A bear skrev: utomjordingarnas stora gåva till folket är... allmän sjukvård.
.
A bear skrev:V 1.01. Vad noike sa, plus det där som läckte ut tidigare som fick den att låta lite grann som en konservativ kristens våta dröm så här i Obamatider... den känslan minskade inte riktigt.
sfinx skrev:V:
Håller med övriga, med ett tillägg: var inte V:et sprayat i rött motståndsgruppens signum, inte ödlornas? Det kanske blir en twist av det senare.:rolleyes:
HeY skrev:Allmän sjukvård kan jag förstå att de lockade med - det är ju trots allt en stor fråga i vår tid och om de har tjuvlyssnat ett bra tag så känns det logiskt att de kommer med lösningar till viktiga politiska frågor. Jag vet inte hur det förhåller sig till gamla serien, men att de ville måla upp sig som "friends and saviors of earth" så tyckte jag att det inte var helt knäppt med den allmäna sjukvården.
A bear skrev:Mitt problem med det är inte "haha, vad korkade ödlorna är, inte vill väl någon ha det" utan snarare budskapet "om någon säger sig jobba för fred, samförstånd, allmän sjukvård och allt sånt där är de onda och vi behöver en präst som säger ifrån och yrkar misstro mot utlänningarna". Det är inte ett helt opolitiskt statement i USA idag. Och visst, fight the power och allt det där och även Obamas regering måste självklart få ta skit, men det är lite för mycket standard FOX News-knappar som trycks i första avsnittet. Men vafan, just repeat to yourself, it's just a show, I should really just relax.
noike skrev:sfinx skrev:V:
Håller med övriga, med ett tillägg: var inte V:et sprayat i rött motståndsgruppens signum, inte ödlornas? Det kanske blir en twist av det senare.:rolleyes:
Jo, fast den tvisten finns redan. Ärret efter när de i motståndsgruppen skar i varandras huvuden var V-format.
Matt skrev:Jag tycker inte man ska få se nya V om man inte sett gamla V.
Ska se nya V imorgon.
Har sett gamla V 25 gånger.
Ingen av gångerna de senaste 15 åren.
Rombat skrev:Spooks 8.01
Jag får magsår av den här serien. Allvarligt.
adolvsson skrev:Rombat skrev:Spooks 8.01
Jag får magsår av den här serien. Allvarligt.
Spooks!
Som för övrigt är så bra att den har egen tråd. Jag bara pekar.
Men jag kommer ta mig tusan inte ihåg hur förra säsongen slutade, och inte hade något skrivit något om det i tråden heller.
noike skrev:Jag väntar på att avsnitt 6 ska finnas innan. Men jag ska se!
sfinx skrev:Tredje gången gillt:
Kom igen då!![]()
http://www.canyousaveher.com/home.html
Ianto i huvudrollen, James Moran som var med och skrev de sista Torchwood avsnitten och Doctor Who, är sjuk en människa och ond författare. Det här är bra.
noike skrev:sfinx skrev:Tredje gången gillt:
Kom igen då!![]()
http://www.canyousaveher.com/home.html
Ianto i huvudrollen, James Moran som var med och skrev de sista Torchwood avsnitten och Doctor Who, är sjuk en människa och ond författare. Det här är bra.
Det där var bra. Smutsigt. Elakt. Creepy.
HeY skrev:Piloten är dock inte speciellt bra som sagt. Det kommer kännas som om du tittar på något som CW tvingat ihop bara för att hoppa på Twilight/Vampyr-trenden. Som sagt, efter avsnitt tre tycker jag serien har hittat sin egen mark ordentligt.
(edit) Jag tror det bästa du kan göra inför piloten är att dra ner dina förväntningar till botten, och sedan försöka borra dig ner ännu längre.(/edit)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare