The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noggster » fre jun 04, 2004 1:30

<- new challenger
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Off » fre jun 04, 2004 1:34

Lets get ready to rumble! Fast jag kan byta mot Brooke i One tree hill
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » fre jun 04, 2004 7:44

Verkar inte vara någon konkurrens om henne, så jag gifter mig med Summer istället då! :) Jag håller nog faktiskt på Summer av Anna/Summer, även om jag gillar Anna. Hon är lite för perfekt för Seth.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nea » fre jun 04, 2004 20:10

Får väl också komma med några kommentarer nu när jag har sett några avsnitt av "O.C". Det är lite blandade reaktioner från min sida. Saken är den att jag gillade verkligen de tre första avsnitten, det kändes som en serie jag skulle kunna bli smått beroende av. Men efter de tre första... jag vet inte riktigt, jag tröttnade nästan direkt på Marissa/Ryan och deras s.k romans. Tråkigt! Seth gillade jag från allra första början, likadant med Sandy. Hade nästan gett upp, men i.o.m torsdagens avsnitt (var det avsnitt 9?) så blev det genast bättre. Anna gillar jag skarpt och vill så klart att hon och Seth ska bli tillsammans. Får väl se hur det blir med det.

Antar att jag är lite bortskämd vad gäller manus o.s.v efter Joss´ serier, så jag har inte riktigt kunnat ta till mig allt beröm över hur välskriven den här serien är och jag kan definitivt inte se några likheter med "Six Feet Under". Men det blir kanske bättre längre fram. Blir det det?
Senast redigerad av Nea fre jun 04, 2004 20:23, redigerad totalt 1 gång.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Off » fre jun 04, 2004 20:13

Tror inte det är tanken att det ska vara likt six feet under. Har någon sagt det? Tycker man inte serien är bra efter 9 avsnitt så tror jag inte man kommer älska serien senare heller. Men iom Annas inträde så höjer serien sig ett snäpp pga av att hon är så härlig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Nea » fre jun 04, 2004 20:23

Off, ja, jag läste en recension där den jämfördes med "Six Feet Under" och jag tycker mig ha läst det på någon annan sajt, men det är kanske inte den vanligaste jämförelsen. :)

Nåja, som sagt, jag är inte förälskad i serien, men kommer nog att fortsätta se på den. Den är, trots allt, helt ok underhållning för stunden.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav gaspode » fre jun 04, 2004 21:02

Jag har också blandade känslor, men älskar den ändå, mest för Seth och Sandy.. Marissa/Ryan var jag också trött på väldigt tidigt, men jag genomlider gärna dem för att se de bra delarna :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Mr Chase » fre jun 04, 2004 22:40

Får jag ställa en försynt fråga: What's the big deal med den här serien? Finns det något speciellt buffyiskt som gör att så många här på BF ser och uppskattar den?

Nu har jag inte sett serien och har egentligen inte tid att hoppa på en ny tv-serie men som alla snackar om den här börjar man ju undra. Jag har bara fått för mig att det är ungdomsdramaserie sådär i största allmänhet men vad är det som är så speciellt? Nu finns chansen att övertyga en skeptiker som kanske hakar på när femman börjar köra repriser!

Snygga tjejer räcker inte (jo kanske...?) :P .
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Off » fre jun 04, 2004 22:45

Jag är nog fel person att fråga då jag tittar på väldigt många olika serier varav vissa är av OC-stuket (tex One Tree Hill). Vet inte vad dragningskraften är men det är ganska roligt att bara följa med i en historia och hitta några favoriter och ett par rejäla hatobjekt. Man slipper tänka så mycket utan kan bara följa med i utvecklingen.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Mr Chase » fre jun 04, 2004 22:52

OC är väl ingen såpa i alla fall, eller? Påminner den som Dawson's Creek (som jag tröttnade på efter ett tag och aldrig såg sista halvan av, snygga tjejer till trots)?
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Off » fre jun 04, 2004 22:54

En bättre version av Dawson (underdrift) med snyggare tjejer :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Mr Chase » fre jun 04, 2004 22:56

Jag har bara sett en OC-tjej på bild några gånger i diverse tv-bilagor. Marissa tror jag och hon var ju väldigt snygg, hehe :P . Men frågan är om det räcker...
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav noike » fre jun 04, 2004 23:02

Njha, jag har också delade åsikter om serien. Visst, den är välgjord, har bra manus och skådespelare, men det är ingenting jag blir lyrisk över. Det ska kanske erkännas att jag har svårt för sådana här serier i allmänhet, så ifall jag säger att den är sebar så är det väldigt bra betyg. Jag ser serien när jag kommer ihåg det helt enkelt. (Jag tror också att Joss och ME-skolade kreatörer och dyligt har fördärvat för oss. Vi kräver på tok för mycket.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Mr Chase » fre jun 04, 2004 23:14

noike skrev:(Jag tror också att Joss och ME-skolade kreatörer och dyligt har fördärvat för oss. Vi kräver på tok för mycket.)

Det skulle jag snarast se som något positivt. Det visas och ses ju så mycket skräp nuförtiden och det får oss också att känna oss, ähum, utvalda :) att vi ställer betydligt högre krav!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav latarmig » lör jun 05, 2004 0:28

Man kan inte ha så höga krav att man bara tittar om det är Whedon-status på en TV-serie. I så fall skulle TV:n damma igen fullständigt (så fort man skaffat whedonverse på dvd). O.C. är en ok serie om man vill ta en paus från jobb eller studier: Men den är inget att avbryta ett krogbesök för.
latarmig
Big Bad

Inläggav noike » lör jun 05, 2004 1:43

Latarmig: Precis. Men för några år sedan hade jag säkert blivit eld och lågor över mer av dagens tv-serier än vad jag blir idag. Och det känns både bra och dåligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Mr Chase » lör jun 05, 2004 18:28

Jag är fortfarande inte övertygad om att OC skulle vara värt besväret!
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo

Inläggav Angelus » sön sep 19, 2004 9:08

Har nu sett de första 16 avsnitten och jah gillar serien skarpt...dock så måste jag väl säga att det här med Oliver(världens tönt) är jädrans jobbigt...ingen som kan skriva med lite dold text nedan utan att ljuga att han snart dör eller liknande i serien :p
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion

Inläggav Off » sön sep 19, 2004 10:01

spoiler OC
han kommer att försvinna
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » sön sep 19, 2004 12:20

Jasså, du är redan klar alltså.. ja då får väl jag sätta igång o göra avsnittsboxar till dig igen då :P
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Noggster » sön sep 19, 2004 13:06

The OC är ju kung, helt klart top5 på bästa serier.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Illyria » sön sep 19, 2004 15:56

Snart dags för första säsongen på dvd, jag funderar på att beställa... :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav latarmig » sön sep 19, 2004 16:09

För mig lever O.C. på Rachel Bilson, utan henne hade jag aldrig orkat se serien, men med henne kan jag inte låta bli att undra hur det ska gå och måste se vidare.
latarmig
Big Bad

Inläggav Angelus » ons sep 22, 2004 2:14

altså jag har nog alldrig varit med om något värre...så efter en sådär 10 avsnitt verkar serien dunder...men efter 20 avsnitt är det nog faan det sämsta jag sett!!! altså fattar inte hur man kan göra en serie så jädrans kass helt plötsligt...ghad galet damn...fattar ingenting..nee hej..um a...l8r
Användarvisningsbild
Angelus
Minion

Inläggav Zaxx » ons sep 22, 2004 22:12

Angelus kan inte ta att, tjejer o killar inte HAN tycker skall vara ihop, blir ihop... Då tycker han en serie är DÅLIG helt plötsligt...

det är fel på dig Angelus! :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » ons sep 22, 2004 22:17

OC hade en svacka det håller jag med om men helt allvarligt kom inte och säg att du inte kommer titta på s02 ;)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » ons sep 22, 2004 22:57

hatar den där jäääävla nya snubben.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Off » ons sep 22, 2004 23:26

Det är han som kallas svackan. Till och med han som skapade serien har erkännt att det var lite misslyckat men han gjorde en chansning som inte riktigt blev som han ville.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons sep 22, 2004 23:29

Oliver är verkligen en gigantisk svacka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Angelus » tor sep 23, 2004 20:14

Oliver grejen var ju helt skank men det är whatever typ...det stora är att serien helt plötsligt känns budget 2k...vad hände med allt som gjorde serien så 1337 i början...folket, festerna, hur karaktärerena beteede sig osv osv...nee känns icke kul detta men hoppas slutet lyfter lite...annars får man väl hoppas att det blir bättre i 2an vilken jag obv måste se endo )

EDIT: Vad hände dessutom med alla kompisarna till Summer, Marissa, osv...känns som att de 7 skådisarna som är i rampljuset typ alldrig ens hejar eller ser någon de känner typ... wierd2k imo
Användarvisningsbild
Angelus
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film