Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 15:36

Kanske lite ja, men det är inte Uwe Boll-filmer. Än. I'm worried for you now.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » sön maj 11, 2008 15:54

Jag är sugen på lite Uwe Boll-filmer. Har inte sett någon :(
Han är ju trots allt "The only genius in the business".

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Rombat » sön maj 11, 2008 16:25

Uwe Boll... Han har lyckats ta så många fina idéer och ändra på dem så att de blir totalt värdelösa. Det är en grym talang.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav chanda » sön maj 11, 2008 22:20

såg två dvd med en kompis i helgen

Sicko
man får tycka mycket om Mikel Moore som domumänter fillmare. Men trots han sätt att vinkla efter hans egna behov och möjligheter till en del osaningar i hans dokumåntärer. Så väcker han tanka värda fråger om inte bara usa utan också om dessa fråger kan angå oss också.Tyckte den var riktigt intressant.

1408
Samuel Jackson och John Cusack gjorde bra ifrån sig med de matrial de fick.
hygglig filmatisering av Stephen Kings novell varken mer eller mindre .
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Tob » sön maj 11, 2008 22:31

chanda skrev:1408
Samuel Jackson och John Cusack gjorde bra ifrån sig med de matrial de fick.
hygglig filmatisering av Stephen Kings novell varken mer eller mindre .

Den såg jag i helgen också. Tyckte den var riktigt medioker. Tycker inte alls Håfström lyckas skapa en klaustrofobisk känsla som jag tycker borde vara det mest lättutnyttjade med tanke på förutsättningarna för huvudpersonen. Jag har nog börjat ge upp hoppet om att Håfström skall kunna lyckas ordentligt i hollywood.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån maj 12, 2008 8:15

Om nån annan här var lika förtjust i The Departed som jag var (och jag har för mig att en eller två av er kom åtminstone i närheten), så ville jag bara säga att den amerikanska tvådisk-utgåvan (som inkluderar en bra dokumentär om hela Scorseses karriär som inte finns på svenska/europeiska utgåvan) kostar ungefär 32 spänn inkl. frakt från AxelMusic just nu.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » mån maj 12, 2008 10:26

caffeineaddict skrev:Om nån annan här var lika förtjust i The Departed som jag var (och jag har för mig att en eller två av er kom åtminstone i närheten), så ville jag bara säga att den amerikanska tvådisk-utgåvan (som inkluderar en bra dokumentär om hela Scorseses karriär som inte finns på svenska/europeiska utgåvan) kostar ungefär 32 spänn inkl. frakt från AxelMusic just nu.

Tack för tipset, jag tog den och BSG-miniserien (samma pris!).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Zaxx » tis maj 13, 2008 7:50

Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav A bear » tis maj 13, 2008 9:17

Zaxx skrev:Har vi uppmärksammat detta:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film ... 2456789.ab

Låter ungefär lika lovande som American Psycho 2, tyvärr.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Zaxx » tis maj 13, 2008 12:00

Jo jo, men ändå.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav wyndham » tor maj 15, 2008 0:07

American Psycho 2. Lol.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav herdware » tor maj 15, 2008 22:09

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (inte spoilers, bara förhandssnack/"early review")
"This is the Indiana Movie that you were dreading," wrote a user who calls himself ShogunMaster. "I remember seeing the two trailers and though I was excited to see the old man in action again, I was kind of worried that they seemed to be missing 'something'. That something was tension. During the whole of the movie, there was not a single moment that I thought our hero Mr. Jones (actually Colonel Jones as he was a hero in WWII now) was in any sort of peril or even significant inconvenience. In most cases, you were so many steps ahead of the characters that it was really just an arduous wait for them to get through it."
http://sffmedia.com/content/view/193/38/
Sidan som denna ovan länkar till har dock major spoilers!
Say it ain't so! Please! :cry:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Glorificus » sön maj 18, 2008 0:54

Jag har sett två riktigt bra independentfilmer i kväll. Waitress och Half Nelson.

Waitress var mycket bättre än jag trodde den skulle vara, har nog aldrig sett Keri Russell i en så bra roll. Och Jeremy Sisto var suverän. Andy Griffith är i en klass för sig. Nathan var Nathan (på ett bra sätt då, han var sin karaktär också). ;) :lovebunny: (spoiler Waitress) Men jag tyckte hans karaktär hade en märklig kurva från intressant/quirky/bra till ointressant/platt/mindre bra. Helt klart en konsekvens av dit de ville ha storyn och huvudkaraktärens relation till honom, men det var synd att de inte kunde ha det slutet och ändå låta Nathans karaktär vara sådär bra som i första halvan. Men yay för slutet, min inre feminist jublade lite där.

Half Nelson var så bra som jag hade hoppats. Mycket tack vare alla filmiska grejer som jag inte hade förväntat mig. Inget nyskapande, väldigt typiska första-film-grejer, men manusnörden i mig gillade att plocka isär scenerna. Det märktes t.ex. att en av författarna stod för klippningen också. Och att filmen gått igenom ett antal omskrivningar utan att så många varit inblandade, vilket i stort sett alltid är ett starkt plus. Det fanns vissa brister i filmen men de av skådespelarna som var sådär galet bra vägde upp det. Ryan Gosling... inte mycket mer att säga om det.

Två små filmer med mycket tanke bakom. Inga fullpoängare, men jag gillade båda mycket.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » sön maj 18, 2008 17:25

Todd Field är nog en av de mest intressanta regissörer vi har nu mera. Little Children, damn, detta var bra. Fantastsikt spelat, fantastiskt skrivet, fantastiskt berättat. In the bedroom var verkligen ingen engångsföretelse, jag vill se mer av Todd Fields, mer av hans mörka och lite lätt åtdragna draman där människor exploateras och vänts ut och in.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » sön maj 18, 2008 22:43

P2
Gillade riktigt mycket. Klaustrofobisk och blodig. Rachel Nichols är förstås skitbra och sparkar häck. Wes Bentley som född att spela psykopat. Bra.

Dessutom - Rachel i djupt urringad vit klänning och nersprutad med vatten. Jag bara påpekar.

Rachel :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » sön maj 18, 2008 22:56

adolvsson skrev:P2
Gillade riktigt mycket. Klaustrofobisk och blodig. Rachel Nichols är förstås skitbra och sparkar häck. Wes Bentley som född att spela psykopat. Bra.

Dessutom - Rachel i djupt urringad vit klänning och nersprutad med vatten. Jag bara påpekar.
Jag noterade nedsprutande! Jag var ganska förtjust i filmen. Inte lyrisk däremot. Men sevärd. Blod.

Gillade att man väldigt fort fick koll på gärningsmannen. Blir lite annorlunda skräckfilm då. Ögonskojigheter också, yay!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » sön maj 18, 2008 23:11

eriked skrev:Jag noterade nedsprutande!

Det var en sån mening som behövde citeras.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön maj 18, 2008 23:15

caffeineaddict skrev:
eriked skrev:Jag noterade nedsprutande!

Det var en sån mening som behövde citeras.

Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 18, 2008 23:19

noike skrev:http://rumplo.com/assets/contrib/tees/0000/1577/1577-0.jpg

Det var exakt vad jag tänkte om min egen matta här vid datorn efter att ha sett färdigt filmen!

...

Eh. TMI?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön maj 18, 2008 23:21

adolvsson skrev:
noike skrev:http://rumplo.com/assets/contrib/tees/0000/1577/1577-0.jpg

Det var exakt vad jag tänkte om min egen matta här vid datorn efter att ha sett färdigt filmen!

...

Eh. TMI?

Antyder inte bukkake att flera människor varit inblandade? Hade du bjudit hem Ola?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön maj 18, 2008 23:24

Bukkake i sitt eget hem är bara så jävla orutinerat också. Man vill kunna gå utan att ägna sig åt sanering.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 18, 2008 23:24

caffeineaddict skrev:Antyder inte bukkake att flera människor varit inblandade?

I vanliga fall, ja, men jag är enormt förtjust i Rachel Nichols.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön maj 18, 2008 23:25

noike skrev:Bukkake i sitt eget hem är bara så jävla orutinerat också. Man vill kunna gå utan att ägna sig åt sanering.

Det är därför jag hade mattan strategiskt placerad. Bara att kasta ut sen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » sön maj 18, 2008 23:30

adolvsson skrev:
noike skrev:Bukkake i sitt eget hem är bara så jävla orutinerat också. Man vill kunna gå utan att ägna sig åt sanering.

Det är därför jag hade mattan strategiskt placerad. Bara att kasta ut sen.

Plastic sheets. FFS. Har ni sett Dexter?

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön maj 18, 2008 23:32

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Antyder inte bukkake att flera människor varit inblandade?

I vanliga fall, ja, men jag är enormt förtjust i Rachel Nichols.

Jag vet inte, det är lite störande att du har varit alla parterna i det här. Men det är okej, man får vara lite konstig om det inte skadar andra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån maj 19, 2008 18:57

Nu har jag äntligen sett Transformers! :lovebunnier: :extas:
Mycket är ju nostalgi, men jag blev galet glad av det mesta. Första gången Optimus Prime dök upp i bild och man direkt såg vem det var, yay!
Speciellt i andra halvan av filmen tyckte jag publikfrieriet gick före storyn och det var lite synd, men det var ändå väldigt underhållande. Kul att Shia LaBeouf fick huvudrollen, han var hur bra som helst! Synd bara att Tom Lenk inte fick vara med ännu mera. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 19, 2008 21:58

Rombat skrev:Plastic sheets. FFS. Har ni sett Dexter?

Damnit! Det har du rätt, man behöver inte vara lika noga med att sikta rätt och det blir billigare än att behöva köpa nya mattor hela tiden.

Reign Over Me
Starkare, allvarligare och finare än jag hade väntat mig. och trots att jag hört bra saker om Adam Sandler i den här filmen, väntade jag mig absolut inte att han skulle driva tårar ur båda mina ögon. Don Cheadle är förstås också bra, fast det var mer väntat. Sandler överraskar. Det är visserligen en på många sätt klassiskt tacksam roll, det finns en orsak till varför den här typen av karaktär sägs vara klok att göra om du vill vinna små guldgubbar i Hollywood, men Adam Sandler får det att kännas äkta. Jag tror på honom, jag tror på varje replik. Det hade jag inte väntat mig.

Äktheten går förstås också att spåra till Mike Binder, han som skrev och regisserade, för det genomsyrar hela filmen. Trovärdigheten. Det finns flera scener - t ex när poliserna pucklar upp Charlie mot en pelare - som kanske inte är helt hollywoodesquet eller politiskt korrekta, men dom finns där för det är så samhället och världen och människor fungerar. Detaljer som hjälper till att skapa en äkta helhet.

Och jag måste nämna scenen utanför psykologens kontor, när Charlie för första gången pratar om sin familj med Cheadles karaktär, för där knäcker Adam Sandler fullkomtligt.

Reign Over Me är minst sagt skitbra och jag tänker fortsätta bli förbannad varje gånger Sandler kläcker ur sig en usel dussinkomedi.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » tor maj 22, 2008 23:31

Jag tittade på V For Vendetta ikväll. Igen. Som jag älskar den filmen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tor maj 22, 2008 23:41

Rombat skrev:Jag tittade på V For Vendetta ikväll. Igen. Som jag älskar den filmen.

Heh. Jag tolkade det först som Hamiltonfilmen Vendetta och fick ett rejält WTF?! :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tor maj 22, 2008 23:44

Dude! I so wanna bitchslap you right now!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film