Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » sön apr 25, 2010 21:26

5.04 Doktorn imiterar TARDISen. Och det är bara att han har parkeringsbromsen på... jaja, det var en kul replik.

Jag tror fortfarande jag gillar River. Jag blir mer och mer övertygad om att jag gillar Amy. Men hundratals weeping angels är inte mer skrämmande än en virtuell en, och mycket hänger på hur de väljer att knyta ihop det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön apr 25, 2010 21:37

5.04 Jag gillade kombinationen mellan Weeping Angels och zombies. Och River Song gillar jag, fast mindre än Amy. Finns stor chans att hon blir ny favorit-companion.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » sön apr 25, 2010 22:20

5x04
Jag undrar om River Song är nr 12? Eller kanske vad som händer efter nr 12? Först har man 12 manliga doktorer, sen 12 kvinnliga? Äsch, jag vet inte. Det var något med hur hon kallade Amy för "brilliant" och att även Doktorn gjorde det som fick mig att gå i de banorna. Men att hon skulle vara Doktorns fru känns lite för uppenbart. Hon är så mystisk att det känns som om det inte går komma på en tillfredsställande lösning! Doktorns dotter? Syster? Åh! Vad kan hon vara ---

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån apr 26, 2010 1:18

HeY skrev:5x04
Jag undrar om River Song är nr 12? Eller kanske vad som händer efter nr 12? Först har man 12 manliga doktorer, sen 12 kvinnliga? Äsch, jag vet inte. Det var något med hur hon kallade Amy för "brilliant" och att även Doktorn gjorde det som fick mig att gå i de banorna. Men att hon skulle vara Doktorns fru känns lite för uppenbart. Hon är så mystisk att det känns som om det inte går komma på en tillfredsställande lösning! Doktorns dotter? Syster? Åh! Vad kan hon vara ---

Jag vet. Min lillasyster uttryckte det rätt bra: "Det känns som om allt slutar med henne." Precis känns det. Hon kanske är en timelady, helt enkelt.
Nu har jag sett om det, och det är så många trådar att dra i så att jag tänker nog inte ens börja. Tricky Moffat, blandar Silence in the library och Blink om vartannat så det är svårt att veta vad som är viktigt.
I Blink tog de ju foton på änglarna...nämner bara det, betyder kanske inget.
Det är ett riktigt spännande avsnitt när jag lyckas släppa River Song. Amy fortsätter vinna mark.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tomas » mån apr 26, 2010 16:51

sfinx skrev:I Blink tog de ju foton på änglarna...nämner bara det, betyder kanske inget.

Sa de inte att änglarna på jorden bara var scavengers eller något liknande och inte alls lika kraftfulla som ängeln i detta avsnitt? Avbildningsregeln kanske inte gäller då...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 27, 2010 15:09

5x04

Me no likey the cliffhanger thingy. Bra avsnitt annars. Blink är ett av de avsnitt som skrämt mig mest av alla Doctor Who-avsnitt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » tis apr 27, 2010 16:56

AKS skrev:5.03: Meh. Detta avsnitt engagerade mig inte alls.

Jag kan inte hålla med. Det var inte lika bra som de två första men jag gillade flera saker, inte minst cyborg-doktorn och kanske allra mest att Amy inte minns daleksarna. Det gav mig lite myspirr i stil med Bad Wolf. Och jag gillar på något vis att daleksarna kommer tillbaka lite då och då, har inte tröttnat än iaf (sååå mycket har de väl ändå inte varit med? En gång per säsong om vi räknar dubblar/tripplar som "en gång"/samma historia? De är ändå huvudskurkarna, lite som vampyrer i Buffy.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör maj 01, 2010 22:05

5.05 — Where's Spoon?
— There is no Spoon! :D

Det känns som om att de vill att man ska tolka River Songs mord till att vara Doktorn, men det känns alldeles för lätt. Men nästa gång de träffas kommer alltså Doktorn att ha överhanden i informationsflödet? Ja tack. Och hans raseriutbrott: awesome. Och hans "don't be stupid!" angående rymdkontiniuumvärdet mellan honom, River och hundra änglar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » lör maj 01, 2010 22:08

5x05
Mest dåliga saker
Fy fasen vad tråkig River song är. Är det att gå långt och säga att det är doktorn hon har dödat? Men hela den karaktären känns Blääääää. Förövrigt tycker jag storarcen påminner lite väl mkt om Bad Wolf.

Fråga om en av scenerna:
Var det bara jag som tyckte att scenen där dom står vid havet mot slutet av avsnittet liknande "elaka vargviken" i "Norge" från när Rose kommer tillbaka?

Nästa veckas avsnitt:
Vampyerer! I Italien!YAY!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » sön maj 02, 2010 9:27

eynosh skrev:5x05
Mest dåliga saker
Fy fasen vad tråkig River song är. Är det att gå långt och säga att det är doktorn hon har dödat? Men hela den karaktären känns Blääääää. Förövrigt tycker jag storarcen påminner lite väl mkt om Bad Wolf.

Den enda likheten med Bad Wolf är väl att de dyker upp i varje avsnitt men sprickorna här har flera gånger skrivits in som en del av handlingen och det dröjer tydligen inte tills slutet av säsongen innan doktorn blir medveten om dem.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav eynosh » sön maj 02, 2010 10:33

Tomas skrev:
eynosh skrev:5x05
Mest dåliga saker

Den enda likheten med Bad Wolf är väl att de dyker upp i varje avsnitt men sprickorna här har flera gånger skrivits in som en del av handlingen och det dröjer tydligen inte tills slutet av säsongen innan doktorn blir medveten om dem.

Men också det är med att Amy är i mitten av allt, ansvarig för allt på något sätt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » sön maj 02, 2010 17:12

5.04: Förbonkat bra avsnitt. "Vad snabbt avsnittet gick!" var min första spontana reaktion då det bröts. Trodde nog det var minst tio minuter kvar i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön maj 02, 2010 18:29

(spoiler 5.04/05) Jag har verkligen inga problem med River Song, har alltid gillat Alex Kingston och jag tycker hon och Matt Smith har flera härliga replikväxlingar. Matt Smith blir förresten bara bättre och bättre. Och sisådär sjuhundra höjdarrepliker, änglar, starka Amy-ögonblick och... ja fan, det här var bra. Inte bäst, men riktigt riktigt jäkla bra. Två avsnitt som var så grymt pacade att de kändes som ett i längd.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » sön maj 02, 2010 18:30

Jag håller helt med Karl Färm härovan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön maj 02, 2010 18:33

Medhåll om allt från mig med. Har aldrig förstått varför så många inte gillar River Song. Don't believe the un-hype säger jag.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön maj 02, 2010 19:21

AKS skrev:Medhåll om allt från mig med. Har aldrig förstått varför så många inte gillar River Song. Don't believe the un-hype säger jag.

Är det många? Jag tror bara jag stött på Helena och Anosheh. Helenas verkar ju mest vara ideologisk dessutom. :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » sön maj 02, 2010 19:25

Jag vet inte, jag tycker River Song är lite varken eller. Hon är ok. Varken dålig eller bra. Fast, hon ger lite extra spänning, med eventuella "spoilers" som slipper ut.
Jag tyckte att 3x04-05 var riktigt bra. Jag börjar gilla båda Matt Smith och Karen Gillan. Det här blir nog riktigt bra :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » sön maj 02, 2010 20:23

noike skrev:
AKS skrev:Medhåll om allt från mig med. Har aldrig förstått varför så många inte gillar River Song. Don't believe the un-hype säger jag.

Är det många? Jag tror bara jag stött på Helena och Anosheh. Helenas verkar ju mest vara ideologisk dessutom. :D

Det är en känsla jag inte fått bara här utan även ute på det internationella nätverket.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön maj 02, 2010 20:25

AKS skrev:Det är en känsla jag inte fått bara här utan även ute på det internationella nätverket.

Tokigt! Har inte Buffy s6 visat att det Internationlla Nätverket har fel fel fel?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » sön maj 02, 2010 21:06

Fortsätter på ert prat:
Jag tycker om skådisen, hon var med i cityakuten. Jag hade heller inte emot henne i S4 eller när det nu var hon var med. Nu senast tyckte jag inte om henne för att jag tyckte hon var... konstig. Hon är tråkig, förutsägbar, blaha och känns som Lana Lang.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön maj 02, 2010 21:30

Men Spoon då? SPOOOOON! Stackarn.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön maj 02, 2010 23:28

(spoiler 5x05) Jag tycker att River Song borde var bättre än hon är, men hon är okej.

Bra avsnitt, men inte superbra.
Änglarna är ju skitbra, men de va inte alls lika scary som sist.
Tycker också att Amy är lite för mesig än så länge, som när den sista clericen skulle gå iväg och "kolla läget".
Där borde hon allt ha rutit till lite.

Fast hon var inte fullt så mesig mot slutet förstås :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » sön maj 02, 2010 23:57

5.05
Bra avsnitt. Spännande med änglarna, vilka bra monster de är.
-We don´t comfortable chairs.
River Song tror jag fortfarande kommer att göra något jag inte gillar. Karäktären är ok, men mer ideologisk grund som sagt.
Arcen tätnar. Hurra!
Amy; det är inte en bra idé att få den man ska gifta sig med att göra slut genom att vara otrogen, inte ens med en timelord.
Apropå det:
http://www.youtube.com/watch?v=NjUAFwLp ... re=related
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » tis maj 04, 2010 1:52

Så jag fick för mig att rita om Cybermen: http://www.flickr.com/photos/carboncopy/4576073957/ Baserade på gamla och nya och så lite eget.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » tis maj 04, 2010 9:32

:) Liking the the cyberman!

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » tis maj 04, 2010 21:38

5.01-02
Jag trodde det aldrig men jag älskar honom. Redan. Så fort? WTF? Och Amelia Pond! Jäj! Hoppas de inte menar allvar med att hon ska åka hem. Det vore iofs TYPISKT DW.

Fantastiskt underbart första avsnitt. Visst gissade man tidigt att det skulle vara ungen som han hämtade när hon skulle växt upp (för man kan ju inte ha ett barn som companion?) och man fattade ju att det var hon som var den äldre när han kom tillbaka och man såg ju på hennes strumpbyxor att hon inte var polis. Men all som förutspåddes gladde mig att det var så :)

Rysningar i slutet när han patar med ögat o alla gamla doctors flashar förbi och han säger "Hello! I'm the Doctor. Basically, run". Eccelstonhyllning! För mig iaf!

I slutet av andra avsnittet kände jag mig asnöjd. Vilken ny fin doctor! Vilken ny fin "rose"! Vilken upp-putsad fin TARDIS! Grön Screwdriver!

Jag känner att jag fått Eccelston & Rose tillbaka!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Matt » lör maj 08, 2010 16:34

Har sparat elvan ett tag.
Men har nu sett 5x01-02
Och fan vad bra det var!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » lör maj 08, 2010 21:20

5.06
Matt Smith efter att tjejerna exploderat.
— Your girls are dead.
— ... you lie...
— Shouldn't I be dead? ...Huh?

Sättet han levererar det på. Grymt bra och underspelat. Sedan: lånekortet. William! Det kan vara den snyggaste referensen av den typen jag sett. Typen = sorten, inte William.

Detaljerna och delarna var bättre än helheten tyvärr. Jag vet inte riktigt vad som saknades men möjligvis hade det kanske blivit bättre ifall det inte hade haft ABC-handlingen utan några direkta överraskningar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » lör maj 08, 2010 22:24

Så nu har jag sett sex avsnitt idag.
Då måste man vänta en vecka.
Jävla skit.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » sön maj 09, 2010 4:10

noike skrev:5.06
Detaljerna och delarna var bättre än helheten tyvärr. Jag vet inte riktigt vad som saknades men möjligvis hade det kanske blivit bättre ifall det inte hade haft ABC-handlingen utan några direkta överraskningar.

Jag tyckte detaljerna, de härliga detaljerna, gjorde helheten. Jag tyckte om det väldigt mycket och kände inte att något saknades.

Och jag hoppas Rory stannar ett tag nu.

Och trailern för nästa vecka? The muthafucking awesome. Dream Lord, eh? Bring it.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film