Hm, varför är jag så lat att jag bara kollar tråden när jag sett ett nytt avsnitt och därför inte märker hur hela den här intressanta debatten startat efter mitt förra inlägg?
HeY - Håller med dig fullständigt i hela inlägget.
Helt osannolikt att Lucifer kan döda alla gudarna så enkelt, och jag förstår inte poängen, och det blir dumt när man får känslan att kristendomen krossade de andra.Och ja, även jag känner mig bitter. Så bitter faktiskt, att jag föreslagit för Glory att vi ska klumpa ihop de tre sista och se på en gång för att "snabbt göra bort skiten"

även om jag tror att jag sålde in det som en bra idé för att man blir mer engagerad och slipper vänta så länge på varje avsnitt då.

HeY skrev:5x19
Hm, nja, jag vet inte riktigt. Den som en gång kallade detta för "Charmed for the emo generation" tycker jag nog inte längre var helt ute och cyklade
Jag menar, nu tar vi in massor av nya *jättefarliga* spelare: boom, crash, bang och alla är döda. Väldigt Charmed.
SPN hade vunnit på att välja Buffy versionen av magivärlden. Charmed versionen tycker jag har gjort serien alldeles för osannolik och rörig. Men egentligen tycker jag att de borde ha hållit sig till sin egen magiska värld, där allt man trodde finns under sängen när man var liten finns. Och de är organiserade. Och det finns en yellow-eyed boss som eventuellt har en boss som eventuellt har en boss. De borde behållit fokusen på myter, men inte de religiösa.
Mest av allt håller jag med dig om det här. Trodde aldrig att Supernatural skulle kännas som Charmed men nu var det så. Caterwaul - Välkommen!!
gaia - Du tittar just nu? Har du kommit till delen med 5x08
CSI Miami? För det var min favorit by far!