av HeY » tis nov 04, 2008 2:17
11x10
Elina har varit min favorit hela säsongen och det är hon fortfarande. Hon är bara så snygg! Dock behöver hon bättre på sina bilder. Jag håller inte alls med McKey om att hon skulle vara en hemsk människa, och när McKey säger att hon är den fulaste människan inuti till ut som hon någonsin har träffat blir jag bara arg. Det där är verkligen något av det mest hemska man kan säga, framför allt om någon man verkligen inte känner eller förstår sig på. Att Europeér och Amerikaner är olika är ju inte en nyhet, och den delen Elina kommer ifrån är bara ännu mer olik från Amerikanska values. Så personligen tycker jag bara det är jobbigt att det ska hacka på Elina varje gång hon säger att hon inte håller med dem, de måste ju förstå att hon kommer från en annan kultur. Visst, de påstår att det är tröttsamt att höra och att hon borde ha anpassat sig till amerika nu, men snälla nån. Bara för att hon har anpassat sig betyder väl inte det att hon kommer se på allting annorlunda när hon har växt upp helt annorlunda? Jag hade också blivigt arg, som Elina, om jag blivigt påhoppad varje gång jag uttryckte en, för Amerikaner, lite kontroversiell åsikt - som veckans prostitution diskussion.
(jag är sjukt trött att jag säkert har skrivit fel lite överallt, men god natt!)
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr