The caffeineated omdömen:
sus@n:
Always - Wow, jag trodde Whitney Houston hade förstört den låten för all framtid för mig, men här fungerade den faktiskt bra och det blev riktigt rörande! Mycket väl valda bilder till texten (även om ibland hoppade klippen lite konstigt, men jag vet hur mysko Movie Maker kan vara på det sättet). Stiligt! Rörde mig på ett sätt som få såna här kärleksvideos brukar göra.
Angel of Mine - Jag börjar med nackdelarna, så att jag kan avsluta med det positiva.

Nackdel #1 var att när man såg den här precis efter "Always"-videon så gick det inte att undvika att märka att väldigt många av bilderna var de samma. Men det är ju egentligen inte en nackdel med den här videon i sig, utan bara om man jämför dem med varandra. Nackdel #2 var att jag inte klarar av låten, men sånt är ju olika. Annars var det åter igen väldigt snyggt klippt, och det var kul att se att du börjat med lite fades och liknande effekter istället för bara raka klipp.
Dear Diary - Bättre än "Angel of Mine". Även fast låten egentligen är rätt fruktansvärd i mina öron, så passar den onekligen väldigt väl till videon. Det var ett annorlunda och roligt tema som påminde mig om många bra scener. Den enda direkta nackdelen som hoppar upp och biter mig är att vissa klipp hackade eller gick i slow motion (kunde inte riktigt avgöra vilket). Annars var det riktigt kul att se.
Forgive - Bättre låt än de två ovan (m.a.o. jag klarade av att lyssna på den). Kändes väldigt mycket som en sån låt som skulle användas i Buffy. Tyvärr har man sett så många Spuffy-videor vid det här laget att de flesta bilder känns överanvända, men det är ju inte på något sätt ett fel i sig. Det var fina val, vissa scener slutar aldrig att röra mig ordentligt (just den här gången blev jag alldeles moon eyed över sista scenen i
Intervention. Sen var det ett bra och annorlunda val att sätta slow-mo på bilden när de tittar på varandra i
Becoming, Part Two, annars oftast inte sett som en romantisk scen.
Memories - Rätt fruktansvärd låt, men ett
fantastiskt val av bilder. Jag antar att det var den här viden Off pratade om när han sa att den fick honom att vilja se om hela serien på direkten? För den hade precis samma effekt på mig. Snyggt jobbat!
My Immortal - Oooh, Xander & Cordy! Goody! En fin samling av (nästan) alla deras klassiska scener ihop, även om många av bilderna tyvärr var rätt hackiga. Ändå ett stiligt arbete, som åter igen gjorde mig sugen på att återuppleva många av de klassiska S1-S3-ögonblicken. Sen var det väldigt snyggt och smart gjort att använda en Cordy-bild från Angel som fungerade i sammanhanget, trots att den scenen egentligen inte har något med Xander att göra. Det visar på fantasi och klar talang!
This Love - Helmysig låt! Och Tara/Willow! Be still, my heart! Så många underbara scener (Willow och Miss Kitty Fantastico är... jag har inte ord. Det kan vara det absolut mest fantastiska som någonsin fastnat på film). Det riktigt skuttade i hjärtat (bortsett från de mer tragiska scenerna). Mysigt, kul och snyggt. Bra jobb!
dizzy:
The One - Jag är inte normalt sett ett Foo Fighters-fan, men onekligen passade låten väldigt väl till videon. Imponerande val av klipp, skönt att det fanns lite S2 där också (även om videon, av naturliga orsaker, var mest S5-S6). Väl klippt till musiken. Bra gjort!
EDIT: Oj, det hade hunnit komma en ny sus@n-video bara under tiden jag skrev det här inlägget.

EDIT:ar igen och lägger till mina tankar om den efter att jag har hunnit se den.