The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor apr 16, 2009 19:36

2x16
mycket förvirrande. Jag sitter och funderar på vilket sätt det här har koppling till huvudstoryn, eller så hade det inte det, men någon direkt förklaring fick vi inte eller? Ta kontroll över sina drömmar? Var evil doctor evil eller var det Sarah som inbillade sig? Jaja, det kanske förklarar sig... Intensivt avsnitt var det, rätt så bra, men, som sagt, tillförde inte så mycket..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tor apr 16, 2009 19:40

Tinwiel skrev:2x16
mycket förvirrande. Jag sitter och funderar på vilket sätt det här har koppling till huvudstoryn, eller så hade det inte det, men någon direkt förklaring fick vi inte eller? Ta kontroll över sina drömmar? Var evil doctor evil eller var det Sarah som inbillade sig? Jaja, det kanske förklarar sig... Intensivt avsnitt var det, rätt såbra, men, som sagt, tillförde inte så mycket..

Jag nämnde nog aldrig det (minns inte ens om jag kommenterade detta avsnittet?) men jag gillar verkligen patientens (från Sarahs rum, som brann - vad hennes namn är minns jag inte?) leverering av repliken "Oh I've died a thousand times.." när de pratar om drömmar. Det gjorde ett intryck, för jag minns det. Jag vet inte vad det var men jag gillade det verkligen, kändes ... djupt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » tor apr 16, 2009 20:47

Hon var en härlig karaktär i alla fall. :) Och skön skådis. Det behövs lite comic relief i serien ibland. Nu menar jag inte att hon var det, för hon hade ju en rejält jobbigt livssituation hon också så hon var ingen flamskaraktär, men någon som är lite tokig mitt uppe i all misären. Sarah och John är ju inte direkt... den skämtande typen av människor..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor apr 16, 2009 20:56

mycket förvirrande. Jag sitter och funderar på vilket sätt det här har koppling till huvudstoryn, eller så hade det inte det, men någon direkt förklaring fick vi inte eller? Ta kontroll över sina drömmar? Var evil doctor evil eller var det Sarah som inbillade sig? Jaja, det kanske förklarar sig... Intensivt avsnitt var det, rätt så bra, men, som sagt, tillförde inte så mycket..

hmm, jag kommer knappt ihåg. grejen var väl att hela det där med sömnsjukhuset var en dröm, och det som skulle vara drömmar var verkligheten?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor apr 16, 2009 21:25

2.22: Att säga att jag vill ha, måste få, en S3 nu är en underdrift. Freakin' fantastic på slutet. Så mycket potential i en kommande säsong. Precis som Noam hade Kalle och jag lyckats räkna ut att vad-hon-nu-heter är "god" innan detta avsnitt, men det var en bra grej.

Om inte annat:13 avsnitt för att ge oss ett riktigt slut? Pretty please?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor apr 16, 2009 21:44

gaspode skrev:

hmm, jag kommer knappt ihåg. grejen var väl att hela det där med sömnsjukhuset var en dröm, och det som skulle vara drömmar var verkligheten?

Hmm.. jaha. Ok. That makes sense. Jag fattade inte det.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor apr 16, 2009 22:01

2x17
Äntligen tillbaks i LA, huvudstoryn, huset, Riley, John och Cameron. Virrandet ute i öknen med drones och fabriker etc var sådär tyckte jag. Inte dåligt men det är sånt här jag vill se. Jessies plan fick vi äntligen reda på i sin helhet. Så sneaky. Och jag är sjukt nyfiken på Future Johns och Camerons relation. Lilla bomben hon har i skallen, är det en del av någon större ondskefull plan att få John att lita på henne, eller är det precis vad det ser ut att vara? Good shit i alla fall. Och nu vill jag ha åka av i resten av avsnittena. Inge mer öken. And oh the drama när Derek får reda på vad Jessie gjort. :chock:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor apr 16, 2009 22:46

2x18 Woaw, jättebra!
Jag ÄLSKADE Elissons samtal med John Henry. Cromartie-skådisen gör det så bra också. :D Mycket ödesmättad drama, vad mer kan man begära?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor apr 16, 2009 23:07

Good goin' with the watchin', girl!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor apr 16, 2009 23:13

Japp. Jag har inte pluggat något på flera dagar. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » fre apr 17, 2009 0:11

Tinwiel skrev:2x18
Cromartie-skådisen gör det så bra också.

Ja, eller hur, jag kommer ofta på mig med att ha glömt att det är en skådespelare som spelar John Henry. "Ja, just det, det är en person som spelar både Cromartie och John Henry och killen-som-kroppen-tillhörde!" Typ. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre apr 17, 2009 8:56

Jag älskar Garret. Han är så jäkla duktig. Han hade dubbla roller i Deadwood, BTW. Först en viktig men liten i S1, men de insåg att han var så fantastisk att de tog tillbaka honom i en helt annan större roll i S2 och räknade med att ingen skulle inse att det var samma skådis. Och det tror jag knappt någon gjorde (särskilt iom hur mycket man kunde täcka folk under lera och lösskägg i Deadwood iofs). Sen har han varit med i en massa annat. John From Cincinnati, No Country For Old Men (och ska vara med i The Road), ett Inside och lite ER o.s.v. Grymt bra skådis. Blir alltid tokglad när jag får se honom.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » fre apr 17, 2009 19:15

Glorificus skrev:
Tinwiel skrev:2x18
Cromartie-skådisen gör det så bra också.

Ja, eller hur, jag kommer ofta på mig med att ha glömt att det är en skådespelare som spelar John Henry. "Ja, just det, det är en person som spelar både Cromartie och John Henry och killen-som-kroppen-tillhörde!" Typ. :)

Hihihi. Jag hade just en liten Aha-upplevelse. Jag har tvingat mig att acceptera att Cromartie och John Henry spelas av samma skådespelare trots att de känns så verkliga, men så slänger du in killen-som-kroppen-tillhörde också, haha, jag har tänkt på honom som en helt separat karaktär spelad av en separat skådespelare. Funny. Han är verkligen bra! :D

Tin - Fortfarande bra fart! :D 2x18 var så bra, John Connor!!
Ser fram emot kommentarer på 2x19-2x22! ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » fre apr 17, 2009 19:16

AKS skrev:Om inte annat:13 avsnitt för att ge oss ett riktigt slut? Pretty please?

Det har varit mitt mantra senaste dagarna. :) Jagvilljagvilljagvill!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön apr 19, 2009 23:57

2x19 Jag är för trött för att orka skriva alla tankar om avsnittet, så jag sammanfattar bara med GRYMT bra! Arcen förs framåt. John Henry och Elisson är guld, vad har Shirley Manson för plan, John Connor goes leader, Derek och Johns scener var också jättebra. Intensivt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 13:19

2x20
Inte lika intensivt som förra, rätt bra ändå, men det kan ju inte vara bäst jämt. Och så tog de död på... jag har glömt vad han heter. Han som Sarah var förlovad med. Måste de ta död på alla? Jag hade föredragit att ha honom kvar ett tag till. Och de dödade hunden! :(

"We can changel the rules". Hmm... det börjar dra ihop sig..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 19:47

Det börjar dra ihop sig. :D
Höll på att citera en replik nu men det ska jag inte göra för jag kom på att den inte är med förrän i nästa avsnitt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 19:48

2x21
OMG. :eek: They killed Derek . Bastards!

Jag gillade ju Derek... :( sjukt spännande nu.

Och ja, adolvsson. Jag skulle hellre ge The Sarah Connor Chronicles en ny säsong framför Dollhouse. Jag MÅSTE få veta hur det går. :popcorn:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 19:54

Yay! Vilken timing!
2x21
Cameron: I should have killed him. I'm going to kill him.
Sarah: You're not going to kill him.
Cameron: He can't be trusted.
Sarah: No one can be trusted.
Cameron: But I only want to kill him :D

Galet lika reaktioner för övrigt. Läste mina gamla kommenterar och de var:
2x19: GRYMT avsnitt
2x20: Bra, men inte lika bra som förra
2x21: BAG! (Derek)
I sammanfattning :)

Ska du se 2x22 nu??
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 20:40

2x22 :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
SÅ ska en säsongsavslutningsslipsten dras.

Min hjärna gör ont av allt tidsresande och hur allt hänger ihop när man håller på och reser sådär (det gör den alltid av tidsresor). Jag orkar nog inte ens fatta. Men herrejävlar, nu kan de ju inte lägga ner serien!! Jag måste få veta! Derek! Cameron som människa! (har glömt vad hon hette då..Alison?). Vad ska Sarah göra kvar i 2008? Vart tog John Henry vägen? Han tog Camerons chip, men hur kan han klara sig utan hela sitt datasystem, det där förstod jag inte riktigt. Och Shirley! :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 20:55

Jamen eller hur!
Jag håller med om allt du säger, som vanligt.
2x22
Klagar ofta till Glory att tidsresor gör ont i mitt hjärnan. Eftersom vi även ser en annan tidshoppande serie... Och jag hade en låång utläggning på msn om de olika tidslinjer i TSCC som skapas av deras olika handlingar men hennes svar var helt galet och gjorde bara ännu mer ont i hjärnan... men jag fick ändå lov att förklara för henne varför det inte kunde vara så. Att vår John är framtidsJohn som skapar Cameron efter han hoppat till framtiden genom att stoppa in hennes chip i en CameronTerminator och skicka tillbaka henne till vår tid. Crazy, I know. Vi säger att hon var trött. :)
Frågade henne också hur John-Henry kunde klara sig utan all sin hårdvara som han tydligen var ett med, men där fick jag inte heller något svar.
Frågade en sak till i min post som du inte hade med nu, Danny Dyson, sonen till den döda Dyson, vad hade han med något att göra? Missade jag något eller var det bara en väldigt lös setup för nästa säsong? Har du något svar? :)

Dessutom har jag ett litet klagomål på framtiden utan John (det är börjar kännas som världen utan räkor), att det finns en motståndsrörelse även utan mänsklighetens räddare...

Säsong 3! Pretty please with sugar on top?
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 21:04

Haha, brat, nu blev jag ännu mer förvirrad. :D Jag kommer faktiskt inte ihåg vem Dysonär heller. Som sagt, jag tror inte ens jag ska försöka förstå, hjärnan kan sprängas. Men det var roligt att se Derek igen. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 21:21

(spoiler T2) Miles Dyson är personen som Sarah är efterlyst för mordet av, han dör i T2. Sarah berättar för honom om hans del i mänsklighetens undergång så han går över till deras sida och offrar sig (han är redan döende) för att förstöra Cyberdyne.
TerminatorWiki: Doctor Miles Bennett Dyson was the original inventor of the neural-net processor which would lead to the development of Skynet, a computer A.I. intended to control and defend the United States, but which would later seize control of the world and launch a global war of extermination against humanity. He was the man most directly responsible for Judgment Day.
Miles was married to Tarissa Dyson, with whom he had two children, Danny and Blythe.
http://terminator.wikia.com/wiki/Miles_Dyson
Senast redigerad av brat mån apr 20, 2009 21:22, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » mån apr 20, 2009 21:21

Var det inte så att John Henry inte tog Camerons chip utan att hon gav det till honom - det fick mig att dra slutsatsen att innan hon gav det till honom hjälpte hon till att koppla om honom lite så att han kunde gå; hon borde väl förmodligen ha kunskaper till det? Sedan kan det väl också vara så att chiplösa John Henry (elr har han ett chip? nej... kroppen var väl kopplad till datorn där john henrys "medvetande" var?) nu har Camerons chip i sig? Elr... kanske inte?

Danny Dyson kommer jag inte ihåg vad det var de sade om. Men...

Tinwiel skrev:Jag kommer faktiskt inte ihåg vem Dysonär heller.

...döda Dyson är ju iaf han från T2 som påstods vara skapare till skynet. Han hade skapat den där handen som de smälte ner i T2. Så vem Danny Dyson är är ju hans son. Jag har dock inte kvar avsnittet och minns inte vad de sade om honom?

(edit) BTW, gå till Eonline och rösa på TSCC i save one show. Lite influerande verkar det ju ha iaf, det sades ju rädda One Tree Hill. (/edit)
Senast redigerad av HeY tis apr 21, 2009 1:42, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 21:28

HeY skrev:Sedan kan det väl också vara så att chiplösa John Henry (elr har han ett chip? nej... kroppen var väl kopplad till datorn där john henrys "medvetande" var?) nu har Camerons chip i sig? Elr... kanske inte?

Nooo. Det låter logiskt nu när du säger det men det vore FÖR fel. :D
(spoiler 2x22) Ifall ingen säsong3 betyder att jag går miste om den där underbara skådespelaren göra ytterligare en roll (Cameron!!) så blir jag riktigt, riktigt arg.

HeY skrev:...döda Dyson är ju iaf han från T2 som påstods vara skapare till skynet. Han hade skapat den där handen som de smälte ner i T2. Så vem Danny Dyson är är ju hans son. Jag har dock inte kvar avsnittet och minns inte vad de sade om honom?

(spoiler 2x22) Det var när agenten förklarade att han trodde på Sarah. Så efter hon nobbar honom så avslutar han med det som att det skulle vara viktigt. (24e minuten)
Agenten: Do you know who Danny Dyson is?
Sarah: Miles Dysons son.
Agenten: Do you know where he is?
Sarah: No. Why?
Agenten: He's been missing for three months. *tankeväckande musik*

Edit: Huh, Danny var tydligen en av de från motståndsrörelsen som kom tillbaka till 2008 med Derek i piloten.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 21:45

Men varför skulle John Henry vilja ha Camerons chip i sig om han inte samtidigt har sitt eget medvetande, för han är ju uppenbarligen en självreflekterande A.I med överlevnadsinstinkt. Om han stoppar i sig Camerons chip blir han väl Cameron? För kroppen är ju bara en kropp.

Tack för Dyson-förklaringen, jag kom ju ihåg att det var snack om att Sarah hade dödat en datasnubbe, men att hon eg inte hade gjort det. Jag har inte hela backstoryn klar för mig eftersom jag bara har sett filmerna en gång och det var jättelängesen. Inte min typ av film, det var därför jag dissade serien så länge också. Trean har jag inte sett alls. Bygger serien på trean också?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » mån apr 20, 2009 21:54

Tinwiel skrev:Trean har jag inte sett alls. Bygger serien på trean också?

Dom hoppar över trean utan att dissa den. Tyckte det var en skitsnygg lösning. Linda Hamilton ville inte vara med i T3, så Sarah Connors frånvaro förklarades med att hon hade dött i cancer. Det är, förstås, därifrån cancersnacket i serien kommer. Skitsnyggt använt. Som så mycket annat i serien.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » mån apr 20, 2009 22:00

Tinwiel skrev:Men varför skulle John Henry vilja ha Camerons chip i sig om han inte samtidigt har sitt eget medvetande, för han är ju uppenbarligen en självreflekterande A.I med överlevnadsinstinkt. Om han stoppar i sig Camerons chip blir han väl Cameron? För kroppen är ju bara en kropp.

Tack för Dyson-förklaringen, jag kom ju ihåg att det var snack om att Sarah hade dödat en datasnubbe, men att hon eg inte hade gjort det. Jag har inte hela backstoryn klar för mig eftersom jag bara har sett filmerna en gång och det var jättelängesen. Inte min typ av film, det var därför jag dissade serien så länge också. Trean har jag inte sett alls. Bygger serien på trean också?

Nej jag tänkte att eftersom John Henry är så annorlunda kanske kroppen blev schizo... Ha, nej men att John Henry kanske också var kvar där inne (men på ett annat sätt än ett chip, eftersom han är annorlunda) och Camerons chip därmed gav honom kunskap att fungera utan "slangen".

Trean är mer eller mindre ignorerad (för den suger, nästan iaf), tror jag att serieskaparna har sagt? Den bygger bara på T1 och T2. Och Sarah dödade aldrig Dyson heller utan det var bara som de antog - jag har ett minne av att han sitter och förblöder med en bomb i handen som sprängs när han dör för han kan inte hålla inne knappen längre... vilket dödar poliserna/agenterna som sköt honom. Jo men så tror jag att det var? Du kanske skulle se om filmerna? Jag tror du skulle uppskatta dem mer nu, because they're good ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » mån apr 20, 2009 22:03

Om jag ser dem med någon annan kanske jag skulle kunna tänka mig att göra det, HeY. Mycket möjligt att jag gör det. :)

Hur kan serien ha fått så dåliga tittarsiffror? USA har ju ändå 250 milj invånare och om varenda nörd i landet tittar på serien plus några människor till så borde det bli några stycken. Snälla tv-bolagschef, om jag lovar att köpa dvderna och inte bara fulladda dem(om de inte är för dyra), plix en säsong till?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » mån apr 20, 2009 22:05

Precis, de gör gör en ny tidslinje till TSCC istället för T3 iom att Cameron skickas tillbaka. Du älskar ju nya tidslinjer. :)

HeY - Har du en fungerande länk till "Save one show". Den jag klickar på säger bara error och sidfel.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film