Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » mån jan 11, 2010 22:21

Jag vill också se Legion! Paul Bettany med vingar och en uzi! Det kommer att bli legendariskt. Och jag visste inte ens att den var på gång, jag trodde han höll på med filmatiseringen av mangan Priest, som jag också kan tänka mig att gå och se när den kommer, pga castingen. Dessutom är jag oerhört pepp på att se Rachel Weisz som Hypatia i Agora!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » mån jan 11, 2010 22:54

Nyx skrev:Jag vill också se Legion! Paul Bettany med vingar och en uzi! Det kommer att bli legendariskt. Och jag visste inte ens att den var på gång, jag trodde han höll på med filmatiseringen av mangan Priest, som jag också kan tänka mig att gå och se när den kommer, pga castingen. Dessutom är jag oerhört pepp på att se Rachel Weisz som Hypatia i Agora!

Då har vi en date med Paul Bettany?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Nyx » mån jan 11, 2010 23:11

sfinx skrev:
Nyx skrev:Jag vill också se Legion! Paul Bettany med vingar och en uzi! Det kommer att bli legendariskt. Och jag visste inte ens att den var på gång, jag trodde han höll på med filmatiseringen av mangan Priest, som jag också kan tänka mig att gå och se när den kommer, pga castingen. Dessutom är jag oerhört pepp på att se Rachel Weisz som Hypatia i Agora!

Tihi! Javisst. Fast det är möjligt att Choffe vill gå med så du kanske får Paul alldeles för dig själv. Jag kan nöja mig med att beundra honom på avstånd! ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » mån jan 11, 2010 23:26

Nyx skrev:
sfinx skrev:

Tihi! Javisst. Fast det är möjligt att Choffe vill gå med så du kanske får Paul alldeles för dig själv. Jag kan nöja mig med att beundra honom på avstånd! ;)

Trevlig deal. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tis jan 12, 2010 11:50

http://www.imdb.com/title/tt1320239/
Gillar rolllistan....och idén.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » tis jan 12, 2010 13:20

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Matt » tis jan 12, 2010 13:28

sfinx skrev:http://www.imdb.com/title/tt1320239/

Bill Nighy är fan jävligt bra. och Tennant är inte fyskam heller.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sfinx » tis jan 12, 2010 13:58

Matt skrev:
sfinx skrev:http://www.imdb.com/title/tt1320239/

Bill Nighy är fan jävligt bra. och Tennant är inte fyskam heller.

Simon Pegg, Minnie Driver, Bill Baily, och John Cleese drar inte inte ner förväntningarna. Grosse Pointe Blank var ett tag sedan,men sedan dess kan jag inte låta bli att gilla Minnie Driver.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Matt » tis jan 12, 2010 14:04

Såg The Girl in the Cafe med Bill Nighy häromdan.
Mycket trevlig film.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » tis jan 12, 2010 14:58

A bear skrev:Sam Raimi och Tobey Maguire tröttnar på Spiderman 4, studion rebootar hela klabbet och skickar tillbaka Peter Parker till high school igen.

10 år. Så lång tid tar det i dagens Hollywood innan det är dags för en reboot.

Eftersom det betyder att Sam Raimi är fri att göra andra saker så tänker jag inte klaga alls.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis jan 12, 2010 16:08

Ingen mer Tobey? HURRA!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » tis jan 12, 2010 21:22

Rombat skrev:Ingen mer Tobey? HURRA!

Hurra! Jag tyckte att han sög som skådis i 3an. Snacka om att se helt oengagerad ut i allt. Nej tack! Nein! Non!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Mush » tor jan 14, 2010 16:43

Men han den här är väl värre än tobey som jag tyckte gjorde ett grymt jobb iaf i ettan.

http://www.glamourmagazine.co.uk/celebr ... erman.aspx
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Rombat » tor jan 14, 2010 22:39

Han är mer Peter Parker än Tobey. Mycket mer.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Mush » tor jan 14, 2010 22:42

Rombat skrev:Han är mer Peter Parker än Tobey. Mycket mer.

Utseendemässigt kanske. Men kan han spela?, det är frågan det. Har bara sett han i Twilight så vet inte riktigt vad för roller han kan spela.
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Rombat » tor jan 14, 2010 22:50

Tja, Tobey kunde inte heller spela. Och så skrek han likadant som Elijah Wood. Nein dank!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Nyx » tor jan 14, 2010 22:52

Rombat skrev:Tja, Tobey kunde inte heller spela. Och så skrek han likadant som Elijah Wood. Nein dank!

Tobey och Elijah är iofs fina i The Ice Storm. Men ingen i hela världen sörjer väl egentligen att det inte blir en fjärde Spidey-Tobey?

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Mush » tor jan 14, 2010 22:58

Rombat skrev:Tja, Tobey kunde inte heller spela. Och så skrek han likadant som Elijah Wood. Nein dank!

Ettan var bra, det får man ju erkänna. Eller tycker ni inte det? Jag gillar den starkt och har inga problem med Tobeys spelande.

Men Spidey serien för mig blev bara en påse damm när trean kom. Tvåan var bra också men lite lång då. Men i trean förstörde dom Venom för mig och allt var bara kaos. Jag är på för en nystart, hoppas bara att det blir grymmare, mer spidey som i serietidningarna och att en eller max tre filmer räcker. Men då ska de va full koll på storyn i alla tre.

Hört att det hålls på med en Venom film. :)
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor jan 14, 2010 23:40

Tvåan var bra, ettan var njaså, trean såg jag inte. Och jag kommer gissningsvis inte se fyran heller, därmed. Om det inte blir nån slags helomvändning. Senaste ryktet verkar väl vara att det ska vara 500 Days of Summer-regissören som ska göra den. Då får man väl se om han är en sån som kan göra lite av allt, eller om han tar sig lera över huvudet och sjunker i Hollywood-träsket.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » tor jan 14, 2010 23:55

Tyckte ettan var hyfsad och tvåan var värre än att sitta i väntrummet hos tandläkaren. Trean har jag aldrig sett.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Matt » fre jan 15, 2010 0:44

Men svarta katten då?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Mush » fre jan 15, 2010 0:48

Matt skrev:Men svarta katten då?

Undrade först vad du menade men ah, Black cat xD. Hoppas dom tar med henne i nystarten, och att man börjar med Felicias karaktär redan i första i typ skolan eller något. Sen i typ film 3 hjälper hon till. Men först ska hon råna typ Kingpin. :)

Haha jag minns den tecknade spiderman serien som gick på tv4 när jag var liten. Med Niklas Wahlgren som voice over till spidey. Så lol! Men programmet var bra.
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Rombat » fre jan 15, 2010 7:36

Hade varit kul om de kunde försöka göra en film som var trogen Spider-Man. Hittills har det varit tre filmer som handlar om vad folk som inte läser Spider-Man vet om historien.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » fre jan 15, 2010 7:47

Rombat skrev:Hade varit kul om de kunde försöka göra en film som var trogen Spider-Man. Hittills har det varit tre filmer som handlar om vad folk som inte läser Spider-Man vet om historien.

Nattmössan. Är det som du pratar i.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » fre jan 15, 2010 8:30

adolvsson skrev:
Rombat skrev:Hade varit kul om de kunde försöka göra en film som var trogen Spider-Man. Hittills har det varit tre filmer som handlar om vad folk som inte läser Spider-Man vet om historien.

Nattmössan. Är det som du pratar i.

Det är din nattmössa. Du får behålla den.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » sön jan 17, 2010 0:47

Idag släpptes biljetterna till GBG filmfestival. Är det någon som skall dit och se något?

På förhand har jag varit mest sugen på Agora och Life during wartime, vilka jag har köpt till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Catfight » mån jan 18, 2010 1:17

Imorgon ska jag se zombieland :popcorn: :extas:
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Tinwiel » mån jan 18, 2010 2:09

Nu har jag sett Avatar i 3D! Att storyn var lite simpel och förutsägbar och karaktärerna var lite stereotypa störde mig inte lika mycket som det gjorde Martin och Arvid. Jag tänkte på det då och då men för det mesta satt jag bara och var förundrad filmen igenom över dataanimationen, 3D-effekterna och den fantastiska världen på Pandora. Sjukt coolt. Jag fattar inte hur sånt här ens kan göras och jag kommer aldrig att förstå det men nu njöt jag bara av att vara en del av en saga för en stund. Martin och Arvid skrattade åt mig när jag duckade för en köttbulle som kom flygande i en av trailersarna (till en dataanimerad film om någon typ av uppfinnare). Jag reagerade faktiskt instinktivt! Skulle inte ni ta skydd om en köttbulle kom flygande mot ansiktet..? :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » mån jan 18, 2010 2:14

Tinwiel skrev:Skulle inte ni ta skydd om en köttbulle kom flygande mot ansiktet..? :D

Jag skulle nog gapat.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » mån jan 18, 2010 2:21

Ja, men visst. Avatar i tre dimensioner

Under filmens gång störde jag mig faktiskt bara lite på att man visste det mesta om hur storyn skulle utvecklas redan från början. Filmen var VACKER. Vilken värld de skapat.
Sjukt vackra och detaljrika miljöer. Sen visst, det var en saga, man skall inte ifrågasätta för mycket, men vissa grejer kändes helt och hållet effektsökande. Vilket de naturligtvis var, för det var den typen av film, men det kunde reta mig.

Jag kan inte säga att jag älskade filmen, men en sjua av tio får den allt.

3D var självklart stundtals sjukt coolt, men jag tror inte att filmen skulle lida särskilt av att se den i 2D ändå.
3D-upplevelsen blev för mig lite skild från filmupplevelsen.
Eller rättare sagt: De gånger jag la märke till den tog den mig ur filmen lite. Filmen igenom var det naturligtvis oftast bara snyggt att det var i 3D.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film