Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor maj 22, 2008 23:51

Rombat skrev:Dude! I so wanna bitchslap you right now!

Come here then! Bring it on! (Extended carwash scene!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön maj 25, 2008 23:09

There Will Be Blood: Ptja, inget jag kommer gå runt och prata om. Kanske tänka på lite emellanåt, men absolut inte prata om.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis maj 27, 2008 7:36

Sydney Pollack RIP!

Duktig karl som regisserade såväl strålande filmer (They Shoot Horses, Don't They?) som skräp (Firman... verkligen!?) och även skådespelade en hel del och lyckades trots sin snälla mysfarbror-karisma bli ganska jäkla läskig i såväl Eyes Wide Shut som Michael Clayton under de senaste tio åren.

73 år gammal. Will be missed.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis maj 27, 2008 8:11

caffeineaddict skrev:Sydney Pollack RIP!

Det där var en dos neråttjack.

Nicklas, Sketches of Frank Gehry till nästa dokukväll?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis maj 27, 2008 10:23

adolvsson skrev:Nicklas, Sketches of Frank Gehry till nästa dokukväll?

Fuck yeah.

Trist att det skulle bero på något sådant här dock.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » ons maj 28, 2008 0:39

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
Man vet att man blivit påverkad av en film när man känner en svår lust att under cykelfärden hem hoppa upp på nyss nämnda cykel och åka stående på den en stund. Ibland är det tur att jag dämpar de flesta av mina impulser.

Jag gillade filmen en hel del mer än väntat och även om det delvis beror på låga förväntingar efter svaga recensioner, tror jag inte det är i närheten av hela sanningen. För en sak blev snabbt tydligt, och det var att även om jag gillar ett flertal av dom äventyrsfilmer som bär Indys arv (första National Treasure, Sahara, andra Mumien, dyker upp i huvudet), klarar ingen av dom att ens nafsa i Henry Jones Jr:s slitna skosulor.

Jag kan förstå en del av kritiken, mängden dataanimeringar och att filmen är mer over the top-överdrivet vid vissa tillfällen än tidigare filmer, men jag tycker det passar in. Där de tre första lät sig inspireras av matinéserials från det 30-tal dom utspelas i, hör Indy 4 med sina nästan 20 år senare lika mycket hemma i sitt 50-tals lågbudget science fiction av variant b, det är en känsla som genomsyrar den här filmen, och därför passar det överdrivna och dom ibland men långtifrån alltid tydliga animerande inslagen in.

Jag gillade också Shia LeBoufs Mutt Williams, jag gillade att dom höll sig borta från vissa stereotypiska inslag som annars alltid dyker upp i den här typen av relation. Cate Blanchetts ryska är en härligt manisk klassisk filmskurk. Harrison Ford... kändes kortare än jag mindes honom. Konstigt.

Det har, förstås, viskats om en femte film och om det innebär samma kärngrupp som här är jag helt för. Indiana Jones må vara gammal, men han är långtifrån uträknad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Crashdummie » tor maj 29, 2008 21:54

Indiana Jones må vara gammal, men han är långtifrån uträknad.

Amen to that brotha!
Har precis kommit hem från biot efter att ha sett den fjärde Indy filmen, och jag har ett stort fånleende under hela bussresan. Jag hade inga förväntningar alls utan ville få en nostalgitripp, och den fjärde filmen följer verkligen den gamla indy recepten!

Må verka lite cheezy o löjlig nu, but hey, cheezy works with me! Shia var riktig duktig, och James Dean stilen var helt olik den rollen jag e van vid från Constantine & Transformer - the geeky kiddo.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » tor maj 29, 2008 23:51

Crashdummie skrev:Shia var riktig duktig, och James Dean stilen var helt olik den rollen jag e van vid från Constantine & Transformer - the geeky kiddo.

Marlon Brando-stilen, för att vara mer exakt. Vilken säkret inte är helt olik JD-stilen men jag ville bara ta tillfället i akta att påpeka, att Spielberg istruerade Shia att kolla in tre av den unge Brandos filmer, som förberedelse för karaktären.

Jag hade helt glömt bort att grabben var med i Constantine, fast det finns förstås mycket värt att glömma med Constantine.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tor maj 29, 2008 23:57

Finns mycket att minnas med tillgivenhet från Constantine också.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tor maj 29, 2008 23:59

Rombat skrev:Finns mycket att minnas med tillgivenhet från Constantine också.

Med tillgivenhet? Det skulle vara Tilda Swinton i så fall.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor maj 29, 2008 23:59

adolvsson skrev:
Rombat skrev:Finns mycket att minnas med tillgivenhet från Constantine också.

Med tillgivenhet? Det skulle vara Tilda Swinton i så fall.

Min tanke exakt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre maj 30, 2008 0:00

Ja, det var väl för fan det jag sa.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre maj 30, 2008 0:02

Så mycket var hon inte med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre maj 30, 2008 0:03

noike skrev:Så mycket var hon inte med.

Tillräckligt. Mer än vad ni förtjänar egentligen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre maj 30, 2008 0:12

Rombat skrev:
noike skrev:Så mycket var hon inte med.

Tillräckligt. Mer än vad ni förtjänar egentligen.

Jag tycker vi förtjänar mer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre maj 30, 2008 0:17

Bild?

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Crashdummie » fre maj 30, 2008 14:19

Rombat skrev:Bild?

:D

(Gömmer Tilda sig i de Mer-flaskan? Go figure)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Glorificus » fre maj 30, 2008 19:06

Jumper
Jag trodde att den skulle vara dålig. Haha. Den var ännu sämre än jag trodde. Det är inte mycket som kan göra mig arg, men bland det värsta jag vet är filmer där karaktärerna är dumma och korkade och allting är idiotiskt. Voilá, Jumper. Tas de merde.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » fre maj 30, 2008 23:47

Forbidden Kingdom
Monkey king? Spanking monkey? Drunken immortal? Ideén var väl bra, men filmen var alldeles förlöjligad. Dock fräcka actionscener med Jackie Chan och Jet Li. Och snygga tjejer.
3/5

Step up 2 - The streets
Fy helvete vilken dans. Skiljer sig väl inte speciellt mycket med många andra dansfilmer vilket skulle ge den en tvåa, men den dansen.. Skadar inte heller att Briana Evigan är så jävla snygg (nu håller väl ingen med mig..). Sniffar på en fyra.
3/5

Bild
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav caffeineaddict » lör maj 31, 2008 9:33

Glorificus skrev:Jumper
Jag trodde att den skulle vara dålig. Haha. Den var ännu sämre än jag trodde. Det är inte mycket som kan göra mig arg, men bland det värsta jag vet är filmer där karaktärerna är dumma och korkade och allting är idiotiskt. Voilá, Jumper. Tas de merde.

Fan då. Doug Liman, var gick det fel?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » lör maj 31, 2008 10:07

caffeineaddict skrev:

Fan då. Doug Liman, var gick det fel?

Det mesta gick i alla fall med Jumper. Sånt ohyggligt effektsökeri så att precis allting annat har lagts åt sidan. Men vad är det för speciellt med Doug Liman? Inser i för sig att jag inte sett så mycket av det han hade gjort. Boutne Identidy är mer än ok i för sig. Dessutom såg jag nu att det skall göras en Jumper 2. Ush. Suck.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » lör maj 31, 2008 10:11

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör maj 31, 2008 10:52

Kevin! Seth! :extas:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör maj 31, 2008 11:52

Oj, har det gjorts en film om det gamla bandet. Taaaapeeetkliiiister, under mina skor. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör maj 31, 2008 11:55

Tinwiel skrev:Taaaapeeetkliiiister, under mina skor. ;)

Hanna! Thy are the destructionist of my brain!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör maj 31, 2008 11:55

Tinwiel skrev:Oj, har det gjorts en film om det gamla bandet. Taaaapeeetkliiiister, under mina skor. ;)

Det kanske hade varit bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör maj 31, 2008 15:35

noike skrev:
Tinwiel skrev:Oj, har det gjorts en film om det gamla bandet. Taaaapeeetkliiiister, under mina skor. ;)

Det kanske hade varit bättre.

Nja. Jag tvivlar på det.

adolvsson: Sorry!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör maj 31, 2008 15:40

Tinwiel skrev:adolvsson: Sorry!

Det är lungt, den är på väg utför i alla fall och det lär inte finnas mycket kvar att rädda. It's all good. Except pain. Pain is no good. Can destruction be painless, plix?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Murnau » lör maj 31, 2008 19:46

Äntligen sommar, och äntligen dags för årets första (men förmodligen inte sista) omtitt av Badjävlar!

Jag älskar den här filmen sanslöst mycket. Lite mer för varje gång jag ser den tror jag.

"Tror du Sven har TV2-antenn?"
"Vi åker väl inte ut på landet för att se på en massa revolutionsromantiskt tjafs heller?"

Lars Molin! I miss you! :unlove:
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav eynosh » lör maj 31, 2008 21:07

Torgue
Jag vet inte vem som har gjort filmen, men det skulle inte förvåna mig ifall det är Uwe Boll.

1/5
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film