Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön mar 08, 2009 21:27

Jag har börjat se en fin liten BBC-reality de senaste dagarna: The Restaurant. Olika par tävlar om att få öppna en restaurang i samarbete med nån fransk snubbe som tydligen vet vad han håller på med. En i paret ska vara head chef och den andre front of the house. De kan vara syskon, kompisar, gifta, whatever. En del har erfarenhet i branschen, andra inte.

Jag har i alla fall sett tre avsnitt nu. 1.01 och 1.02 och 2.01. S1 var svår att ladda ner och tog flera timmar på sig för ett avsnitt så där gav jag upp. S2 är betydligt lättare att få ner så den började jag på ikväll.

I alla fall är det en riktigt trevlig serie som i S2 dock tycks komma igång på riktigt först i 2.02. Ni som gillar Top Chef kan kanske gilla denna också även om det är lika mycket fokus på front of house som matlagningen. En mysig liten serie som sagt. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör mar 21, 2009 1:00

Haha, kolla vad jag hittade på aftonbladet om Kenley från Project Runway. Obs, liten spoiler för den säsongen.. vilken säsong det nu var.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/k ... 4689939.ab

Journalisten var lite rolig faktiskt. Det är en bild på en katt bredvid texten och så står det under bilden "En katt. Men det är inte katten på bilden som är med i texten". Haha. Nödvändigt att ha med en bild på en katt, vilken som helst. Så att vi ska veta vad en katt är. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör mar 21, 2009 1:12

Tinwiel skrev:Haha. Nödvändigt att ha med en bild på en katt, vilken som helst. Så att vi ska veta vad en katt är. ;)

Som om inte du hade försökt lägga in bilder på katter i alla artiklar du skrev om du varit journalist då?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » lör mar 21, 2009 1:45

Det där bekräftar bara mina misstankar om Kenley. En smått avskyvärd människa av det man fick se i PR i alla fall.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör mar 21, 2009 12:33

gaspode skrev:
Tinwiel skrev:Haha. Nödvändigt att ha med en bild på en katt, vilken som helst. Så att vi ska veta vad en katt är. ;)

Som om inte du hade försökt lägga in bilder på katter i alla artiklar du skrev om du varit journalist då?

Det hade jag lätt!

AKS: Ja, hon lär aldrig vinna någon charmkurs...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör apr 04, 2009 0:35

Äntligen så kommer Lifetime att få visa Project Runway S6!! Men de dåliga nyheterna är att vi måste vänta ända till sommaren. :(

http://www.mylifetime.com/on-tv/tv-blog ... his-summer

Längtar dock mest efter So You Think You Can Dance den 21 maj. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör apr 04, 2009 1:08

AKS skrev:Äntligen så kommer Lifetime att få visa Project Runway S6!! Men de dåliga nyheterna är att vi måste vänta ända till sommaren. :(

http://www.mylifetime.com/on-tv/tv-blog ... his-summer

Längtar dock mest efter So You Think You Can Dance den 21 maj. :)

Yay! Äntligen! Jag såg ju visserligen den kanadensiska, och den var lika fantastisk (inte juryn, men dansarna och dansnumren).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre maj 08, 2009 23:18

(spoiler survivor 18.12) Klassiska anhörige avsnittet som så alltid blir så oerhört hjärteskärande. Bra säsong detta annars, synd att Debbie åkte ut, hade hellre sett Coach the dragon slayer åkt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » fre maj 08, 2009 23:33

Survivor 18.12: "They call me Dragonslayer." Umm... No? :D :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » mån maj 18, 2009 23:48

(spoiler Survivor 18.15) Tveklöst en av de bästa säsongerna av Survivor. Väldigt lyckad sammansättning av personer och JT var en värdig vinnare. En helylle kille som verkligen lyckades vara helylle trots sin inblandning i de flesta "blind sides". Coach kupp mot Jeff var fantastiskt rolig och han steg en del i graderna hos mig. Intressant person det där, den där Coach, även om för det mesta kändes fruktansvärt självgod.

Nästa säsong, tack.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » tis maj 19, 2009 7:20

Ja, det var en bra säsong faktiskt. Även om jag själv ville att Stephen skulle vinna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör maj 23, 2009 0:04

SYTYCD USA 5x01

ÄLSKAR den här serien! såg några auditions som var jättebra, jag satt och gapade som vanligt och jag ser fram emot och hoppas att de går vidare till topp 20. Yay! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » lör maj 23, 2009 9:47

Oj, vad jag ser fram emot! Ska försöka hinna se på söndag kväll. SYTYCD är ju bäst!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » fre maj 29, 2009 15:39

SYTYCD 5.03: En tredjedel in i avsnittet nu och jag är bara så less på auditions nu. För mig skulle serien gärna få börja med Las Vegas och att vi slipper dessa första uttagningar. Eller att det bara var ett avsnitt i alla fall. Having said that, så är verkligen Asuka som jag precis sett dansa ballroom med Ricky precis så fantastisk som domarna sa. Kunde inte heller ta ögonen från henne.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre maj 29, 2009 17:27

Oj, har det kommit ett avnsitt idag också? Yay! jag har inte sett det än men jag tycker som du, AKS. Auditions kan vara roliga men jag längtar till själva showen, and all the magic. Första auditionavsnittet var bättre, för det var inte så många dansmiffon. Andra var, inte lika illa som American Idol, men ändå lite för många miffon.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis jun 30, 2009 23:48

Vad är detta, kommentarer från SYTYCD-uttagningarna men inte från Vegas eller topp20 till hurlångtdenuharhunnit?
Jag är ju van att med fara för liv och lem smyga in här och läsa era kommentarer allt eftersom medan jag följer serien några frustrerande veckor efter på kanal5, det är ju tradition. :P

Jag har just sett Vegas, det var helt galet. Flera av mina audition-favoriter har åkt ut, många av dem levde faktiskt inte upp och andra... ja, de åkte ändå - Natalie!.
Imorgon avlöjas Topp20, och från promon fick man en väldigt stark känsla av att "Broadway Bröderna", som jag ÄLSKAR, blir de sista två att kämpa om en plats. Åh så jag hoppas att promon var missvisande.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » ons jul 01, 2009 20:38

Hm, jag vet faktiskt inte vad det beror på...

(spoiler t.o.m. senaste avsnittet då 18 blev 16 eller 16 blev 14 ellernåt sånt) Kan ha att göra med att det är bra dansare denna säsong, men det finn singen standout som tex Danny. Och inga speciella dansnummer har det heller varit enligt mig i alla fall. Senaste avsnittets ass-dance är väl den enda som stått ut för mig hittills i säsongen och då var den ändå inte gosh wow vilket är synd.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons jul 01, 2009 23:02

SYTYCD topp20 avslöjades på kanal5 ikväll
Det blev som jag befarade, de superduktiga och supersöta bröderna blev sist kvar och fick tävla om en plats. Jag gissade och hoppades på lillebror och det blev han, inte för att det kändes så mycket bättre. Sedan älskar jag Alex, som tyvärr hade något dumt balettkontrakt så han fick inte vara med i finalen. Var ett par till killar som jag är glad fick chansen, men också fler som kändes rätt anonyma.
Bland tjejerna var det många överraskningar, tycker inte att alla är så duktiga precis.

Men det blir skoj att se första finalen nästa vecka, så man får en känsla av vilka utmaningar de klarar på riktigt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre jul 03, 2009 21:57

Det har bara inte blivit av att jag har kommenterat. Jag har inte fastnad direkt för någon av killarna men när det gäller tjejerna så(spoiler fram t.o.m 5x11) gillar jag Jeanette och Kayla bäst. Jeanette har en fantastisk utstrålning och härlig energi på scen, och Kayla har både ett speciellt uttryck och underbara "lines" när hon dansar, hon är en av få den här säsongen som jag tänker "woaw" när jag ser dansar. Annars så lider den litegrann av, som AKS sa, att det inte finns någon Danny. Min favorit förra säsongen var ju Katee, och jag hoppas att någon av ovan nämnda tjejer kan leva upp till hennes standard lite. Bland killarna är det lite för många som inte är speciellt tekniskt duktiga dansare helt enkelt. Salsakillen (Jonathan) som åkte ut i 5x11 var ju söt men tillräckligt duktig för att vara med i topp 20? Kom han med bara för att han var söt? Litegrann samma funderade jag över streetkillen som åkte ut i första programmet, Tony. Nog för att de ville ha en kille som kunde utvecklas, men då borde de väl kunna ta någon som är riktigt duktig på sin grej (vilket varken Tony eller Jonathan var), och hoppas att han glänser på de andra danserna också, ungefär som Philip? (som tyvärr inte verkar glänsa så mycket men av någon anledning så röstar folk vidare honom ändå, det irriterar mig så när de som röstar inte röstar på framträdandet utan på personen. Men hos Philip fanns ändå potential for greatness). Jason verkar inte vara så jätteduktig tekniskt men han är ok, och jag tycker att han har en härlig utstrålning på scenen, så jag hoppas att han klarar sig kvar ett tag till. Ade och ballerinan gillar jag också. Brandon (Carlton-lookalike) är duktig och han har ägt i sina danser hittills, men frågan är om det är för att han har varit med Jeanette, eller om han faktiskt är så bra ändå? Vi får se. Caitlin gillar jag rätt mycket också, och det är orättvist att hon och Jason har varit bottom 3 två gånger. Hon har inte Kaylas överjordiskhet när hon dansar men hon ger järnet och hon är en av de mest tekniskt duktiga dansarna. Det verkar mest vara tjejerna som är tekniskt duktiga i år. Evan är bra på det han gör, men vi lär inte få se honom göra sju piruetter på raken... (som jag har för mig att DAnny gjorde!)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » ons jul 08, 2009 0:01

Jag har mer eller mindre sett alla avsnitten som kanal 5 har visat nu, var uppträdande idag, och naturligtvis oerhört imponerande. Men varför får Mary vara kvar som domare? Ni som hänger med i detta, tycker folk om henne? Tycker ofta eftersnacket är väldigt intressant, men Mary som i princip bara gapar och skriker förstör ju det hela på egen hand i princip. Verkar ju som dem gjort en grej av det dessutom, får man Mary att skrika och gapa så har man lyckats. Verkar dock som det har gått inflation i det.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 08, 2009 0:04

Haha, Mary skriker mycket, men i mina lekmannaögon så har hon mitt i allt skrik ofta nåt vettigt att säga. Men visst hon är totalt överdriven. Kalle, som ibland utsätts för henne, hatar henne fullkomligt. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons jul 08, 2009 0:08

Haha. Möjligt. Synd då att man slår dövörat till och bara försöker ignorera henne tills Nigel eller den tredje domaren pratar.

Jag stöttar Kalle fullständigt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » ons jul 08, 2009 0:38

Jag ska berätta för honom att du stöttar honom (tror inte att han besöker denna tråd så ofta...). :) Men jo, hon är irriterande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons jul 08, 2009 6:42

Jag är här! :) I want her ded! D-E-D: DED! Om jag sitter i samma rum som Anna när hon tittar (vilket jag gillar, för jag brukar be Anna säga till mig om det är några extra bra danser t.ex. Jag har börjat uppskatta bra dans mer och mer) så brukar jag be henne förvarna mig om det ser ut som om Mary ska skrika så brukar jag gå ut/hålla för öronen/svära kopiöst.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons jul 08, 2009 22:46

Mary är ju grym ju. Jag har inget problem med hennes skrikande, det är nog värre om man sitter alldeles bredvid. Hon är rolig (ja, jag tycker det, hennes minspel är bäst ibland, och hon har självdistans. Det var jätteroligt när hon berättade att hon inte kunde rynka pannan längre för att hon hade botoxat sig. Vem erkänner sånt? :D ) och hon är dessutom kunnig (ballroom expert!), så jag vill gärna höra vad hon har att säga, och jag vill inte alls att hon ska lämna juryn. Skriker Mary så betyder det att ett nummer har varit väldigt bra, så det är som en slags extra bekräftelse. Förutom skriken så ger hon konstruktiv kritik och den är inte så där konstig eller galen som American Idol-juryn kan vara (framförallt Cowell och Abdul) och efter att ha sett den kanadensiska juryn så uppskattar jag Marys omdömen ännu mer.

Ett försvarstal för Mary! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » ons jul 08, 2009 23:15

Det med botox är en klassiker. Så äkta grej och det säger en del (positiva) saker om henne som person. Däremot kan jag fortfarande inte med hennes skrikande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » ons jul 08, 2009 23:19

SYTYCD 20->18
Vilken himla pangstart - de var ju hur duktiga som helst!! Var bara två par som inte höll måttet, och de var två av tre som fick dansa solo. Brydde mig faktiskt inte vilka som åkte ut, var ingen av de sex jag fäst mig vid.
Mina favoritpar första finalavsnittet var:
1. Melissa & Ade - contemporary (baletttjejen som imponerade STORT och den grymt starke mörka dansaren, de rusade upp min favorit-Lista)
2. Randi & Evan - broadway (lillebror-Evan var min favorit från audition och han besvek inte, dessutom var Randi lättare att gilla med lockigt hår)
3. Jeanine & Philip - hiphop (glad att Philip bevisade att han inte är överskattad och Jeanine tog ett hopp upp från anonym till Listan)
Ett hiphoppande par slog därmed ut Wades crash test dummies från min personliga topp3 vilket var otippat. :)

Stod i tablån att det här var avsnitt 7 av 23 - verkar det stämma med USA? (Man vet aldrig vad svenska kanaler hittar på...)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor jul 09, 2009 20:04

5x12-13

Jeanines solo var grymt, där fick man verkligen se vilken duktig dansare hon är, respekt.. Jag håller med juryn om att Kaylas solo var forcerat, hoppas att hon tänker på det till nästa gång, för jag vill ha henne kvar, hon är så bra. Fick inte Kopono samma kritik förra gången angående solot? Och så går han och gör samma typ av solo igen.. skärpning! Det var rätt personer som åkte ut. De höll inte måttet. Karla stod inte ut alls, och Vitolio funkade inte helt och hållet tyckte jag. När det gäller dansnumren så älskade jag balettnumret från Romeo och Julia (Melissa och Adé) och Brandon och Jeanette ägde som vanligt. Vilken cha-cha! Hett!!! De två numren gillade jag bäst tror jag (om jag inte har glömt något just nu...)

AKS: Jag har överseende med Marys skrikande för att jag gillar henne så mycket som person och jurymedlem. Det stör mig inte så mycket heller. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » ons jul 15, 2009 22:57

SYTYCD 18->16 (5x09?)
Andra veckofinalen var inte alls lika imponerande som första, det var inte dåliga nummer men det var inte många riktigt grymma nummer heller. Dessutom undrar jag om det är någon idé att jag väljer favoriter och anti-favoriter när jag alltid älskar contemporary och blir uttråkad av ballroom... (Jonathan+Karla var de enda som riktigt imponerade med den Kanadensiska kvinnas contemporary, plus att jag fortfarande älskar lillebror-Evan. Och roligt att se storebror ta sig till Vegas, hoppas att han kommer med i topp20 för säsong6!) I vilket fall var det tre par som var grymma förra veckan som nu hamnade i botten, medan förra veckans bottenpar presterade, visar bara så jämt startfältet är. Spännande för tävlingen, men frustrerande att inte ha några solklara favoriter.

Jag är i vilket fall inte nöjd med utröstningen, Ashley var min favorit av de tre tjejerna. Kayla och Kapono känns som ett väldigt udda nytt par efter även Max åkte.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tob » ons jul 15, 2009 22:59

Satt med öppen mun när det visade sig att Max åkte ut. Gillar både Kayal och Caitlin bättre än Ashley, så jag kan inte klaga på det valet, även om jag inte hade velat se någon av dem 3 i botten.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film