Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » fre nov 13, 2009 10:13

AKS skrev:Tinwiel: (SYTYCD 6.14) Jag håller helt och hållet med om ditt inlägg vad gäller hur folk röstar och särskilt Mollee och Nathan. Det är nåt av det mest otroliga jag varit med om att inte de var i bottom three. Skönt att Nigel verkligen markerade dock. Fast nu blir väl hormontonåringarna ännu mer galna på röstningsknappen.

Min killfavorit är Russell. Av tjejerna gillar jag nog Ellenore(sp?) bäst hittills, men denna vecka var hon inte stark.

Ja, jag har ju Russell som favorit också. Jag gillade också att Nigel markerade. Han kan vara brutalt ärlig ibland, men jag tycker att han gör det på ett bra sätt. Det känns sällan som den typen av effektsökeri och provokation som Simon Cowell ägnar sig åt, utan bara att han ger befogad och konstruktiv kritik. Om något inte är bra så måste det komma fram. Gårdagens röstningsresultat var helt galna och då måste något sägas. Det var definitivt inte rättvist mot Karen och Kevin (heter hon Karen, jag vet inte ens om hon gör det, jag kanske har hittat på :D ) Jaja, vi får se hur det går. Juryn är säkert lika frustrerade som vi är..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön nov 22, 2009 14:04

Denna säsongen av Survivor är verkligen, kort sagt, skitbra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 22, 2009 18:54

Ja, den har varit bra på senare tid. Det allra senaste har jag dock inte sett än (väntar in Kalle) och nästa vecka verkar det vara nån recap. Men i förra avsnittet då Russell hittade en andra idol utan ledtråd... :D :D Och sen två blindsides på raken. Sweet!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor nov 26, 2009 19:48

SYTYCD 12 blir 10 (6.18?): What.The.Fuck. gör gymnasten Mollee fortfarande i tävlingen. Som de sa i nåt avsnitt: "It's not America's favourite tumbler." Nej, men släng ut den voltande idioten då!! Fy fan. Säsongens Evan tänkte jag säga, men här verkar i alla fall publiken inte ha henne som säsongens husdjur.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor nov 26, 2009 19:57

AKS skrev:SYTYCD 12 blir 10 (6.18?): What.The.Fuck. gör gymnasten Mollee fortfarande i tävlingen. Som de sa i nåt avsnitt: "It's not America's favourite tumbler." Nej, men släng ut den voltande idioten då!! Fy fan. Säsongens Evan tänkte jag säga, men här verkar i alla fall publiken inte ha henne som säsongens husdjur.

Jag håller med. W.T.F. Hennes solo var jättedåligt, hon sprang omkring och hoppade helt okontrollerat på scenen. Kämpade gjorde hon kanske men jag skulle också kunna kämpa, men jag skulle inte gå vidare för det... Istället åkte en av mina favoriter ut (men hennes solo var inte bra, det håller jag med om). Varför hamnar hon jämt i bottom 3? Hip hop-numret de gjorde var inte bra, men tangon var MAGISK. Rätt par klarade sig från bottom 3 den här veckan dock. Jag avgudar Ashley och Jacob.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor nov 26, 2009 20:03

SYTYCD: Exakt. Karens solon är inte bra, men Mollees är ju hysteriska. Och Mollee gör mycket sämre ifrån sig i danserna i övrigt. Detta är ett skämt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » tor nov 26, 2009 21:53

AKS skrev:Men i förra avsnittet då Russell hittade en andra idol utan ledtråd... :D :D

Jag blev nyfiken på vad som var roligt och sen hittade jag ett youtube-klipp med det där... :D Och nu vill jag börja se den här säsongen av Survivor... blir kanske första avsnittet i kväll då.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor nov 26, 2009 22:03

Ja, det har faktiskt blivit en bra säsonga v det hela nu på senare tid.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor nov 26, 2009 22:06

Haha, jag kikade under Glorys spoiler och blev väldigt förbryllad. :D Russell? Från SYTYCD? Sen trillade poletten ner. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor nov 26, 2009 22:08

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » fre nov 27, 2009 0:17

Survivor 19x01 ( :P )
Russell: "I'm the puppetmaster." Tömmer ut allas vatten och eldar upp sockor. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » fre nov 27, 2009 8:27

Glorificus skrev:Survivor 19x01 ( :P )
Russell: "I'm the puppetmaster." Tömmer ut allas vatten och eldar upp sockor. :D

:)

Åhh..fortsätt kommentera. Idag är det ett recap avsnitt, och faktiskt, denna säsongen ser jag framemot att se det. Säger en hel del om vad jag tycker om denna säsong.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 29, 2009 23:49

Survivor 19.10: Och nu hittade han den tredje. :D

Det som började ganska meh, verkar sluta som en klassisk Survivor-säsong om detta håller i sig. Tre spännande och överraskande utröstningar. Mer sånt!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre dec 04, 2009 19:25

(spoiler Survivor 19.12) Avsnittets utröstning var obetalbar, Jeffs diss av Shamboo som inte alls förstod att det var strategiskt :D

Russel, Survivor All Star next!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor dec 10, 2009 1:44

SYTYCD 6x21 (topp 8 dansar)
Åh vad jag hoppas att Jacob ska vinna. Jag tycker att han dansar fantastiskt, både i teknik och närvaro. Jag ser fram emot att se hans dansnummer varje gång och jag tycker att han tar fram det bästa ur sina partners också. Sonya-numret som han gjorde förra (eller var det förrförra?) var magiskt. Han lyckas att tillföra något extra till varje rörelse, som att han verkligen försöker göra dem till perfektion. På andra plats tycker jag att Russell ska komma. Han är GRYM på sin crumping och hiphop och han har massor med utstrålning när han dansar. Tredje plats hoppas jag på Ashleigh. Hon har verkligen växt och gjort så mycket bättre ifrån sig än vad jag trodde att hon skulle göra. Synd att hon var skadad ikväll, de hade varit väldigt roligt att få se henne göra de numren, speciellt Bollywood. När det gäller de övriga deltagarna så bryr jag mig inte lika mycket, men jag vill nog hellre att Kathryn ska vara med i top4 än de andra. Hennes solo var fint, men hon kunde ha lagt in några mera piruetter eller hopp för att imponera på tittarna. Ellenore har fantastiska ben och hon är duktig och quirky men oftast så når hon inte hela vägen fram för mig. Mollee har växt, ja, men hon är fortfarande lite för slafsig i sin dansstil och för mycket blond teenage airhead. Men visst var hon duktig idag, de ska hon ha beröm för. Legacy har jag gillat hela vägen men inte lika mycket som Jacob och Russell. Han har växt, han är duktig men det räcker inte hela vägen fram. Ryan? Nja. När han uppmanade folk att rösta på frugan så var det fint men jag tycker att han har gjort sitt i tävlingen. Det känns inte så spännande när han dansar.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor dec 17, 2009 20:21

Haha, hade totalt glömt bort att det är finalvecka för SYTYCD denna vecka! Kom inte på det förrän nu så nu blir det 2h+ av dans. Kan ju spola förbi en massa så klart (det är ju så mycket utfyllnad), men konstigt att jag totalt glömde.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre dec 18, 2009 8:44

De har ju kört någon specialare den här gången, jag vet inte varför. Först så var det topp 6 och inte topp 4 och sen stressade de igenom topp6-programmet och kör finalen direkt dagen efter det. Weird. Jag har inte hunnit se result show/finalen än, kanske jag ser på tåget idag eller i kväll hos mamma.

Jag hoppas att det blir den här ordningen:

1. Jacob
2. Russell
3. Ashleigh
4. Kahryn
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » mån dec 21, 2009 20:10

(spoiler Survivor 19.15 + Reunion) Jag kan inte säga att jag är missnöjd över att Natalie vann, inte särskilt förvånad heller, tvärtom är jag ganska nöjd över det. Hon växte undan för undan, från att kännas som en nobody till att profilera sig som en stark och intelligent individ. Russel i all ära, men han sjönk i mina ögon en hel del när han mycket tydligt visade sitt missnöje (naturligtvis har man rätt att vara det, men lite respekt till vinnaren bör man bjussa på). Det var ändå de som spelade med honom som upplevde alla 39 dagar som skulle utse vinnaren, så vad en miljonpublik som sett en mycket liten del, säkerligen vinklat dessutom, har att säga spelar ingen som helst roll. Tycker Jaisons jämförelse med en arbetsplats var träffande.

Denna säsongen har nog varit den vassaste hittills, och jag är grymt pepp på nästa, känns som förutsättningarna finns. Heroes vs Villains. Undra hur den uttagningen har gått till, väldigt spännande att se vilka som kommer att få vara med :)
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 21:54

Survivor final + reunion: Tycker inte alls att Jaisons arbetsplatsliknelse var bra. Ett arbete, ett jobb, en plikt har inget alls att göra med en tävling där det är tillåtet att ljuga och spela "fult". De som inte är med på det ska inte vara med i spelet. Där sitter de på sina höga hästar liksom. Sånt irriterar mig. Och Jaison kan ju snacka: han var med på allt Russell gjorde och hade inte kommit så långt utan honom. Detsamma gäller Natalie. Snäll tjej-image säljer hon, men hon var med på allt. Medhjälpare till allt. Så jag tycker att Russell skulle ha vunnit och är nöjd med att han fick tittarnas röster. Natalie var den minst värdiga vinnaren på länge, men Russell får nästan skylla sig själv för han blev så cocky på slutet så det var inte bra spelat...

Nästa säsong: Russell såg fortfarande illa åtgången ut till skillnad från de andra. Han är garanterat med i Heroes vs Villains. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån dec 21, 2009 21:58

(spoiler Survivor, nästa säsong) Coach! Det måste ju vara så eller hur? Evil Russell och The Dragon Slayer, förhoppningsvis i samma lag. Det kan jag fan inte vänta på. :)

Men i övrigt kan ju det bli lite tristare för mig som kom in halvvägs genom säsong 18 liksom. Vad har ni som sett längre för favoriter från tidigare? Vilka säsonger har varit bäst? Menar inte att jag tänker sätta mig och se hela gamla säsonger av Survivor, men kanske några finaler typ för att lära känna de som man ska få se igen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 22:06

caffeineaddict skrev: (spoiler Survivor, nästa säsong) Coach! Det måste ju vara så eller hur? Evil Russell och The Dragon Slayer, förhoppningsvis i samma lag. Det kan jag fan inte vänta på. :)

Bwah! Too good to be true!!

Ska kolla in om de har några foton på gamla deltagare så kan jag se om jag har några favoritsäsonger eller deltagare.

Tob: (spoiler gamla säsonger av Survivor) Han som blev lurad att ge sitt halsband till tjejen och sen blev utröstad... han de hade med i VvsH-klippet... var inte det en ganska bra säsong med många blindsides??

Kalle: Senaste gången jag såg en säsong med gamla medlemmar så kändes det bara konstigt i början då man antogs reagera då folk blev presenterade och så, men sen ledde den till en av de sweetaste utröstningarna nånsin också. Tror fortfarande jag har kvar det avsnittet för att kunna se om ansiktsuttrycket på den utröstade personen i fråga. :D Så, man lär känna dem efter ett tag precis som en vanlig säsong.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 22:12

Har kollat upp den säsong jag nämner under spoilerblock till Tob. Tror det var Fans vs Favourites-säsongen och då var iofs hälften av deltagarna nya. De flesta favourites var dock nya för mig vill jag minnas. Undras om nån från den säsongen kan dyka upp igen? I så fall är det säsong 16 och den var ganska bra med många roliga utröstningar vill jag minnas...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån dec 21, 2009 22:48

Ja. Det var Fans vs Favourites. Och ja, jag minns det som en bra säsong, men gud vad snabbt man glömmer mycket av Survivor. Men det finns ingen säsong som har gått upp emot den senaste när det gäller blindsides.

Vilket fall som helst hittade jag http://www.survivorshrine.com/s20/

Förutom Coach och Russel skall det bli förbaskat roligt att se Tyson, Randy och Rupert igen :)

Får läsa på lite mer om nya deltagarna när det börjar närma sig.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån dec 21, 2009 23:49

Tob skrev:Vilket fall som helst hittade jag http://www.survivorshrine.com/s20/

Det där är alltså de som ska vara med? Intressant. Tycker i så fall att det ska bli kul att se hur JT klarar sig i denna säsong.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » sön dec 27, 2009 19:41

caffeineaddict skrev:Menar inte att jag tänker sätta mig och se hela gamla säsonger av Survivor

Heh. Vad är det för fel med det? :P

För en månad sedan började jag alltså se s19... men när jag kom ikapp var det så jobbigt att vänta på nya avsnitt att jag såg s18 så länge... och s9... och s10... och nu när jag också sett färdigt s19 har jag börjat på s11. :D

Hur ofta brukar de visa nya säsonger av Survivor? Alltså, hur länge behöver vi vänta på den där fantastiska nästa säsongen? Min plan är att se alla tidigare säsonger innan dess, och jag tänker inte tjuvkika på vilka som ska vara med i s20. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 27, 2009 20:17

Det är en varje halvår. Min gissning är att nästa säsong startar i januari eller februari. Ah, fanns ju på MyEps. 12 februari. Inte så lång väntan. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » sön dec 27, 2009 20:32

Aaah, 12 februari! Bäst jag skyndar på då. :D

Däremot har jag gett upp totalt på att se svenska Robinson, det går ju inte att jämföra med Survivor. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 27, 2009 20:46

Nej, det är verkligen inte samma sak. Början på SVT var väl okej i jämförelse med den amerikanska, men nej... it ain't the same show.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön dec 27, 2009 23:50

Japp, det är sannerligen inte samma sak. Jag tittar visserligen på svenska Robinson, men suckar ganska ordentligt, det känns tamt och andefattig i jämförelse.

Survivor :lovebunny:
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav brat » tis jan 05, 2010 22:58

SYTYCD 6x09 - Topp20
Nate - Favoriten sedan audition förra säsongen!!
Russell - Favoriten sedan Vegasveckan!
Sååå nöjd!
::love::
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad