Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tor aug 20, 2009 23:07

Ghost Hunters 5x09
"When TAPS tackles this family's case, they're not looking for ghosts. They're hunting... a demon." :chock: Iiih!

Bra början på ett nytt avsnitt. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tor aug 20, 2009 23:29

AKS skrev:Håller med om honom!

(spoiler Top Chef 6.01) Lite synd att han var en bra kock än så länge, men till skillnad från Stefans arrogans förra säsongen kan man inte sätta in Mikes påståenden i en bättre kontext. Han verkar vara en idiot oavsett. Skönt att han inte vann. Verkar hursom vara bättre tävlande överlag redan från början den här säsongen än de förra två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor aug 20, 2009 23:38

Finns det någon som kan se om de andra avsnitten i säsong två av SYTYCD Canada har kommit ut på någon torrentsida som ni har tillgång till? Det finns två auditionavsnitt ute till men de finns inte på mininova alls (bara 201 och den har jag sett). "Finalen", dvs deras motsvarighet till Vegas, ska sändas idag också. Jag vill ha.. Kanske om ni kan klistra in releasenamnen här eller så.

Edit: Martin har visat mig vad 2x03 har för releasenamn i alla fall... merci!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tor aug 27, 2009 15:43

SYTYCD 6->4 (5x21)
Evan har varit kvar på tok för länge, jag börjar ogilla honom. :( SÅ charmig är han ju inte, vilka röstar på honom? Brandon är underbar.
Tjejerna är väldigt jämna, men bra ändå att Melissa åkte ut.
Men nu vet jag redan vem som vinner så det blir svårt att vara neutral. Längtar iaf till finalen!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre aug 28, 2009 23:42

Har nyss sett första "live show-avsnittet" (2x06) SYTYCD Canada. Jag gillade förra säsongen, några riktigt bra dansare, bla Nico, Natalli och Arassay (som jag räknar till mina favoritdansare tillsammans med några amerikanska) och ofta i klass med USAs version både när det gäller koreografi och dansare. Det auditionavsnitt som jag såg av Canadas, och reveal topp 20 var mediokert och topp 20 dansar hade kanske 2 rätt bra nummer men de andra var otighta och halvdåliga. Dansarna gjorde inte speciellt bra ifrån sig och ibland så fick de praise från juryn ändå. Weird. Blake i juryn var lite mer ärlig än de andra i alla fall. Han må vara en diva (jag har hört den någonstans) men han är talangfull och bättre jurymedlem än de andra. Jag saknar min amerikanska favoritjury! Om ni känner bråkdelen av irritation inför Mary Murphy (adore her!) som jag känner inför Jean-Marc i Canada (ja, ballroom-koreografen) så börjar jag få lite förståelse. Han är en grym koreograf men kass jurymedlem. Mary må skrika men hon kommer med vettiga omdömen när hon inte skriker. Jaja. Jag ignorerade juryn förra säsongen för att det var så mycket fantastisk bra dans, men den här säsongen verkar de inte ha fått tag i några stjärndansare. Det kanske blir bättre, man får vänta på de där som alltid utvecklas massor.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons sep 02, 2009 23:41

SYTYCD S5 FINAL
Jag hade blivit nöjd om Brandon, Kayla eller Jeanine vunnit men eftersom Jeanine varit på min favorit-lista sedan topp20-avsnittet så är jag ändå mest nöjd att hon vann! Det är första gången sedan allra första säsongen som min absoluta favorit vinner! Hon dansar med så mycket personlighet och passion och har aldrig besvikit (haha, bortsett från ryss-dansen). Om inte förr så stod det klart att Jeanine är bäst när vi fick återse Travis koreografi. Hon var så söt medan hon väntade på resultatet, såså nervös - gulleplutt!
Förresten är jag förvånad att vi inte fick se en Wade-rutin (helst den häftiga med Janette och Brandon som började uppe i trappan), det var några ballroom-rutiner jag skulle ha kapat.

Tycker givetvis att det var konstigt och fel att Kayla åkte ut före Evan. Irriterande att han har så många blinda fans. Undrar också hur mycket som är uppgjort i förväg, med tanke på ordningen de dansar och så. Eller förväntar de sig bara att en person som just är förkrossad och åkt ut ska kunna dansa som inget hänt? Eller är de delarna förinspelade... för det var några ologiska klädbyten också... ja, jag blir förvirrad. =P Men all's well that ends well.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör sep 05, 2009 19:21

Om ni inte visste det så finns det ett specialprogram ute med "15 best performances ever" SYTYCD USA. Bra grejer. Nästa vecka börjar säsong 6! Yay!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav MissKittyFantastico » lör sep 05, 2009 22:59

Tinwiel skrev:Om ni inte visste det så finns det ett specialprogram ute med "15 best performances ever" SYTYCD USA. Bra grejer. Nästa vecka börjar säsong 6! Yay!

Läste posten, laddade avsnittet, lipade till det. Det var så fint, särskilt numret om bröstcancer.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » lör sep 05, 2009 23:05

MissKittyFantastico skrev:
Tinwiel skrev:Om ni inte visste det så finns det ett specialprogram ute med "15 best performances ever" SYTYCD USA. Bra grejer. Nästa vecka börjar säsong 6! Yay!

Läste posten, laddade avsnittet, lipade till det. Det var så fint, särskilt numret om bröstcancer.

I know! Jag har sett det dansnumret 4 ggr nu och jag grinar varje gång. Fantastiskt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre okt 02, 2009 14:35

Jag sitter och tittar på SYTYCD 6x05, fortfarande auditions (hoppas att det är slut på dem snart, jag föredrar när finalerna börjar). Det enda jag ville säga var att Mary ser jättekonstig ut. Hon är plufsig, simmig på ögonen... full? drogad? Weird.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre okt 02, 2009 18:19

Jag tyckte också hon såg jättekonstig ut under senaste avsnittet, men trodde det var en hårslinga som letat sig fram och lagt sig konstigt över ögat. Men då du säger så såg hon nog konstig ut hela avsnittet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre okt 02, 2009 19:35

AKS skrev:Jag tyckte också hon såg jättekonstig ut under senaste avsnittet, men trodde det var en hårslinga som letat sig fram och lagt sig konstigt över ögat. Men då du säger så såg hon nog konstig ut hela avsnittet.

Ja, eller jag märkte det mer i början, än i slutet av avsnittet. Hon kanske var... trött.. och.. piggnade till... Sen så drog hon ett nasty skämt om Adam Shankman, så att han såg alldeles chockad ut först och sen gapskrattade.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre okt 30, 2009 20:57

Top Chef Masters. Plöjer igenom nu och det är hur mysigt som helst. De som varit domare tidigare (bland annat) tävlar och donerar vinsten till välgörande ändamål. Fyra kockar per avsnitt, enbart en går vidare. Och eftersom de känner varandra blir det en helt annan stämning.

Bild
Hubert Keller! Amazing.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » fre okt 30, 2009 21:08

Jag plöjer också Top Chef Masters nu, och det är bra, mysigt, roligt. Framför allt roligt, jag skrattar högt en massa gånger i varje avsnitt. Nu har jag kommit till Champions Round, där vinnarna från de första sex avsnitten möter varandra.

p.s. Alla är SJUUUUKT grymma, även när de gör misstag och inte gör så bra resultat som de vill, är de fortfarande SJUKT mkt grymmare än de flesta som någonsin varit med i vanliga Top Chef, kanske än alla, när de varit som allra bäst. d.s.

och p.s. 2:
noike skrev:Och eftersom de känner varandra blir det en helt annan stämning.

Och även när de inte känner varandra så bra innan blir det härlig stämning, som en av de tävlande sa i ett avsnitt: "We're gonna be friends for the rest of our lives." (eller något liknande) Supermysigt!

noike skrev:Hubert Keller! Amazing.

Bästa!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » fre okt 30, 2009 21:19

Ett problem med Top Chef Masters är dock att jag inte vill att någon ska åka ut. Jag hade velat ha med dem jämt, att de tävlade i olika grupper men att de aldrig åkte ut.

(dem = alla, inte bara de som vunnit sina omgångar)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » lör okt 31, 2009 15:17

Haha, att vi har hamnat på Top Chef Masters samtidigt! Jag och Kalle började se serien igår, innan vi visste att ni börjat se också. Har sett två avsnitt nu. Jättehärlig variant av programmet. Och bilden som noike länkade till: så jävla smart av Hubert. Han tänkt på sina kunder vad gäller upplägget.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » lör okt 31, 2009 15:33

Haha, vad roligt att vi ser samtidigt.

Jag tycker två av de deltagare som gick till Champions Round är magnifika - (spoiler 1.01) Hubert Keller och (spoiler 1.3) Rick Bayless.. Jag tycker de båda är fantastiska, de har grymma idéer och verkar göra otrolig mat, de är förfärligt roliga och dessutom verkar de vara väldigt sympatiska. Men som sagt, jag tycker nästan alla som var med är hur roliga och mysiga (och grymma på mat) som helst. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir mer Top Chef Masters!
(spoiler 1.09) Jag hejar på både Hubert och Rick inför finalen!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » lör okt 31, 2009 16:36

Gillade att Hubert (spoiler 1.01) inte kunde hantera en micro. Allvarligt alltså. Det är okej att vara helt inkompetent ibland, även om det hjälper ifall man är bra på något som han är. Men ändå, jag ska använda honom som en förebild.

Jag vill ha mer säsonger. Kockturnering med de här personerna: de tävlar i lag om tre och så är det två lag som tävlar per avsnitt utom möjligtvis i finalen då det kanske är fyra eller tre. Bravo! Läs vad jag skriver och skapa!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön nov 01, 2009 0:34

Om ett par avsnitt är pågående The Amazing Race-säsong i Sverige:

15x07 I've Ever Done in My Life (Sweden)
(Nedladdning 9 november.)

Kul! De har bara varit hos oss en gång förut och det var ett antal säsonger sen (en IKEA-utmaning var med då). Ska bli spännande att se om de hamnar i Stockholm denna gång också eller om de kör på nåt exotiskt som Dalarna eller nåt... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön nov 01, 2009 1:07

Hur är TAR nu för tiden?

Jag slutade nånstans vid säsong 12 eller liknande för att jag inte "orkade" med det. Vilket är konstigt för tidigare tyckte jag det var vansinnigt underhållande. Kanske bör se ikapp säsong 15 nu då, kan vara roligt att se vad de hittar på i Sverige.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav madskellig » sön nov 01, 2009 1:15

Jag var också rätt less på TAR ett tag, det har ju gått så länge, men efter att ha tagit ett uppehåll på några säsonger så tycker jag att S15 har börjat riktigt bra. Dock vet jag inte om det beror på kvaliten eller uppehållet ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav AKS » sön nov 01, 2009 1:33

Ja, det blir ju lite samma och samma. S15 är varken bättre eller sämre än andra säsonger. Men Sverige-avsnittet kan ju göra det lite extra kul.

Jag kan definitivt se mig själv ta en paus om ett par säsonger eller så. Det blir ju som sagt lite upprepande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön nov 01, 2009 14:55

Tanke om Top Chef Masters: (spoiler värden) Jag vet inte om Kelly Choi är en robot eller anorektiker: hon uttalar varje stavelse som en talpedagog gone wrong och hon har inte mycket kött på benen. Oavsett vilket så har jag svårt att tro på att hon äter maten.

Med tanke på hur hon säger "elimination" kan hon mycket väl vara en Dalek...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre nov 06, 2009 22:09

noike: Håller med om värdinnan.

Top Chef Masters avsnitt 9: Redan från första avsnittet har Hubert och Bayless varit mina favoriter. Om jag var tvungen att välja skulle jag välja Hubert, men det är så jäkla nära. Gillar öven dessa kockar som personer. De verkar hur härliga som helst båda två och helt klart de bästa kockarna där.

Fabio!! "I was sweating like a mountain goat on a beach." :D Saknar honom! :lovebunny:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre nov 06, 2009 22:09

Sorry, dubbelpostade visst.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör nov 07, 2009 2:24

AKS skrev:Top Chef Masters avsnitt 9: Redan från första avsnittet har Hubert och Bayless varit mina favoriter. Om jag var tvungen att välja skulle jag välja Hubert, men det är så jäkla nära. Gillar öven dessa kockar som personer. De verkar hur härliga som helst båda två och helt klart de bästa kockarna där.

Om de öppnade en restaurang ihop så skulle jag pendlat dit, oavsett var i världen den hade legat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör nov 07, 2009 2:48

Mhm. Would be so worth it!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre nov 13, 2009 1:04

Gud vad irriterad jag är nu. Snälla sluta förstör ett av mina favoritprogram, puckoröstare. Sen vill jag också säga att för första gången på två säsonger så tycker jag att killarna är i överlag bättre. Jag har en favoritjej hittills:

Spoiler 6x14 (topp 16 blir 14, result show)
favoritjejen är Karen, hon från Sydamerika. Jag tycker att hon har en fantastisk utstrålning, hon tar över hela scenen och har gjort sina danser väldigt bra. Hennes och Kevins hustle var en av de bästa numren från förra avsnittet. Det var det och "Relax"-numret som jag gillade bäst, tror jag. Det förvånade mig därför att hustlen hamnade i bottom 3, och så många andra mediokra nummer klarade sig (vilket var många i det avsnittet, believe me). Mest upprörande var ju att Mollee och Nathan gick vidare, som dansade ett av de sämsta nummer jag någonsin sett (salsa). Det är ju helt sjukt att de inte var i bottom 3, och jag blir så upprörd pg av att lite av poängen med programmet försvinner. Jag kan förstå om någon får stanna kvar om de dansat sådär tekniskt men haft en bra performance och utstrålning men Mollee och Nathan hade inte det heller, det vara bara dåligt. Jag vill att SYTYCD ska handla om fantastisk dans, en kvalitets-reality show, inte vilken manlig dansare som är sötast (ibland får de till det rätt, med förra säsongens vinnare, men samtidigt hade vi en annan dansare som klarade sig varje vecka trots att han inte var bäst). Puckoröstarna kan väl hitta någon annan dokusåpa att förstöra... :angry:

När det gäller killarna så tycker jag att Russell är grym, han har något extra. Danstekniskt så är Jakob bäst, men han kan möjligtvis ha en liten "New York-dans och konstskoleöverlägsenattityd" ibland, vilket inte stör mig men kan göra att han inte når fram till folk. Han och Ashley har ägt hittills.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav sfinx » fre nov 13, 2009 2:13

Glorificus skrev:Ghost Hunters 5x09
"When TAPS tackles this family's case, they're not looking for ghosts. They're hunting... a demon." :chock: Iiih!

Bra början på ett nytt avsnitt. :D

Låter bra, demonavsnitten är alltid roligare i såna här serier. :)
Ett av mina favoritavsnitt är märkligt nog ett där elskåpet och ett par giftiga kemikalier är spöken, så tycker jag att det skönt när de faktiskt gör rörmokarjobb på platsen. Två tjänster i en, tokpraktiskt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » fre nov 13, 2009 8:14

Tinwiel: (SYTYCD 6.14) Jag håller helt och hållet med om ditt inlägg vad gäller hur folk röstar och särskilt Mollee och Nathan. Det är nåt av det mest otroliga jag varit med om att inte de var i bottom three. Skönt att Nigel verkligen markerade dock. Fast nu blir väl hormontonåringarna ännu mer galna på röstningsknappen.

Min killfavorit är Russell. Av tjejerna gillar jag nog Ellenore(sp?) bäst hittills, men denna vecka var hon inte stark.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film