Tinwiel skrev:Handlar inte Star Wars-grejen om att många såg filmerna när de var små och lättimponerade (inte när filmerna var det, utan barnen alltså..), och tyckte att specialeffekterna var häftiga och vissa delar av storyn är ju faktiskt väldigt tilltalande. Jag, som inte såg dem som liten, utan har gjort det i vuxen ålder, har aldrig förstått grejen.
Tinwiel skrev:Brokeback mountain äger dock.
gaia skrev:Hur kan man inte gilla "De misstänkta"?
Murnau skrev:Att någon inte vill ha med Casablanca på sin topp 40 kan jag acceptera. Men att kalla den übertråkig? Nej. Där sätter jag ner foten.
Hajskaft skrev:gaia skrev:Hur kan man inte gilla "De misstänkta"?
För det första så tål jag inte Gabriel Byrne, för det andra så, jag vet inte hur jag kan uttrycka mig på ett annat sätt men jag tyckte den var skittråkig.
HeY skrev:Hajskaft skrev:gaia skrev:Hur kan man inte gilla "De misstänkta"?
För det första så tål jag inte Gabriel Byrne, för det andra så, jag vet inte hur jag kan uttrycka mig på ett annat sätt men jag tyckte den var skittråkig.
In Treatment
Hajskaft skrev:HeY skrev:Hajskaft skrev:gaia skrev:Hur kan man inte gilla "De misstänkta"?
In Treatment
hehe, Okej?![]()
Hajskaft skrev:Ja precis! hur fan kunde jag glömma den på mina lista..
RalfiParpa skrev:Tinwiel skrev:Handlar inte Star Wars-grejen om att många såg filmerna när de var små och lättimponerade (inte när filmerna var det, utan barnen alltså..), och tyckte att specialeffekterna var häftiga och vissa delar av storyn är ju faktiskt väldigt tilltalande. Jag, som inte såg dem som liten, utan har gjort det i vuxen ålder, har aldrig förstått grejen.
Jag såg själv filmerna på VHS i barndomen och tyckte nog att det var de bästa filmer jag sett, men på den tiden var jag ung och lättimponerad. Det är lite sorgligt men också ett nödvändigt ont att inse att man vuxit ifrån något, inte med det, men när jag försökte se om episod 4-6 häromsistens uppstod inga varma känslor, bara likgiltighet. Och episod 1-3 är ju rent skräp, hur man än vrider och vänder på det. Jag förstår inte hur George Lucas kan få så begåvade skådespelare som Ewan McGregor och Natalie Portman att spela så dåligt, men han lyckades (eller misslyckades, menar jag väl). Bara ytterligare en sak man måste offra när man traskar in i det där vi kallar vuxenlivet.
chanda skrev: Men smaken är olika . Det är mycket som jag har vuxet ifrån som Buffy tex.
HeY skrev:chanda skrev: Men smaken är olika . Det är mycket som jag har vuxet ifrån som Buffy tex.
Tinwiel skrev:HeY skrev:chanda skrev: Men smaken är olika . Det är mycket som jag har vuxet ifrån som Buffy tex.
That's crazy! Men... ibland får man acceptera att andra tycker olika. But it's still crazy! Fast ok. Lite tokigt, men ok. Fast väldigt tokigt.
XY skrev:Tycker att det är dags att ni uppdaterar era listor så att jag kan få nya tips. Ni vet att ni vill.
Edit: Eller har ni möjligen några mer allmänna tips på hur man upptäcker nya filmer att se?
fripp21 skrev:2008: The Wrestler
adolvsson skrev:fripp21 skrev:2008: The Wrestler
Den såg jag där också. Fuckin' fantastic. Du var möjligtvis inte på föreställningen där en snubbe fick anfall? Det var tokigt.
fripp21 skrev:Jo! Jag satt på raden bakom honom.Förtog stämningen lite, men inte lika mycket som när en kille svimmade under obduktionsscenen i Alien 3 och ambulansen kom och hämtade upp honom, en gång för länge länge sedan i Uppsala!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare