Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre apr 18, 2008 17:47

Yes, jag kom på vem jag tror att bilden i mitt huvud är!!! Jeff Bridges som han ser ut i Iron Man-trailern! Han ser så jävla cool och mäktig ut så. Inte konstigt att han inte kom ihåg bättre när jag bara sett honom i ett par sekunder av en trailer...
Där har jag min skurk.

Bild
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre apr 18, 2008 17:51

Men damn, jämför den bilden med IMDb-bilden på Amendola! Jag var fan inte långt ifrån! :eek:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre apr 18, 2008 19:46

LWes skrev:Yes, jag kom på vem jag tror att bilden i mitt huvud är!!! Jeff Bridges som han ser ut i Iron Man-trailern! Han ser så jävla cool och mäktig ut så. Inte konstigt att han inte kom ihåg bättre när jag bara sett honom i ett par sekunder av en trailer...
Där har jag min skurk.

Hah! Det var inte alls den jag tänkte på. Föga förvånande, Bridges brukar inte spela skurk (har han allls gjort det innan IM? Jag är osäker), han är definitivt filmskådespelare (förutom en handfull TV-inhopp tidigt i karriären har ser det ut att i stort sett bara ha varit långfilm för hans del) och den där skalliga skägglooken är något han skaffade sig för Iron Man. Så, heh, inte konstigt att det var svårt att gissa :)

Bara jag kommer på vem det var jag tänkte på, ska jag posta honom för jämförelse.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre apr 18, 2008 19:48

Det är inte Tom Noonan?
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre apr 18, 2008 20:18

caffeineaddict skrev:Men damn, jämför den bilden med IMDb-bilden på Amendola! Jag var fan inte långt ifrån! :eek:

Nej dom var ganska lika.

adolvsson skrev:Hah! Det var inte alls den jag tänkte på. Föga förvånande, Bridges brukar inte spela skurk (har han allls gjort det innan IM? Jag är osäker), han är definitivt filmskådespelare (förutom en handfull TV-inhopp tidigt i karriären har ser det ut att i stort sett bara ha varit långfilm för hans del) och den där skalliga skägglooken är något han skaffade sig för Iron Man. Så, heh, inte konstigt att det var svårt att gissa :)

Bara jag kommer på vem det var jag tänkte på, ska jag posta honom för jämförelse.

Jag blev också förvånad, jag var helt ute och cycklade med att han skulle spelat liknande roller i många serier. Tydligen hade Iron Man trailern en stor inverkan på mig eller nåt!

noike skrev:Det är inte Tom Noonan?

Nej, honom är jag inte tidigare bekant med.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » lör apr 19, 2008 0:04

Ha! Det var exakt han jag tänkte på, men jag kunde inte för mitt liv komma på varifrån det var.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » tis apr 22, 2008 20:00

It's back and todays gossip was swee-eet!

(spoiler Gossip Girl 1x14) Vilken comeback Jenny gjorde i slutet, Blair underskattade henne verkligen. Dock är deras "bråk" otroligt barnsligt till och börja med. Blair ligger med sin pojkväns bästa vän, alla får reda på det, henne vänner lämnar henne och det är Jennys fel!? Logiken flödar...
Okej, nu kommer jag ihåg att Jenny berättade för Nate men ändå...

Hoppas denna "G" kommer nästa vecka - jag vet ju vem hon ska spelas av :D

Jag gillar verkligen Gossip Girl, och det slutar inte förvåna mig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » tor apr 24, 2008 9:01

Förra veckans South Park var kanske inte ett av de roligaste, men det var nästan läskigt hur mycket man kände igen sig i beroendet... (inte Japanese Girls Puking In Each Other's Mouths-beroendet, men det mer allmänna nätberoendet...).

(edit) Nehe, det avsnittet fick man inte titta på där än... fucsk! (/edit)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav lolla » mån apr 28, 2008 11:48

Oj vad jag hatar insider! Igår visade de när de avlivade en häst, jag tycker att det var lite onödigt.
What would NPH do?
Användarvisningsbild
lolla
Minion

Inläggav caffeineaddict » mån apr 28, 2008 16:18

Förresten tror jag att jag fick noike ordentligt på fall för 30 Rock i morse. Mycket skratt blev det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån apr 28, 2008 16:27

caffeineaddict skrev:Förresten tror jag att jag fick noike ordentligt på fall för 30 Rock i morse. Mycket skratt blev det.

Irrelevant humor är rätt bra. Inte den mest jämna serien ens under avsnitten, men när det blir rätt...

Jack: HAHAHAA! That is terrific! I really enjoyed that. But do you think it's too topical? Damn, I wish this event were tonight.
Liz Lemon: It's not tonight? When is it?
Jack: February.
Liz Lemon: Why are you wearing a tux?
Jack: It's after 6! What am I, a farmer?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån apr 28, 2008 16:35

BLUE MAN, WHERE'S YOUR FEET AT?!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » mån apr 28, 2008 19:12

Jag älskade förra 30 Rock!
När Liz först slog till Jack när han visade henne hennes lön och när sedan Pete gjorde likadant när Liz visade honom hans lön, minen som Liz gav honom samtidigt som hon mimade "I know" var... oprisbar!! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » tis apr 29, 2008 10:29

CSI 8.13. Usch usch usch så sorgligt och otäckt. Dåliga slut för alla inblandade. Hela den här säsongen har varit på ett helt annat sätt jämfört med tidigare. Dels mycket mer arcigt och dels mycket mörkare, allvarligare, hemskare.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tis apr 29, 2008 11:12

CSI 8.14: Jag trodde det här skulle vara ett avsnitt sådär som csi brukade vara förut, sex, pengar, etc. Men inte då, det slutade också med en massa döda och barn som inte har föräldrar.
Nu ska jag se Gilmore Girls istället. Eller Torchwood.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » tis apr 29, 2008 13:48

30 Rock 1.21 — Thanks Jack. I'm gonna pull the plug now.
— Woh, woh...
— Just let me do it!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis apr 29, 2008 21:57

Spuffy skrev:CSI 8.13. Usch usch usch så sorgligt och otäckt. Dåliga slut för alla inblandade. Hela den här säsongen har varit på ett helt annat sätt jämfört med tidigare. Dels mycket mer arcigt och dels mycket mörkare, allvarligare, hemskare.

Spuffy skrev:CSI 8.14: Jag trodde det här skulle vara ett avsnitt sådär som csi brukade vara förut, sex, pengar, etc. Men inte då, det slutade också med en massa döda och barn som inte har föräldrar.

Hursomhaver ett par riktigt bra avsnitt, fast av lite olika anledningar. Sådana här tider gillar jag verkligen att gilla CSI.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor maj 01, 2008 22:48

Blackpool. Klar med avsnitt 3. Ruskigt bra, speciellt med halvmusikalbitarna. Det känns... udda.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » fre maj 02, 2008 11:46

(spoiler 30 Rock 2.14) "You used Ghostbusters for evil!"

Bara ett avsnitt till innan oktober. :(
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » fre maj 02, 2008 22:07

Berg flyttar in, är nog mitt nya favoritprogram, så oerhört mysigt och underhållande. Det är precis vad jag behöver en fredag kväll.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » fre maj 02, 2008 23:35

The Invisibles 1.01. Eller halva. Nej. Jag hade verkligen sett fram emot Tony Head i huvudroll -- han är mer än värd det. Men det här var inte alls vad han förtjänar. Tvärt om, för jag fann det trött och mediokret, som om att de inte orkade försöka göra saker för att få det att flyga och få folk att bli exalterade. "Det räcker om det är mysigt". Vilket det kanske gör ibland om det görs rätt (Hamish Macbeth till exempel) vilket jag inte tyckte det här vart, för det här var riktigt tråkigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » fre maj 02, 2008 23:42

noike skrev:The Invisibles 1.01. Eller halva. Nej.

Usch va tråkigt. jag var lite pepp ju.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » lör maj 03, 2008 0:32

Jag börjar undra på om vi kan dra igång något för att ge Tony Head bra serier att huvudrolla. Det bästa jag kan komma på är att hålla världen som gisslan med att hota att krossa Jorden med en jättelik ananas -- för de är rätt hårda.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör maj 03, 2008 0:46

Usch, hur ska jag nu komma mig för att se den serien? Jag hade hoppats på Hamish Macbeth- och Doc Martin-känsla. Åh, nu började jag tänka på Robert Carlyle och Martin Clunes här. Båda samtidigt! Det är nästan för mycket! (edit) Inget TWSS menat här... :D (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör maj 03, 2008 0:51

AKS skrev: (edit) Inget TWSS menat här... :D (/edit)

Yeah, right. Clunes och Carlyle? Tillsammans? Och kommer från dig? Det är inte så mycket TWSS som That's What She Meant. :)

Och jag tror skaparna såg det som ett försök att göra Doc Martin och Hamish MacBeth, men utan passionen för huvudkaraqktärerna. Den var oinspirerad och axelryckande. IMO.

Som Kalle skrev efter att jag utbrast i ett "Men varför sitter jag och försvarar den? Gah!" -- för det gjorde jag lite, Tony får vara så där hård han ibland kunde vara som Giles--: "För att det är Tony och vi vill älska den." Men det räcker inte.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör maj 03, 2008 0:54

noike skrev:Yeah, right. Clunes och Carlyle? Tillsammans? Och kommer från dig? Det är inte så mycket TWSS som That's What She Meant.

ja, du har nog rätt. :oops: Men det är inte mitt fel att de är som de är! Blame their parents!

Och jag tror skaparna såg det som ett försök att göra Doc Martin och Hamish MacBeth, men utan passionen för huvudkaraqktärerna. Den var oinspirerad och axelryckande. IMO.

Åh nej. Jag vill ge serien en chans, men det där känns lite sorgligt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör maj 03, 2008 1:05

Jag såg inte avsnittet färdigt och jag kan ha varit lite distraherad. Men det känns som om att jag har rätt ändå. :( Men jag tycker någon annan borde ge den en chans och kanske rätta mig om jag har fel. För jag har haft en massa fel idag, ett enda stort fel hela jag. (Okej, kanske inte riktigt det där sista.)

AKS skrev:Blame their parents!

Oh, I will! Jag ska skriva brev till dem.

Dear Mr and Mrs Clunes.

I write this letter on the behalf of a dear friend. Your son and his floppy but rather striking ears have turned her into a perv*. See the enclosed detailed plans on what she plans to do with him and Robert Carlyle. I mean, look at number 7! Not only is it preposterous, it's illegal -- yeah, FOX TV copyrighted it for one of they reality shows. And besides that, I doubt he can mimic the Irish accent that well. It will be... Boreanaz all over again. And we can not allow that to happen to that beautiful language.

*) pervasive I mean, she will hardly have time to visit buffyforum.se
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör maj 03, 2008 1:23

:D :D :lovebunnier:

Martin Clunes! :lovebunny:
Bild
Senast redigerad av AKS lör maj 03, 2008 1:24, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör maj 03, 2008 1:23

Jo, jag såg färdigt Blackpool idag. Sweet private parts of the Blessed Virgin Mary. Det där var... Fantastiskt. Jag skäms över att jag inte tittade klart tidigare. Helt klart upp högt på dvd-inköpslistan. (Jag hittade den bara i en box med den fortsättande tv-filmen -- som jag inte har sett för hey, ingen Tennant, men ändå. Det måste skaffas.)

Jag skrattade, jag myste och jag kände mig glad. Glad! Åh, jag vill redan se om den. Gärna med annat folk som medtittare.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 04, 2008 23:37

noike skrev:Gärna med annat folk som medtittare.

Mig? Har haft serien nere ett bra tag och... där har den legat kvar. Medtittande är ett effektivt medel för att faktiskt komma till och se på saker.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film