Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » tis dec 30, 2008 22:44

Såg precis Californication-piloten. Verkar som bra skit! :) Såg Greek-piloten häromdagen oxå, men jag tror Californication får gå före. Känns bättre efter True Blood ;) Mer på en gång!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sp1keout » tis dec 30, 2008 22:47

The Ankh skrev:Såg precis Californication-piloten. Verkar som bra skit! :) Såg Greek-piloten häromdagen oxå, men jag tror Californication får gå före. Känns bättre efter True Blood ;) Mer på en gång!

Ankh, gå direkt till California-tråden, utan att passera Gå!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav The Ankh » tis dec 30, 2008 22:59

sp1keout skrev:
The Ankh skrev:Såg precis Californication-piloten. Verkar som bra skit! :) Såg Greek-piloten häromdagen oxå, men jag tror Californication får gå före. Känns bättre efter True Blood ;) Mer på en gång!

Ankh, gå direkt till California-tråden, utan att passera Gå!

Jaha! jag hittade inte den bland serielänkarna. Sorry!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Spuffy » ons dec 31, 2008 21:06

Ginza har en rätt trevlig rea just nu, bland annat finns där första säsongen av Damages för 99:-.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » tor jan 01, 2009 13:40

Spuffy skrev:bland annat finns där första säsongen av Damages för 99:-.

Oh! Oh! Oh!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » mån jan 05, 2009 1:05

Jag har suttit och plöjt igenom miniserien Tracys hämnd här under julen. Det var helt fantastiskt fånigt. Den serien gjorde ett väldigt intryck på mig som barn. Det var så spännande och så romantiskt. Nu har jag mest suttit och fnissat åt hur fula kläder Tracy har på sig hela tiden. Hysteriskt stora axelvaddar och allt är antingen tunt silke eller väldigt glittrigt. Och håret! Stort! Jättestort! Jag kommer ihåg hur jag lekte inbrottstjuv med några prismor från en gammal kristallkrona och något plasthalsband efter att ha sett serien. Boken läste jag ett par gånger också.

Lite saknar jag den där känslan av att läsa en bok som bara är sååå romantisk. Dras med in i handlingen och efter förvecklingar så får de varandra alltid i slutet. Fast jag vet att när jag läser böcker som är sådär idag så fastnar jag inte alls idem på det sättet och tycker mest att handlingen är tramsig. Fast jag saknar det ändå.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav AKS » mån jan 05, 2009 1:07

Haha, Traceys hämnd. Älskade också den serien då jag var liten. Och läste boken. Och gillade temat. Ja, hrm... finns inte så mycket att säga. I was young. It was the 80s.

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån jan 05, 2009 1:09

Läs Marian Keyes då, Emelie. Faktiskt bra på flera nivåer, i alla fall om du väljer någon av hennes bättre böcker. Apropå Tracys hämnd så har jag läst en bok av Sidney Sheldon en gång. Den var jättetråkig. Han använde massor av sidor till att beskriva hela backstoryn på karaktärer som inte ens var speciellt viktiga. Näpp, inte min kopp te.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » mån jan 05, 2009 11:29

Ja Marian Keyes är bra för där är det inte alltid bara en kärlekshistoria som är i centrum även om böckerna är väldigt chick lit:iga, vilket jag gillar. Jag har läst de flesta av hennes böcker redan. This Charming Man som kom ut förra året har jag förstås kvar och en av hennes böcker med små berättelser. fast det är inte riktigt samma sak som när jag var liten ändå. Det är väl bara att inse att den där bokslukaråldern som en del går igenom var speciell och kommer oftast inte tillbaka oavsett hur många böcker man läser. Man har ju inte samma tid heller som då. Jag kunde sitta en hel helg i mitt rum och bara läsa hästbok efter hästbok och inte bry mig om saker som att jag måste städa och laga mat och uträtta alla ärenden jag inte hunnit på vardagarna för att jag jobbar.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Rombat » mån jan 05, 2009 12:25

Bokslukaråldern ja... Två veckor i en sommarstuga i Danmark och bagaget var 75% böcker. Utomhus är för illitterata.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Spuffy » mån jan 05, 2009 13:55

Jag såg just Demons 1.01 och jag gillade absolut, tycker det bådar gott. Inte spoiler annat än seriens grund: Demonjägare i blodet, kan inte komma undan sitt öde. Känns bekant. Och vilka blå ögon sen! Jag ser fram emot att se vad som blir av denna serie, är mycket hoppfull.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » mån jan 05, 2009 14:29

Demons 1x01. Vad Alma sa, förutom det där om dom blå ögonen, vilket säkert stämmer, men inte var något jag tänkte på. Och visst finns det en känsla av att någon inblandad sett ett avsnitt eller två av Buffy. Inte en dålig sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » mån jan 05, 2009 18:31

Demons 1.01 Inte illa, inte halleluja. Ger det ett par avsnitt till iaf.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » mån jan 05, 2009 20:54

MissKittyFantastico skrev:Ja Marian Keyes är bra för där är det inte alltid bara en kärlekshistoria som är i centrum även om böckerna är väldigt chick lit:iga, vilket jag gillar. Jag har läst de flesta av hennes böcker redan. This Charming Man som kom ut förra året har jag förstås kvar och en av hennes böcker med små berättelser. fast det är inte riktigt samma sak som när jag var liten ändå. Det är väl bara att inse att den där bokslukaråldern som en del går igenom var speciell och kommer oftast inte tillbaka oavsett hur många böcker man läser. Man har ju inte samma tid heller som då. Jag kunde sitta en hel helg i mitt rum och bara läsa hästbok efter hästbok och inte bry mig om saker som att jag måste städa och laga mat och uträtta alla ärenden jag inte hunnit på vardagarna för att jag jobbar.

This charming man? Den har jag inte läst, jag har för mig att den hette något annat, den som kom förra året. Jag har läst den andra boken med hennes småberättelser, den var rolig. Keyes är rolig.

I mellanstadiet när jag började läsa Isfolket och lånade pocketböckerna av en kompis så läste jag en bok om dagen. Lånade en ny varje morgon av kompisen och lämnade tillbaks den följande morgon. Det är ju lättlästa böcker, ganska stor text och på 300 s ungefär. Så¨det är ju inga problem att hinna med om man inte har läxor. Så gjorde jag i allafall. Serien innehåller 47 böcker...

Ok, efter lite googling så visade det sig att boken jag läste förra året, hette Anybody out there (bra bok, en av hennes bättre) och This charming man har jagi nte läst. Yay! (äsch, den fanns inte på pocket än, för dyyyyrt. Yay för bibblan! ) Läser beskrivning om boken och den verkar vara en av de där ytligare böckerna, inte om Walshfamiljen (dags att ta sig an yngsta dottern snart?) så då är jag inte lika entusiastisk.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis jan 06, 2009 0:33

Flight of the Conchords 1.01: Jag gillade detta. Jag är inte helt förälskad eller så, men det är en väldigt mysig och smårolig komediserie. Jag skrattade högt en gång skulle jag tro och log 95% av resterande tid. Kommer helt klart att fortsätta att titta. "My eyes are just a little sweaty today." :D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tis jan 06, 2009 3:22

demons har jag laddat, FotC tänker jag mig att jag skall se nån gång. bra tänkt martin!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tis jan 06, 2009 16:21

MissKittyFantastico skrev:Lite saknar jag den där känslan av att läsa en bok som bara är sååå romantisk. Dras med in i handlingen och efter förvecklingar så får de varandra alltid i slutet. Fast jag vet att när jag läser böcker som är sådär idag så fastnar jag inte alls idem på det sättet och tycker mest att handlingen är tramsig. Fast jag saknar det ändå.

Den första Twilight boken tycker jag är sån. Fast de är ju som sagt inte så omtyckta här, fast vi är ju alla olika - jag gillar den.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » ons jan 07, 2009 2:59

Rombat skrev:Demons 1.01 Inte illa, inte halleluja. Ger det ett par avsnitt till iaf.

helt klart. kan bli nåt kul.
hurra för Philip Glenister! (Rupert G, som sagt, det finns buffy-paralleller)
Och Office-spaceGareth!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » ons jan 07, 2009 3:00

Office-SPACE? Nu svamlar du.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » ons jan 07, 2009 3:08

Rombat skrev:Office-SPACE? Nu svamlar du.

ja det gör jag. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons jan 07, 2009 23:24

Flight of the Conchords 1.02: Gillar fortfarande. Jag tror att ordet "gullig" bäst beskriver denna serie för mig. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tor jan 08, 2009 5:37

Huh. Jag var smått övertygad om att Reaper yxats för länge sen, nu såg jag att säsong 2 snart drar igång. Nån som följer? Hur är sevärdheten nuförtiden?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor jan 08, 2009 22:44

Flight of the Conchords 1.03: Antagligen det bästa avsnittet hittills. Skrattade högt minst ett par gånger.

Hip-Hopopotamus och The Rhymenocerous! :D

Andra låten: "Please remove these cutleries from my knees". :D

Och sen hela cameraphone-grejen.

Riktigt roligt avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tis jan 13, 2009 2:33

3 avsnitt in i Brotherhood. Snuskigt lovande.

Och Liz Bartletts tuttar. Fetplus.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav The Buffster » tis jan 13, 2009 21:27

Rombat skrev:3 avsnitt in i Brotherhood. Snuskigt lovande.

Äntligen någon här på forumet, förutom vi som redan höjt Brotherhood till skyarna, som visar på lite smak!

Just nu har jag lite för mycket att göra för att ens hinna tänka men har ändå (eller kanske just därför) lyckats se en säsong av Gossip Girl. Det är mer underhållande än jag hade trott.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Spuffy » tis jan 13, 2009 21:37

The Buffster skrev:Gossip Girl. Det är mer underhållande än jag hade trott.

Jag sa ju det! :lovebunny:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Glorificus » tis jan 13, 2009 22:51

Spuffy skrev:
The Buffster skrev:Gossip Girl. Det är mer underhållande än jag hade trott.

Jag sa ju det! :lovebunny:

"I'm Chuck Bass." :D :devil:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Spuffy » tis jan 13, 2009 22:59

Ja!!!!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Rombat » tis jan 13, 2009 23:36

The Buffster skrev:
Rombat skrev:3 avsnitt in i Brotherhood. Snuskigt lovande.

Äntligen någon här på forumet, förutom vi som redan höjt Brotherhood till skyarna, som visar på lite smak!

Tragisk utan att bli jobbigt, roligt utan att bli löjligt och mörkt utan att bli överdrivet. Och ett par riktigt sköna karaktärer. I like it a great big deal.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eriked » tis jan 13, 2009 23:55

Just det Brotherhood.Såg halva säsong ett för drygt ett år sedan. Men sen blev det en ofrivillig paus. Jag borde unpause:a den snart. För det verkade bra.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film