Tinwiel skrev:Och kan ändå fortsätta rösta på republikanerna. All is well.
sfinx skrev:Flickan från ovan kommer snart, undrar vad de har gjort av den? Nyfiken.
caffeineaddict skrev:Tinwiel skrev:Och kan ändå fortsätta rösta på republikanerna. All is well.
Precis, för nu när vi tyvärr har gått ifrån att lätt kunna definiera dem som "slavar" och "folket där bak i bussen" måste vi väl i alla fall få dela upp dem på något annat enkelt sätt, som "dumma", "knarkare", "lata", en kombination av de tre ovanstående eller i undantagsfall "elitnegrer som försöker verka vita".
caffeineaddict skrev:sfinx skrev:Flickan från ovan kommer snart, undrar vad de har gjort av den? Nyfiken.
De har gjort skräp av den, av de flesta recensioner att döma.
caffeineaddict skrev:Äsch, jag tycker nog precis det var det filmen försökte säga: dumma negrer kan inte hjälpa sig själva. så det är en himla tur att det finns snälla, rika vita människor som hjälper de dumma snälla negrerna undan från de elaka onda negrerna.
Binchy skrev:caffeineaddict skrev:Äsch, jag tycker nog precis det var det filmen försökte säga: dumma negrer kan inte hjälpa sig själva. så det är en himla tur att det finns snälla, rika vita människor som hjälper de dumma snälla negrerna undan från de elaka onda negrerna.
Precis så kände jag också när jag såg filmen. Visst var det lite gemenskap och lojalitet inblandat, men det var fortfarande the NORMAL person som hjälpte en minoritets-person. Hans liv blev bra när han blev "heders-vit".
lilith skrev:Binchy skrev:caffeineaddict skrev:Äsch, jag tycker nog precis det var det filmen försökte säga: dumma negrer kan inte hjälpa sig själva. så det är en himla tur att det finns snälla, rika vita människor som hjälper de dumma snälla negrerna undan från de elaka onda negrerna.
Precis så kände jag också när jag såg filmen. Visst var det lite gemenskap och lojalitet inblandat, men det var fortfarande the NORMAL person som hjälpte en minoritets-person. Hans liv blev bra när han blev "heders-vit".
Alltså nej! Och om ni trodde att svarta killen i filmen på något sätt var dum, så har vi inte sett samma film...Hans liv var misär utan utväg. Och så fick han en utväg, från det mest oväntade håll. Verkligen MEST oväntade. Det är ju det som är så härligt. Jag hade ingen aning om att filmen var baserad på en sann historia när jag såg den, eller ens vad den skulle handla om. Det gjorde den kanske bättre på nåt sätt för mig. Hela filmen igenom väntade jag på nåt slags dråpslag som skulle förstöra allt för honom. Det kändes så skört. Smart drag att introducera scenen med advokaten i början, utan att man som tittare förstår vad det egentligen handlade om.Sandra Bullock var skitbra! Totalt trovärdig.
lilith skrev:Var det lite aggro?
Crashdummie skrev:Draktrönaren, The Clash of the Titans, Prince of Persia, Iron Man 2 etc... så jag e nog lättroad.
sfinx skrev:Shutter island
Jodå, jag gillade, men eftersom jag fått för mig att det var en skräckfilm så vågade jag inte koncentrera mig på den ordentligt och vet således inte hur läskig den är egentligen.Jag väljer att tro twisten på slutet, men jag ska erkänna att hans partner var misstänkt redan från början. Problemet är att jag inte är säker att jag sett hela slutet, så om det är twist till kan jag ha missat den. Så vad händer efter att han lagt barnen på gräsmattan? Varsogod spoila mig.
Helt ok rulle.
3/5
wyndham skrev:sfinx skrev:Shutter island
Jodå, jag gillade, men eftersom jag fått för mig att det var en skräckfilm så vågade jag inte koncentrera mig på den ordentligt och vet således inte hur läskig den är egentligen.Jag väljer att tro twisten på slutet, men jag ska erkänna att hans partner var misstänkt redan från början. Problemet är att jag inte är säker att jag sett hela slutet, så om det är twist till kan jag ha missat den. Så vad händer efter att han lagt barnen på gräsmattan? Varsogod spoila mig.
Helt ok rulle.
3/5
Han fick sjukdomsinsikt, sen återfall, sen lobotomi. Slut.
Men man kunde också tolka det som att han fejkade sitt återfall för att få lobotomeras. Och man kunde också tolka det som att läkaren förstod att han fejkade och ändå lät honom lobotomeras. Inte särskilt muntert i vilket fall.
caffeineaddict skrev:wyndham skrev:sfinx skrev:Shutter island
Helt ok rulle.
3/5
Han fick sjukdomsinsikt, sen återfall, sen lobotomi. Slut.
Men man kunde också tolka det som att han fejkade sitt återfall för att få lobotomeras. Och man kunde också tolka det som att läkaren förstod att han fejkade och ändå lät honom lobotomeras. Inte särskilt muntert i vilket fall.
Det är dock ett så jävla bra tillägg från filmens sida, det där med att han möjligen fejkade återfallet och väljer lobotomi framför att leva med vad han gjort. Så är det nämligen inte i boken, i boken återfaller han mer definitivt och blir lobotomerad för att han är obotligt tokig, inget indikerar att han väljer det själv.
gaspode skrev:Såg Sherlock Holmes. den var inte så bra. 4/10
voila, recension a la Martin!
noike skrev:gaspode skrev:Såg Sherlock Holmes. den var inte så bra. 4/10
voila, recension a la Martin!
Nejdu. Bättre än så var den. Underhållning! Du börjar bli som Anosheh i smak Martin.
noike skrev:Smart skulle jag inte vilja kalla den alls. Det är också inget jag kräver av en Guy Richie-film.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare