Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » tor apr 08, 2010 21:39

AKS skrev:
Binchy skrev:Nyss såg jag Stardust för sjunde gången eller så. Den gillar jag skarpt. Den är förtrollande, rolig, mysig, crazy, sagolik, romantisk och quirky.

Oh, den är så bra! Snudd på 5/5 för mig och där har vi väldigt få filmer på min lista. Jag har sett den fyra gånger. Fler kommer det att bli.

What she said! ggr 2. Ja, Stardust är en himla fin film.

Nån som läst böckerna?

Edit: ny sida.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tor apr 08, 2010 22:44

Ja, jag gillar Stardust. Det är en fin liten saga. Jag har inte läst så mycket Gaiman, men jag föredrar den framför Good Omens i alla fall. (Och nu blir jag väl lynchad för att jag säger det... :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tor apr 08, 2010 22:48

AKS skrev:Ja, jag gillar Stardust. Det är en fin liten saga. Jag har inte läst så mycket Gaiman, men jag föredrar den framför Good Omens i alla fall. (Och nu blir jag väl lynchad för att jag säger det... :))

Jag blev mest förvånad. Stardust är för fin för att dissa till förmån för en annan Gaimanbok. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » tor apr 08, 2010 23:15

Good Omens är ingen Gaiman-bok, det är en Gaiman & Pratchett och är något helt annat. Gaimans böcker är närmare Stardust än den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre apr 09, 2010 0:35

Jag vet att Gaiman skrev boken ihop med Pratchett, men jag tycker ändå jag kan jämföra mina läsupplevelser. Precis som jag tycker att The Talisman är en av Kings allra bästa böcker trots att han inte är ensam författare. För mig räknas det ändå. And that's how I roll.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » fre apr 09, 2010 1:36

Fast American Gods sparkar de andras röv. Även om det också i grunden är samma berättelse som alla de andra böckerna.

Anansi Boys är sämst.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre apr 09, 2010 4:16

AKS skrev:Jag vet att Gaiman skrev boken ihop med Pratchett, men jag tycker ändå jag kan jämföra mina läsupplevelser. Precis som jag tycker att The Talisman är en av Kings allra bästa böcker trots att han inte är ensam författare. För mig räknas det ändå. And that's how I roll.

Håller med i grund men Gaiman är inte den mest... mångsidiga författaren och Good Omens är väldigt olika de andra. Den känns mycket mer som en Pratchettbok IMO. De jag tycker är Neils bästa verk är Doll's House och Three Septembers and a January. Kanske Mr Punch också. Gaiman serieförfattaren > prosaförfattaren.

Jag har mycket enklare att räkna Freedom & Necessity som en Steven Brust-bok trots att han skrev den med Emma Bull eftersom hans övriga produktion är mångfaceterad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör apr 10, 2010 18:14

Tänkte se film ikväll, men kan inte komma på nån bra (osedd). Jag skulle vilja se en mysfilm. Gärna lite rolig också! Men drama är aldrig fel heller, bara den är mysig.
Några förslag? :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » lör apr 10, 2010 18:25

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » lör apr 10, 2010 23:09

Kick-Ass var en förbonkat underhållande film. Hit Girl is my hero! :D Jag orkar inte skriva nåt längre inlägg utan nöjer med att säga att den var rolig, våldsam och charmig. 8/10

Kvinnor i min åldersgrupp har snittat filmen på 4,8 på IMDb. Tråkiga människor.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön apr 11, 2010 0:35

Jo, Kick-Ass var suverän underhållning och bland det roligaste var att se Nicolas Cage göra något riktigt bra igen. För första gången på fan vet hur länge. Han är fortfarande Nicolas Cage, men ponnyn använder sitt enda trick (hej Roger!) så att han det fungerar som bäst och (spoiler minispoiler) när man inser att Adam West-imitationen inte bara är Cage som har kul, utan gissningsvis karaktären som vet att han försöker vara Batman, bara det att Adam West är HANS bild av Batman, så blir det så jäääävla roligt! 4 / 5

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » sön apr 11, 2010 0:43

Inglorious Basterds

Till slut kom jag mig för med att se den. Fick låna på Blue-Ray av en kollega. Tyckte att den var väldigt bra. Jag hade spoilat mig själv om vissa historiska inkorrektheter, så jag blev inte förvånad. Uppfriskande med en film där tyskarna pratar tyska och fransmännen franska. Appropå språk så blev det lite konstigt när jag såg filmen för av gammal vana valde jag engelsk undertext, men nu pratade ju tyskarna faktiskt tyska så nu hörde jag tyska som jag delvis förstod samtidigt som jag läste texten på engeska och allt översattes på något sätt till svenska i min hjärna. Virrigt värre.

Min enda invändning mot filmen är att Mike Myers är med. Han har inte förmågan att spela en karaktär som inte är överdriven och totalt saknar trovärdighet, så även här. Det var lite väl mycket "Cheerio jolly old chap" över honom. Såg en intervju i extramaterialet med Tarantino och Pitt där Tarantino pratar om att hur fånigt det är när man måste rent ut berätta handlingen för publiken och att han bara gjorde det två gånger i filmen varav han nämnde just den scen jag störde mig på. Han menade att han när han ändå var tvungen att göra det närmast gjorde en parodi på den typen av scen istället. Kan nog hålla med lite, men jag tror att om han valt någon annan än Myers så skulle jag tagit till mig den bättre, men å andra sidan hade den kanske inte blivit lika skruvad som Tarantino hade velat ha den utan Myers överdrivenhet
.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » sön apr 11, 2010 22:30

Alice in Wonderland

den levde upp till mina förväntningar ganska exakt. Jag gillade Alice, och några bikaraktärer var rätt så lyckade, men jag tyckte inte att Burton lyckades göra nåt särskilt med dem. HBC var riktigt bra.
Slutet var riktigt dåligt, som nån skrev innan borde det förankrats på NÅT sätt i handlingen, men det blev bara billigt. Besvikelsen var Johnny Depp, som verkligen inte gjorde något roligt, trots att han borde ha en tacksam karaktär att jobba med. Han borde nog göra lite filmer som inte är Tim Burton ett tag nu.

6/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön apr 11, 2010 23:42

Shutter Island
Ok, jag tänkte redan i början av filmen att "det kan vara Leonardo som är Laeddis och han är galen och vill inte inse att han är mördaren, men så är det nog inte för jag har fått för mig att författaren skriver klassiska polisromaner så då är det nog en polisroman". Varför jag trodde att författaren skriver såna romaner vet jag inte, för jag har inte läst någon bok av honom, det var väl något jag trodde att jag läst. Han visade sig ju vara galen. Filmen var ok, men väldigt tung. Även om hans levnadsöde var intressant och ur den synvinkeln så var "han är Laeddis" den intressantare storyn men storyn hade blivit rätt intressant om det hade visat sig att de försökt lura i honom att han var galen, han trodde det och sen visade det sig att han ändå inte var galen och allt det "polisen" trodde om mentalsjukhuset var sant..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån apr 12, 2010 10:53

mer alice:
The White Queen var förresten riktigt dålig också.
Men handlingen. Att Alice till slut bara gjorde det som förväntades av henne, d.v.s. dödade Jabberwocken i strid, kändes som det gick rakt emot vad jag trodde Alice skulle handla om, d.v.s. att gå sin egen väg, att göra vad hon tyckte var rätt. Den naturliga fortsättningen på det hon gjorde i Underlandet vore att hon skulle gått upp ur hålet och gift sig med Hamish...

katten var dock bra. Stephen Fry! :lovebunnier:

kanske 5/10 ändå.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » mån apr 12, 2010 17:10

Till de positiva sakerna som folk har försökt hitta om Alice kan jag tillägga att Mia Wasikowska (of In Treatment fame) är riktigt lyckad i huvudrollen. Och att inte bara Stephen Fry utan även en stundtals mycket fin 3D-teknik gör katten till en magisk och vacker figur.

Inte sämre än jag hade väntat mig men givetvis mycket mycket sämre än jag hade hoppats. Ger en svag trea för att jag ändå tyckte att den var värd det dyra biobesöket.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tam » ons apr 14, 2010 14:54

Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Garim » ons apr 14, 2010 15:09

Och enligt Variety så:
Whedon will also rework Zak Penn's script.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons apr 14, 2010 17:43

Ha, det läste jag förra veckan och letade efter någon slags Joss-nyhetstråd tills jag tröttnade och glömde bort det. :D

(edit) Yay, en varning! :) (/edit)

(edit 2) Medan jag ju ännu hellre vill ha Joss på TV, gärna Showtime/HBO/AMC, så ser jag nog ändå lite fram emot det här. Iron Man var ju bra, Iron Man 2 verkar bli ännu bättre och nog har de hittat rätt kille för att få till den där teamkänslan och banter som därmed följer. Plus att vi kommer få höra Robert Downey Jr. säga Joss-dialog. Om det alls händer, vill säga. (/edit)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » ons apr 14, 2010 18:12

Ja, om det blir av. Hade han bara kört på ett existerande manus helt så hade det nog varit helt klart, men omskrivningar riskerar att göra att han trillar ut som på Wonder Woman.

I övrigt vill jag inte dra paralleller; avengers är långt mer intressant än tråk-woman.

Dessutom: Robert Downey Jr och Joss kanske får Edward Norton att rycka upp sig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons apr 14, 2010 18:37

Ytterligare en serietidningsfilm alltså... yay? Men kan bli kul.

Under tiden gör Werner Herzog grottmålningsdokumentärer i 3D.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons apr 14, 2010 18:45

Jag läste om det! Ser fram emot det, inte så mycket för 3Dn utan mest för Werners voice-over.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » sön apr 18, 2010 8:39

Vi såg Avatar igår. Inte i 3D, men man kunde ju se var det hade varit extra snyggt om det hade varit i 3D. Hade de svansar bara för att kunna vifta ut dem från bioduken, eller?

Det var ju en väldigt snygg film, men storyn? Den har vi sett så många gånger innan. Jag satt och tänkte på Independence Day, bara det att här var det amerikanerna som skövlat färdigt på jorden och nu sökte sig till nästa planet för att börja skövla och döda där. Och namnet på det där ämnet var så dumt. Unobtanium!?! Suck... Jag tänkte också på citatet från Braveheart; They may take our lives, but they will never take OUR FREEDOM!

Sen har jag nog sett för många "Why do people laugh at creationists?" på YouTube. Jag funderade på vad den evolutionära fördelen med att vara blå kunde vara, och kunde inte komma på någon. Fast, det är ju en saga, så många djup ska den inte ha.

Var han som spelade Sully verkligen rullstolsburen? Eller var det också lite computer animation? De knäna, och de magra, "döda" benen, dem är det svårt att spela. Sådana blir de ju först efter några års inaktivitet. Fast man fick väl bara se dem noga i en scen, så det kunde ju vara fake.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav lilith » sön apr 18, 2010 10:50

Binchy skrev:Sen har jag nog sett för många "Why do people laugh at creationists?" på YouTube. Jag funderade på vad den evolutionära fördelen med att vara blå kunde vara, och kunde inte komma på någon. Fast, det är ju en saga, så många djup ska den inte ha.

Tycker inte det där med att vara blå i en helt annan värld är så konstigt evolutionärt. Om man vänder på det: Varför är det en fördel att vara rosa-beige? Vi kunde väl lika gärna vara ljusblå eller ljusgröna? Men någon gång har generna för pigment valt det rosa-brun-svart spåret. Minns inte hur gamla de generna är, dvs i vilka arter man kan hitta dem, men jag har läst om det lite grann. Man kan mycket väl tänka sig att i en helt annan värld med ett helt annat evolutionärt träd, skulle kanske pigmenten ha tagit en annan väg färgmässigt.

Binchy skrev:Var han som spelade Sully verkligen rullstolsburen.

Nej, han har ju spelat in fler actionfilmer.

Synd att du inte såg i 3D. För jävla snyggt! Vet inte om du sett andra filmer i 3D nyligen på bio, men det handlar inte så mycket om att saker sticker ut ur duken som att ge ett helt annat djup. Jag är helt såld på 3D. Jag vill se ALLT i 3D från och med nu.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » sön apr 18, 2010 10:54

lilith skrev:Jag vill se ALLT i 3D från och med nu.

Jag har bara hunnit se Coraline i 3D, men det var faktiskt jäkla imponerande. Just som du säger, generellt mer djup snarare än bara Hajen 3-D-effekter (har ni någonsin prövat att se Fredagen den 13:e, Del 3D utan 3D. Väldigt, väldigt roligt. "Varför hugger han kniven i kameramannen så många gånger?"). Har en liten önskelista på filmer som jag skulle vilja se i 3D. Caligula t.ex. vore roligt. Fatta porr i 3D. Det vore nog mittemellan skitroligt och väldigt skrämmande.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav lilith » sön apr 18, 2010 10:58

caffeineaddict skrev:Har en liten önskelista på filmer som jag skulle vilja se i 3D. Caligula t.ex. vore roligt. Fatta porr i 3D. Det vore nog mittemellan skitroligt och väldigt skrämmande.

:eek: saknar...ord
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » sön apr 18, 2010 11:02

caffeineaddict skrev:
lilith skrev:Jag vill se ALLT i 3D från och med nu.

Jag har bara hunnit se Coraline i 3D, men det var faktiskt jäkla imponerande. Just som du säger, generellt mer djup snarare än bara Hajen 3-D-effekter (har ni någonsin prövat att se Fredagen den 13:e, Del 3D utan 3D. Väldigt, väldigt roligt. "Varför hugger han kniven i kameramannen så många gånger?"). Har en liten önskelista på filmer som jag skulle vilja se i 3D. Caligula t.ex. vore roligt. Fatta porr i 3D. Det vore nog mittemellan skitroligt och väldigt skrämmande.

Ducka för cumshots!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » sön apr 18, 2010 12:07

Det var ju sjukt snyggt att vara blå, i alla fall i Pandora-varianten och det är väl en evolutionär fördel om något. Man vill ju ha sex med den som är blåast.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav lilith » sön apr 18, 2010 12:17

Tinwiel skrev:Det var ju sjukt snyggt att vara blå, i alla fall i Pandora-varianten och det är väl en evolutionär fördel om något. Man vill ju ha sex med den som är blåast.
Som färggranna fåglar. Sexuellt urval är mycket viktigt.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Echolls » sön apr 18, 2010 13:00

Jag skulle bli väldigt tacksam om några kunde nämna fem eller fler filmer som jag bara måste se. Jag brukar nästan aldrig titta på film så jag har förmodligen missat hur många grymma som helst, men jag vill verkligen ta tag i mitt filmtittande nu! Genre spelar ingen roll.

Av de få filmer som jag har sett så har jag gillat Requiem for a Dream, Fight Club och Pulp Fiction bäst.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film