Ändrade topic lite //Off
Illyria skrev:Jag skulle verkligen rekommendera dig att se avsnitten du missat innan du börjar på s6 och 7. Du verkar ha missat avsnitt ända sedan säsong 3, så säsong 3, 4 och 5.
Och säsong 6 är inget att bara hoppa in i om du inte sett klart säsong 5
Tobbe_E skrev:Buffy är en serie som absolut skall ses iordning. Hoppa hejvilt bland säsongerna och avsnitt skulle inte alls kännas bra för mig. Speciellt då man inte sett åtminstonde allt en gång. Karaktärsutvecklingen som är så grym i Buffy försvinner ju nästan helt och många frågetecken skulle uppkomma.
Är det Engelskan i episodeguiderna som du har problem med? Har ingen bra koll på Svenska episode guider, men femman har väl en del kanske.
Jag skulle nog verkligen rekommendera dig att försöka (om du har möjligthet) att se allt iordning. Samt att försöka vara så spoilerfri som möjligt. Allt blir så grymt mycket bättre.
Och som Illyria skrev så skall du absolut inte hoppa på S6 om du inte ser klart S5.
LinaK skrev:Äh, jag tittar på s 6 & 7 samtidigt som s5 går på tv. Jag är inte så djup av mig att jag måste sitta o analysera avsnitten utan tittar enbart för nöjet skull
Spoilers har jag faktiskt inget problm med heller, snarare tvärt om. Att veta lite i förväg vad som händer är bara kul....som en trailer.
sus@n skrev:Linak: Även om du inte har svårt för att bara hoppa in måste även jag rekommendera att du ser åtminstone S5 innan S6 - de hör ihop på ett sätt. Du kommer nog bli galen annars. Jag själv brukar inte heller ha problem men när jag skulle se första delen av S5 innan jag hade sett klart S4 fick jag spader. Buffy är absolut en serie som ska ses i följd. Har du några frågor så ställer jag gärna svaret på dem om du nu vill veta vad som hänt.
LinaK skrev:Om jag har förstått del hela rätt så har Oz åkt iväg för att hitta ett bot på "varulvesjukan", Angel lämnade stan för att underlätta Buffys liv o Faith sitter inne för att hon blivit skurk, stämmer det? Då undrar jag egenligen bara varför Cordelia flyttade till LA?
sus@n skrev:LinaK skrev:Om jag har förstått del hela rätt så har Oz åkt iväg för att hitta ett bot på "varulvesjukan", Angel lämnade stan för att underlätta Buffys liv o Faith sitter inne för att hon blivit skurk, stämmer det? Då undrar jag egenligen bara varför Cordelia flyttade till LA?
Angående OZ (spoiler S4) Oz åker delvis för att bota sin varulv men även för att han var otrogen mot Willow
Angående Faith (spoiler S4) Här stämmer det du skrev med men Faith vaknar även upp ur koman hon hamnade i i s3 och senare hamnar hon i finkan självmant
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare