Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » lör aug 28, 2004 3:12

Vi verkar som sagt inte ha samma syn på det hela. En sista fråga bara:

Om du fått frågan, vad kan du jämföra OTH med? Hade du alltså inte svarat OC men om du fått frågan, vad kan du jämföra Tru Calling med, hade du sagt Wonderfalls?

edit: är nog för trött, läste ditt lite fel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » lör aug 28, 2004 9:34

malavel: 10th Kingdom var ingen höjdare (lånade den av en kompis som älskar den, och som sedan har mage att gå omkring och påstå att hon hatar Buffy och liknande... damn, woman!). Hade också hört mycket gott om den, och visst är den lite charmig, men allt som allt är det rätt så mycket B-känsla och Hallmark-stil över den. Blev faktiskt lite besviken. Det känns väldigt ofta som en barnserie, men sen slänger de in någon rätt kraftig sex-koppling eller liknande och så vet man inte alls vad det är man tittar på.

Inte dålig, men helt klart inte mer än hyfsad, 2½ av 5 kanske. Höjdpunkter är Wolf i allmänhet, trollskogen som spelar "A Whiter Shade of Pale", trollen som är Bee Gees-fantaster och bara att sitta och peka ut alla kändisar i småroller (som sagt, Rutger Hauer m.fl.).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » lör aug 28, 2004 12:13

Ok. Har redan börjat ladda ner den på dc, så jag kollar nog på första avsnittet i alla fall.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav mattek72 » lör aug 28, 2004 15:32

Noggster skrev:
Förhäxad är enormt dålig, avsnitten är verkligen löjliga och säger ofta emot sig själva.
Och Buffy är en dokumentär serie då?!

Men jag hålla med om att det är en ojämn serie vad det gäller kvalite.
Jag själv tycker att serien tog fart när ruggugglan Shannon Doherty försvann och ersattes av Rose McGowan.

Var det inte tal om att Eliza Dushku var tänkt att få den rollen?

Vänner är ju givetvis en underbar serie även om den har varit rätt seg ibland.

Baywatch tänker jag inte äns kommentera, blä.
He he,nä det var mer skämt än allvar där. ;)
Men jag står fast vid att första säsongen var mer drama serie än vad senare utvecklades till.

Glömde att skriva kult serien V

Det är ju tur att alla tycker olika, tänk vilken tråkig tv det skulle vara annars.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav sharatec » lör aug 28, 2004 23:12

mattek72 skrev:Noggster skrev:
Förhäxad är enormt dålig, avsnitten är verkligen löjliga och säger ofta emot sig själva.
Och Buffy är en dokumentär serie då?!

Men jag hålla med om att det är en ojämn serie vad det gäller kvalite.
Jag själv tycker att serien tog fart när ruggugglan Shannon Doherty försvann och ersattes av Rose McGowan.

Inte för att lägga mig i andras diskussioner (okej, jag älskar att lägga mig i andras diskussioner!), men jag förstår inte riktigt kommentaren att Buffy knappast är någon dokumentärserie. Visst, som har nämnts gång efter annan här på forumet så har Buffy ibland logiska luckor stora nog att köra ett tåg igenom, men jag har alltid tyckt att det är uppenbart att författarna till Charmed har betydligt mindre framförhållning.

Spoilers typ allt Charmed som visats på TV3
Ett exempel är hur hierarkin hanteras; jag kan till nöds köpa att Triaden etableras som en sorts "bluffskurk" som Cole kan döda i s3 (även om man vad jag minns inte alls ges vinkar om att det finns någonting högre än dem), men exempelvis Källan tycker jag att det är uppenbart att de inte visste vad de skulle göra med - i slutänden blev han, vad jag minns, bara ännu en skurk med glaskäke.

Ett annat exempel är att Tempus kallas Djävulens trollkarl; Tempus tjänar senare Källan, som aldrig gör anspråk på att vara Djävulen. Grinigt, kanske, men jag tycker att serien är full av sådant där.

Sedan kan jag inte se utskrivandet av SD som någonting annat än Charmeds dödsdom (även om jag fortsatte se på serien, det ska erkännas): Min personliga åsikt är att ersättningskaraktären är rätt odräglig, där Prue åtminstone var någorlunda intressant.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav gaspode » sön aug 29, 2004 0:02

Ni har sett alldeles för mycket charmed ;) Och Tempus är faktiskt en skurk ur Lois&Clark ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav mattek72 » sön aug 29, 2004 0:40

Här får man på käften hela tiden :D

Jag påstår inte att charmed skulle vara bättre än buffy tvärtom.

Som jag tidigare skrev:Men jag hålla med om att det är en ojämn serie vad det gäller kvalite

Buffy är mycket jämnare i kvalite

sharatec skrev:
Sedan kan jag inte se utskrivandet av SD som någonting annat än Charmeds dödsdom (även om jag fortsatte se på serien, det ska erkännas): Min personliga åsikt är att ersättningskaraktären är rätt odräglig, där Prue åtminstone var någorlunda intressant

Jag tycker att Shannon Doherty tog upp för mycket plats, många avsnitt handlade ju mer eller mindre om hennes karaktär.

Slutligen om nu inte någon redan har postat det någonstans.

Från The Charmed Ones Heaven

Charisma Carpenter ska börja i Förhäxad! Charisma Carpenter, känd från Buffy/Angel, sa vara med i förhäxad. Hon ska spela den nya ''seer'',siaren alltså, i avsnittet 7x03 Cheaper by the Coven.
Rykter är bekräftat av Charisma på hennes officiella hemsida.

Källa: Charisma Carpenter.com , Charmed Beauty
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav sharatec » sön aug 29, 2004 11:59

gaspode skrev:Ni har sett alldeles för mycket charmed ;)

Vad värre är: jag hade en oanständigt lång period när jag tyckte att Charmed var en bättre serie... :(

gaspode skrev:Och Tempus är faktiskt en skurk ur Lois&Clark ;)

Förvånar mig inte alls; jag orkar inte ens räkna på var namnet är med först. Minnesvärda skurkar är hur som helst inte Charmeds starkaste område. (Namedropping för de osunt intresserade: Tempus, Barbas, Yama, kanske Cole i hans "bättre" stunder... Har svårt att komma på fler.)

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav sharatec » sön aug 29, 2004 12:17

mattek72 skrev:Här får man på käften hela tiden :D

Självklart, jag måste ju passa på att hacka på någon med färre inlägg än jag själv... :D

mattek72 skrev:Jag påstår inte att charmed skulle vara bättre än buffy tvärtom.

Som jag tidigare skrev:Men jag hålla med om att det är en ojämn serie vad det gäller kvalite

Buffy är mycket jämnare i kvalite

Instämmer helt med föregående skrivare. Charmed har en del bra episoder (jag är värdelös på titlar, men Yamas jakt på själar, forskaren som vandrade i drömmar och Coles första avsnitt är väl några personliga favoriter), men knappast något avsnitt som når upp till Buffykvalitet (okej, jag tittar hellre på tidigare nämnda avsnitt än på Angels She, men måste vi räkna den? ;) ).

mattek72 skrev:Jag tycker att Shannon Doherty tog upp för mycket plats, många avsnitt handlade ju mer eller mindre om hennes karaktär.

Ursäkta att jag är tarvlig igen, men kan inte det ha berott på att hon var den enda som var någorlunda intressant? ;) Visst, jag kan gilla de andra (knappt Paige [hon heter väl så, va?], dock) ibland, men Prue hade jag åtminstone en grundläggande positiv inställning till. De andra två var, med risk att låta hobbysexistisk, bara intressanta för att de hade varsin någorlunda välskriven och storymässigt intressant karl: Cole respektive Leo.

Avslutningsvis vill jag påpeka att jag inte försöker plocka heder och ära av Charmed: jag hade genuint roligt åt serien i början, och jag är glad att jag började titta på den - förmodligen lär jag även i fortsättningen försöka hinna se avsnitten om jag inte gör någonting väldigt viktigt när de går på TV. Ibland är den rolig, någon gång medryckande i intrigen, och jag måste berömma att effekterna generellt är väldigt välgjorda.

Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Zaxx » sön aug 29, 2004 16:20

Är det en gammal nyhet, jag bara missat, eller var det verkligen en NYHET att CC skall vara med på Charmed ? Får då får man ju nästan se lite....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » sön aug 29, 2004 16:22

Den har varit här någonstans på forumet men det är sant iaf. Läste någon intervju med CC om det för ett tag sen också.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav mattek72 » sön aug 29, 2004 17:42

sharatec skrev:
Självklart, jag måste ju passa på att hacka på någon med färre inlägg än jag själv :D
Givetvis!

Jag kanske inte var tydlig när det gällde Shannon Doherty.
Det är skådespelaren inte rollfiguren jag inte gillar.
Jag tycker att hon har lika mycket utstrålning som en sten!

Karktären Prue skulle ha varit roligare/intressantare med någon annan skådespelerska.

Samma sak med karaktären Page,det hade också varit på sin plats med någon annan skådis. (tex.Eliza Dushku)
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav Noggster » sön aug 29, 2004 17:46

Shannon Dorethy kankse är en värdelös biatch, men hon är fin whatsoever. Hon kankse är lite old now-adays.. men finns ju nån film hon spelade in när hon precis slutat beverly Hills där man absolut inte kan kalla henne blyg, hihi.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav sus@n » sön aug 29, 2004 18:17

Jag gillar Charmed men tycker inte att den är i närheten av Btvs eller Ats. Men när Charisma är med ska jag definitivt med. Men det kan nog inte ske förrän nästa år någon gång, Sverige är ca en säsong efter USA.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Noggster » mån aug 30, 2004 16:49

Off, jag såg One Three Hill igår, det var helt okey. Tycker dock inte alls det kommer upp i O.C-kvalitet.
Fast han som spelar fattiga snubben är skön.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav Off » mån aug 30, 2004 17:02

Vänta bara till det kommer igång ordentligt :) . Ähh jag vet inte, är kanske lite färgad pga mitt enorma basketintresse. Basket i en serie höjer den lätt ett snäpp på skalan.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Eisa » tis aug 31, 2004 10:25

Twin Peaks- absolut i samma klass som buffy, vare sig mer eller mindre.

Band of Brothers- jag med mina krigsfilmer, klarar mig inte utan dem. och ingen serie/film känns mer trogen verkligheten än denna.

Silver Fang- en riktig nostalgitripp.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav noike » lör sep 11, 2004 2:23

Adolvsson skickade det här med epistel... epost:
http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=s ... imes_ahead

Fox is taking a trip to "Point Pleasant," ordering 12 episodes of the spooky sudser from scribe Marti Noxon ("Buffy the Vampire Slayer").

Fast då det är Fox, vågar jag gissa på att de slutar visa den runt avsnitt 6.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör sep 11, 2004 2:25

Orkar inte ens börja titta förrän en säsong gått så man kan se den iaf.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 23:07

Oh, ye Gods!

Har tittat en hel del på Cityakuten på sistone, och tyckt det varit en helt okej serie, även om ingen riktig höjdare - lite för mycket standalone, lite för mycket regulars som jag inte gör så mycket mer än att rycka på axlarna åt, lite för förutsägbart och repetetitvt. Trots detta ändå för det mesta riktig duglig underhållning, klart skickliga skådisar, mycket bra gästskådespelare o.s.v.

Men ikväll såg jag S6-avsnittet All in the Family och... ye Gods!

Även om inte lika bra som The Body (för vad är lika bra som The Body?), så fanns det en hel del av samma känsla och det var onekligen ett oerhört starkt och gripande avsnitt. Nog det absolut bästa jag har sett av serien (även om det berömda tidiga S1-avsnittet där Mark Greene dödar en mamma under födseln (som Drew Goddard brukar skoja om att ha skrivit) också är väldigt bra).
Senast redigerad av caffeineaddict tor sep 16, 2004 23:10, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Nea » tor sep 16, 2004 23:10

caffeineaddict skrev:Men ikväll såg jag S6-avsnittet All in the Family och... ye Gods!

Även om inte lika bra som The Body (för vad är lika bra som The Body?), så fanns det en hel del av samma känsla och det var onekligen ett oerhört starkt och gripande avsnitt.

Okej, nu blev jag lite nyfiken på innehållet i det här avsnittet. Det var ett bra tag sen jag såg Cityakuten. En kort beskrivning om jag ber riktigt snällt, kanske? ;)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 23:14

Nea: [spoiler="ER 6.14"]
Avsnittet innan slutar med att Carter och Lucy blir knivhuggna av en schizofren patient och hela avsnittet är i stort sett de andras arbete med att försöka rädda deras liv, men på slutet dör ändå Lucy.

Allra jobbigast var nog just när Lucy dör, Kellie Martins sista scener (tyckte alltid om henne... she's was a cutie!), men jag blev även starkt berörd över att både Romano och Benton faktiskt fick visa mänskliga känslor! Inte det vanligaste för de karaktärerna.[/spoiler]
Senast redigerad av caffeineaddict fre okt 13, 2006 18:37, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 23:16

Tittade precis på ER's TVTome-sida och såg att Linda Cardinelli, min nya favorit-TV-flicka tack vare Freaks & Geeks, har blivit regular nyligen så nu måste jag ju fortsätta se! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Nea » tor sep 16, 2004 23:19

Aha, ja nu minns jag. Har aldrig den blekaste aning om vad titlarna på Cityakuten är. ;)

[spoiler="ER 6.14"]Då är det alltså inte detta avsnittet som hon blir knivhuggen, utan fortsättningen? Jag minns nämligen slutet då Carter knivhuggs, faller ner på golvet och ser Lucy som legat där ett bra tag (minns inte hur länge) utan att upptäckas och de bara tittar på varandra i ren förskräckelse och desperation. Otroligt stark scen. Den sitter fortfarande kvar i minnet trots att det var flera år sen jag såg den.[/spoiler]
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 23:22

Nea: Japp, där startar det (såg det avsnittet precis innan All in the Family), och sen fortsätter det i samma chockartade anda rätt igenom AitF.

Jag är beroende av TVTome så jag kollar upp titlar och liknande där. Kan inga avsnittsnamn i huvudet dock (sånt kan jag så gott som bara för Buffy/Angel/Firefly). All in the Family blir nog det första avsnittsnamnet av ER som sätter sig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tor sep 16, 2004 23:24

Det avsnittet har jag sett!
Kollar inte på ER men det har jag lyckats pricka in. Faktist så man blev sugen på att se mer.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 23:26

poser: Jopp, det är en riktigt duglig långkörarserie. En sån som jag väldigt gärna tittar på men aldrig skulle bli något riktigt fan av tror jag (om den inte fortsätter lika bra som det här avsnittet).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tor sep 16, 2004 23:27

Nej, sen är man inte så sugen på att hämta igen en serie som ska börja med sin 11:e säsong.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tor sep 16, 2004 23:29

poser: Iofs har jag nästan gjort det vid det här laget (eller rättare sagt: jag är lite mer än halvvägs igenom...). Och upptäckten om Linda Cardinelli gjorde mig ju sugen på att få upp tempot lite... she's my kinda girl! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tor sep 16, 2004 23:36

Jag känner mig inte riktigt så hänförd av serien så att jag hade varit intresserad av den i så många avsnitt. Men om där råkar gå något avsnitt någon gång när man slår på tv:n så är det ingen omöjlighet att man låter det gå.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film