Wire in the Blood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Wire in the Blood

Inläggav AKS » tor jun 26, 2008 10:20

sfinx skrev:Wire in the blood 5.02
Mer spooky än vad jag kom ihåg. Hurvel.

Är det en ny säsong? Eller den som visades förra året eller när det var?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tor jun 26, 2008 12:48

AKS skrev:

Jag tror att det är den som visades förra året. Det finns ett specialavsnitt däremot som jag inte har sett, som ska utspela sig i USA?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » ons jul 02, 2008 0:08

sfinx skrev:
AKS skrev:

Jag tror att det är den som visades förra året. Det finns ett specialavsnitt däremot som jag inte har sett, som ska utspela sig i USA?

Ah, okej. Det avsnittet har jag liggandes här på datorn. Och ja, det utspelar sig i USA. Har inte sett det än dock.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tis sep 09, 2008 1:12

Tjoho! Jag har Wire in the blood s6 på väg ner... :extas:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » tis sep 09, 2008 7:05

sfinx skrev:Tjoho! Jag har Wire in the blood s6 på väg ner... :extas:

Men, men... Den har väl inte börjat än? Och har du hittat hela säsongen?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tis sep 09, 2008 9:00

AKS skrev:
sfinx skrev:Tjoho! Jag har Wire in the blood s6 på väg ner... :extas:

Men, men... Den har väl inte börjat än? Och har du hittat hela säsongen?!

Första avsnittet enligt ezt, där står det :
Airs: Friday
Status:Airing

Det kanske är som med Lost, att fyran är en vecka efter?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » lör sep 13, 2008 14:03

Wire in the blood 6.02(eller 0304 som det stod på torrenten, yes I´m confused)
-Youré still sulking.
-Kids sulk, this is me being angry.
Ooch Tony fortsätter sura. Tony brukar inte alltid vara den smidigaste, här är han rent dum ibland, men eftersom jag inte kan räknas som objektiv vad det gäller WITB, så är det något jag gillar. Dessutom tycker jag att det verkar som om de tagit lite nya grepp när det gäller framförandet som bryter den allvarliga tonen lite lagom. Bästa exemplet är när en massa Tony ritar, dricker, och funderar i cellen. Fast jag saknar ändå Hermione som polischef en smula.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » lör sep 13, 2008 15:07

sfinx skrev:Wire in the blood 6.02(eller 0304 som det stod på torrenten, yes I´m confused)

Tydligen så ska avsnitten visas som enkelavsnitt i UK, men de visas som dubbel i Australien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » lör sep 13, 2008 15:21

AKS skrev:
sfinx skrev:Wire in the blood 6.02(eller 0304 som det stod på torrenten, yes I´m confused)

Tydligen så ska avsnitten visas som enkelavsnitt i UK, men de visas som dubbel i Australien.

:eek: Så då har jag sett det sista för säsongen kanske. Det måste jag kolla upp.

(edit)
which has a new format of four two-part stories

Spoilervarning: http://www.robsongreen.com/wire/six/
Phew.
(/edit)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön sep 14, 2008 20:48

sfinx skrev:1. Wire in the blood. 6.01

Bra start. Börjar förstå mer och mer varför grannen jag lånade ut ett avsnitt till inte längre hör av sig. :rolleyes:
Imorgon får jag nästa.
Tony Hill ffs. :lovebunny:

En riktigt bra inledning tycker jag. Känns som att serien ärback on track igen efter en inte alltför imponerande S5. Denna serie kan vara riktigt creepy då den vill. Avsnittens mord var ju mardrömsaktiga även om man inte fick se nåt. Tack vare att man inte fick se nåt antar jag.

Två lärare i avsnittet... två masochister. :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön sep 14, 2008 21:28

Ah. WitB måste ha börjat på ett bra sätt eftersom jag nu inte törs gå och duscha. :D (spoiler WitB 6.01) Vill ju inte bli torterad i tre veckor i nåns källare...

(edit) Nu har jag gått en runda och kollat klädkammaren, köket, under sängen och i städskrubben. Ingen psykopatisk seriemördare någonstans. Jag borde tordas duscha nu. (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » sön sep 14, 2008 22:11

AKS skrev:Ah. WitB måste ha börjat på ett bra sätt eftersom jag nu inte törs gå och duscha. :D (spoiler WitB 6.01) Vill ju inte bli torterad i tre veckor i nåns källare...

(edit) Nu har jag gått en runda och kollat klädkammaren, köket, under sängen och i städskrubben. Ingen psykopatisk seriemördare någonstans. Jag borde tordas duscha nu. (/edit)

Fast det är minst en lärare där, så jag skulle ta det lite försiktigt. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön sep 14, 2008 22:13

:)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån sep 15, 2008 20:46

Fast jag saknar ändå Hermione som polischef en smula.

Jag måste få erkänna att jag inte saknar henne så mycket längre. Tycker att nya tjejen är bra. Förra säsongen dock, där avsnitten inte alls höll denna kvalitet rent generellt, så saknade jag Hermione ganska rejält.

I alla fall så var veckans avsnitt ytterligare ett bra avsnitt. Denna säsong kommer att kicka S5s ass. Iofs kanske inte det var så svårt. :) (spoiler Wire in the Blood 6.02/.03-04) Tony Hill! Så underbar! Gillade också hans sulkscen där jag såg dem som mamma och son långt innan han sa (parafras): "Thank you, mother." Men hm... är polischefen kär i honom? Det verkade som så då hon pratade med honom på mobilen och hörde att han var berusad med en annan kvinna. I så fall känns det lite som upprepning av storyline även om jag kan förstå att det är lätt att bli kär i Tony även om han antagligen skulle vara fullkomligt omöjlig att leva ett liv tillsammans med. Can you imagine? Han skrivandes på väggar och pratandes för sig själv då man försöker sova... :D

Ja, ja... WitB back on track och då är det väldigt bra TV IMO.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » mån sep 15, 2008 21:27

AKS skrev:
Fast jag saknar ändå Hermione som polischef en smula.

Jag måste få erkänna att jag inte saknar henne så mycket längre. Tycker att nya tjejen är bra. Förra säsongen dock, där avsnitten inte alls höll denna kvalitet rent generellt, så saknade jag Hermione ganska rejält.

I alla fall så var veckans avsnitt ytterligare ett bra avsnitt. Denna säsong kommer att kicka S5s ass. Iofs kanske inte det var så svårt. :) (spoiler Wire in the Blood 6.02/.03-04) Tony Hill! Så underbar! Gillade också hans sulkscen där jag såg dem som mamma och son långt innan han sa (parafras): "Thank you, mother." Men hm... är polischefen kär i honom? Det verkade som så då hon pratade med honom på mobilen och hörde att han var berusad med en annan kvinna. I så fall känns det lite som upprepning av storyline även om jag kan förstå att det är lätt att bli kär i Tony även om han antagligen skulle vara fullkomligt omöjlig att leva ett liv tillsammans med. Can you imagine? Han skrivandes på väggar och pratandes för sig själv då man försöker sova... :D

Ja, ja... WitB back on track och då är det väldigt bra TV IMO.

Det är stor skillnad på säsongerna, det måste jag hålla med om, och hon har blivit ett bättre alternativ nu. Whats up med alla byten av huvudkaraktärer på BBC? Jag tror Annika är något på spåren.
Jag tror att de att det är nånting på gång, men timingen verkar lite si och så. Som det brukar och ska, typ.
Jag kunde nog lite väl lätt ha en liten crush på Tony och vad det beträffar sena nätter så är jag redan vaken. Lite skönt med nån mer som pratar för själv. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » tis sep 30, 2008 22:40

Egen tråd för WitB! Nu är Helena glad! :) (Tog dock ett tag innan jag fattade att det blivit egen tråd och jag letade ganska rejält i Andra serier-tråden.)

6.03/05-06: Ytterligare ett bra avsnitt. Denna säsong är verkligen överlägsen S5. De andra säsongerna är det för länge sedan jag sett så jag vet inte hur den står sig mot dem.

Tony Hill... Så härlig och smått fantastisk karaktär. Och så bra spelade av Robson Green. Men hugaligen, hur ska det gå för honom då han fått en galning efter sig? Det har väl hänt förut, men inte på samma sätt känns det som. Hoppas det är det sista avsnittet kommer att fokusera på. Eller eventuellt att de redan vet att det blir en S7 och så är det en genomgående grej i den säsongen.

Jaha, bara sista avsnittet kvar nu. Går tyvärr fort då det är cirka fyra avsnitt per år som visas... :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » tis sep 30, 2008 22:45

Alltså, är det Mord i sinnet ni pratar om? Ja det är det ju! Hah det fattade jag itne förrän idag. Jättebra! Och det roligaste är att jag har massor osett!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » tis sep 30, 2008 22:46

:) Jepp, Mord i sinnet. Denna säsong visas väl just nu på svensk tv tror jag?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » tis sep 30, 2008 23:17

lilith skrev:Alltså, är det Mord i sinnet ni pratar om? Ja det är det ju! Hah det fattade jag itne förrän idag. Jättebra! Och det roligaste är att jag har massor osett!

Lite avundsjuk, men join us, join uuuuussss... :twisted:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön okt 05, 2008 11:21

Sista avsnittet series 6: Jodå, ytterligare ett bra avsnitt. Tycker att S6 varit ganska så stark faktiskt.

På slutet så dröjer kameran kvar vid Tony då den där actionmusiken spelas... Undras vad de vill säga med det? Var ett lite konstigt slut. Kanske menar de bara att de faktum att Tony dödat en människa (om än i självförsvar) kommer att påverka honom framöver och i nästa säsong? Hm...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » sön okt 05, 2008 14:45

AKS skrev:Sista avsnittet series 6: Jodå, ytterligare ett bra avsnitt. Tycker att S6 varit ganska så stark faktiskt.

På slutet så dröjer kameran kvar vid Tony då den där actionmusiken spelas... Undras vad de vill säga med det? Var ett lite konstigt slut. Kanske menar de bara att de faktum att Tony dödat en människa (om än i självförsvar) kommer att påverka honom framöver och i nästa säsong? Hm...

Hela säsongen har varit stark, men jag håller med, det där sista. Det känns mer som en cliffhanger än ett slut, tänk om han blir Michael, sas nu när har dödat? Nja, men det var inget vanligt slut, och det är för stort, för att nästa säsong inte ska påverkas av det.
Nu, vill jag ha nästa säsong.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » sön okt 05, 2008 15:22

Haha, jag tänkte också som du att tänk om han börjar mörda nu à la Michael. Men de skulle ju aldrig kunna döda karaktären på det sättet, men något spännande måste det ju föra med sig till S7.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Återgå till TV-serier och film