtarna är dåliga men själva avsnittet är bra!
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons maj 12, 2010 21:27

Jag gillade också 1x18! Både låtar och avsnitt. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » ons maj 12, 2010 21:32

1.18
- there's only one person in the whole world that can tell you what you are.
- me.
- no. me, sue sylvester.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav MissKittyFantastico » ons maj 12, 2010 21:36

HippieSpellan skrev:s01e18 Jag gillar avsnittet skitmkt! låtarna är dåliga men själva avsnittet är bra!

OMG!!! :eek: I'm not talking to you.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav MissKittyFantastico » ons maj 12, 2010 21:37

Tinwiel skrev:Jag gillade också 1x18! Både låtar och avsnitt. :)

Hanna får fortsätta vara min vän.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film