av Binchy » sön apr 18, 2010 8:39
Vi såg Avatar igår. Inte i 3D, men man kunde ju se var det hade varit extra snyggt om det hade varit i 3D. Hade de svansar bara för att kunna vifta ut dem från bioduken, eller?
Det var ju en väldigt snygg film, men storyn? Den har vi sett så många gånger innan. Jag satt och tänkte på Independence Day, bara det att här var det amerikanerna som skövlat färdigt på jorden och nu sökte sig till nästa planet för att börja skövla och döda där. Och namnet på det där ämnet var så dumt. Unobtanium!?! Suck... Jag tänkte också på citatet från Braveheart; They may take our lives, but they will never take OUR FREEDOM!
Sen har jag nog sett för många "Why do people laugh at creationists?" på YouTube. Jag funderade på vad den evolutionära fördelen med att vara blå kunde vara, och kunde inte komma på någon. Fast, det är ju en saga, så många djup ska den inte ha.
Var han som spelade Sully verkligen rullstolsburen? Eller var det också lite computer animation? De knäna, och de magra, "döda" benen, dem är det svårt att spela. Sådana blir de ju först efter några års inaktivitet. Fast man fick väl bara se dem noga i en scen, så det kunde ju vara fake.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?
An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not