Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav chanda » fre okt 31, 2008 23:26

Tinwiel skrev:407
Sjukt bra. Jag älskar sånt här.

Diskussioner kring religion, religionskritik, helgar ändamålen medlen? Bibelkritik (Sodom och Gomorra!) och jag kan nog tänka mig att det är lite politik med i spelet också, för det är nog inte bara jag som läser mellan raderna. Ah! Love it!!! Jag är så pepp inför att se hur det här ska gå.

håller med känns som Kripke värkligen har släppt alla spakar och går nu på fullt ös.
målet för han är ju fem år.
4x07
intressant att änglarna har fått order att följa deans order,yep jag gillar denna myth arc.
'
Yeah, well, if you were a six-hundred-year hag and you could come any costume to come back in, wouldn't you go for a hot cheerleader? I would. Mmm
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Rombat » fre okt 31, 2008 23:55

4.07

Bibelnörden i mig gav ifrån sig ett litet fan-sqeal när dom sa att det var Uriel. Ärkeängel FTW!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Spuffy » mån nov 10, 2008 14:57

Efter att först ha övertygat min syster om att börja se Supernatural har nu även jag gjort det. Har bara sett piloten än så länge, men fy så läskigt det var. Jag vågade inte ens se på helskärm på grund av läskighetsfaktorn, gjorde istället liten ruta, men hoppade ändå runt o var skiträdd hela tiden. Jag vet inte om jag kommer klara se den här serien, så rädd av mig som jag är, men jag ska försöka. Min syster har konstaterat att hon kommer börja drömma mardrömmar varje natt. Hu. Men det verkar kunna bli bra, yay.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav MissKittyFantastico » mån nov 10, 2008 15:10

Det är inte lika läskigt varje gång och det blir bättre och bättre. Särskilt säsong två och tre.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » mån nov 10, 2008 19:35

Jag saknar faktiskt när SPN brukade skrämma mig. Jag kan minnas hur skrämd jag blev av piloten, och då menar jag verklige SKRÄMD. Är det bara jag eller har det varit väldigt mycket komedi denna säsongen? Visst, SPN kan vara väldigt kul men i senaste avsnittet kände jag verkligen att jag saknade de tunga och de läskiga avsnitten. Jag undrar om detta beror på den mindre budgeten? När man kollar på hur effekterna har varit i säsong 4 större delen av avsnitten så har de ju inte direkt gjort ngt avancerat. Dracula, varulven vi aldrig fick se, Teddybjörnen, Önskebrunnen som CotW, demonröken i 4x07 var inte heller lika snygg som den brukar. Ja, rent generellt tycker jag att budgtet nedsättningen märks. Kvalitén på avsnitterna har ju med script och skådespelarinsatser och göra, men i senaste (4x08) tycker jag att det kändes som om de verkligen hade skrivit avsnittet för att spara på pengar - kanske för att ha snyggare effekter till finalen?

Nej, jag vet inte. Senaste avsnittet imponerade bara inte så mycket - och jag vill har mindre humor, mer arc och när det väl är CotW vill jag ha en riktig skräkkis. IMHO, helt enkelt. Is it just me? Hmmm... probably.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » mån nov 10, 2008 23:09

1.09 Bästa avsnittet hittills!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » tis nov 11, 2008 0:11

Jag har också tänkt på att de skruvat upp komedifaktorn den här säsongen. Alltså det är jätteroligt och jag har gillat avsnitten väldigt mycket men jag saknar också dramat. De får inte skruva upp komedin och minska på dramat för jag älskar ju dramat, utan dramat blir det tråkigt och för lättsamt. Men snart kommer det nog lite drama, i can feel it. Och de komiska delarna har ju varit väldigt roliga, á la överspel från grabbarna också. Uriel-avsnittet var ju dramatiskt och det ÄLSKADE jag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis nov 11, 2008 0:18

(spoiler s4) Jag tyckte iofs att Dean-blir-rädd-avsnittet också hade bra fungerande dramabitar. Alla visste ju hur dåligt det var och inne i serien -- om inte för oss tittare alltid -- så var de allvarliga om konsekvenserna. Inte riktigt som i det svartvita innan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tis nov 11, 2008 0:34

noikes spoiler: Nej, det finns ju dramabitar i de roliga avsnitten också, och jag vill poängtera att jag verkligen har gillat de senaste avsnitten. Det var bara en tanke att "yay, men hoppas att det inte blir för mycket roligt hela tiden, jag vill ha tungt drama som uppvägs av roliga scener och repliker-avsnitt varvat med roliga avsnitt som balanseras av lite drama". Jag gillar att Supernatural har haft den blandningen av avsnitt hittills så jag vill helst att de fortsätter med det... :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis nov 11, 2008 0:37

Tinwiel skrev:noikes spoiler:

Medhåll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis nov 11, 2008 0:50

Jag är med HeY här.De senaste säsongerna har skräcken i princip försvunnit. Åh, ibland är det nån lite halvhemsk mordscen, men inget som kan jämföras med piloten och de två första säsongerna typ.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Spuffy » tis nov 11, 2008 11:17

Appropå det otäcka i serien låg jag vaken till fem inatt, livrädd för alla ljud som jag hörde. Hoppade till vid minsta lilla knäpp i väggen och hjärtat bultade hårt. Inte helt konstigt men likväl oväntat efter nio avsnitt av Supernatural igår, i min hjärna kunde varje ljud vara vad som helst av de otäckheter jag såg i avsnitten. Värst var när jag var tvungen att gå på toaletten, att titta i spegeln där var inte kul. Otäcka serie.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav chanda » tis nov 11, 2008 11:52

Att det har varit så många" lättare avsnitt" beror väll på att Kripke är en smart ret sticka.
och att tack vare budgeten och cw influns som tex att 4x05 skulle igentligen ha varit 4x03
på grund av att någon av cheferna tyckte 4x05 var för vågad och att de inte ville sära på myth arch avsnitten i början
av säsongen. Så det blev som det blev.Men som många andra börjar man längta efter de de mera djupa avsnitten
även om man har fåt see glimtar här och var i de lättare avsnitten.

4x08 :lovebunny:
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Crashdummie » tor nov 13, 2008 23:50

okie dokie, nu har jag slaviskt försökt se säsong 1 o dedikerad min fritid till den.. men hjälp, den e ju jättecreepy. Vågar inte se den för sent på kvällen samt sitter o duckar under en stor filt... om jag ska vara helt ärlig så spolar jag fram när den är som mest skrämmande, men då måste jag spola tebax för jag har missar ngn replik.. usch.. :chock:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav chanda » sön nov 16, 2008 14:32

4x09
En rätt bra halva. Sam och Ruby något man har misstänkt något men bryr mig faktiskt inte.
Dom vet värkligen hur dom ska hanter de manliga karaktärena och vilka dom ska ansälla för såna roller. Alisteier var så där härlighet läskig och skrämande dom få minutern han var on screen .så många fråger
vill ha mer nu.

chicago con
en liten redo görelse med deras egna ord hur eye of the tiger kom till,den är alldeles av början
av klippet.spoiler för 4x09
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » fre nov 21, 2008 1:07

4x09

Jag skulle sova, men jag hade fått tag på förra veckans avsnitt och jag kunde inte låta bli att titta. Kommer vara helt dödstrött imorgon.

Jag gillade avsnittet. Väldigt mycket. Vanligtvis gillar jag de komiska avsnitten mest för jag är lite rädd av mig när det blir för hemskt. Det här var lagom hemskt. Hemsk spännande. Tycker alltid att det är intressant att få mer bakgrundsfakta och det var jätteintressant att se hur Sam hade haft det under de sex månader Dean var i helvetet. Jag hade dessutom funderat över att Sam bara accepterat att Ruby hade nappat åt sig en helt ny kropp. Nu fick man ju se hur hon löste det hela och varför det var ok med honom. Sam och Ruby, Ruby och Sam. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Man såg det ju redan i första avsnittet i säsongen, så egentligen visste jag ju. På något sätt känns det faktiskt ok. Sam får ta av sig tröjan hur mycket han vill.

Det var lite roligt att radio-girl låg på avdelning 42. Hej X-files! Om nu änglarna är så mäktiga att de kan rycka folk ur helvetet då borde de också kunna ta bort änglaradion ur Annas huvud och programera henne med andra minnen. Verkar onödigt att ha ihjäl henne tycker jag.

Det jag gillar med den här storyn är att det nu är Dean som har huvudrollen. Alltså inte huvudrollen i serien utan jag menar att han också får vara den utvalda. Han har varit van vid att Sam är den speciella med syner och dierse och han själv har alltid varit vanlig. Nu är han plötsligt någon som räknas. Han är The Dean.

Dean: Sam.
Sam: Yeah?
Dean: Too much information
Sam: Hey I told you i was coming clean.
Dean. Yes, but now I feel dirty.

:D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » fre nov 21, 2008 21:23

410
OMG. Precis när jag undrat om Supernatural valt en lättsammare väg än tidigare så kommer ett sånt här avsnitt. Herreje. Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Vissa saker var lite Stardustiga och jag undrar hur de ska ro i hamn den här megastorylinen, men gud (patriarkalisk skitgubbe) vilket drama det blir. Det funkar ibland och det funkar inte helt ibland, men för det mesta så är det bara jättebra. Supernatural är en grym serie. Snacka om att fläska på ordentligt. Vad hände med Alistair? (hette han så?) Tillbaks till helvetet bara eller? Han kommer säkert tillbaks. Trevlig kille det där. Änglarna är ju också "trevliga". Jag vet inte, kanske de är värre, för de ger något slags sken av att vara "goda". Hmf.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav HeY » lör nov 22, 2008 1:14

Ja, 4x10 var verkligen skitbra. Det är det här jag har väntat mig! Inte alltid är det som andra halvan av dubbelavsnitt håller heller, men det här var bättre än förra veckan (IMHO o/c.)
Snyggare effekter här också. Annas Grace var snyggt gjord, snyggare än vad demonröken har varit i de senaste avsnitten. Hoppas effekterna fortsätter såhär. Hoppas vi ser mer av Anna, jag gillade henne.
Slutet var rörande. Jag har nu också vant mig vid "nya" Ruby och precis som med gamla så får hon gärna vara kvar.
Angelstoryn funkar väldigt bra. Den är okristen nu, allt är grått och jag är extremt nyfiken på var de ska ta det.

Nästa avsnitt kommer 15 Januari, precis som med nästa Smallville. Båda serierna var lysande och båda bara sprang förbi och lämnade mig med att vilja ha mer. That's just... great.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » lör nov 22, 2008 1:37

4x10

Jag kan se fram emot ännu en trött dag på jobbet, men det var det sannerligen värt. Håller med de två föregeånde talarna. Jösses.

Först störde jag mig lite på att Anna skulle vara en ängel för det kändes lite tramsigt. I got over it. Jag kan förstå att hon inte ville vara en ängel, kall och utan känslor. Hon offrade sig däremot på det sätt som man tänker sig att en god ängel skulle. Castiel och co. skulle behöva skickas på avprogrammering. Jäkla blint sektbetende de har för sig.

Jag skulle vilja peta in en gråtsmily, men den syns ju här även om det är spoilermarkeing över. Det var verkligen sorgligt i slutet. Åh Jensen! Han är nästan ännu vackrare när han är sorgsen. Fast jag vill ju att han ska vara glad. Dean får vara ledsen ibland för att det ska var mer drama drama.

Jag undrar vad det är Sam tidigare har gjort som gav extra styrka åt hans demonutdrivande och som han inte vill göra längre? Säkert något otäckt. Det kommer bli väldigt spännade att se vad det här leder. Jag slits mellan att önska tillbaka avsnitt mer som i säsong två och tre och att tycka att det här är fruktansvärt spännande och jag hoppas också att vi får se mer av Anna. Om hon var Castiel och Uriels boss, så kanske hon kan hjälpa Sam och Dean.

Troligtvis kommer det väl ett mellanavsnitt nu, med något cotw och inte så mycket arc, men man kan ju alltid hoppas på ett lika bra avsnitt som det här.

Förresten, är det inte dags för ett musikalavsnitt av Supernatural snart? Känns lite som att de går igenom en mängd olika former av rolighetsavsnitt och musikal har de inte gjort. Bara en tanke.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Tinwiel » lör nov 22, 2008 1:39

15 januari?!!! Men.. nej. :( Taskigt att lämna oss utan avsnitt såhär länge, precis när de fått upp farten. Me needs.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav sfinx » lör nov 22, 2008 2:34

4.10
Alla har liksom skrivit det jag tänkt, utom en sak.
Har Dean och Anna skapat en kommande arc?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » lör nov 22, 2008 3:18

Sfinx: Menar du ett barn? Hmm... Jag vet inte vad jag skulle tycka om det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » lör nov 22, 2008 3:20

HeY skrev:Sfinx: Menar du ett barn? Hmm... Jag vet inte vad jag skulle tycka om det.

Oh, no! Jag insåg just, det skulle bli en Connor. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » lör nov 22, 2008 3:22

sfinx skrev:
HeY skrev:Sfinx: Menar du ett barn? Hmm... Jag vet inte vad jag skulle tycka om det.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » lör nov 22, 2008 10:50

HeY skrev:
sfinx skrev:

:eek: :eek: .. :D Let's hope not.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Rombat » mån nov 24, 2008 22:50

4.10

Fyra änglar har sett Gud? Ha! Det är garanterat dom fyra som styr och ställer då.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » sön nov 30, 2008 12:44

Har sett ikapp några avsnitt av Supernatural nu i helgen, tom. 4.08. Har läst lite vad ni andra har skrivit och tycks ju inte bara vara jag i alla fall som tycker det har blivit på tok för mycket trams i serien. Man bygger ju upp en arc som verkligen skulle kunna vara gaah, hur bra som helst, så slarvas det bort med trams. Tycker det är tråkigt.

Fast jag har skrattat en hel del åt serien också det sista...och 4.08 tex. var helt klart underhållande rakt igenom. Massa tragikomik och sånt är ju roligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Spuffy » sön nov 30, 2008 13:33

Jag har vågat mig på att se lite mer jag med, har sett till 2.02 nu jag med och även om jag hade svårt att sova inatt var det inte på grund av Spn den här gången. Det tar sig må jag säga!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » sön nov 30, 2008 13:56

Tob skrev:Har sett ikapp några avsnitt av Supernatural nu i helgen, tom. 4.08. Har läst lite vad ni andra har skrivit och tycks ju inte bara vara jag i alla fall som tycker det har blivit på tok för mycket trams i serien. Man bygger ju upp en arc som verkligen skulle kunna vara gaah, hur bra som helst, så slarvas det bort med trams. Tycker det är tråkigt.

Fast jag har skrattat en hel del åt serien också det sista...och 4.08 tex. var helt klart underhållande rakt igenom. Massa tragikomik och sånt är ju roligt.

Nästa avsnitt är en vändning. Mycket bra och mindre trams.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » sön nov 30, 2008 20:26

:eek:

oj, ni är ambitiösa. Själv har jag bara kollat klart säsong 1 :oops: men räknas det att jag kollar säsong 3 på kanal 5? Jag får sörsöka hinna ikapp o sen försöka få tag på säsong 4... men en fråga - är resten av säsongerna lika spookey som s1? jag e lite lättskrämd o ska kanske avvakta till våren då det e ljusare... ehum

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film