Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » mån mar 09, 2009 13:46

Jag säger bara Å HERRE JÄVLAR!

såg twilight inatt "skulle bara kolla så bränningen blev klar" men HERREJÄVLAR vad bra den är. pulsen skenade konstant och jag blev helt fångad. så fantastiskt bra. helt klart en 9½ av mig. You are stronger than me
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » mån mar 09, 2009 17:08

Bloody Sunday

Jag visste ju egentligen, men det här gjorde det verkligt. Jag har varit i Derry och stått uppe på ringmuren och tittat ut över staden, men jag kunde inte förstå hur det var då. Det kan jag nu.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Zaxx » mån mar 09, 2009 23:22

Jag gillade Twilight också... men den kändes aningen för mycket "ungdomsbok" ändå. Trodde inte filmen skulle luta åt det hållet :)

Men ändå.. jag satt och tyckte den var bra hela tiden! kanske lutar åt en 8:a iallfall!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav HippieSpellan » mån mar 09, 2009 23:23

det är väl en ungdomsbok? nä jag tyckte den var så jävulska grymt bra. ska se om jag ska se den igen nu=D§§
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » mån mar 09, 2009 23:32

Jag tyckte att den var ok, lite tramsig ibland faktiskt. Mycket fånig hjärta/smärta-dialog och come on, glittriga vampyrer!?!

Fast jag vet att jag hade fullständigt älskat den om jag varit 14 år. Hade nog gått in i samma besatthet som jag hade för Buffyverse för sådär fyra år sedan. Nu har jag ett mycket mer nyanserat och hälsosamt förhållande till mitt Buffyintresse. Joho så är det. :rolleyes:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav AKS » mån mar 09, 2009 23:36

Jag ska se den imorgon. Efter boken har jag personligen inte så stor lust, men jag ser det mesta och en kompis vill se den så det blir filmkväll imorgon. Har mycket låga förväntningar så jag kommer kanske att bli positivt överraskad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » mån mar 09, 2009 23:51

men det är ju det somi är det sköna, det är inte "oh scary vampyr" utanhjärta smärta och kärlek mellan två olika sorters människor
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » tis mar 10, 2009 0:04

Om du ska se om den Carro, kolla lite extra på det väldigt planerade men ändå lite coola klippet i biologisalen där en uppstoppad snöuggla bakom Edward gör att det ser ut som om han har vita änglavingar.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HippieSpellan » tis mar 10, 2009 0:07

jo men jag tycker mycket är välplanerat på det sättet. sen att mycket är cheesy förstör inte de som jag ser som otroligt bra. nä jag ska strax se den igen
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis mar 10, 2009 23:39

Cabin in the Woods har utökat sin cast och Topher är med: http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 326e14e6b7

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons mar 11, 2009 0:07

HippieSpellan skrev:jo men jag tycker mycket är välplanerat på det sättet. sen att mycket är cheesy förstör inte de som jag ser som otroligt bra. nä jag ska strax se den igen

Twilights största problem tycker jag var att Robert Pattinson inte alltid var den bästa skådespelaren. Framför allt i scenen ni nämner, jag tyckte att han verkade vara otroligt obekväm i biologiscenen, första alltså. Och jo, jag vet att han ska vara obekväm (jag har läst boken) men han var det på fel sätt. För att citera min vän som jag såg den med "meeen, han ser ju ut som om han fick stånd och att det är därför han är öbekväm - inteee okej!", och jo, jag håller nog med. Han ser obekväm ut av helt fel anledning.

Annars gillade jag också filmen mycket, jag gillade stämningen och utseendet väldigt mycket. Musiken (claire de lune!!) och miljön används riktigt snyggt. Det klyschiga stör mig inte så mycket: "Clishés became clishés for a reason, because they worked!".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » ons mar 11, 2009 2:41

hey precis. fast det du spoilermarkerat kan jag inte hålla med din kompis om.han ser mer ut som han vill kräkas, inte alls stånd eller så. Jag tycker den är fin. "du är mitt liv nu" och ja musiken. drog hem idag.. ooh
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav AKS » ons mar 11, 2009 8:19

Såg Twilight igår. Helt okej film och helt klart bättre än boken, men inte så mycket mer. Även om jag aldrig mer kommer att ta i en bok Meyer har skrivit så är jag intresserad nog, efter denna film, att följa berättelsen genom filmerna.

Pattinson kanske inte är världens bästa skådespelare, men jag tycker han sköter en ganska klyschig roll med den äran. Jag har inget emot honom och han levererar en del repliker riktigt bra. Som i en av biologisalsscenerna där han säger "Hello..." till Bella. Då sa jag till min kompis: "Det är det gulligaste hello jag nånsin hört." :)

Det bästa med filmen är att slippa Meyers prosa, men jag tycker också att det är bra att de etablerar Victoria/Laurent/James tidigare. De var det bästa med boken, men Meyer dravlar på i 300 sidor innan hon kommer dit. Jag tyckte även om baseballscenen. Den var snygg. Snygga effekter, bra klippning, passande musik.

En sak är inte lika bra som i boken: då Bella nästan blir överkörd. Den är betydligt mer filmisk i boken underligt nog. Inte alls lika bra i filmen.

(5/10 -- närmare 6 än 4)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tor mar 12, 2009 1:15

Bedtime stories
Oj, det här var inte bra. Jag kan tycka att den här sortens filmer kan vara ganska roande, men det här gjorde lite ont. Fast jag såg ju klart den så något höll väl kvar mig. Saknade SNL Sandler plötsligt. Onödigt att gnälla när jag vet vad jag kan vänta mig och frivilligt väljer att se. Skyll mig själv. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tomas » fre mar 13, 2009 22:44

Watchmen. Har bara läst serien en gång men tyckte filmen var riktigt bra. Kändes inte alls som över 2½ timmar lång men det faktum att de inte visade någon reklam och bara 3-4 trailers innan kanske hade någonting med saken att göra.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Nyx » fre mar 13, 2009 23:06

Också Watchmen. Otroligt bra. Tyckte att Snyder fick med fantastiskt mycket detaljer från boken utan att filmen kändes för lång eller särskilt plottrig. Snyggt var det och de ändringar som gjorts var begripliga. Det enda som inte var 100% var timingen i en del beats och att Ozymandias inte spelades av Jude Law men det är pyttesmå detaljer som jag kan leva med.
5/5

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Binchy » lör mar 14, 2009 16:12

Vi såg Låt den rätte komma in igår kväll. Lite jobbig filmteknik, alldeles för mycket närbilder och ofokuserade bilder. Lite nostalgikick fick man ju, vi var ungefär jämngamla med Oskar i början av åttiotalet. Och tydligen var den ruskig nog för att jag skulle bli lite mörkrädd i natt när jag blev törstig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Binchy » sön mar 15, 2009 12:39

Igår såg vi Bolt, denna gång utan jobbiga tillbakahopp och frysningar av filmen. Den var väl småkul, hamstern i bollen var rätt charmig. Väldigt Hollywoodsk, vilket inte är särskilt förvånande när det är Disney. Bolts dilemma fick mig att tänka på en annan superhjälte som inte var någon superhjälte egentligen, men jag kunde inte för mitt liv komma på vad det var för någon film. Men nu kom jag på det - det var ju Buzz Lightyear i Toy Story, ju!
Verkar vara hundmänniskor som gjort filmen. Duvorna var lite sköna.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » sön mar 15, 2009 22:15

First Spaceship On Venus/Der Schweigende Stern. Blev riktigt förvånad att hitta nåt sånt här på min DVD-box med billiga drive-in-SF-filmer av typen Teenagers From Outer Space; det här är alltså en DDR-producerad Stanislaw Lem-historia från 1960, som tydligen käkade en rejäl del av östtyskarnas filmbudget - och det syns; riktigt snyggt designad, med förvånansvärt bra specialeffekter, en multietnisk uppsättning skådisar (1960!), och riktigt ambitiöst och seriöst gjort. Att sen den amerikanska distributören gått fram med saxen och dubbat rätt illa (i förbifarten blev ryssarna fransmän) är trist, och någon Solaris är det ju inte, men en kul överraskning. Tydligen ska originalversionen (som är nästan 45 minuter längre) finnas att få tag på, och det vete fan om det inte vore värt det. Om inte annat kanske dvd-transfern är bättre, för den här ser ut som en CAM. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis mar 17, 2009 19:10

Bild
:chock: Vill ha affischen! :popcorn:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor mar 19, 2009 0:02

Watchmen. Jag är nästan helt med Nyxan här. Efter att ha diskuterat med två vältaliga och övertygande och kunniga människor som tyckte om den mindre än jag, både som tyckte den var bra men inte mer (Björn) och som tyckte den var ännu mindre än bra (Fredrik) så håller jag fortfarande fast vid min ståndpunkt att det var närmast helt jäkla fantastiskt. Det finns så mycket här, att tänka på, att titta på, att njuta av.

Detaljer kan helt klart diskuteras, men i slutändan är det ett sådant jätteprojekt, och ett sådant annorlunda projekt att det är helt fantastiskt och måste applåderas att det på något sätt fördes igenom Hollywoodmaskinen så här lyckat och såhär oförstört. Kärlek!

4,5 / 5

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor mar 19, 2009 2:26

Watchmen
Ja, jag har haft några dagar på mig att fundera (såg den i söndags), och vad jag har kommit fram till är det här, att jag älskade manuset. Respektfullt och inspirerande. Dom saker som jag hade velat ändra på, för sådana finns förstås alltid, är inte värre än att jag hade kunnat leva med dom. Skådespelarna är utmärkt valda, bortsett från Matthew Goode, som saknar den pondus som hade krävts för rollen. Det är heller inte värre än att kunna acceptera. Vad som är värre, är regin.

Jag gillar Zack Snyder, glöm inte det. Inte bara Dawn of the Dead, jag tyckte till och med 300 var underhållande. Det finns mycket som han gjorde rätt, Dr Manhattans röst, för att nämna ett, som jag alltid tänkt mig utföras på ett helt annat sätt, det lät bättre här än i mitt huvud. Mitt stora problem, som genomsyrar främst våldet men även t ex foto och scenografin, är att det, för mig, tydligt kändes som en serietidningsfilm. Realismen är en oerhört viktigt grundpelare i förlagan och därför borde vara det i filmen, och att serietidningskänslan var så stark blev då ett stort problem för mig. Ryckte mig ur filmen.

Och då vill jag också säga att jag gillade att våldet var så grovt, det lyckades bra med sitt syfte, att visa hur det här inte är klassiska superhjältar utan egentligen helt vanliga människor. Problem uppstår när dom här helt vanliga människor kan kasta andra människor genom rum och gränder, eller när dom kan kastas med ryggen mot en väggkant utan att bryta den, för att resa sig som om inget hänt. Det är sådant Spider-Man gör och inte vanliga människor.

Att det fanns våld och naket (och jag gillade för att sexscenen med Nite Owl och Silk Spectre i Archie var med av samma anledning, även om den var alldeles för lång och utförd till Hallelujah... kom igen, verkligen liksom, Hallelujah?!) var annars något jag uppskattade också för det skiljer filmen från alla andra superhjältefilmer idag. Sa att det här är något annorlunda. Det här är för vuxna. Jag är glad att den tilläts gå Rated R.

Egentligen står jag på samma plats som Björn, bra men inte mer, fast det som stör mig stör allt mer ju mer jag tänker på det.

(edit) korrigerat vad Nicklas korrekt påpekade som felaktigt (/edit)
Senast redigerad av adolvsson tor mar 19, 2009 3:02, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

jag står för 100% av innehållet i inlägget

Inläggav noike » tor mar 19, 2009 2:54

adolvsson skrev:Realismen är en oerhört viktigt grundpelare i filmen och därför borde vara det i filmen, och att serietidningskänslan var så stark blev då ett stort problem för mig. Ryckte mig ur filmen.

Väldigt mycket filmen där, men jag antar att det första ska vara "berättelsen". Jag skulle vilja påstå att det är det viktigaste i hela serien och det som allt annat bygger på.

300 var värdelös. Filmtidningsmasturbation, för den gör sig väldigt bra i stillbilder. I allt annat däremot är den sämre än Batman & Robin. It's all in those skates, yo.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor mar 19, 2009 6:53

adolvsson skrev:Att det fanns våld och naket (och jag gillade för att sexscenen med Nite Owl och Silk Spectre i Archie var med av samma anledning, även om den var alldeles för lång och utförd till Hallelujah... kom igen, verkligen liksom, Hallelujah?!) var annars något jag uppskattade också för det skiljer filmen från alla andra superhjältefilmer idag. Sa att det här är något annorlunda. Det här är för vuxna. Jag är glad att den tilläts gå Rated R.

Hah, jag älskade låtvalet. Att gå tillbaka till det gamla, tokigt överproducerade originalet efter alla år med stillsamma covers. T.o.m. när man hör en Cohen-version brukar det vara liveversionen som finns på Best of:er och dylikt. Så gissningsvis har jag inte hört studio-originalet på åratal. Ännu mer gissningsvis är det många som inte ens kommer fatta att det där ÄR originalet. Och så dyker den helt plötsligt upp här med allt sint sanlösa 80-talssound. Först skrattade jag högt, sen tyckte jag det började passa utmärkt iom 80-talssettingen, och även om den är uttjatad så är det fortfarande en grymt bra låt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör mar 21, 2009 17:49

Stingray Sam
http://www.imdb.com/title/tt1355599/

Ny science fiction-musikal av och med Cory McAbee.

Och Staffan, narrator: David Hyde Pierce.

:extas:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » lör mar 21, 2009 17:53

noike skrev:Stingray Sam

:drool: :popcorn:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav wyndham » lör mar 21, 2009 22:35

Tam skrev:
noike skrev:Stingray Sam

:drool: :popcorn:

:lovebunnier: :devil: :chock:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tob » sön mar 22, 2009 22:00

Martyrs. Så fruktansvärt obehaglig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön mar 22, 2009 22:02

På vilket sätt? Psykologiskt? Gory? Både och?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön mar 22, 2009 22:32

Råder inte brist på blod och grafiskt våld, men så här i efterhand känns det framförallt som en psykologiskt obehaglig film.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film