caffeineaddict skrev:Gosford Park fick jag verkligen lust att se om. Vet att jag tyckte om den när jag såg den, men minns den inte så värst och ser att jag gett den 3 / 5 på de flesta betygsiter, men jag känner ett bestämt sug att se den igen och se om jag underskattat den.
AKS skrev:Har sett ett par scener ur franska filmen Entre les Murs/Mellan väggarna och ser fram emot den hur mycket som helst. Verkar vara en mycket realistisk film om att vara lärare. Trodde nästan jag var på jobbet. (Iofs kanske inte så bra iom att jag nu borde fokusera på jullov.) Cannot wait. (Särskilt inte som jag verkligen gillar Cantets Ressources Humaines också. Även den väldigt realistisk à la brittiskt diskbänksdrama.)
MissKittyFantastico skrev:Idag har jag sett wanted och Hancock. Jag gillade faktiskt Wanted för ibland är det skönt att bara sitta och se på något sådär lagom våldsamt med biljaketer och James McAvoy. Stark trea tror jag.
Hancock då. Jo den var typ ok. Delvis fånig och så är jag inte helt förtjust i Charlize Theron har jag kommit fram till idag. Det är inga större fel på henne, hon är ganska bra skådis, snygg osv, men vi klickar liksom inte riktigt. Man kan inte få allt, hon får helt enkelt klara sig utan mig. En svag trea till filmen.
MissKittyFantastico skrev:Mr Magorium´s Wonderemporium
Söt film med söta skådespelare och söta barn. Nathalie Portman gör att filmen får en trea nästan på gränsen till fyra.
sfinx skrev:Singing in the rain.
En film från förr som handlar om film från förr. Charmigt, dansigt(saker som inte borde gå att göra- freaked me out some), det var läääänge sedan jag såg den, och väldigt värd att se om. Häftiga showscener och jag älskar fortfarande titelscenen. Jag måste ha haft musiken för jag kunde varenda ton.
MissKittyFantastico skrev:sfinx skrev:Singing in the rain.
En film från förr som handlar om film från förr. Charmigt, dansigt(saker som inte borde gå att göra- freaked me out some), det var läääänge sedan jag såg den, och väldigt värd att se om. Häftiga showscener och jag älskar fortfarande titelscenen. Jag måste ha haft musiken för jag kunde varenda ton.
Det är en av mina absoluta favoritfilmer. You thing I´m dumb or sometin' och Oh Pierre! I can't stand him
caffeineaddict skrev:New York New York heter så, men är VÄLDIGT olik Singin' in the Rain. Vill du ha mer av samma, så An American in Paris eller My Fair Lady kanske?
sfinx skrev:Going old school nästa filmkväll jag är med på kanske.
adolvsson skrev:sfinx skrev:Going old school nästa filmkväll jag är med på kanske.
Bring on the themes! När det gäller filmkvällar gillar jag teman, väldigt mycket. Going Old School och Japanhelg 2, alltså, bring it on*.
*Bring It On-tema också? Varför inte? Jag är för. Vi kan avsluta med en extravisning av extended car wash scene från ettan.
gaspode skrev:Blev tyvärr besviken på The Air I Breathe som jag väntat så länge med att se.
Snygg och med rejält kompetenta skådespelarinsatser rakt igenom, men i slutändan griper den inte alls tag i mig på det sätt jag ville och hade förhoppningar om.
6/10 för snygghet och allmän brahet som för mig inte når nånstans.
wyndham skrev:gaspode skrev:Blev tyvärr besviken på The Air I Breathe som jag väntat så länge med att se.
Snygg och med rejält kompetenta skådespelarinsatser rakt igenom, men i slutändan griper den inte alls tag i mig på det sätt jag ville och hade förhoppningar om.
6/10 för snygghet och allmän brahet som för mig inte når nånstans.
Haha, den filmen var ju dålig i astronomiska dimensioner. Var nog senaste gången jag såg en riktig kalkon.
Brendan Fraser spelar en mörk hård man. Med en hemlighet
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare