av HeY » mån nov 10, 2008 19:35
Jag saknar faktiskt när SPN brukade skrämma mig. Jag kan minnas hur skrämd jag blev av piloten, och då menar jag verklige SKRÄMD. Är det bara jag eller har det varit väldigt mycket komedi denna säsongen? Visst, SPN kan vara väldigt kul men i senaste avsnittet kände jag verkligen att jag saknade de tunga och de läskiga avsnitten. Jag undrar om detta beror på den mindre budgeten? När man kollar på hur effekterna har varit i säsong 4 större delen av avsnitten så har de ju inte direkt gjort ngt avancerat. Dracula, varulven vi aldrig fick se, Teddybjörnen, Önskebrunnen som CotW, demonröken i 4x07 var inte heller lika snygg som den brukar. Ja, rent generellt tycker jag att budgtet nedsättningen märks. Kvalitén på avsnitterna har ju med script och skådespelarinsatser och göra, men i senaste (4x08) tycker jag att det kändes som om de verkligen hade skrivit avsnittet för att spara på pengar - kanske för att ha snyggare effekter till finalen?
Nej, jag vet inte. Senaste avsnittet imponerade bara inte så mycket - och jag vill har mindre humor, mer arc och när det väl är CotW vill jag ha en riktig skräkkis. IMHO, helt enkelt. Is it just me? Hmmm... probably.
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr