Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre maj 08, 2009 16:25

chanda skrev:Nåja om du inte tycker att torrtyr, rasism ,förföljes och utrotning av en grupp
, förräderi, mord på barn,människor som blir ihjäl brända då
då vet jag inte vad du tycker är mörket. :|

För mig handlar inte vad som är mörkt om temat som en viss film eller litterärt verk behandlar, utan snarare känslan som det förmedlar. Även om alla de ämnen du närmer självklart är seriösa och i verkligheten väldigt mörka, tycker inte jag - personligen - att Star Wars filmerna använder det på ett [för mig] upprörande sätt. Något annat som också alltid har förvånat mig är hur Star Wars har lyckats göra en så fantastiskt duktig skådespelare som Natalie Portman att framstå som medioker, då har man inte riktigt lyckats. Jag tycker inte filmerna är värdelösa, men jag föredrar de tre första (alltså de tre sista) som spelades in.

Sedan så är det ju väldigt personligt vad man anser vara "mörkt" och störande. Personligen har jag blivit ganska hårdhudad de senaste åren och jag ser Star Wars som filmer som jag inte skulle ha något problem att visa för mina egna barn, om jag hade sådana. Jag tror inte du ska behöva ta åt dig chanda; du har varje rätt till din åsikt och den respekteras självfallet :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » fre maj 08, 2009 18:12

HeY skrev:
chanda skrev:Nåja om du inte tycker att torrtyr, rasism ,förföljes och utrotning av en grupp
, förräderi, mord på barn,människor som blir ihjäl brända då
då vet jag inte vad du tycker är mörket. :|

För mig handlar inte vad som är mörkt om temat som en viss film eller litterärt verk behandlar, utan snarare känslan som det förmedlar. Även om alla de ämnen du närmer självklart är seriösa och i verkligheten väldigt mörka, tycker inte jag - personligen - att Star Wars filmerna använder det på ett [för mig] upprörande sätt. Något annat som också alltid har förvånat mig är hur Star Wars har lyckats göra en så fantastiskt duktig skådespelare som Natalie Portman att framstå som medioker, då har man inte riktigt lyckats. Jag tycker inte filmerna är värdelösa, men jag föredrar de tre första (alltså de tre sista) som spelades in.

Sedan så är det ju väldigt personligt vad man anser vara "mörkt" och störande. Personligen har jag blivit ganska hårdhudad de senaste åren och jag ser Star Wars som filmer som jag inte skulle ha något problem att visa för mina egna barn, om jag hade sådana. Jag tror inte du ska behöva

ta åt dig chanda; du har varje rätt till din åsikt och den respekteras självfallet :)

heh förlåt att det blev extremt OT men som som sagt du har rätt det är inga ämnen som är så pass allvarlig som jag skulle förhindra barn att titta på men som sagt lika insatta som fans är gällande Sam och Dean och deras relation så är Kenobi`s och Skywalker öde lika känslig för mig och även
om jag inte gillar att jämföra fiction med verklighet som kommer utrotning av Jedi alltid att påminna mig om vad som med hände med tempelriddarna ,judarn mm.så när jag pratade om mörket menade jag både om temat och känslomässigt. Nåja slut pratat om det.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » fre maj 08, 2009 22:02

Tinwiel skrev:Smallvillerösten var mörkare än Dark Angel-rösten, men ja, lite naturligare tyckte jag också.

Ja men precis, han blir ju äldre!

Det där var ju flera år sedan, klart hans röst kan bli mörkare. ;) Om än inte riktigt lika mörk som han förställer den i SPN. Inte för att jag någonsin stört mig på det. Här pratar han som sig själv, och nog är rösten mörkare än både DA och SV. (säsong4-spoiler på intervjun)

Kolla Jareds hår! :D
Bild
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » fre maj 08, 2009 22:56

Hmm, har Jensen gått upp i vikt? Han ser mycket smalare ut i intervjun .. kanske är det hans kläder som får honom att se större ut i SPN?

När det kommer till Jareds hår: keep it. Skulle han komma med kort á la Jensen frisyr i ett avsnitt skulle jag inte känna igen honom: var är Jared? Har de bytt skådespelare?
Jag tycker han klär sig i sin grisyr... oj, hade tänkt ändra min felstavning men kanske var det ett freudian slip? På bilden där är hans hår iaf en grisyr, men i serien klär det honom. Dock tycker jag inte det ska vara längre, men inte kortare än det var i säsong 1 heller.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » fre maj 08, 2009 23:03

4x21
Okej, seriöst, vad... var det här? Jag gillar vad som hände, storyn var det inget fel på, utförandet känner jag mig däremot inte positiv till. Emellanåt kändes det som om jag tittade på en jäkla såpa. Bakgrundsmusiken i vissa scener, som när Sam pratade med hjärnspöke-morsan, eller sista scenen. Gudars, i sista scenen var ju t o m tårarna tillbaka, då kändes det som om jag var tillbaka till dom sämsta delarna av säsong 2. Usch.

Och angående rösterna var det någonting som slog mig under kvällens avsnitt, det är egentligen rätt tydligt hur dom används. Dean ska vara den tuffare och moraliskt mörkare av bröderna. Alltså mörk och hård tuffingröst. Castiel är inte dina föräldrars klassiska ängel, han är tuffare och mörkare än kyrkovarianterna. Alltså mörk och hård tuffingröst. Och så Dean, som har blivit allt tuffare och numera, speciellt efter ikväll, har blivit den moraliskt mörkare av bröderna har lagt sig till med en vad? Just det, en mörk och hård tuffingröst.

Vilket är ganska fjantigt, och bara av den anledningen hade jag svårt att hålla mig för fniss när Dean och Castiel hade sitt lilla samtil.

Dean, ja, vad tusan är det med honom och sälja sin själv till höger och vänster? Hans karaktärsresa sen helvetestiden är intressant, och jag är säker på att hans attityd är ett fullt medvetet drag från författarna, och det ska bli intressant att se hur det spelas ut härefter, fast vafan liksom, han har ju gått och blivit så... mesig.

Nej, jag må vara ruskigt förtjust i säsong 4, men det här var fan inget vidare.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » fre maj 08, 2009 23:52

Äsch, jag tyckte att det var helt ok. Inte bästa avsnittet men ändå ok, även om vissa bitar kunde ha skötts bättre. Jag godkänner. Men det där med tuffingröst är rätt roligt, adolvsson. Jag ska också börja prata med tuffingröst. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör maj 09, 2009 0:00

Tinwiel skrev:Men det där med tuffingröst är rätt roligt, adolvsson. Jag ska också börja prata med tuffingröst. :D

Oh, you could totally pull that off, girl. Totally!

Träna riktigt ordentligt nu tills nästa gång vi ses. Jag räknar med dig. Okej? Okej. Bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » lör maj 09, 2009 2:05

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Men det där med tuffingröst är rätt roligt, adolvsson. Jag ska också börja prata med tuffingröst. :D

Oh, you could totally pull that off, girl. Totally!

Träna riktigt ordentligt nu tills nästa gång vi ses. Jag räknar med dig. Okej? Okej. Bra.

Okej!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör maj 09, 2009 13:15

4.21 tyckte jag ändå var ett av de mest engagerande avsnitt på bra länge.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » lör maj 09, 2009 19:38

Tob skrev:4.21 tyckte jag ändå var ett av de mest engagerande avsnitt på bra länge.

Jag håller med Tobbe. Jag gillade faktiskt det här avsnittet.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » sön maj 10, 2009 0:32

Jag gillade också, även om jag tycker att adolvsson har några poäng. Dean har blivit mesig. Dödade de Anna nu förresten? Surt isf.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » sön maj 10, 2009 0:33

HeY skrev:Jag gillade också, även om jag tycker att adolvsson har några poäng. Dean har blivit mesig. Dödade de Anna nu förresten? Surt isf.

Eller blev hon "bara" tillbakaskickad till himlen? Vilket säkert inte är så trevligt för de lär vara arga på henne. Och kanske dödade henne, men jag tyckte inte att det framgick riktigt. Tråkigt tycker jag också, jag gillade henne.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Spuffy » sön maj 10, 2009 11:04

4.21: Jag har sett 30 min och slår av nu. Ser det sista någon annan gång. Jag tycker inte det är bra nu.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav chanda » sön maj 10, 2009 22:04

4x21
Riktigt bra

Det här har man väntat på länge. En splittring har Kripke retats med hela säsongen och splittring får man. Jag är nöjd. Sam är riktig ute på hal is ska bli.Sams drog påverkade hjärna var en intressant resa .
hallucinationen Dean och vanlig Dean .vilken skillnad bravo Jensen, bravo Jared.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » mån maj 11, 2009 17:06

Tänkt se 4x21 ikväll men jag är nervös. Många av er verkar inte imponerade, medan andra iaf är lite mer positiva. Med tanke på hur negativ jag varit till s4 känns risken stor att jag hamnar i den första gruppen, men jag vill så väldigt gärna gilla det. :(
Återkommer med det spännande resultatet ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån maj 11, 2009 17:13

Alltså, jag tyckte att potentialen för något intressant var större än utförandet. Jag tror att Supernatural skulle dra nytta av att rensa lite bland sina manusförfattare inför säsong 5. Inte för att jag tycker de förtjänar att få sparken, men det känns som om lite nytt (talangfullt) blod skulle kunna hjälpa serien. Ta t.ex Smallville, nya showrunners och den har aldrig varit bättre! Men nu menar jag ju inte att SPN ska byta showrunner, utan att de ska ta in nya författare bara.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån maj 11, 2009 17:29

brat skrev:Tänkt se 4x21 ikväll men jag är nervös. Många av er verkar inte imponerade, medan andra iaf är lite mer positiva. Med tanke på hur negativ jag varit till s4 känns risken stor att jag hamnar i den första gruppen, men jag vill så väldigt gärna gilla det.

Well, med tanke på att jag varit väldigt positiv till S4 och inte gillade 4x21 nämnvärt, så säger väl logiken att det är mer troligt att du blir positivt inställd till det här ;)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » mån maj 11, 2009 19:28

adolvsson skrev:
brat skrev:Tänkt se 4x21 ikväll men jag är nervös. Många av er verkar inte imponerade, medan andra iaf är lite mer positiva. Med tanke på hur negativ jag varit till s4 känns risken stor att jag hamnar i den första gruppen, men jag vill så väldigt gärna gilla det.

Well, med tanke på att jag varit väldigt positiv till S4 och inte gillade 4x21 nämnvärt, så säger väl logiken att det är mer troligt att du blir positivt inställd till det här ;)

Jag gillar din logik. Tack. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån maj 11, 2009 22:54

Hee. Jag gillade.
(spoiler 4x21) Jag blev engagerad, och därför gillade jag. Både Castiel med sin plågsamma plötsliga plikttrohet och splitten mellan Dean och Sam. Extra plus för Bobby. :)

Tankar om den stora storyn just nu, Dean vs. Sam.
Personligen tycker jag inte att någon haft solklart rätt eller fel hittills. Vilket också gör att jag tycker att Sam vs. Dean storyn som de hintat om sedan första avsnitten är ganska omotiverad. Hur hamnade de här liksom? Visst, när Sam började dricka demonblod framför Dean blev det för äckligt och jag tyckte att det var skönt att de slängde honom i Bobbys superrum, men han har ju inte gjort något som faktiskt förtjänat det. Inte heller Ruby har gjort något som gör att hon uppenbarligen är ond, ska vi ändå döma henne bara för att hon är demon? Tycker att det är svårt. Men så i slutet när Sam ströp sin bror och lämnade honom kipppande efter luft - då stod det väl ändå klart att det Sam gör är fel. Men, har vi fått tydliga tecken innan på att Sam är fel? Eller ska vi bara gå på demon=ond, trots att vi senaste säsongerna fått fler och fler gråskaliga hintar?
Även om jag nu tycker att Sam=fel så kan jag inte tro att Dean=rätt. Änglarna har visat sig högst opålitliga (vad hände förresten med kriget som pågick änglar vs. änglar??) Vilket får mig att hoppas på att de gör en "Buffy säsong 4" till finalen. De sa till och med i avsnittet att alternativen var att Dean litar på änglarna eller att Sam litar på demonerna. Varför inte att Dean och Sam litar på varandra istället.
Frågan är vad Castiel håller på med, säger åt Dean att lyda änglarna, att han är den utvalde, men samtidigt släpper han demonSam fri... Nä, jag tycker att Sam och Dean ska dumpa allt vad demoner och änglar heter och fixa allt själva istället.

Jag är jätteintresserad av nästa avsnitt. För att se hur de knyter ihop det här. Om de kan rättfärdiga hela säsongen. Och för att se vad de lägger upp inför nästa säsong. Jag vill INTE ha någon ondSam vs. godDean. Boring.

På sina ställen var det en aning överdramatiskt. Men samtidigt gillade jag allt Dean/Sam-grejs så jag förlåter det.

Jädra Glory som förstört Deans röst för mig. :P Men allvarligt, Jareds hår i det här avsnittet - det var det värsta på länge!!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 11, 2009 23:00

Det plingeplongade på msn och när jag såg att det var du brat så skyndade jag mig hit för jag tänkte att du nu kanske sett avsnittet nu och var på väg för att kommentera. Har varit spännande att vänta på ditt omdöme efter vad du sagt på sista tiden. Väl värt väntan och jag håller med om det där sista också. :P
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » mån maj 11, 2009 23:09

brat skrev:Hee. Jag gillade.

:D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav brat » mån maj 11, 2009 23:24

MissKittyFantastico skrev:Det plingeplongade på msn och när jag såg att det var du brat så skyndade jag mig hit för jag tänkte att du nu kanske sett avsnittet nu och var på väg för att kommentera. Har varit spännande att vänta på ditt omdöme efter vad du sagt på sista tiden. Väl värt väntan och jag håller med om det där sista också. :P

Hihihi

Det är faktiskt galet att förutom avsnittet-vi-aldrig-mer-ska-nämna så tror jag inte att jag kommenterat sedan de fem första avsnitten, så oengagerande tycker jag att säsongen varit som regel. Men kanske kan det vara ett sånt här tillfälle där man uppskattar det mer efter man har fler svar, så när säsongen är slut kanske jag kan se om alla avsnitt (utom Det Där) och faktiskt gilla. Förutsatt att jag accepterar svaren vi får alltså. :)

För övrigt ser jag att jag inte kommit långt i mina tankar sedan 401. (Varning, självcitat)
Sam blir väl inte per definition ond om Dean är god. Sam försöker ju också göra gott. Då borde det hellre bli "mitt sätt är rätt" mot "nä, mitt sätt är rätt"? Och OM Sam oavsiktligt blir ond i sitt samarbete med Ruby så blir det ju ändå inte Dean mot Sam. Då blir det "Dean måste rädda Sam och få honom att förstå att han hamnat fel". Över lag har jag nog svårt att se Dean som någon större-syfte-person. Han har alltid satt familjen först och om Sam väljer fel, då följer Dean med hellre än att gå emot. Dessutom är ond-Sam mot god-Dean väldigt uppenbart. Då är det mer otippat att det är god-Sam mot ond-Dean. Att Dean är den som blir lurad.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån maj 11, 2009 23:44

brat skrev: (spoiler 2x21) Jag blev engagerad, och därför gillade jag.

Det var en bra slutsats, så var det för mig med.

Men samtidigt blir jag frustrerad när Sam är så korkad, och att han varit det nästan hela säsongen med sitt Ruby-umgänge. Blah... känns lite väl story-konstruerat för att få till en Sam vs. Dean-splittring än som något som är en helt och hållet trovärdig karaktärsutveckling. Men mycket kan väl ursäktas med "yeah, it's the demon blood talking" typ.

Jag hade gärna sett ännu mer paralleller till bibliska grejer när de ändå gjort änglagrejen den här säsongen... finns ju massor av stoff där som det går att göra mer realistiska moderna skildringar av. Inte saker som att Ruby ligger och kuddpratar om Liliths ursprung.

Men jo, jag gillade det här avsnittet mycket bättre än t.ex. det där Anna-dubbelavsnittet som var mitt i säsongen. Det jag inte gillar är som sagt att Sams story känns för konstruerad. Jag vill hellre ha en mer oförutsägbar handling för varje avsnitt, det skulle de kunna göra samtidigt som de håller sig till planen. Så jag är definitivt med HeY på "bättre manusförfattare"-tåget...

brat skrev:Men allvarligt, Jareds hår i det här avsnittet - det var det värsta på länge!!

Det var ju meningen, de fick säkert sitta jättelänge i makeup-trailern för att få till det där flottiga håret. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis maj 12, 2009 0:31

Glorificus skrev:Men samtidigt blir jag frustrerad när Sam är så korkad, och att han varit det nästan hela säsongen med sitt Ruby-umgänge.

Jag vet inte, jag, jag tycker mest det är trevligt att han äntligen fått lite stake. Och även om jag inte nödvändigtvis håller med om valen han gjort, tycker jag inte Sam betett sig korkat.

Förutom när han beslöt sig för att behålla håret. Goes without saying, though ;)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » tis maj 12, 2009 1:24

Jag är inte heller med er om att Sam=fel. Scenen när bröderna slåss (och Sam vinner, yay!) såg jag snarare slutet när han var över och ströp honom och sedan slutade och sade "You don't know me at all" som en "in your face"-grej. To explain: Dean ser Sam som en demon nu, han förväntar sig att Sam blir "ond" av demonblodet och han förväntar sig att allt "inte står rätt till" - det vill säga, han förväntar sig att Sam ska strypa honom. Istället slutar Sam och vrider om kniven: You don't know me at all. Han är starkare än Dean tror, han vet vad han gör. Blodet har inte bildat ett chip i hans huvud som säger vad han ska göra, att han ska vara ond, utan han kontrollerar sina handlingar och därför ströp han aldrig "klart". Jag vet inte om det anses långsökt, men det var så jag tolkade det. Om de i nästa avsnitt gör Sam ond och att det blir en stör moralkaka: "du gjorde fel - ser du det nu? bra, jag älskar dig brorsan - se jag gråter. let's hug and make up" då blir jag ganska extremt sur. Jag ser hellre att Sam faktiskt är i kontroll. Även om det är fel det han gör så skulle det vara uppfriskande om det tydliga inte hände och han faktiskt är i kontroll, åtminstone till en viss grad.

Så tycker jag.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » tis maj 12, 2009 2:35

Tinwiel skrev:
HeY skrev:Jag gillade också, även om jag tycker att adolvsson har några poäng. Dean har blivit mesig. Dödade de Anna nu förresten? Surt isf.

Eller blev hon "bara" tillbakaskickad till himlen? Vilket säkert inte är så trevligt för de lär vara arga på henne. Och kanske dödade henne, men jag tyckte inte att det framgick riktigt. Tråkigt tycker jag också, jag gillade henne.

Tror nog hon kommer tillbaka lagom till säsongsfinalen.
Apropå på folks hår så tänkte jag att när barnlillebror besökte sig själv i cellen, att han hade bättre frisyr när han var liten... :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » tis maj 12, 2009 2:46

Är inte säsongsfinalen på torsdag? Oj, vad tidigt det känns. Sen, väntan.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » ons maj 13, 2009 9:44

hmm de ända författare som har imponerat på mig är Harper Island författarna när de både har kunnat skapat intressanta karaktärer och ändå kunnat berätta en tät och effektiv berättelse men mycket beror nog på att det är en mini serie och dom har lyxen och inte drar ut på saker och ting.

Det som jag har tyckt varit bra den här säsongen och dåligt
med s4 är .
- lite för mycket upprepande.
-Kripke började hålla igen otroligt mycket på ploten när dom fick högre tittar siffror än vad dom hade förväntat och enligt Jensen så tänkte Kripke lägga alla ägg i korgen denna säsongen för han hade förväntat sig att detta skulle bli den sista. Tittar siffror styr och det är han inte ensam om bland tv världen att följa.

:)
+Ängel och Demon storyn: som i grund i botten har varit om Sam och Dean. Deras kärlek till varandra ,deras behov att skydda varandra samt deras väg på att bli vuxna. Båda två har lika mycket i bagaget och deras relation har varit mycket baserat hur dom såg på varandra när dom levde med John . Men som sagt mycket har hänt över åren speciellt detta år och som jag hoppas och tror på kommer att resultera i en mera sammansatt bad ass duo nästa säsong.
+Castiel
+Anna
+Dean likt Sam i den först säsongen börjar att försöka hitta sig själv och få en självkänsla.
+även om Kripke höll igen detta år så har det en chans att få en mera tillfredsställande
resa för Bröderna nästa år.
:|
Ruby mysteriet är hon god eller dålig? mycket tror jag har lämnats till tittarnas åsikt och våra fördomar baserat på hur man har sett på övernaturliga väsen i detta universum.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 15, 2009 12:03

4x22 Lucifer Rising

Jag gillar verkligen Supernaturals säsongstradition med montage till Carry On My Wayward Son. Blir alltid lika glad när jag hör den och jag har sedan förra veckan hoppats på att få höra den i finalen och jajamen där var den.

+Bobby, Bobby, Bobby. Vilken fanastisk karaktär. :lovebunny:

-Inzoomningen på Deans ansikte när han kommer till det där rummet. Det är Dramatic Chipmunk Look all over again. :D

Youtubeklippet är från tidigare säsonger och bara lösryckta feltagna scener så det är ingen direkt spoiler.

Först var jag irriterade på hur enkelspårig änglarna verkar tro att Dean är. Stoppa honom i ett rum med hamburage och öl och erbjud honom brudar så är han nog nöjd. Fast sedan insåg jag ju att det var meningen att just det tydligt skulle visa att de underskattat honom.

-Lite irriterande att de drar in avsnittet-vi-aldrig ska-nämna-mer i ploten. Det känns liksom som att de vill rättfärdiga sitt tidigare dåliga omdöme. Den lilla biten de fick ut av han den där hade de lika gärna kunnat förklara med att Castiel visste var Lilith var. Man tycker ju att de borde ha rätt bra koll på alla förseglingarna. Löjligt.

+Ruby ond. Ruby död. Jag föredrog blonda Ruby bättre. Hon var bitchigare och roligare, men man hade kanske inte trott på att hon skulle kunna vara god lika myhcket som Genevive Corteze eller vad hon heter.

+En annan död som glädjer mig är Liliths. Jäkligt störig skådespelerska. Hade nästan föredragit barn-Lilith. det hade varit mer skrämmande på något sätt. Mörkare.

+/- Hade hoppats på att de skulle få ett slut på hela änglar och demoner tjafset och gå vidare, men nu verkar vi få dras med det nästa säsong också. Istället för att jaga runt efter Lilith så ska de jaga efter Lucifer. Boring. Fast det kan ju bli bra också. Jag hoppas på det. Mindre änglar, mer annat. Nått nytt och spännande.

Den här säsongen har jag inte orkat skriva något favoritögonblick så ofta i mina kommentarer, för det har liksom inte funnits så många sådana. Säsong fyra har varit märkbart svagare än tvåan och trean, men i det här avsnittet fanns det ett ögonblick värt att nämna.

Bobby:You stupid stupid son of a bitch! Well boo hoo. I am so sorry your feelings are hurt princess! Are you under the impression that family is supposed to make you feel good? Bake you an apple pie maybe? They´re supposed to make you feel miserable, that´s why they´re family.
Dean:I told him "You walk out that door don´t come back" and he walked out anyway. It was his choice.
Bobby: You sound like a whiny brat. No. You sound like your dad. Well let me tell you something, Your dad was a coward.
Dean: My dad was a lot of things Bobby, but a coward...?
Bobby: He´d rather push Sam away then reach out to him. That don´t strike me as brave. You are a better man then your daddy ever was.

:lovebunny:

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » fre maj 15, 2009 20:40

4x22 Får se nu om jag kommer ihåg, jag har redan glömt vad som hände

En lite överraskande fast ändå inte alls överraskande plot twist, det där med att änglarna ville ha apocalypse, att Ruby var ond, att Llith var ett seal. Undra om de ska göra nåt av konflikten mellan bröderna, eller om den bara ska försvinna för att Sam nu har sett att han var fel ute. Men Dean var ju också fel ute, när han gick änglarnas ärenden. Avsnittet var rätt så bra, säsongsavslutningsdrama-aktigt, men kanske inte riktigt lika fantastiskt som några av de andra säsongsavslutningarna. Billy ägde dock. Buhu! :D Bra att han fick ett slut på Deans pity party. Jag vet inte hur mycket mer jag har att säga. Jag är lite nyfiken på femte säsongen ändå, om Castiel ska vara med osv, även om jag ofta är tveksam till ängel-demonkriget. Nu har ju grabbarna lite mera info om situationen så förhoppningsvis upprepar de inte samma misstag. Vi fick inte mer av Sam och Ruby efter uppenbarelsen av sveket, det tyckte jag var synd. Hon bara, poff, dog.

Och ja, God has left the building. Det fick vi ju veta redan för några avsnitt i och för sig. Så då har vi Lucifer som företrädare för den onda makten, och änglarna som skulle vara företrädare för den goda men nu är det i något slags konstigt gråzonigt område, som har mer med arrogans och maktmissbruk att göra, än godhet. Vilka ska då företräda godheten? Människorna? The earth is definitely doomed. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film