av Crashdummie » ons mar 03, 2010 16:09
Änglavakt
Då byter jag film igen - till en svensk drama. En känslomässigt intensiv och väldig vacker film om hur en helt vanlig familj reagerar och påverkas av tragedi. Historien har berättas flera gånger, men det är skönt att se en svensk version av känslan, essensen. Sedan var det lite småkul att det pratades mycket franska i filmen då en av huvudkaraktärerna Walter är fransos (spelas av Tchéky Karyo).
Jag har som nämnt innan svårt för drama, och att vara objektiv - och anledningen till varför jag tyckte den var så gripande är att jag själv har tillbringat mer tid på sjukhuset som familj till ngn som e inskriven än jag skulle önska ngn annan människa, så jag VET hur jobbigt det är att leva i ovisshet, och det absurda sjukhusbemötande etc.
Så ja, den kanske e lite för supernatural stundtals, men jag tyckte den var vacker...
3/5 - helt klart sevärd!
"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."