adolvsson skrev:Mer trailerliga godsaker med bröderna Coens nya - Burn After Reading.
Jag vill ha, jag behöver. Ge!
Murnau skrev:Äntligen sommar, och äntligen dags för årets första (men förmodligen inte sista) omtitt av Badjävlar!
Jag älskar den här filmen sanslöst mycket. Lite mer för varje gång jag ser den tror jag."Tror du Sven har TV2-antenn?"
"Vi åker väl inte ut på landet för att se på en massa revolutionsromantiskt tjafs heller?"
Lars Molin! I miss you!
caffeineaddict skrev:Åh! Badjävlar, det var evigheter sen. Känns lite som om det är en sån film som jag var lite för liten för att fatta när jag såg den, så en omtitt känns nästan som en nödvändighet.
caffeineaddict skrev:Glorificus skrev:Jumper
Jag trodde att den skulle vara dålig. Haha. Den var ännu sämre än jag trodde. Det är inte mycket som kan göra mig arg, men bland det värsta jag vet är filmer där karaktärerna är dumma och korkade och allting är idiotiskt. Voilá, Jumper. Tas de merde.
Fan då. Doug Liman, var gick det fel?
adolvsson skrev:Jag är nyfiken på The Mist. Emma Gray Munthe vinklade det på något sätt i sin recension, gjorde mig mer intresserad än jag var innan.
Be Kind Rewind
På tal om filmer som fått generellt ljumma recensioner. Så fel dom kan ha. Mycket hjärta och mer humor, har inte skrattat så mycket på bio sen Planet Terror. Älskade den. Toppbetyg.
adolvsson skrev:Be Kind Rewind
På tal om filmer som fått generellt ljumma recensioner. Så fel dom kan ha. Mycket hjärta och mer humor, har inte skrattat så mycket på bio sen Planet Terror. Älskade den. Toppbetyg.
Alltså. Jag vill skriva mycket mer om BKR men vet knappt vars början borde börja.
marzipan skrev:Michel Gondry
marzipan skrev:Har försökt förtränga recensionerna, vill ju så gärna att Be Kind Rewind ska vara underbar.
noike skrev:marzipan skrev:Michel Gondry
Minst sagt!
adolvsson skrev:marzipan skrev:Har försökt förtränga recensionerna, vill ju så gärna att Be Kind Rewind ska vara underbar.
Inte för att jag vill dra upp förväntningarna för högt, för det är ju trots allt också fans av Gondry som blivit besvikna på den, men jo, den är underbar. Uuunderbar.
marzipan skrev:Du är bra på det här med att dra upp förväntningar.
adolvsson skrev:marzipan skrev:Du är bra på det här med att dra upp förväntningar.
Har jag inte sagt att du inte ska lyssna på mig? Och har jag inte sagt det så har jag sagt det, du har bara lyssnat för dåligt.
adolvsson skrev:marzipan skrev:Du är bra på det här med att dra upp förväntningar.
Har jag inte sagt att du inte ska lyssna på mig? Och har jag inte sagt det så har jag sagt det, du har bara lyssnat för dåligt.
marzipan skrev:Nu lyssnar jag på dig.
caffeineaddict skrev:Jag älskar de filmerna så jävla djupt. Jag blir alldeles varm och lite tårögd varje gång jag tänker på dem.
fripp21 skrev:Before sunrise
Bra skådespeleri och tajt intim regi. Bra dialog som inte känns allt för krystad. En sådan här film kunde blivit hur patetisk som helst men jag tycker de lyckats väldigt bra. Bitter sweet love, the best kind. Jag älskar slutet. Betyg 4/5
Before sunset
Uppföljaren en 9-10 år senare. Julie Delpy är sensationellt bra, oh la la. De jackar upp dialogen ännu ett snäpp. En otroligt bra film helt enkelt. Jag älskar detta slut ännu mer! Betyg 5/5
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]