Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » mån feb 22, 2010 16:36

MissKittyFantastico skrev:Jag vill läsa spoierna där uppe, men min bror har ännu inte fått ändan ur och pallrat sig hit för att se de två sista avsnitten av säsong fyra. Snart tittar jag på dem själv.

Det tycker jag du ska.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » fre mar 12, 2010 22:54

Lat som...något lathetsdjur.
Jag såg filmen med åttonde doktorn, så här skrev jag om den på DWO:

Paul McGann as a doctor I can buy. He could have made it a doctor, but it is hard to know what kind of doctor he had become to be. A regenerate episode is all you can judge from. He is likeable and needy and have his own personality, more a new series doctor than one of the classic ones.
Then the problem with the Americans; they have their own sf tradition and it didn´t mixed well with the Doctor and British tradition. The film reminded more of the The Goonies(or something like that) in its form, I like The Goonies, but it´s not the Doctor. Something felt very wrong all through.
Paul McGann would have had a chance if the Americans had been left out.
I believe that FOX actually saved the whole doctor spirit by not continue making the series, and it´s not often I say something good about them, being a Whedon fan too.

Question: Isn't the Master a master of disguise? Maybe he was confused from being a jellysnake, but he has been dealing with human before.
How does the ending fit with the timewar, concerning the Master, have I missed something?

My point of view of the eight doctor is this. The poor bloke didn't have a chance during bad circumstances, so don't blame him.

Jag skulle säga samma sak på svenska om jag orkade.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » mån mar 15, 2010 12:59

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis mar 16, 2010 19:58

A bear skrev:http://www.isitmofftiemnao.com/

Gillar att kunna räkna ner. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » sön mar 21, 2010 23:42

Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån mar 22, 2010 17:32

Stephen Moffat, 10 år:
Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » mån mar 22, 2010 17:35

Ödet?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » sön apr 04, 2010 19:41

5.01
DrWhoonline forum skrev:
The Doctor really does seem to have a thing for nicking clothes from hospitals. He stole frilly shirts from a consultant in The Spearhead from Space - before also nicking a car! Cheeky swine. Then in the TV Movie, he stole somebody's fancy dress get up. And now here we have the Eleventh Doctor yet again nicking from hospitals. It's simply not cricket!

He seems to have a thing for stealing full stop.
He stole his TARDIS after all...

Återkommer med recension efter omtitt. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön apr 04, 2010 19:45

5.01: Fy fan, så bra detta var! Allting funkade för mig. Nya doktorn. Nya companion. Pace. Musik. Storyline. Verkligen ett skitbra Doctor Who-avsnitt och jag ser fram emot denna säsong!!

:lovebunnier:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön apr 04, 2010 19:47

5.01 Löööööööved it. Karen Gillan fick inte göra så mycket än, men Matt Smith lyckades hitta sin egen vinkling på de klassiska Doctorismerna och det var en härlig stämning, inget tempoförfall så som det har kunnat vara ibland och X antal gapskratt ("Well, that's rubbish. Who's that supposed to be?"). Och trailern på slutet för resten av säsongen, GAH! Moffat som följer upp sina egna bästa avsnitt. Silence in the Library-dubbeln är ju mycket möjligt fortfarande mina favoritavsnitt.

Och Matt Smith är i vissa vinklar så lik "Per är en jävla hora"-Per som jag brukade bo med i Skellefteå att jag var rädd att det skulle vara en distraktion, men det var det ju tacksamt inte. Hade Matt Smith pratat småländska dock. ;)

(edit av gaspode) utökade spoilerblocket lite (/edit)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » mån apr 05, 2010 0:01

Det är tråkigt att aldrig kunna gå in i serie-trådar utan att vara helt ikapp, utan att bli totalt spoilad. Så, är det överhuvudtaget lönt att använda spoilerblock? Vad fyller de för funktion enligt er?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sfinx » mån apr 05, 2010 0:03

lilith skrev:Det är tråkigt att aldrig kunna gå in i serie-trådar utan att vara helt ikapp, utan att bli totalt spoilad. Så, är det överhuvudtaget lönt att använda spoilerblock? Vad fyller de för funktion enligt er?

Var är det så illa spoilat?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån apr 05, 2010 0:08

sfinx: är man inte ikapp är ju Ny doktor, ny companion. rejält spoiligt om man har lyckats hålla sig undan.

Har utökat lite spoilermarkeringar, håller med lilith om att vi skall tänka på att markera så mycket som möjligt i serietrådarna.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån apr 05, 2010 0:20

gaspode skrev:sfinx: är man inte ikapp är ju Ny doktor, ny companion. rejält spoiligt om man har lyckats hålla sig undan.

Har utökat lite spoilermarkeringar, håller med lilith om att vi skall tänka på att markera så mycket som möjligt i serietrådarna.

Vi var på samma avsnitt sist vi tittade tillsammans för alldeles för länge sedan, så jag trodde vi låg på samma säsong.
Ska definitivt tänka på det i fortsättningen.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav lilith » mån apr 05, 2010 0:40

Tack för det.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » mån apr 05, 2010 1:02

sfinx skrev:
gaspode skrev:sfinx: är man inte ikapp är ju Ny doktor, ny companion. rejält spoiligt om man har lyckats hålla sig undan.

Vi var på samma avsnitt sist vi tittade tillsammans för alldeles för länge sedan, så jag trodde vi låg på samma säsong.

Det finns ju fler än Lotta som kan tänkas inte vara ikapp. det var ju heller inte du som spoilade :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » mån apr 05, 2010 1:22

Förresten älskade jag det.
(spoiler 5x01) Tyckte att nye doktorn hade vissa Tennantska kvalitéer, men helt klart är han sin egen doktor såklart. Saknar Tennant rejält mycket ändå.
Nya companionen var närmast distraherande söt. :drool: :blushbunny:
Hjärtskärande när hon sprang in och packade väskan, och man visste vad som skulle hända :( :unlove:

Det var en riktigt bra början på Moffat/Smith-tiden, fortsätter det såhär kommer jag nog att komma över Tennant tids nog.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » mån apr 05, 2010 2:45

eztv skrev:The first episode of the new series of Doctor Who was watched by more than eight million viewers, the BBC says.

In a dramatic opening sequence, the new Time Lord Matt Smith was clinging to the open door of the Tardis as it hurtled across the London skyline.

Smith, 27, is the 11th and youngest actor to take on the role of the BBC's time travelling Doctor.
He replaces David Tennant, whose final outing as
Doctor Who was watched by 10.4 million viewers on New Year's Day.

Tennant's first appearance as the Doctor in April 2006 also attracted eight million viewers.
The BBC said audience figures for Smith debut's on Saturday peaked at 8.4 million and averaged eight million, an audience share of 36.9%.

In the Doctor Who episode,The Eleventh Hour, the newly-regenerated Doctor crashed the Tardis on Earth and found himself battling a shape-shifting alien.

The Doctor's new companion is Amy Pond, played by Karen Gillan, who spent most of the episode in a kissogram policewoman's uniform.
As well as a new Doctor and companion, the episode also unveiled a new-look Tardis interior.

The new 13-part series was overseen by a new creative team, led by TV writer Steven Moffat, after Russell T Davies stood down as the show's producer and chief writer.

Source: BBC

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » mån apr 05, 2010 8:05

Klantigt, ber om ursäkt. Förlåt, Lotta. :(

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån apr 05, 2010 9:39

Jag vet att vi diskuterat detta förut och håller ju som sagt inte med om att det kan anses vara spoiler. Så är det bara. Jag kommer inte att hålla med om det då det nämns överallt helt öppet på internet t ex nyhetssidor osv och på framsidor av tidningar på Pressbyrån etc. Men jag skulle aldrig medvetet spoila nån, men det är en förklaring till att jag glömmer det. Kan jag säga att du ska fortsätta besöka trådar där jag är aktiv och garantera att du inte blir spoilad av sådana saker som nämns helt öppet överallt annars? Tyvärr inte. Jag tycker inte att det är spoilers och alltså kan jag glömma igen. Men då är det för att det är glömt också. Inte medvetet.

Men frågan om detta är ju när det vi skrev ovan slutar vara en spoiler? Hur många veckor/ år är det en hemlighet? Att Tennant ska sluta vara doktor har vi ju vetat i över ett år... Ska det spoilervarnas för t ex artiklar som: "New Doctor Who Matt Smith has landed a role in ...." sånt som man brukar diskutera i dessa trådar också. Eller fick man inte i t ex andra serier-tråden skriva saker som att "Fy fan vad bra Tennant var innan han blev doktorn!!" om man diskuterade Casanova till exempel? Och det var ett år efter att man officellt vetat att Eccleston skulle sluta vara doktorn...

Jag vill inte jävlas utan undrar ärligt eftersom det inte är helt omöjligt att dylikt händer i denna tråd och i andra utan att man har en tanke på att man skulle spoila nån....

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » mån apr 05, 2010 11:09

Jag har aldrig ansett att castingnyheter är spoilers, såvida de inte berör vad som faktiskt händer med karaktären i serien. Är det t.ex någon som följer nyhetssidor som inte vet att (spoiler Grey's Anatomy säsong 6) Katherine Heigl lämnat Grey's Anatomy efter att det stått *överallt*?
Men alla är ju olika så jag brukar markera så fort som jag känner mig osäker, men som AKS säger kan man ju inte alltid komma ihåg sånt - framför allt inte när man själv är så inställd på att det inte är en spoiler.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » mån apr 05, 2010 11:32

gaspode skrev:
sfinx skrev:

Det finns ju fler än Lotta som kan tänkas inte vara ikapp. det var ju heller inte du som spoilade :)

Jag har nog också tagit för givet att alla vetat, och jag är imponerad hur Lotta lyckats hålla sig ospoilad. I det här fallet är nycasting en jättespoiler.
Even I must mend my ways. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » mån apr 05, 2010 11:47

HeY skrev:Men alla är ju olika så jag brukar markera så fort som jag känner mig osäker, men som AKS säger kan man ju inte alltid komma ihåg sånt - framför allt inte när man själv är så inställd på att det inte är en spoiler.

Ja, exakt. Och jag brukar också vara noggrann, men här fanns det inte ens med på kartan. Jag lär med andra ord säkert göra bort mig igen, men det kommer som sagt inte att vara medvetet. Det finns som sagt inte ens på kartan att det skulle vara en spoiler.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » mån apr 05, 2010 13:38

Moffat om Doctor Who som sagostoff. Är inte han rock´n roll så är ingen det.
Tror inte att det är en spoiler, han nämner inget som händer i serien. :)
http://www.kasterborous.com/2010/04/05/ ... airytales/
(edit) Möjlig varning för rubrikerna omkring. Kasterboros och blogtor who är inte allltid försiktiga. (/edit)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav lilith » mån apr 05, 2010 15:07

Jag följer inte på långa vägar så många serier som ni, tror jag, och jag läser inte massa nyheter om casting osv. Så för mig är det bara bf som spoilar mig faktiskt. Jag har INTE vetat i över ett år att vi skulle få en ny doktor. Hur länge det är en spoiler? Tja, alltid. Börjar man se en sån hår serie vill man väl inte veta i förväg när det ska bytas doktor. Ju längre tiden går ju lägre risk dessutom att man skulle råka spoilas av misstag på annat håll.

Men jag vet ju hur ni tänker, så jag har inte gått in i den här tråden överhuvudtaget under långa perioder. Vilket jag tyckt varit tråkigt att inte kunna göra, eftersom det är en serie jag skulle gilla att diskutera, och skriva om avsnitt. Bf är min enda outlet när det gäller att diskutera serier, förutom här hemma då. Väldigt tråkigt att inte kunna ha den. Jag hoppas ni förstår att för någon som mig, som inte kollar massa serienyheter på internet eller prenumererar på t ex SFX, är ni nåt sjukt spoiliga av er. Men nu kanske inte de här trådarna är för någon som mig då. Men jag behöver inte läsa dem, jag kan leva med det faktiskt.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » mån apr 05, 2010 15:24

Får man fråga hur långt efter du är?

(Tycker också att du borde hyllas för att ha hållit dig ospoilad — speciellt med tanke på hur gigantiskt mycket BBC själva läcker. Damn you Internet!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån apr 05, 2010 15:24

lilith skrev: Men jag behöver inte läsa dem, jag kan leva med det faktiskt.

Eller så bättrar vi oss för dig och alla andra som inte kommit ikapp. :lovebunny:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » mån apr 05, 2010 15:35

Alltså, man vill ju att alla skall kunna vara med i alla trådar. det är ju därför vi har spoiler-funktionen.
Men, är man väldigt känslig för spoilers så kanske man ändå får akta sig extra mycket i de fall då man inte är ikapp.

Sen får väl sägas att det nog varit svårt att läsa den här tråden utan att bli spoilad om just detta det senaste året, även om man varit ikapp.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån apr 05, 2010 16:41

Ja, men det handlar ju inte bara om denna tråden heller. Det handlar ju om att länka till artiklar om fem år där kanske Eccleston benämns som "den f.d. Doctor Who" precis som jag skrev. Hur ska man kunna hålla reda på att det är en spoiler. Eller som sagt att man skriver i andra serier att "Matt Smith var så sjukt bra i Diaries of a Call Girl innan han blev doktorn!". Och då är det en spoiler? Nej, jag kan inte hålla med om det. Och det är ju bara att gå in på en brittisk nyhetssida (vanlig nyhetssida alltså) fel dag så är man spoilad också. Visst, jag ska försöka att inte spoila, men jag kan inte garantera nånting då det gäller dylika saker. Däremot så skulle jag aldrig spoila faktiskt handling och det tycker jag alla bf-are är suveräna på!!

Är det bara jag som ser att det blir så många ringar på vattnet över hela forumet om det ska vara spoilers? Fattar ni mina exempel? Jag kanske är otydlig... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » mån apr 05, 2010 16:57

AKS skrev:Är det bara jag som ser att det blir så många ringar på vattnet över hela forumet om det ska vara spoilers? Fattar ni mina exempel? Jag kanske är otydlig... :)

Jag förstår! Det räcker ju egentligen bara att kolla in en skådespelare på imdb så blir man spoilad isf.
Ex. Eccleston brukade vara doktorn men det står 2005 där - ergo han är inte längre doktorn. Spoiler alert!

Men som sagt så förstår jag ju, men det känns som en gråskala det där. Jag tror det enda man kan komma överens om är: markera hellre för mycket än för lite.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film