Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » mån nov 23, 2009 21:56

Jag lurade min bror att börja se Doctor Who. Han var hemma sjuk och uttråkad och hade redan sett alla sina serier för veckan. Jag tror jag fått honom att fastna för serien. Jag får nämligen lite då och då sms med Doctor Who-realterat innehåll. Idag var det ett mms med bild på en vinöppnare som såg ut som en cyberman. :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav wyndham » mån nov 30, 2009 0:43

Vid omtitt av säsong fyra...

Dalekarna snodde adiposarnas planet! Taskigt. :( Och något som jag helt hade missat.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Garim » mån dec 07, 2009 18:17

Doctor Who: Dreamland: Annorlunda, men riktigt bra.Kul att få en story som rör sig kring Area 51, och liknelserna med Alien(s) var påtagliga. En annan kul pop culture referens: "At the corner of Wobash and Lake" :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » lör dec 26, 2009 5:02

Dr Who: End of TIme part 1.
Yay! Fuck yes. Timelords being bastards — betyder detta att the Master och Doktorn kommer behöva arbeta tillsammans?

Två saker om the Master. 1) the hoodie, jag vill ha! Ge mig en sådan! 2) John Simm! Jag vill bli honom när jag blir stor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör dec 26, 2009 10:41

Jag och Kalle sparar till en fantastisk dubbel efter nyår så inga kommentarer från mig på ett tag än.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis dec 29, 2009 0:10

(spoiler End of Time 1) TIMOTHY DALTON SHOULD GET AN OSCAR AND BEAT SEAN CONNERY OVER THE HEAD WITH IT.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tomas » tis dec 29, 2009 2:45

A bear skrev: (spoiler End of Time 1) TIMOTHY DALTON SHOULD GET AN OSCAR AND BEAT SEAN CONNERY OVER THE HEAD WITH IT.

:D
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » lör jan 02, 2010 1:11

End of time part 2.
Så jag antar att Rassilon var odödlig ändå... Tennant/Simm var skitbra. Slutet... Nje. Vem var det som tyckte att det var en bra idé att låta det vara inspirerat av Peter Jacksons senare alster? Seeeeeeeeeeeeeeeegt.

Besviken? Jodå. Rejält. Det här var jättetafatt och väldigt meh i utförandet. Väldigt bra delar i en helhet som inte håller.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » lör jan 02, 2010 1:21

(spoiler End of time 2) Woah.

Jo, det där var RTD i sitt esse på gott och ont. Öser på för fullt och kastar precis allt på publiken eftersom han vet att åtminstone en del av det kommer att fastna. Visst är det överdrivet, visst är det fullt av plothål, visst är det mycket som verkar snytas ur näsan i de sista 20 minuterna som man tycker borde ha kommit upp tidigare. Men ändå.

- Timothy Dalton. Jag skämtade inte. "I will NOT DIE!"

- Kvinnan. Romana? Donna? RTD lämnar iaf en hel del för Moffatt att bygga på.

- The Master som får någon form av förklaring och avslut. Öht är, i vanlig ordning, alla scener mellan Tennant och Simm smått magiska.

- Den där sista rundresan är rejält utdragen, och smått fånig, men... Jessica Hynes. På sitt yttersta letar doktorn upp Joans barnbarn (OK, han är tidsresenär så han KUNDE ju ha letat upp henne själv, men...). Där högg det faktiskt i hjärtat rejält.

- Wilf. Bernard Cribbins, shalalalala. Rockar från sin första scen till sin (förhoppningsvis inte) sista.

- "I don't want to go." Det där var inte Doktorn, det var Tennant. Och säkert RTD också. Synd att vid det laget sitter man mest och vill ropa "GET ON WITH IT!"

- "I've got hair. Long hair. I'm a girl?!?" Heh. Matt Smith kanske inte är helt outhärdlig ändå.

Ojämnt, melodramatiskt, och så en stor röd resetknapp, men fan så underhållande. RTD slutar i RTD-stil.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör jan 02, 2010 1:35

A bear skrev: (spoiler End of time 2) - Kvinnan. Romana? Donna? RTD lämnar iaf en hel del för Moffatt att bygga på.

Tror det finns en del element i alla specialarna som är ditlagda på order av Moffat. Kvinnan kändes som en sådan. I och med att hon visade sig så betyder det nog att alla som befann sig i "bubblan" i rummet borde kunna dyka upp i framtiden. Hoppas det. Lite slöseri med uppbyggnad annars.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör jan 02, 2010 1:47

Så. För oss som fortfarande väntar på avsnittet... tyckte ni om det, då'rå?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » lör jan 02, 2010 1:54

adolvsson skrev:Så. För oss som fortfarande väntar på avsnittet... tyckte ni om det, då'rå?!

Jag tyckte det var så bra som jag hade vågat hoppas att det skulle vara med alla mina invändningar mot RTD som du ju redan hört. Det hade kunnat vara bättre, det hade kunnat vara sämre, men det hade inte kunnat vara mer RTD.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » lör jan 02, 2010 2:02

adolvsson skrev:Så. För oss som fortfarande väntar på avsnittet... tyckte ni om det, då'rå?!

Ojämnt som tusan. Bra saker, ibland fruktansvärt bra och sedan en del som är så mycket "meh" att det är löjligt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » lör jan 02, 2010 2:02

Det hade definitivt kunnat vara bättre. Jag var inte alls såld, håller med om de punkter ni drar upp i stort. två besvikelser:

* Doktorns död, med att han offrade sig för Wilfred, borde varit mycket bättre, men hela grejen var alltför krystad...
* Donna, visst gillar jag den roll Wilfred fick spela istället, men att bara ha med Donna en liten stund för att knocka henne och låta henne vakna ovetande sedan var sorgligt.

Sen var hela montaget i slutet långdraget och inte helt fantastiskt.

Men Tennant och Simms, som sagt, fantastiska båda två. Och Timothy Dalton.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » lör jan 02, 2010 2:11

A bear skrev:Jag tyckte det var så bra som jag hade vågat hoppas att det skulle vara med alla mina invändningar mot RTD som du ju redan hört. Det hade kunnat vara bättre, det hade kunnat vara sämre, men det hade inte kunnat vara mer RTD.

Nämnda besvikelser i inläggen under till trots, den här kommentaren gör mig ändå ganska mycket trygg. Jag är pepp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör jan 02, 2010 4:27

Det här var inte här förut.
Senast redigerad av sfinx lör jan 02, 2010 4:44, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » lör jan 02, 2010 4:43

Jag svär att jag skrev ett inlägg! Det försvann!
End of time:
Kort då: Rose musik i samband med mystisk kvinna(hur ni clever folks nu kunde missa det?), ny skurk född,Simm och Tennant magiska tillsammans(castar Good omen i huvudet), tack RTD för rundturen, för mig var den behövlig om än inte dramaturgiskt rätt, jag gillade och ska se om det och komma med en klokare anlys.
Så. :lovebunny:

(edit) Jag grät i en halvtimme i sträck det borde säga någonting, antingen om mig eller serien. (/edit)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » lör jan 02, 2010 11:09

Det var definitivt inte eb av de bättre Who-berättelserna detta. Jag var helt klart underhållen, men det var lite segt emellanåt. Och synd att inte Donna var med mer! Hon gick från skrikande, irriterande brud i sin första special till att bli min favorit av de nya companionsarna (hrm...).

Men nu är jag pepp inför kommande säsong!! Ska bli jättekul med en ny doktor. En nystart för serien. Och jag älskar Tennant, men det var nog dags för honom nu. Jag sörjer inte bytet av doktor. Om det inte visar sig sen att den nye suger naturligtvis...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör jan 02, 2010 11:11

Fasiken då, ni har ju i stort sett sagt allt. Även om jag nog gillade montaget en del mer. Men så gillar jag ju Peter Jacksons småfolksfilmer också. :P

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » lör jan 02, 2010 13:27

End Of Time Part 2

Jag gillade också slutmontaget mer än de flesta här. Men sedan är jag en sucker för sånt här också! Jag blev jätteglad över att se Rose en sista gång! Jag satt och funderade, att om RTD ändå ska sitta och vara nostalgisk, hade det varit fint om Doktorn kom till stranden igen för att träffa Rose och denna gången istället vara den som "dör". Men det kanske hade varit för mycket socker? :rolleyes:

Jag gillade Matt Smiths minut. Han kan nog bli bra!

David Tennant :lovebunny: :lovebunnier: :unlove:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » lör jan 02, 2010 13:29

End of time pt 2
Var det bara jag som tyckte att den nya doktorn var ful? Han såg ju ut som ett litet troll i kostym.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » lör jan 02, 2010 14:40

sfinx skrev:Jag svär att jag skrev ett inlägg! Det försvann!
End of time:
Kort då: Rose musik i samband med mystisk kvinna(hur ni clever folks nu kunde missa det?)

Fast det förklarar inte varför även the Master tycktes känna igen henne. Jag skulle vilja påstå att musik till trots: det är inte Rose.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör jan 02, 2010 15:06

noike skrev:
End of time:
Kort då: Rose musik i samband med mystisk kvinna(hur ni clever folks nu kunde missa det?)

Fast det förklarar inte varför även the Master tycktes känna igen henne. Jag skulle vilja påstå att musik till trots: det är inte Rose.

Doktorns mor?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör jan 02, 2010 17:39

Det var vad jag sa: "I'm your mother!!" sa jag med dramatisk röst då jag såg henne. Men jag vet inget om Doctor Who i tidigare förlagor så jag vet inte om det skulle vara så dramatiskt som det framställs i serien eller ens om det skulle kunna ske.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör jan 02, 2010 17:48

HeY skrev:
noike skrev:
End of time:

Doktorns mor?

Skulle vara spännande, jag gillar.
Jag inte förklara Rosemusiken heller, hans barnbarn från jättetidig doctor?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör jan 02, 2010 21:24

End of Time, del 2. Jag rätt mycket älskade. Inte oproblematiskt, och inte seriebästa eller så, men på gott och ont ett riktigt bra äventyr. På gott och ont väldigt RTD.

Hör och häpna, jag gillade faktiskt montaget, även om det drog ute lite, och jag gillade det för sig själv. Det vill säga, det är ju givetvis Russel och David som tar farväl av serien, och som sådant var det fint.

Däremot hade jag absolut föredragit att regenerationen skett tidigare. I båset, medans han strålades, det hade varit fan så mycket effektivare dramaturgiskt. Och om jag tänker mig att det slutade på det viset, blir också den här doktorns sista strid mycket bättre. Jag gillar grejen med att själva slaget inte är seriebästa. Att det håller samma standard som ett vanligt avsnitt, och att Doktorn överlever men ändå offrar sig för sin kompanjons skull, och scenen innan han stiger in i båset var riktigt jäkla fin

På det viset var montaget inte lyckat, RTD kunde ha hittat ett bättre sätt att haka dit det på, fast de större delarna och även helheten fungerade ändå mer än tillräckligt bra för mig. Skitbra.

Jag har visserligen en rejäl invändning mot montaget, det delar den med profetiat, att hela upplägget inför Doktorns död byggdes upp som om det handlade om slutet för hans allra sista regeneration. Tennants dödsångest är en sak, det fungerade fint, med att fläska på med pompa och ståt och profetior och universums sång när det "bara" handlar om en doktor i mängden, det känns lite overkill. Återigen, jag förstår förstås att det handlar om att RTD vill ta farväl, och att hans fanboyism återigen visar sitt fula tryne, men om det är något jag ska klaga på, är att det fläskade på för mycket utan att vara förankrat i historien.

Irriterande med resetknapp, ja (fast konstigt nog mindre irriterande än sist), och irriterande att RTD inte ens på sitt slut vågar döda karaktärer, men det lämnar åtminstone alla möjligheter för Moffat att göra episka saker med The Master John Simm och Time Lords och Wilfred. Hurra.

Och jag gillar vad jag såg av Matt Smith. Han och Moffat, ja jävlar, det blir en superpepp på det.

Favoritgrej i avsnittet: Att Doktorn kallar Donna för sin bästa vän. Älskade det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jan 02, 2010 21:30

a bear MSN- skrev:Fast förresten, åter till Doktorn: vad fan hände med all setup om "A timelord victorious" och doktorns hybris och allt det där?

Hela den uppbyggnaden som fanns under säsongen och de tidigare specialarna i år blev världens mest bortglömda tomtebloss. För att inte tala om att jag-är-ensam-timelord-buh-hu-hu retconades som tusan av personen som kom på det. Lite unken eftersmak.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön jan 03, 2010 1:14

Först av allt ett exempel på vilka underbara vanföreställningar man kan få när man håller sig ospoilad om casting: (spoiler End of Time del 1) En minut in i avsnittet var jag övertygad om att Timothy Dalton skulle vara nästa doktor! :o

(Jag menar, i Silence in the Library snackade ju arkeologfrugan om hur ung tian var. Go figure!)

noike skrev:
a bear MSN- skrev:Fast förresten, åter till Doktorn: vad fan hände med all setup om "A timelord victorious" och doktorns hybris och allt det där?

Hela den uppbyggnaden som fanns under säsongen och de tidigare specialarna i år blev världens mest bortglömda tomtebloss. För att inte tala om att jag-är-ensam-timelord-buh-hu-hu retconades som tusan av personen som kom på det. Lite unken eftersmak.

Tycker att kaféscenen i juldelen var en fullkomlig betalning för all set-up. Den är värt allt. Och efterklangerna från The Waters of Mars, och mest av allt montaget i Journeys End, är en riktigt vacker uppbyggnad för vem doktorn i slutändan måste ge sitt liv för.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön jan 03, 2010 1:22

wyndham skrev:Först av allt ett exempel på vilka underbara vanföreställningar man kan få när man håller sig ospoilad om casting: (spoiler End of Time del 1) En minut in i avsnittet var jag övertygad om att Timothy Dalton skulle vara nästa doktor! :o

Du borde vara deras nästa showrunner.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » sön jan 03, 2010 14:37

erikeds 10-tals löfte är att se Dr. Who. Den nya.. men den äldre verkar rätt mäktig också:

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film