Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » mån apr 14, 2008 12:01

A bear skrev:4.02 Och när TARDIS översätter språket åt dem så låter det som walesiska när de försöker tala ställets riktiga språk. "No speak-o celt-o!"
Ett riktigt roligt svar på en sån där fråga men gått omkring och undrat över. Big lols.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » mån apr 14, 2008 12:24

Tam skrev:
A bear skrev:4.02 Och när TARDIS översätter språket åt dem så låter det som walesiska när de försöker tala ställets riktiga språk. "No speak-o celt-o!"
Ett riktigt roligt svar på en sån där fråga men gått omkring och undrat över. Big lols.

Med tanke på att de tankar TARDISen i Cardiff finns det t o m något som liknar logik i det.

noike: Det slog mig också. Face of Boe sa väl aldrig hur många timelords han inte var ensam med?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 12:29

A bear skrev:noike: Det slog mig också. Face of Boe sa väl aldrig hur många timelords han inte var ensam med?

"You are not alone" är ordagrant vad jag kommer ihåg att meddelandet var. Skulle kunna vara Romana också i och med att hon befann sig i ett annat universum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån apr 14, 2008 12:45

noike skrev:
A bear skrev:noike: Det slog mig också. Face of Boe sa väl aldrig hur många timelords han inte var ensam med?

"You are not alone" är ordagrant vad jag kommer ihåg att meddelandet var. Skulle kunna vara Romana också i och med att hon befann sig i ett annat universum.

(spoiler 4x01-4x02) Vild teori, känn er fria att skjuta ner, men skulle den Rose vi såg i säsongsöppningen kunna vara Rani eller Romana förklädd?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 12:46

Rani möjligt. Romana är en före detta companion.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån apr 14, 2008 12:52

noike skrev:Rani möjligt. Romana är en före detta companion.

Fast båda är väl Time Lords, eller? Förutom att dom båda verkar hålla sig på olika sidor av det moraliska spektrat, finns det annat viktigt som skiljer dem åt som TLs?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 12:55

adolvsson skrev:

Fast båda är väl Time Lords, eller? Förutom att dom båda verkar hålla sig på olika sidor av det moraliska spektrat, finns det annat viktigt som skiljer dem åt som TLs?

Ja, men ffs. Vad skulle Romana ha för anledning att låtsas vara Rose? Hon skulle bra gått upp och sagt "hi Doktor!". Tänk lite.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån apr 14, 2008 13:03

noike skrev:
adolvsson skrev:

Ja, men ffs. Vad skulle Romana ha för anledning att låtsas vara Rose? Hon skulle bra gått upp och sagt "hi Doktor!". Tänk lite.

Även efter att Doktorn varit (med)ansvarig för Gallifreys utplåning?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » mån apr 14, 2008 13:20

A bear skrev:Även efter att Doktorn varit (med)ansvarig för Gallifreys utplåning?

Dessutom har Romana redan tidigare tagit en annan persons utseende vid regenerering.

Romana II och Rose verkar förresten ha en del gemensamt, vilket inte behöver tala varken för eller mot att hon skulle vara Rose nu men det var intressant att anmärka, och Doktorn har nyligen kastat ett andra soniskt verktyg ifrån sig, något som Romana - om jag får tro Wikipedia, för jag har trots allt aldrig sett henne in action själv - också bar omkring på.

Så, troligt eller inte, nog fan finns det indicier. Eller vad det brukar kallas.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 13:54

A bear skrev:Även efter att Doktorn varit (med)ansvarig för Gallifreys utplåning?

I sådana fall skulle hon nog gått fram för att ha ett allvarligt prat med den gode Doktorn. Hon är inte den sortens time lord som gömmer sig och låtsas vara någon annan. Hon hade velat ha en hel del svar, så snart som möjligt för det är inte många som vet vad som hände med Gallifrey i livet som inte var inblandade på ett eller annat sätt. Mer troligt att hon hålls inlåst av någon fiende till Doktorn i sådana fall. (En Romana III som companion hade varit kul men mina pengar är på att det är Rani som kommer dyka upp.)

adolvsson: Ja, för att de gillade skådespelerkan och de gjorde ett rätt kul skämt av det -- som iofs var fullständigt ologiskt men ändå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån apr 14, 2008 14:02

Nu: 1x13

Exterminate!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » mån apr 14, 2008 14:47

fantastic!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » mån apr 14, 2008 15:51

A bear skrev:
noike skrev:
adolvsson skrev:

Även efter att Doktorn varit (med)ansvarig för Gallifreys utplåning?

Funderingar vid fjärde säsongen this far. Inte så väldefinierade.
What if...det helt och hållet är Doktorns fel att Gallifrey förstördes. Inte bara ett misslyckande utan en (onödig)medveten handling från hans sida. De har ju fått det att låta som om han vore utvald att avsluta kriget. Om man måste delegera en sån uppgift så väljer man inte någon man vet kommer att tveka. Om det nu överhuvudtaget fanns någon annan som fick honom att göra det. Till och med the Master valde att fly, vilket verkar rätt mänskligt.
Jag säger inte att han har gjort en Xena helt och hållet, men hur stor är hans personliga skuld egentligen? Det skulle förklara inte bara varför han stalkar och räddar människor, och skurkar, med sån frenesi, men också (det motsatta) reaktionen i Pompeji.
Vet inget om Romana, men Rose verkade vara mer en bild än en fysisk person, och kanske är det för att jag inte vill ha henne tillbaka som jag tänka mig att en gammal timelord närmar sig doktorn lite mer försiktigt. Speciellt efter historien med the master. Fast jag har ingen egentlig aning om vem det skulle vara. En ond person som ville skada doktorn har isf valt en skepnad som väldigt lätt skulle lätt skada och komma nära honom?
Ja, och varför slänger han plötsligt farlig superteknologi omkring sig hur som helst?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Spuffy » mån apr 14, 2008 21:19

3.06 och 3.07, fortfarande lite nja över det hela men jag tyckte de var klart bättre än 3.04-3.05. Vissa delar tyckte jag mycket om, andra mindre. Nu ser jag fram emot 3.08 som de flesta verkar ha tyckt väldigt bra om att döma av inläggen på sidan 13 i den här tråden. Nu ska jag dock diska så det blir inget med DW ikväll, 3.08 får vänta till imorgon... :?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Garim » mån apr 14, 2008 21:59

Tänkte bara säga att jag är med i eynosh's lag :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 22:01

"Två fel blir inte till ett rätt."
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån apr 14, 2008 22:30

:) Underbar avatar Noike. :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » mån apr 14, 2008 22:39

sfinx skrev::) Underbar avatar Noike. :lovebunny:

Tack :D
Jag hade velat ha (spoiler 4.02) Doktorn med vattenpistol men jag vill inte spoila det ögonblicket för folk. Det här med att vara omtänksam är en förbannelse.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » mån apr 14, 2008 22:41

Garim skrev:Tänkte bara säga att jag är med i eynosh's lag :)

Hurra! Det är vi mot röset!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav A bear » mån apr 14, 2008 23:51

Adiposnoike! :lovebunny:

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » mån apr 14, 2008 23:56

noike skrev:
sfinx skrev::) Underbar avatar Noike. :lovebunny:

Tack :D
Jag hade velat ha (spoiler 4.02) Doktorn med vattenpistol men jag vill inte spoila det ögonblicket för folk. Det här med att vara omtänksam är en förbannelse.

Damn the goodness in you.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav gaspode » tis apr 15, 2008 4:21

->2x03:
ASH! :lovebunny:
Fint där med Sarah Jane-grejen också. Jag är väl lika entusiastisk som Rose över att Mickey skall åka med nu.
Gillade de två första också. Inte lika fantastiskt som slutet av S1, men ändå. "I am NOT amused." :D

Eccleston hade en annan typ av charm än Tennant, men jag accepterade väldigt fort Tennant som doktor, det var inga problem. Kan ändå sakna Ecclestons doktor, det är rätt galet att byta ut huvudkaraktären sådär.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Spuffy » tis apr 15, 2008 21:46

3.08 och 3.09: Efter fyra avsnitt som jag inte varit störtförtjust i kommer så denna dubbel och OJ så bra den var. Skulle det behövas att de fyra innan inte var fullt lika bra så fine, när det sen blir såhär bra är det helt ok. För återigen: OJ så bra det var. Mycket känslor för min del, jag både skrek högt (levande fågelskrämmor som tittar in genom fönster/står i dörröppningar när man öppnar dörren är läskigt!) och var väldigt ledsen. John Smiths ångestfyllda scener i slutet när han måste välja mellan ett kanske långt och lyckligt liv som John Smith eller att dö för att bli Doktorn igen gav mig tårar i ögonen, och sista scenen när klockpojken (Tim?) får syn på doktorn likaså. Doktorns straff för familjen och hans vrede mot dem kändes starkt, precis som mycket annat. David Tennant. Vilken man.

3.10 imorgon...

edit:
A bear skrev:
sfinx skrev:Vissa avsnitt i s3 är mycket gömmasigbakomsoffan vänliga(moffat!)
Spoiler s3
Framför allt Blink. Kan inte vara meningen att man ska se det ensam.

Precis. När du börjar närma dig 3.10, Alma, hör av dig. (spoiler fast inte egentligen) Den bör INTE ses ensam.

Huvaligen. Det är snart dags.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » tis apr 15, 2008 22:07

Spuffy skrev:David Tennant. Vilken man.

Hade inte kunnat sagt det bättre själv!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » ons apr 16, 2008 7:18

Spuffy skrev: David Tennant. Vilken man.
3.10 imorgon...

Behövs det någon lösning på det här underbara problemet? :)
Spoilen ville jag bara upprepa för sakens skull.

(edit) Mitt ärende från början:
Det verkar som om BBC har lagt ut de sista avsnitten på sin sida, men eftersom min dator aldrig har samarbetat bra med BBC, har jag ingen aning om det är hela avsnitten. Är det så, så är det ju omtänksamt av dem. Eller en ekonomisk smart långsiktig strategi. Vilken som, positivt för ickebritter som håller sig till lagen.
(/edit)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Spuffy » ons apr 16, 2008 20:01

Halvvägs in i 3.10 och IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHär är vad jag har att säga om den saken. Jag klarar knappt att se det här. :chock:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » ons apr 16, 2008 20:06

3x10 är Blink eller? Greeeeaaaat episode isf :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » ons apr 16, 2008 20:28

3.10 Det blev massor av skrikande för min del, jag frågar mig vad grannarna kan tänka vid det här laget (och de stackarna som fick en massa AAAAAAAAAAAA och IIIIIIIIIIIIIIIIIHHH skickat från mig på msn). Fy tusan vilket otäckt avsnitt, jag var skräckslagen i stort sett från början till slut, och jag har bitit stora sår runt mina naglar. Just nu är det otäckaste att jag har massor med små figurer i sten(samt metall och andra material) i rummet och jag försöker titta på dem alla på samma gång, vilket dock inte är möjligt, så jag tittar till höger/vänster/bakom mig om vartannat. Gahhhh.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » ons apr 16, 2008 20:37

Vinkla figurerna så att de tittar rakt på varandra. Då kan de inte börja leva.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » ons apr 16, 2008 21:54

noike skrev:Vinkla figurerna så att de tittar rakt på varandra. Då kan de inte börja leva.

Fast det hjälper ju inte om jag släcker lyset...

edit: eller gör det? Om inte har väl inte doktorn löst problemet med att låta de fyra stå och titta ut varandra? De kunde ju röra sig när det var mörkt och mörkt lär det ju bli även när de står riktade mot varandra?
Senast redigerad av Spuffy ons apr 16, 2008 21:59, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film