Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis jul 01, 2008 23:30

4.12: Mhm. Bra avsnitt. Och slutet...

Så coolt om vi får Eleven och inget av det har läckt!! Tro mig då jag säger att jag älskar Tennant i rollen som doktorn, men jag vill inte att han ska fastna där så om detta är slutet för honom så blev det hur coolt som helst. men eftersom inget tycks ha läckt ut ö.h.t. så tror jag inte alls att detta är slutet för Tennant. Så många människor som är inblandade i inspelandet av ett helt avsnitt kan inte ha lyckats hålla tyst. Inte alla. Så kanske är det därför jag ändå tar detta ganska lugnt...

Jäkligt spännande ska det bli på söndag dock (eller lördag om jag hinner se avsnittet då). En hejdundrande säsongsavslutning kommer det att bli i vilket fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 23:40

Yay! Nästa avsnitt blir 65 min långt, och sänds något tidigare på kvällen!

http://www.bbc.co.uk/doctorwho/s4/news/ ... 28_news_01
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » tis jul 01, 2008 23:41

Cow. Creamer!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jul 01, 2008 23:45

Coolt! :extas:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » tis jul 01, 2008 23:58

(spoiler VARNING! Läs inte om du är spoilerkänslig ang Tennant som Doktorn) Vet inte riktigt varför alla verkar så förvånade över att Tennant kanske lämnar nu. Har för mig att det spekulerats här på bf om vem som tar över. Man jag kan ju ha fel, kanske har jag bara läst nåt rykte nån annanstans. Jag spoilar mig själv på det viset ibland.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » ons jul 02, 2008 0:01

Lotta, för bövelen! Jag håller tassarna borta från fältet men jääävlar vad mycket viljestryka det krävs.

...fyra dagar kvar... fyra dagar kvar... fyra dagar kvar...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » ons jul 02, 2008 0:26

Ang,BBC sidan:
Oh! Längre!
Undrar om jag kan hålla mig borta från den där trailern? :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav ylva » tor jul 03, 2008 12:13

lilith skrev: (spoiler VARNING! Läs inte om du är spoilerkänslig ang Tennant som Doktorn) Vet inte riktigt varför alla verkar så förvånade över att Tennant kanske lämnar nu. Har för mig att det spekulerats här på bf om vem som tar över. Man jag kan ju ha fel, kanske har jag bara läst nåt rykte nån annanstans. Jag spoilar mig själv på det viset ibland.

angående tennant som doktorn med.
Fast å andra sidan gör de ett uppehåll för tennants skull nästa år eftersom han skall hålla på med teater. därför får vi bara 4 avsnitt under 2009. Har också hört det ryktas om att folk sett bilder på tennant från nästa christmas special.
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad

Inläggav lilith » tor jul 03, 2008 13:26

ylva skrev:
lilith skrev: (spoiler VARNING! Läs inte om du är spoilerkänslig ang Tennant som Doktorn) Vet inte riktigt varför alla verkar så förvånade över att Tennant kanske lämnar nu. Har för mig att det spekulerats här på bf om vem som tar över. Man jag kan ju ha fel, kanske har jag bara läst nåt rykte nån annanstans. Jag spoilar mig själv på det viset ibland.

Fast å andra sidan gör de ett uppehåll för tennants skull nästa år eftersom han skall hålla på med teater. därför får vi bara 4 avsnitt under 2009. Har också hört det ryktas om att folk sett bilder på tennant från nästa christmas special.

Ja, enligt det jag läste så skulle han vara med i christmas special. Men det vara bara rykten klart, inget från officiella säkra källor alls. Det stod också att i det avsnittet skulle en ny doktor ev introduceras. Men. Det kan nog stämma ocksp att han är kvar och att de gör uppehåll för honom, har också läst om de där fyra ( :( ) avsnitten. Hoppas det iaf.
Mohahahaha! Nu vill ni allt läsa va! :twisted:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » tor jul 03, 2008 18:54

lilith skrev:
ylva skrev:

Ja, enligt det jag läste så skulle han vara med i christmas special. Men det vara bara rykten klart, inget från officiella säkra källor alls. Det stod också att i det avsnittet skulle en ny doktor ev introduceras. Men. Det kan nog stämma ocksp att han är kvar och att de gör uppehåll för honom, har också läst om de där fyra ( :( ) avsnitten. Hoppas det iaf.

Jag är inte heller orolig. Jag tror på min teori om att han har en tvillingkropp och regenererar till sig själv. Det känns liksom helt ologiskt att vi skulle få en ny Doktor nu och varför skulle Time Lords inte kunna ha en tvillingkropp? Nej, det ÄR så :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav ylva » tor jul 03, 2008 21:08

HeY skrev:
lilith skrev:
ylva skrev:

Jag är inte heller orolig. Jag tror på min teori om att han har en tvillingkropp och regenererar till sig själv. Det känns liksom helt ologiskt att vi skulle få en ny Doktor nu och varför skulle Time Lords inte kunna ha en tvillingkropp? Nej, det ÄR så :rolleyes:

En kompis till mig hade sett en bild på två tennants, den ena i brun kostym och den andra i blå så.. alltså ja.. hm. Din teori är inte helt dum. Men inte kan hon hitta bilden igen heller!
- Sometimes people are layered like that. There’s something totally different underneath than what’s on the surface.
- And sometimes there’s a third, even deeper level and that one is just like the top surface one. Like with pie.

http://www.vitatornet.se Textbaserat rollspel baserat på böckerna Sagan om drakens återkomst, av Robert Jordan.
Användarvisningsbild
ylva
Big Bad

Inläggav lilith » tor jul 03, 2008 23:23

HeY skrev:Jag tror på min teori om att han har en tvillingkropp och regenererar till sig själv.

Måste säga att jag gillar din teori! :)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sfinx » fre jul 04, 2008 0:10

Jag med. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » fre jul 04, 2008 14:07

Imorgon! :eek: :D :( :roadkill: :eek: :D
Some mixed feelings here. :lovebunny:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » fre jul 04, 2008 14:33

Jag kommer nog inte att hinna se förrän söndag... :( Fast vem vet? Det beror på när jag kommer hem på lördagen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » fre jul 04, 2008 14:40

AKS skrev:Jag kommer nog inte att hinna se förrän söndag... :( Fast vem vet? Det beror på när jag kommer hem på lördagen.

Jag kommer nog inte kunna vara förmögen att skriva förrän söndagen, det kommer bli det här Harry Potter traumat, där det enda som finns framför mig är ett stort tomt hål som består av brist på DW. Så jag tror att du kommer ikapp mig(oss) hur det än blir.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » lör jul 05, 2008 21:39

Doktor, doktor, var ääär duuu?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jul 05, 2008 21:39

adolvsson skrev:Doktor, doktor, var ääär duuu?!

På väg ner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör jul 05, 2008 21:41

noike skrev:På väg ner.

Där, ja! Då hade jag ändå kollat precis innan jag ropade. Det är vad jag kallar tokigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sfinx » lör jul 05, 2008 21:51

noike skrev:
adolvsson skrev:Doktor, doktor, var ääär duuu?!

På väg ner.

Gny!

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tomas » lör jul 05, 2008 22:24

Hittar bara stora filer = lång tid kvar på nedladdningen :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HeY » lör jul 05, 2008 23:14

Tomas skrev:Hittar bara stora filer = lång tid kvar på nedladdningen :(

Det kommer bara komma stora filer - avsnittet är ju 65 minuter långt.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör jul 05, 2008 23:15

4.13. Nej, allt hamnar under spoilerblock. Sorry.

Donna! :lovebunnier:

Fast om jag ska vara ärlig är jag lite besviken ändå -- förutom på Doc Donna som var fantastisk. Men just regenerationsbiten och sedan upplösningen. Det kändes lite för... Axelryckande. All sjukt bra setup från förra avsnittet fick "meh" uppföljning. Missförstå mig rätt, mer Tennant är en väldigt bra sak men jag tror nog ändå det hade blivit ett mycket bättre avsnitt om han hade regenererat och att det inte hade varit så tillrättalagt. Och Donnas öde? Fan, så billigt (för att inte tala om dåligt skrivet, hjärnan brinner upp om den kommer ihåg att den kan tänka som Doktorn? wtf?). Hon förtjänade mycket bättre. Nej. Besviken.

Doktorn ensam och han vet det, jag vet inte. Betyder det en ny companion i varje specialare? Hoppas inte, hoppas verkligen inte för det blir aldrig riktigt samma sak.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör jul 05, 2008 23:31

Åhh, du skulle inte kunna gå in på buffyhubben? Mitt ligger på 7 dygn av ngn konstig anledning :?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » lör jul 05, 2008 23:50

Oj, oj, oj. Spännande. Nyss satt igång och avsnittet nere om 3 minuter. Sweet! Synd att jag är lite berusad dock, men inte så mycket att det skulle förstöra. Efter det tänkte jag (om jag orkar) se klart det första avsnittet av Jekyll som jag inte hann se klart tidigare idag. Pretty sweet dag skule jag vilja påstå... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön jul 06, 2008 0:01

4x13
Mjo, jag håller med Nicklas en hel del. Jag känner mig inte lika besviken, det fanns en hel del saker jag älskade som tagna för vad dom är var helt fantastiska. Men, det är sant, med uppbyggnaden och med tanke på att det var Russels sista ordinarie säsong hade jag väntat mig... mer. Det räcker liksom inte med att hota hela universum och kunna mena allvar med hotet. För i slutändan var det ingenting som ändrades. Det här var det närmaste en reset man kunde komma utan att trycka på en faktiskt reset-knapp. Rose är tillbaka i sitt universum, den andra doktorn kanske fick leva men han är lika låst. Mickey återvände visserligen fast ärligt talat, hur mycket effekt känns det som? Och Donna. Jag älskade Donna, av alla medresenärer hittills (och jag älskade också att vi fick se dom, så många av dom, igen här) lyckades hon bli en favorit och leva upp till det här (Doctor Donna!), jag hade ändå föredragit en stark dödsscen framför en gammal vanlig resetknapps-mindwipe.

Och först på listan hade fortsatt resande ända in i och förbi specialarna legat.

Jag hade, innan det här, gissat på ett återskapande av den time lordska rasen. Det hade varit en rejäl effekt. Fortsatt resande med Donna, fler Time Lords och att någon av de andra kompanjonerna i en stark scen helt i enlighet med knäppgöksdalekens profetsia fått bita i det berömda gräset, det hade gett avsnittet mer jävlar anamma.

Så för att summera, ja, skitbra avsnitt men inte vad det borde ha varit.

Doktorn ensam och han vet det, jag vet inte. Betyder det en ny companion i varje specialare? Hoppas inte, hoppas verkligen inte för det blir aldrig riktigt samma sak.

AKS: Jekyll! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön jul 06, 2008 0:29

adolvsson skrev:AKS: Jekyll! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

Jekyll! :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön jul 06, 2008 2:36

4.13
You coldhearted...någonting. :lovebunny:
Visst, hade jag föredragit en en dödsscen för Donna på ett sätt, men för min egen skull. För att få se henne få behålla sig själv, den hon blivit. För jag kan inte föreställa något värre än någon stjäl mina allra bästa minnen och upplevelser, stjäl mina styrkor som jag har samlat på mig, och sedan placerar mig tillbaka i det miserabla liv som jag lämnat och som jag var missnöjd med. Som att sudda ut BF från mitt minne, eller övertorneå FHS. Satan, vad jag grät. Det må vara en billig lösning rent dramaturgiskt, men mycket elakare än att låta henne dö som sig själv. Funkade utmärkt på mina tårkanaler.

DoctorDonna. :lovebunny: Två timelords ombord på TARDIS? Som är samma Doctor? Trevlig tanke, men i längden så har ju alla companions försvunnit hittills när de blivit integrerade ordentligt, och skaparna verkar vilja ha kontrasten. Det gör henne inte mindre underbar.
Donna. Bästa companion ever. Mitt hjärta hoppas att de håller henne vid liv av en bra orsak, som att komma tillbaka lite. Sil´vous plais? (sillvoplä?öh?)
Regenerationen som uteblev. Två minuter till hade räckt, bara några minuter till hade räddat scenen. Även om det var skönt att få bekräftat att Tennant stannar ett tag till.
Kul att Rose är lycklig. Who cares?

Trailer.Vi har fortfarande Tennant, men ingen Donna och måste vänta till jul, mitt liv är tomt och meningslöst. Typ.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » sön jul 06, 2008 3:35

4x13
Donna :cry:
Nä, jag gillade inte att de "förstörde" Donna. Det var ingen lycklig/bra lösning alls. Varför skulle Rose få det men inte Donna? Fast jag gillade inte Rose lösningen heller, nu är hon verkligen borta. Det är inte logiskt, Doktorn har äntligen fått tillbaka Rose och han skickar tillbaka henne? Det stämmer inte att hon hör hemma i den verkligheten heller, hon var ju inte därifrån först. Aja, lyckligt och fint iaf - och aningen konstigt.

Doktor-Donna car underbart! DONNA :lovebunny: :unlove:

Vad ska hända nu? Vem ska bli conpanion nu? Ska Mickey och Martha vara med i Torchwood (hintade ju om det)? Så många frågor och Jul är månader iväg. Varför måste det vara sommar? :angry: :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön jul 06, 2008 11:27

4.13: Gillade avsnittet rejält.

Jag har inga problem med mindwipen här för för mig blev det på något vis sorgligare än om hon dött. Jag känner ungefär likadant som sfinx här. Det var riktigt deprimerande med Donna på slutet... Blev tårar där.

Rose fick ett lyckligt slut, typ. Fine with me.

Mickey och Martha ger sig iväg med Jack. Fine with me. Jag har ju alltid gillat Mickey (antar att han och Martha blir rekryterade till Torchwood) även då andra haft fler klagomål så det blir nog bra.

Annars kändes avsnittet STORT på nåt vis och jag har inga direkta klagomål. Fortfarande har dock inget DW-avsnitt hittills berört mig lika mycket som, och varit lika bra som, Smith-dubbeln förra säsongen. Denna säsongsavslutning rår inte på den dubbeln, men är definitivt bättre än förra årets säsongsavslutning trots att John Simm var med då.

Som alla (de flesta) andra: kommer att sakna Donna något ENORMT. Min favorit-companion hittills helt klart. Har ju bara upplevt tre iofs, men hon är mycket bättre än Martha och helt klart bättre än Rose.

Teasern: Blir nog bra. Förra Kylie Minogue-jularen var jag ju inte alls förtjust i och denna specialare har alla möjligheter att bli bättre. Är det David Morrissey man får se eller är det nån som är lik honom? Om det är han så blir jag överlycklig!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film