Binchy skrev:Såg just Changeling. Den var bättre än väntat.
gaspode skrev:The Girl with the Dragon Tattoo:
(egentligen spoilerfritt:)
Ja, så heter den tydligen på engelska. Män som hatar kvinnor.
Svensk dialog och svenskt skådespel bevisade att det fortfarande kan få mig att rysa stundtals, men filmen var riktigt bra faktiskt.
De var både för och nackdelar med att ha läst boken så nära innan, de förändringar som gjorts stack ut när jag hade det så färskt i minnet, men å andra sidan blev många händelser förstärkta av känslor jag hade av att ha läst boken...
Gillade såklart Noomi Rapace bäst, en riktigt bra Lisbet Salander, och Mikael Nyqvist var faktiskt förvånansvärt acceptabel.
stark sjua.
Jo, det var min känsla också... men: Den tog sig, tyckte jag, under andra halvan och blev riktigt bra. Men lite väl mycket berättande av fakta håller jag med om.Glorificus skrev:Den hade gärna fått vara ännu mörkare, och jag tyckte den övergripande känslan lutade mer åt berättande av fakta än rent berättande (om skillnaden däremellan går att förstå)
MissKittyFantastico skrev:Australia
Vissa delar var det väldigt dåligt gjorda specialeffekter i men det skiter jag i. Australiens outback är alltid så vacker på film, det gör nästan ont så vackert är det. Det är liksom som om hela världen bara är skarpare. Allt förstärks, ljudet, ljuset, kontrasterna.
Binchy skrev:Såg just Changeling. Den var bättre än väntat. Det var ingen bra idé att vara en ensam mor på 20- och 30-talet. Alldeles för lätt för folk i maktställning att säga "Hon är ju bara en kvinna." Skrämmande! Tur vi kommit en bra bit från det i alla fall...
Zaxx skrev:Binchy skrev:Såg just Changeling. Den var bättre än väntat. Det var ingen bra idé att vara en ensam mor på 20- och 30-talet. Alldeles för lätt för folk i maktställning att säga "Hon är ju bara en kvinna." Skrämmande! Tur vi kommit en bra bit från det i alla fall...
Det var bättre förr som man säger...
herdware skrev:Zaxx skrev:Binchy skrev:Såg just Changeling. Den var bättre än väntat. Det var ingen bra idé att vara en ensam mor på 20- och 30-talet. Alldeles för lätt för folk i maktställning att säga "Hon är ju bara en kvinna." Skrämmande! Tur vi kommit en bra bit från det i alla fall...
Det var bättre förr som man säger...
Ju förr desto bättre?
Rombat skrev:Gå och diska nu, Sebbe! Marsch!
wyndham skrev:The Wrestler
om den hade slutat lyckligare
adolvsson skrev:wyndham skrev:The Wrestler
om den hade slutat lyckligare
Det gjorde den. Öppet slut trots allt, och det mesta ligger i hur vi tolkar det. Kanske dog han, kanske vann han matchen, reste sig upp och levde lycklig med sin strippa i alla sina dagar, och kanske kvittar det. För hur det än slutade, slutade det som han ville, på hans villkor, och jag har svårt att se det bli mycket lyckligare än så.
wyndham skrev:Jag menade inte att det var helt olyckligt. Visst vinner han, Visst lever han. Men dottern, adolvsson. Dottern!
caffeineaddict skrev:THEATRICAL! Verkligen verkligen! Enligt alla jag någonsin har träffat. Uppenbarligen typ den värsta DC någonsin, där regissören mer verkar sabotera sin egen film än något annat.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare