caffeineaddict skrev:lilith skrev:caffeineaddict skrev:Jag tycker det är en poäng med att se Röda filmen sist. Kanske inte gör så jättemycket egentligen, men för mig påverkade det upplevelsen en del.
Jaså.![]()
Det hade jag helt glömt. Eller så påverkade det inte min upplevelse. Det var ju faktiskt minst 10 år sen jag såg någon av dem.
(spoiler Röda filmen) I slutscenen av Röda filmen möter man ju återigen huvudrollerna från Blå och Vita Filmen. Och har man då inte sett de filmerna så tror jag inte riktigt det får någon poäng. Det är inte en jättestor grej, men det är en grej.
Röda filmen är oavsett absolut bäst av dem, och fungerar säkert bra även om den står för sig själv.
Dyker de inte upp bara, lite i bakgrunden? Och har man inte sett de andra vet man inte att de inte bara är typ statister. Nåt med en båtolycka på tv... Äh, jag minns knappt.

Den röda är den jag minns bäst. Dessa filmer gav mig lite aversion mot franska filmer. Gillar inte de där kvinnoporträtten där hon måste sitta med nån tjock polotröja och vara vän och smal som ett barn och lite stackare och fatta sin jävla tekopp med bägge händerna som om hon frös. Gah!