Buffy videos mm.

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav VelocityBoy » lör aug 28, 2004 8:09

Sus@n: Du sa att man fick komma med önskemål på videos... så då önskar jag mig en Willow/Tara video till "This love is not wrong" av The Field mice (låten finns på DC alt. kan jag maila den).

Om du inte skulla gilla låten eller inte ha lust så är det så klart helt okej se det mer som ett tips på en bra idé.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » lör aug 28, 2004 14:13

(Buffy s7)Jag vill ha en Spike/Wood-video till Thea Gilmores version av "Ever fallen in love" -- för det vore så fel så fel. Det här är givetvis Andrews "sexual tension"-kommentars fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sus@n » lör aug 28, 2004 20:29

Noike: Tyvärr var din idé för svår :)

VB: Här kommer den... hoppas du blir nöjd.

Spoilers hela Buffy.

Jag valde att köra ett "jag kommer i håg dig tema" ungefär blandat angst och romance. Och jag körde din låt, den var helt okej men lite svår att få tag i (tack langtry för hjälpen)

http://buffyforum.se/upload/filmklipp/This%20Love.WMV
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » lör aug 28, 2004 21:02

Sus@n: Det blev jättebra! kul att du var så himla snabb.

Videon fungerade som allra bäst på mitten då klippen var som gladast då låten handlar om hur ett lesbiskt förhållande är precis lika fint som vilket annat som hellst

This love is as good as any other
Says one woman to another
This love is not wrong

och det bästa sättet att visa det på är väl att visa hur gulligt förhållandet var men iofs så har ju alla förhållanden sina toppar och dalar, även ett lesbiskt och det var ju budskapet så det blev väldigt lyckat allt som allt.

Jag blev iaf alldeles varm när jag såg den.

Kul att du gillade låten lite iaf jag skall fundera på fler utmaningar.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sus@n » lör aug 28, 2004 21:05

VelocityBoy skrev:Sus@n: Det blev jättebra! kul att du var så himla snabb.

Videon fungerade som allra bäst på mitten då klippen var som gladast då låten handlar om hur ett lesbiskt förhållande är precis lika fint som vilket annat som hellst

This love is as good as any other
Says one woman to another
This love is not wrong

Jag blev iaf alldeles varm när jag såg den.

Kul att du gillade låten lite iaf jag skall fundera på fler utmaningar.

Jag brukar vara snabb :) Jag gillar att göra många videos så..

Problemet var att jag hade svårt att höra exakt vad de sjöng så jag försökte bara visa deras förhållande (det bra och dåliga). Men det är roligt att du gillade det. Jag gör gärna fler videos så kom bara med förslag!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Matt » sön aug 29, 2004 13:18

Sus@n: Tar du request skulle jag gärna vilja se en video med Avril låt. Kanske My happy ending.

Spoiler hela Buffyserien

Tänker lite på Buffy/spike relationen och slutet så klart
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sus@n » sön aug 29, 2004 17:39

Matt: Jag ställer din önskan på kö. Jag håller på med en...

SPOILER S5 Dawn video
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » sön aug 29, 2004 18:22

Okej.. det blev en Britney till men med meningen denna gången.

Spoiler S5 och resten av serien

Dawn sa själv att hon gillade Britney så...
En video om Dawns "kärlekar" Xander, Spike, vampyrkillen, han i "Him" och en liten scen med Ben.

Låt "My Diary" Spoiler hela serien

http://buffyforum.se/upload/filmklipp/Dear%20diary.WMV
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav dizzy » mån aug 30, 2004 23:30

Kände också för att försöka sätta ihop en video när ni började med den här tråden, men gjorde den aldrig färdig. Off's kommentar om att han saknade lite mer upptempo-låtar och lite större urval av passande klipp fick mig att ta upp den igen.
Så här är den:
http://buffyforum.se/upload/filmklipp/Theone.wmv

Handling spoiler s02-06
Det är Spike/Buffy, men inte en massa romantiskt spuffy-trams ;), utan den mer våldsamma sidan av deras förhållande. (Tyckte också det fanns lite för mycket av den första sorten)
Klippen är från S2-S6. Ingen enorm bildkvalitet eller så, men jag blev rätt nöjd för att vara mitt första försök.

Och ja just det, musiken är Foo Fighters med The One.

satte ut spoiler ifall ifall. //Off
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav sus@n » tis aug 31, 2004 15:18

Dizzy: Jag gillade låtvalet skarpt och bra val av klipp med! Kort sagt; Bra jobbat!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis aug 31, 2004 17:19

NU har äntligen den här jäkla datorn börjat skärpa sig (även om Murphy's Law såg till att hela min gamla hårddisk raderades först...) och allt har lugnat ner sig, så nu tänkte jag ta mig tid att titta på sus@ns (och dizzys) videor. :)

Återkommer med kommentarer.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tis aug 31, 2004 17:48

Matt här kommer din! SPOILERS BS6-S7 Låt "Happy Ending" Hoppas du blir nöjd för det tog mycket längre tid än vanligt!

http://buffyforum.se/upload/filmklipp/happy%20ending.WMV
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » tis aug 31, 2004 17:59

Sus@n: Jag är imponerad av din hastighet, det läggs ju upp en ny film varje dag. Alltid sevärda också, även om visa är bättre än andra. ;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav dizzy » tis aug 31, 2004 18:11

sus@n: kul att du gillade den, kanske vågar mig på en till då om jag kommer på något bra.

Tycker dina är jättebra, ska ta och titta på den senaste nu.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tis aug 31, 2004 18:42

The caffeineated omdömen:

sus@n:
Always - Wow, jag trodde Whitney Houston hade förstört den låten för all framtid för mig, men här fungerade den faktiskt bra och det blev riktigt rörande! Mycket väl valda bilder till texten (även om ibland hoppade klippen lite konstigt, men jag vet hur mysko Movie Maker kan vara på det sättet). Stiligt! Rörde mig på ett sätt som få såna här kärleksvideos brukar göra.
Angel of Mine - Jag börjar med nackdelarna, så att jag kan avsluta med det positiva. :) Nackdel #1 var att när man såg den här precis efter "Always"-videon så gick det inte att undvika att märka att väldigt många av bilderna var de samma. Men det är ju egentligen inte en nackdel med den här videon i sig, utan bara om man jämför dem med varandra. Nackdel #2 var att jag inte klarar av låten, men sånt är ju olika. Annars var det åter igen väldigt snyggt klippt, och det var kul att se att du börjat med lite fades och liknande effekter istället för bara raka klipp. :)
Dear Diary - Bättre än "Angel of Mine". Även fast låten egentligen är rätt fruktansvärd i mina öron, så passar den onekligen väldigt väl till videon. Det var ett annorlunda och roligt tema som påminde mig om många bra scener. Den enda direkta nackdelen som hoppar upp och biter mig är att vissa klipp hackade eller gick i slow motion (kunde inte riktigt avgöra vilket). Annars var det riktigt kul att se.
Forgive - Bättre låt än de två ovan (m.a.o. jag klarade av att lyssna på den). Kändes väldigt mycket som en sån låt som skulle användas i Buffy. Tyvärr har man sett så många Spuffy-videor vid det här laget att de flesta bilder känns överanvända, men det är ju inte på något sätt ett fel i sig. Det var fina val, vissa scener slutar aldrig att röra mig ordentligt (just den här gången blev jag alldeles moon eyed över sista scenen i Intervention. Sen var det ett bra och annorlunda val att sätta slow-mo på bilden när de tittar på varandra i Becoming, Part Two, annars oftast inte sett som en romantisk scen. ;)
Memories - Rätt fruktansvärd låt, men ett fantastiskt val av bilder. Jag antar att det var den här viden Off pratade om när han sa att den fick honom att vilja se om hela serien på direkten? För den hade precis samma effekt på mig. Snyggt jobbat!
My Immortal - Oooh, Xander & Cordy! Goody! En fin samling av (nästan) alla deras klassiska scener ihop, även om många av bilderna tyvärr var rätt hackiga. Ändå ett stiligt arbete, som åter igen gjorde mig sugen på att återuppleva många av de klassiska S1-S3-ögonblicken. Sen var det väldigt snyggt och smart gjort att använda en Cordy-bild från Angel som fungerade i sammanhanget, trots att den scenen egentligen inte har något med Xander att göra. Det visar på fantasi och klar talang!
This Love - Helmysig låt! Och Tara/Willow! Be still, my heart! Så många underbara scener (Willow och Miss Kitty Fantastico är... jag har inte ord. Det kan vara det absolut mest fantastiska som någonsin fastnat på film). Det riktigt skuttade i hjärtat (bortsett från de mer tragiska scenerna). Mysigt, kul och snyggt. Bra jobb! :)

dizzy:
The One - Jag är inte normalt sett ett Foo Fighters-fan, men onekligen passade låten väldigt väl till videon. Imponerande val av klipp, skönt att det fanns lite S2 där också (även om videon, av naturliga orsaker, var mest S5-S6). Väl klippt till musiken. Bra gjort!

EDIT: Oj, det hade hunnit komma en ny sus@n-video bara under tiden jag skrev det här inlägget. :) EDIT:ar igen och lägger till mina tankar om den efter att jag har hunnit se den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Matt » tis aug 31, 2004 18:49

Du är en ängel Sus@n
Tusen tack!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis aug 31, 2004 19:13

Happy Ending - Totalt intetsägande låt för mig, men (som alltid) ett mycket snyggt redigeringsjobb av sus@n. Ögonblicket/bilden som hoppade ut och grep tag i mig den här gången var den underbara slo-mo-sekvensen från Storyteller.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sus@n » tis aug 31, 2004 20:49

Tobbe_E skrev:Sus@n: Jag är imponerad av din hastighet, det läggs ju upp en ny film varje dag. Alltid sevärda också, även om visa är bättre än andra. ;)

Det blir nog en paus på ett tag med egna idéer dvs, jag gör bara om jag får förslag..

Matt skrev:Du är en ängel Sus@n
Tusen tack!

Varsågod, och jag måste säga att jag gillar låten :) Lite svår att göra en video till men jag är nöjd så. :)

Caffe skrev:The caffeineated omdömen

De var uppskattade. Du har helt rätt i dina kommentarer, de delar du stör dig på brukar jag störa mig på med. Men som sagt jag gör mitt bästa.. Låtval är det jag tycker är svårat - en bra video brukar bero på ett rätt låt val. Och det bästa hittils måste jag säga att jag tyckte var "This Love" vilket så klar inte var min idé :) My Immortal är även en klassiker bland vidders samt I will always love you.

Edit: Angående "Happy ending", ni som har sett den kanske inte förstod att Angel och Faith skulle symbolisera "vännerna".
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Matt » tis aug 31, 2004 21:05

Sus@n: Klart du ska vara nöjd. Jag tycker det var superbra ihoppklippt.
Ska skicka videon till alla mina vänner.

Tänkte tipsa om en annan Avril låt. Get over it. Lyssna på låten även om du inte tänker göra en video till den. Den är bra. Konstigt att det bara är en b-sida. Heter det b-sida på cd singel?

Spoiler Buffy S 5-7

Get over it kanske mera passar in på Buffy/Spike förhållandet
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sus@n » fre sep 03, 2004 21:18

Matt skrev:Ska skicka videon till alla mina vänner.

Nu tar du i :D

Videor kommer dröja - men jag är mycket sugen på att göra ditt nya förslag Matt. Tyvärr så har jag inte DC++ längre och kan inte hämta låten..
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav VelocityBoy » fre sep 03, 2004 23:33

caffeineaddict skrev:This Love - Helmysig låt! .

Kul att att du gillade den jag kan rekommendera i princip hela deras diskografi men i synnerhet låten "Emma´s house".
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sus@n » sön sep 05, 2004 18:29

Jag har WMM2 nu så jag kan göra bättre videor. Fast ni får (nog) vänta några dagar.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Zaxx » sön sep 05, 2004 23:12

sus@n, du som gör så mkt filmer, varför skaffar du inte Premiere, eller Movie edit pro?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sus@n » mån sep 06, 2004 17:22

För att det kostar och jag är pank :cry:
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Zaxx » mån sep 06, 2004 20:39

sus@an.. vad har du för dator?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sus@n » mån sep 06, 2004 21:16

Xp...

Matt: Videon är i stort sätt klar.. med fräcka detaljer. det behövs lite finputsning - räknar med att den är redo i morgon e.m.

vilken är länken till uploaden någon?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Matt » tis sep 07, 2004 9:17

Sus@n: Jättespännande.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sus@n » tis sep 07, 2004 15:34

http://buffyforum.se/upload/filmklipp/Get%20over.wmv

HÄR ÄR DEN...

Låt önskad av Matt.. Avril Lavigne Get over it

SPOILERS HELA BTVS!

Den handlar om att Buffy inte vill att Spike ska vara förälskad i henne men att hon ändå har svårt att hålla sig borta.. Varning för Badrumsscenen - mycket!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Matt » tis sep 07, 2004 18:55

Sus@n: Du överträffar dig själv. Kanonvideo som vanligt. Coolt med effekterna de passade bra in.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sus@n » ons sep 08, 2004 16:07

Matt skrev:Sus@n: Du överträffar dig själv. Kanonvideo som vanligt. Coolt med effekterna de passade bra in.

Nämen tack! Väldigt snällt sagt!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS