Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » lör maj 31, 2008 23:26

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead.

Musikalnummer, knasiga tonårskärlekar, porrstjärnecameos och kycklingzombies som tar över en Kentucky Fried Chicken fullständigt fiktiv kedja kycklingrestauranger när nyaste filialen byggs på en indiansk begravningsplats... Jodå, det är Troma. Mycket slafs, mycket kissåbajshumor, fullständigt fel på alla tänkbara sätt, och riktigt riktigt underhållande. 3/5.

Lust, Caution.

När Ang Lee är på karaktärshumör blir det som det blir: inte stressat (2.35 lång är den, trots att den precis som Brokeback Mountain bygger på en novell). Men riktigt vackert (allt går i vintertoner utom sexscenerna som glöder), välagerat och bygger ut Eileen Changs (riktigt bra) novell till något ännu mer innehållsrikt. Det heter spionthriller - ung kvinna i andra världskrigets Kina blir övertalad att förföra en quisling inplanterad av japanerna för att motståndsrörelsen ska kunna mörda honom - men fan vet om det handlar om det egentligen. En oerhörd jävla närvaro både av Wei Tang och Tony Leung i huvudrollerna och av Ang Lee själv - även om det finns ställen där filmen slackar lite slipper man aldrig riktigt ut ur den, den är fysisk, och precis som i BBM är det en väldig massa som bara sägs i bilder och inte i ord. Inte riktigt lika bra som Lees bästa, men definitivt något att se om ett par gånger i livet. 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » sön jun 01, 2008 1:34

Mer trailerliga godsaker med bröderna Coens nya - Burn After Reading.

Jag vill ha, jag behöver. Ge!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön jun 01, 2008 1:40

adolvsson skrev:Mer trailerliga godsaker med bröderna Coens nya - Burn After Reading.

Jag vill ha, jag behöver. Ge!

Ja tack! Den och lite Brooklyn East IPA.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön jun 01, 2008 10:58

Murnau skrev:Äntligen sommar, och äntligen dags för årets första (men förmodligen inte sista) omtitt av Badjävlar!

Jag älskar den här filmen sanslöst mycket. Lite mer för varje gång jag ser den tror jag.

"Tror du Sven har TV2-antenn?"
"Vi åker väl inte ut på landet för att se på en massa revolutionsromantiskt tjafs heller?"

Lars Molin! I miss you! :unlove:

Åh! Badjävlar, det var evigheter sen. Känns lite som om det är en sån film som jag var lite för liten för att fatta när jag såg den, så en omtitt känns nästan som en nödvändighet.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jun 01, 2008 11:03

Eftersom Fredrik inte postat den ännu: trailer för Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Murnau » sön jun 01, 2008 14:15

caffeineaddict skrev:Åh! Badjävlar, det var evigheter sen. Känns lite som om det är en sån film som jag var lite för liten för att fatta när jag såg den, så en omtitt känns nästan som en nödvändighet.

Det tycker jag. Det känns som om du borde kunna gilla den.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Zaxx » sön jun 01, 2008 15:16

caffeineaddict skrev:
Glorificus skrev:Jumper
Jag trodde att den skulle vara dålig. Haha. Den var ännu sämre än jag trodde. Det är inte mycket som kan göra mig arg, men bland det värsta jag vet är filmer där karaktärerna är dumma och korkade och allting är idiotiskt. Voilá, Jumper. Tas de merde.

Fan då. Doug Liman, var gick det fel?

Alltså, jag gillar coola effekter, och det var det. Men det höll på att bli för mkt och storyn var tunn. Då tog filmen slut, som svar på mina önskningar. Perfekt längd. Perfekt Kort.

3/5 får den för underhållningsvärdet iallfall.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav eynosh » sön jun 01, 2008 21:25

Penelope
Lagomt grisig. Som vilken annan fantasi-romantisk-mindre-magi-än-harry-potter film som helst. Väldigt.. väldigt lagom.

3/5
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav wyndham » sön jun 01, 2008 23:05

såg alfie på tv4+. trodde verkligen att den skulle löpa linan ut och vara tidernas sämsta film. men så slutar den med ett överraskande mollackord och en grym mick jagger. omar epps och sienna miller var rätt fina också. men... en etta i betyg. det mesta var skit.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » sön jun 01, 2008 23:33

Rambo
Med sina 1 timme och 20 minuter är filmen för kort. Jag hade gärna sett att den första halvtimmen varit 40 minuter, här fanns plats för mer uppbyggnad. Likadant på slutet, kanske något scen till att varva ner med. Att dialogen inte är Stallones styrka märks lika väl här som i Rocky Balboa. Det är väl i stort mina problem med Rambo, för utöver det här, är det här faktiskt en bra film. Inget bajs, Beck.

Här finns några ordentligt obehagliga scener. Inte bara dom inledande dokumentära bilderna, utan senare rena slaktscener. Då talar jag inte ens om vad Rambo gör med skurktyperna. Trots digitat blod, vilken kanske märks tydligare än önskar, är det otäckt, för även om jag inte har någon koll på läget i Burma, har jag tillräckligt koll på andra liknande situationer, för att inte behöva tvivla på att just såhär onda kan människor bli. Det ger en trovärdighet till situationen som beskrivs, till filmens bakgrund, och ger därmed den där genuina känslan av obehag.

Om Sylvester Stallone ville göra en actionfilm med djup misslyckades han. Jag tror det hade gått bättre med längre speltid, men hursom haver gjorde han ett försök, och det är hedervärt, och det är ett försök som inte kommer ivägen för filmens underhållande element av action och blodsplatter.

Jodå, Rambo är en bra film, inget snack om det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Eatthemeat » mån jun 02, 2008 22:02

Sister my sister Systerligt incestdrama i klaustrofobiskt slutet hushåll utanför paris, med elak tant och oväntat brutal våldscen på slutet. Precis som jag gillar det... :twisted:

The Mist Päh! Fick en fyra i DN av den dära Fredrik Strage, men jag vet inte jag. Kanske bara ogillar den för att novellen (surprise surprise) var så oändligt mycket bättre. Fast miljön var nästa precis som jag hade föreställt mig den i mitt huvud, och det händer ju inte så ofta när böckerna filmatiseras....
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.

I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby

Inläggav adolvsson » mån jun 02, 2008 22:06

Jag är nyfiken på The Mist. Emma Gray Munthe vinklade det på något sätt i sin recension, gjorde mig mer intresserad än jag var innan.

Be Kind Rewind
På tal om filmer som fått generellt ljumma recensioner. Så fel dom kan ha. Mycket hjärta och mer humor, har inte skrattat så mycket på bio sen Planet Terror. Älskade den. Toppbetyg.

Alltså. Jag vill skriva mycket mer om BKR men vet knappt vars början borde börja.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Eatthemeat » mån jun 02, 2008 22:23

adolvsson skrev:Jag är nyfiken på The Mist. Emma Gray Munthe vinklade det på något sätt i sin recension, gjorde mig mer intresserad än jag var innan.

Mhhmmm...Emma brukar ju veta vad hon pratar om och dessutom är hon så snygg att jag vill lyda henne blint, men jag vet inte här alltså...men se den och avgör själv säger jag...
Be Kind Rewind
På tal om filmer som fått generellt ljumma recensioner. Så fel dom kan ha. Mycket hjärta och mer humor, har inte skrattat så mycket på bio sen Planet Terror. Älskade den. Toppbetyg.

Åhå? Har velat se den ett tag men det har inte blivit av. Ska göra det då.
- We no longer say yes, we say affirmative.
- Yes, affirmative.

I'm not cryin'. It's just been raining... on my face.
Användarvisningsbild
Eatthemeat
Scooby

Inläggav marzipan » mån jun 02, 2008 22:26

adolvsson skrev:Be Kind Rewind

Alltså. Jag vill skriva mycket mer om BKR men vet knappt vars början borde börja.

Åh, vad kul! Nu blir jag ännu mer sugen på att se den.
Har försökt förtränga recensionerna, vill ju så gärna att Be Kind Rewind ska vara underbar. Michel Gondry :lovebunny:

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren

Inläggav noike » mån jun 02, 2008 22:32

marzipan skrev:Michel Gondry :lovebunny:

Minst sagt! :lovebunnier:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån jun 02, 2008 22:34

Emilia, jag har för mig Emma gillade Be Kind Rewind också, så det kanske ger ännu en korrekt fingervisning. Mjao?

marzipan skrev:Har försökt förtränga recensionerna, vill ju så gärna att Be Kind Rewind ska vara underbar.

Inte för att jag vill dra upp förväntningarna för högt, för det är ju trots allt också fans av Gondry som blivit besvikna på den, men jo, den är underbar. Uuunderbar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav marzipan » mån jun 02, 2008 22:37

noike skrev:
marzipan skrev:Michel Gondry :lovebunny:

Minst sagt! :lovebunnier:

Äh. Han får en till. :lovebunny:

adolvsson skrev:
marzipan skrev:Har försökt förtränga recensionerna, vill ju så gärna att Be Kind Rewind ska vara underbar.

Inte för att jag vill dra upp förväntningarna för högt, för det är ju trots allt också fans av Gondry som blivit besvikna på den, men jo, den är underbar. Uuunderbar.

Du är bra på det här med att dra upp förväntningar.

Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren

Inläggav adolvsson » mån jun 02, 2008 22:41

marzipan skrev:Du är bra på det här med att dra upp förväntningar.

Har jag inte sagt att du inte ska lyssna på mig? Och har jag inte sagt det så har jag sagt det, du har bara lyssnat för dåligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Murnau » mån jun 02, 2008 22:43

adolvsson skrev:

Har jag inte sagt att du inte ska lyssna på mig? Och har jag inte sagt det så har jag sagt det, du har bara lyssnat för dåligt.

There's no pleasing you.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav marzipan » mån jun 02, 2008 22:44

adolvsson skrev:

Men jag vill lyssna på dig så jag lyssnar på dig. Har du sagt att jag inte ska lyssna på dig? Nu lyssnar jag på dig.

Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren

Inläggav Tob » mån jun 02, 2008 23:07

Efter Bröllopet.

Ingen perfekt film. Men vilken fingertoppkänsla Susanne Bier har i sitt filmskapande, oerhört välspelat, oerhört mastigt att ta in såhär en måndagskväll.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav gaspode » mån jun 02, 2008 23:15

noike skrev:Brooklyn East IPA.

:drool:

Och åh, Be Kind Rewind, ge mig nu!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » mån jun 02, 2008 23:36

marzipan skrev:Nu lyssnar jag på dig.

Va?

Häh.

Äsch, jag lyssnar inte på mig själv större delen av tiden. Det blir nog bra. Be Kind Rewind är underbar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav fripp21 » ons jun 04, 2008 21:35

Before sunrise
Bra skådespeleri och tajt intim regi. Bra dialog som inte känns allt för krystad. En sådan här film kunde blivit hur patetisk som helst men jag tycker de lyckats väldigt bra. Bitter sweet love, the best kind. Jag älskar slutet. Betyg 4/5

Before sunset
Uppföljaren en 9-10 år senare. Julie Delpy är sensationellt bra, oh la la. De jackar upp dialogen ännu ett snäpp. En otroligt bra film helt enkelt. Jag älskar detta slut ännu mer! Betyg 5/5
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav noike » ons jun 04, 2008 21:39

Fripp: ja. Fantastiska filmer, speciellt ihop.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav marzipan » ons jun 04, 2008 21:52

noike skrev:Fripp: ja. Fantastiska filmer, speciellt ihop.

Oh ja! Härliga filmer. Måste jag se om snarast… Var ett tag sedan nu.

Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren

Inläggav caffeineaddict » ons jun 04, 2008 22:08

Jag älskar de filmerna så jävla djupt. Jag blir alldeles varm och lite tårögd varje gång jag tänker på dem.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav marzipan » ons jun 04, 2008 22:12

caffeineaddict skrev:Jag älskar de filmerna så jävla djupt. Jag blir alldeles varm och lite tårögd varje gång jag tänker på dem.

Jag vill leva i filmerna när jag ser dem. Känslan... Känslan!

Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren

Inläggav Tob » ons jun 04, 2008 22:59

fripp21 skrev:Before sunrise
Bra skådespeleri och tajt intim regi. Bra dialog som inte känns allt för krystad. En sådan här film kunde blivit hur patetisk som helst men jag tycker de lyckats väldigt bra. Bitter sweet love, the best kind. Jag älskar slutet. Betyg 4/5

Before sunset
Uppföljaren en 9-10 år senare. Julie Delpy är sensationellt bra, oh la la. De jackar upp dialogen ännu ett snäpp. En otroligt bra film helt enkelt. Jag älskar detta slut ännu mer! Betyg 5/5

Exakt sådär tycker jag också. Before Sunrise är riktigt bra, Before Sunset är en världens bästa filmer :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav fripp21 » tor jun 05, 2008 10:32

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Låt mig börja med en replik som aldrig skulle komma ur min mun på ett mingelparty: "Jag är ett stort Star Wars-fan"! Jag skulle kunna, och har sagt, att jag är ett stort Kevin Smith-fan / Woddy Allen-fan / Firefly-fan, ja till och med Harry Potter-fan. Star Wars är dock dött för mig och det skulle kännas närmast pinsamt att utge sig som ett fan. George Lucas tog död på magin med de tre nya filmerna.

Nu har George Lucas (manus och producent) gett sig på en annan gammal kär trilogi: Indiana Jones. Risken är överhängande att samma sak upprepas, dvs att han dödar serien. Hur blev det? Lyckasdes Steven Spielberg och Harrison Ford rädda situationen?

Jag vill nog säga att vi kan lugna ner oss och pusta ut. Det var en helt ok matiné-action-film. Action utan slut men en del lite smålustiga kommentarer. Absolut noll karaktärsutveckling och en plot som lyste med sin frånvaro. Högstadieklassen som såg filmen samtidigt uppskattade filmen mycket.

För mig funkade filmen hjälpligt, men det finns dock en risk att vissa åskådare kan ta illa vid sig. De äldre filmerna byggde på en mysik som här frångås litet.

Det är såklart snyggt filmat och actionscenerna är maffiga. Filmen får betyget 3/5

-: Hatar filmen
1:a Ogillar filmen
2:a Ok film, men mer åt det dåliga hållet
3:a Ganska bra film
4:a Gillar filmen skarpt
5:a Älskar filmen
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film