Farscape

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav herdware » sön mar 30, 2008 12:57

Garim skrev:Oj, vilken diskussion det blev här då :) Ja, får väl ge serien lite mer av en chans tror jag, för jag skulle vilja ha en ny serie att tycka om. Återkommer då jag hunnit se lite fler avsnitt.

Ge den gärna några avsnitt till. Jag vet folk som inte börjat gilla den förren avsnitt 1x07 PK Tech Girl och 1x09 DNA Mad Scientist och ändå blivit helt fast. Farscape är dock en väldigt speciell serie, särskilt (första halvan av) S1. Avsnitten mellan piloten och PK Tech Girl kan vara ganska sega får man väl ändå säga. 1x05, Back and back and back to the future är bra och 1x06 Thank god it's friday, again är bisarrt men bra (och skitbra bakgrundsmusik).

Man ska ha i åtanke att detta är inte en serie som görs efter standardformulär 1A...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Garim » sön mar 30, 2008 13:25

Jag har sett de fyra första avsnitten nu, och 2-4 var klart bättre än piloten tyckte jag. Nu när man börja känna karaktärerna, så blir det också bättre. Det låter positivt att kommande avsnitten höjer kvaliten ytterligare.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav herdware » sön mar 30, 2008 14:43

Garim skrev:Jag har sett de fyra första avsnitten nu, och 2-4 var klart bättre än piloten tyckte jag. Nu när man börja känna karaktärerna, så blir det också bättre. Det låter positivt att kommande avsnitten höjer kvaliten ytterligare.

Kul att du gav den en chans till!

När du kommer till avsnitt 1x19 Nerve och 1x20 The Hidden Memory så börjar ramhandlingen (som kommer vara kvar resten av serien) på allvar. Häng med i svängarna för det är lätt att missa saker som blir viktiga längre fram! (1x11 Til' The Blood Runs Clear har du inte sett det så blir S3 ramhandling inte lika underbar ;) )

Du får gärna skriva om avsnitten du ser i denna tråden. (Jag skulle betala pengar för att få se Farscape med någon lämplig person som inte sett den innan...)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » sön mar 30, 2008 23:11

Vad kul att Garim också har börjat se Farscape för jag har precis fått tag i första säsongsboxen och ser den med stort nöje. Har länge velat se serien, har sett lite grann en gång och blivit intresserad och jag gillar ju Ben och Claudia mycket i SG-1. Farscape är hittills precis som jag hoppades - livlig, busig, färgglad och okonventionell sci-fi med Aussiecharm och riktigt bra huvudkaraktärer som trivs i sina roller och går in för dem med liv och lust. Det är verkligen inte Roddenberry-utopier och inte heller Star Wars, trots muppinslagen. Kort sagt, me like och jag kommer utan tvekan att se hela serien. Ska försöka skriva om avsnitten också när jag kommer åt.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Garim » mån mar 31, 2008 0:02

Ja, nu när jag väl kommit in i serien så är det ju svårt att inte sätta på ett nytt avsnitt efter att föregående slutat. Jag har kommit avsnitt 9 i första säsongen nu. Kvaliten blir bättre och bättre. Jag stör mig dock lite på muppen (Rygel?) fortfarande - tycker inte han tillför speciellt.

Det är lätt att se likheter med Firefly dock. One crew, one ship (boat), and they just wanna keep flying. Den stora skillnaden är ju alla aliens i Farscape, men det funkar ändå. Jag gillar det.

Kul att se relationen mellan John och Aeryn utvecklas. Jag ser fram emot mer. Hur långt har du kommit Nyx?
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 17:37

Garim skrev:Ja, nu när jag väl kommit in i serien så är det ju svårt att inte sätta på ett nytt avsnitt efter att föregående slutat. Jag har kommit avsnitt 9 i första säsongen nu. Kvaliten blir bättre och bättre. Jag stör mig dock lite på muppen (Rygel?) fortfarande - tycker inte han tillför speciellt.

Rygel XIV: I am nobody's puppet! :D (2x18 A Clockwork Nebari)
Det är meningen att han ska vara jobbig. Jag har också retat mig på honom, men mer på sättet "Varförihelvete kastar de inte ut honom?".
Garim skrev:Det är lätt att se likheter med Firefly dock. One crew, one ship (boat), and they just wanna keep flying. Den stora skillnaden är ju alla aliens i Farscape, men det funkar ändå. Jag gillar det.

Mja, tycker väl inte att det är extremt likt. Visst, "One crew, one ship" och skeppet är en del av historien, men jag kan inte riktigt jämföra Moya och Serenity. Moya lever, lägger sig i, blir tjurig och gravid!(spoiler 1x10). Serenity är deras hem, Moya är deras hem och vän. Om du förstår vad jag menar? De (flesta) har hamnat på respektive skepp av olika premisser också. Fly världen resp. fly för sina liv (och de vill hem). På Serenity bestämmer Mal, på Moya är det rena anarkin.
Moya har en mer aktiv roll i handlingen, Serenity är... alltså kuliss känns fel ord, men men...

Och jag skulle vilja se en annan sci-fi som gör avsnitt som 3x16 Revenging Angel för att i nästa andetag göra avsnitt som 3x17 The Choice. Endast BtVS har haft samma nivå av "trams" för sedan göra något riktigt hjärteskärande.
Allt är naturligtvis inte guld och gröna skogar, Farscape har en del riktiga bottennapp också.
Något annat som är väldigt bra med Farscape är också att saker fullföljs, ingenting återställs bara för att det är ett nytt avsnitt (eller för den delen säsong). Konsekvenserna av handlingarna i tidigare avsnitt följer med. Något som det ibland fuskas med i en del serier... Avsnittet som fick AKS att sluta titta (3x06 Eat Me), konsekvenserna av det avsnittet följer med i stort resten av serien.

Hmm, hemskt vad mycket dynga man kan skriva på en gång... det kanske märks att jag gillar Farscape? :)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » mån mar 31, 2008 21:49

Garim skrev:Kul att se relationen mellan John och Aeryn utvecklas. Jag ser fram emot mer. Hur långt har du kommit Nyx?

Instämmer! Jag har sett 1x14 idag.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » mån mar 31, 2008 21:59

Åh. Ben Browder och Claudia Black. The celluloid burns up.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » mån mar 31, 2008 22:08

noike skrev:Åh. Ben Browder och Claudia Black. The celluloid burns up.

De behöver knappt ens vara på bild samtidigt... hawt!
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » tis apr 08, 2008 22:41

Sådär! Då har jag sett klart säsong 1 som slutade med en grym cliffhanger. Tur att jag har säsong 2-boxen väntande!

För mig är det här Mad Max i rymden. De goda ex-fångarna (med eller utan Aussie-accenter) mot de brittiska imperialisterna = peacekeepers. :D Gott humör, högt tempo och bra personkemi mellan skådespelarna= tycker mycket om. Har redan flera favoritavsnitt som jag måste se om.

Extraplus för att ett par av mina favoritskådisar från Xena gästspelar även i Farscape Marton Csokas (Borias i Xena, här spelade han "swamp thing"-botanisten) och David Franklin (Brutus i Xena, här peacekeeper under Crais och Scorpius befäl).

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav herdware » fre apr 11, 2008 18:27

Nyx skrev:Sådär! Då har jag sett klart säsong 1 som slutade med en grym cliffhanger. Tur att jag har säsong 2-boxen väntande!

Alla säsonger slutar med cliffhangers :)
Apropå säsong två... avsnitt 2 är rätt kasst, många ogillar även 3 (jag tycker dock att det växer) avsnitt 4 (Crackers Don't Matter) är skitkul. Avnitt 9 är även det mycket roligt (Out Of Their Minds). Finns även två "trippelavsnitt" (Look At The Princess och Liars, Guns And Money).
Nyx skrev:Har redan flera favoritavsnitt som jag måste se om.

Vilka? (Nyfiken som man är)

Nyx skrev:och David Franklin (Brutus i Xena, här peacekeeper under Crais och Scorpius befäl).

Han är stadig gäst i hela serien

Förresten visste du att Lani Tupu (Crais) även gör Pilots röst?
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » fre apr 11, 2008 22:44

herdware skrev:Förresten visste du att Lani Tupu (Crais) även gör Pilots röst?

Ja, jag såg det på imdb. Hade aldrig gissat det annars, men jag började undra vem som spelade Crais annars för det saknades ett namn bland gästskådisarna.

Skriv gärna vad det är du spoilar under markeringarna, Herdware! Jag är en nyfiken själ men vill inte veta saker i förväg så det är bra att veta vad man kan och inte kan kika på! :)

Några av mina favoritavsnitt hittills, t ex Throne for a Loss, Thank God it's Friday...Again, The Flax, A Human Reaction och Through the Looking Glass plus förstås Nerve, The Hidden Memory och Family Ties. Vissa av avsnitten flyter ihop lite så jag måste se om dem för att veta vilka jag tyckte allra bäst om.

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav AKS » fre apr 11, 2008 22:45

GAH! Om jag ska ge Farscape en till chans måste jag börja om *igen* för jag har glömt så mycket. Och jag har inte tid... I alla fall inte denna sommar. Men nästa kanske.

(edit) Ja, jag fick alltså lust att ge mig på Farscape igen nu. Synd att det blev ett uppehåll där och sen ett värdelöst eller två mindre bra avsnitt på raken. (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre apr 11, 2008 22:58

allt farscapesnack det senaste. (ok, ganska lite, men det räckte) fick mig att ladda ner de avsnitt jag inte sett. från ca. 2x09 och framåt tror jag. Nån dag skall jag se dem också.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nyx » fre apr 11, 2008 23:19

Go Farscape! Ju fler som ser och diskuterar i trådarna desto roligare! Dessutom är serien väl värd det, att döma av det jag hittills har sett. :lovebunny:

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav herdware » lör apr 12, 2008 2:26

Nyx skrev:Skriv gärna vad det är du spoilar under markeringarna, Herdware! Jag är en nyfiken själ men vill inte veta saker i förväg så det är bra att veta vad man kan och inte kan kika på! :)

F'låt... spoiler 1 behövdes väl egentligen inte... men det är svårt att beskriva vad som står bakom. Hmm, det är mer hur serien beter sig över lag... Du kommer förstå vad jag menar om du ser en säsongsavslutning till (om du inte vågar kolla under spoilermarkeringen :)
Spoiler 2 behövs nog inte heller, där står bara att David Franklin kommer att vara med i resten av serien (mer eller mindre ofta). Ibland kanske man överdriver med spoilers...

Jag var aldrig jätteförtjust i "Throne For a Loss", "A Human Reaktion" är mycket bra. "Through the looking glass" -> "One Mippippippi, Two Mippippippi" :D. Ja, en del avsnitt flyter ihop, men det är också en väldigt stark ramhandling... (som du kommer att märka).

AKS: Det är dags att börja kolla igen, du har lovat länge nu ;)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » lör apr 12, 2008 22:55

herdware skrev:Spoiler 2 behövs nog inte heller, där står bara att David Franklin kommer att vara med i resten av serien (mer eller mindre ofta). Ibland kanske man överdriver med spoilers...

Jo, det är just sådana spoilers jag inte vill läsa, eftersom det berättar ganska mycket om huruvida karaktären kommer att överleva t ex!

herdware skrev:Jag var aldrig jätteförtjust i "Throne For a Loss", "A Human Reaktion" är mycket bra. "Through the looking glass" -> "One Mippippippi, Two Mippippippi" :D. Ja, en del avsnitt flyter ihop, men det är också en väldigt stark ramhandling... (som du kommer att märka).

Throne for a loss var jag inte helt säker på men jag gillar hur Aeryn klipper till Crichton och tvingar med honom ned till planeten (och hur sur han blir på henne) och jag gillar verkligen Zhaan och hennes inställning till att avgifta deras fånge! Jag glömde att nämna Exodus from Genesis - också bra.

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav herdware » sön apr 13, 2008 2:47

Nyx skrev:
herdware skrev:Spoiler 2 behövs nog inte heller, där står bara att David Franklin kommer att vara med i resten av serien (mer eller mindre ofta). Ibland kanske man överdriver med spoilers...

Jo, det är just sådana spoilers jag inte vill läsa, eftersom det berättar ganska mycket om huruvida karaktären kommer att överleva t ex!

Aj då! Sorry. :cry:
Nyx skrev:
herdware skrev:Jag var aldrig jätteförtjust i "Throne For a Loss", "A Human Reaktion" är mycket bra. "Through the looking glass" -> "One Mippippippi, Two Mippippippi" :D. Ja, en del avsnitt flyter ihop, men det är också en väldigt stark ramhandling... (som du kommer att märka).

Throne for a loss var jag inte helt säker på men jag gillar hur Aeryn klipper till Crichton och tvingar med honom ned till planeten (och hur sur han blir på henne) och jag gillar verkligen Zhaan och hennes inställning till att avgifta deras fånge! Jag glömde att nämna Exodus from Genesis - också bra.

Exodus är också ett sånt avsnitt som jag hade svårt för i början. Men jag har märkt att man har lite högre krav när man kollar på serier som Farscape, ett dåligt Farscape-avsnitt är ändå oftast bra egentligen...
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav farscaperules » tor apr 17, 2008 23:16

Fan vad bra serien är alltså.
farscapesignaturen über alles! DUU-OIH-OIIII-OHHHH-AHHH-OUUU-OIIII-OOO!
farscaperules
Demon Fodder

Inläggav herdware » fre apr 18, 2008 17:32

farscaperules skrev:Fan vad bra serien är alltså.

Visst är den! Du får gärna vara med och diskutera.

Förresten så blir jag inte klok på din signatur...
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Garim » ons maj 07, 2008 19:53

2x05 (tror jag) The Way We Weren't - Ett av de klart bästa hittills. Så kul med flashbacks. De första i serien tror jag? Och jag kände verkligen med karaktärerna i detta avsnitt, även med pilot... Jag har haft lite svårt med "dockorna" so far. John och Aeryn kommer närmare varandra, jag gillar det.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav herdware » ons maj 07, 2008 22:25

Garim skrev:2x05 (tror jag) The Way We Weren't - Ett av de klart bästa hittills. Så kul med flashbacks. De första i serien tror jag? Och jag kände verkligen med karaktärerna i detta avsnitt, även med pilot... Jag har haft lite svårt med "dockorna" so far. John och Aeryn kommer närmare varandra, jag gillar det.

Häpp, jag har lite svårt för detta avsnitt. Hela grejen med att Aeryn skulle varit på Moya förut tycker jag känns som en retcon... Jag väldigt svårt för retcons.

Spoiler 2x04 Crackers Don't Matter. I slutet när John klär upp sig i "skyddsutrustningen". Den fula posen som John gör och Aeryns replik "We are going to die" var tydligen inte med i manuset utan improvisation. Lyckat blev det iaf. På tal om "humoravsnitt" så är nästa 2x09 Out Of Their Minds.

Det ska bli intressant vad du tycker om det första trippelavsnittet (Look At The Princess) då det råder lite delade meningar om det...

(edit) Inte läge än för Mj. Spoiler (/edit)
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Nyx » sön maj 11, 2008 1:06

OK, nu har jag sett till och med 3x11 och jag är helt såld på Farscape. Den här serien berättar historier som andra Sci-fi-serier inte skulle komma på tanken att försöka berätta och den gör det på sitt alldeles egna sätt och oftast i ett hisnande tempo.

Samtidigt som vi ser igenom serien så håller jag också på att se om säsong 1 och dess kommentatorspår på nätterna när maken sover så att jo, jag är ganska rejält insnöad på den just nu. Gillar att fastna i en series värld och sträckse och se om så mycket som jag kan för att inte missa något! Det var t ex intressant att se 1x16 "A Human Reaction" igen när man redan har sett det en gång och vet vad hela upplägget handlar om, att han inte alls är på jorden utan i en miljö skapad utifrån hans egna minnen. Avsnittet blir också intressant om man jämför med 2x15 "Won't get fooled again" som ju är en enda lång mardröm, där Scarranen som torterar Crichton utsätter honom för de värsta tänkbara scenarierna i akt och mening att bryta ner hans psyke. Det är verkligen ett fruktansvärt avsnitt. Fruktansvärt bra, eftersom samtliga skådespelare är så läskigt bra, inte bara i sina roller utan här får de ju visa sin enorma bredd. Här märks det att det är en lyckad cast med flera rutinerade scenskådespelare som inte är rädda för att ta ut svängarna.

Jag är också mycket förtjust i hur Johns och Aeryns förhållande utvecklar sig. "Look at the Princess"-triologin i säsong 2 har fantastiska scener mellan dessa två som öppnar och avslutar hela cykeln.
Det är, som Joss konstaterade när han ville skriva Zoë och Wash i Firefly, ovanligt med vuxna, allvarliga förhållanden som får utvecklas över lång tid i Science Fiction (eller tv-serier över huvud taget). Tyvärr fick ju inte Zoë och Wash så mycket tid heller, men Aeryn och John verkar vara på god väg ditåt. De upplever attraktion och enorma slitningar och konflikter inte bara med varandra utan även inom sig själva, med den egna livssituationen och vi får se hur de slåss, pratar och kommer tillbaka till varandra och de vågar ändå satsa på att försöka vara tillsammans och erkänna att de behöver varandra. Det är stort och väldigt intressant att titta på i en sådan här miljö. Särskilt med de här två karaktärerna som spelas med sådan intressant kemi. Claudia Black är en stjärna som kan uttrycka subtila skiftningar bara genom ett ögonkast och Ben Browder funkar också utomordentligt bra i alla scener tillsammans med henne.

Gosh, det finns hur mycket som helst att säga om olika avsnitt. Ska försöka återkomma med lite mer uppdelade kommentarer när jag ser om alltihopa.

Det blev lite förvirrande i början i och med att min dvd-box inte visar de första avsnitten av s1 i samma ordning som de visades på tv!? Enligt min box kommer Throne for a loss som ep 2, Back and back and back to the future som ep 3, I, E.T som ep 4 och Exodus from Genesis först som femte ep, därefter kommer som ep 6 Thank God it's Friday, Again och som ep 7 PK Tech Girl! Det var först när jag hörde kommentatorspåren som jag insåg att de hade blandat om ordningen rätt rejält. Undrar varför?

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 1:13

Det på kommentarspåren var inspelningsordningen om jag inte kommer ihåg fel. Om en regissör ska arbeta på två avsnitt är det enklare att göra dem back to back än att han får komma tillbaka senare när det kanske uppstår tidsschemaproblem. Så ordningen är rätt på boxen om jag har förstått det rätt, men inte i deras minnen från inspelningen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » sön maj 11, 2008 1:26

noike skrev:Det på kommentarspåren var inspelningsordningen om jag inte kommer ihåg fel. Om en regissör ska arbeta på två avsnitt är det enklare att göra dem back to back än att han får komma tillbaka senare när det kanske uppstår tidsschemaproblem. Så ordningen är rätt på boxen om jag har förstått det rätt, men inte i deras minnen från inspelningen.

Jag vet att de spelade in avsnitten i början parvis men i vilken ordning sändes avsnitten? Är ordningen på imdb inte korrekt? För den stämmer inte heller med boxens... :?

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 1:31

Seriefolket har saker att säga till om angående ordningen på dvdboxarna -- oftast, speciellt när de är så här inblandade i extramaterialet. När det visas på tv däremot... Behöver jag ens ta upp exemplet Firefly? :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » sön maj 11, 2008 1:37

noike skrev:Seriefolket har saker att säga till om angående ordningen på dvdboxarna -- oftast, speciellt när de är så här inblandade i extramaterialet. När det visas på tv däremot... Behöver jag ens ta upp exemplet Firefly? :D

Good point. Så det kanske inte var så tokigt ändå att se dem i boxordning. Jag kan tänka mig skäl att se Exodus from Genesis tidigare än som nr 5, annars tycker jag det verkar klokt att lägga avsnitt som "Throne for a Loss" och "I, ET" rätt tidigt i startfältet. Tycker serien "finner sig" och hittar sin särart från och med sjätte avsnittet "Thank God it's Friday, Again" och det är möjligt att ordningen dessförinnan (förutom premiären förstås) inte spelar så enormt stor roll. Tack ändå för klargöranden för jag måste tillstå att jag blev rejält förvirrad av alla motstridiga uppgifter från boxen/kommentarerna/nätet!

PS. He! Märkte du att du fick poäng? ;)

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » sön maj 11, 2008 1:42

Nyx skrev:Jag kan tänka mig skäl att se Exodus from Genesis tidigare än som nr 5

Samtidigt kan jag tänka mig skäl emot. Besättningen behöver bonda lite både med sig själva och Moya för att de ska vara så beskyddande och faktiskt lita på varandra som de gör här.

Yay! Poäng! :extas:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » sön maj 11, 2008 2:13

noike skrev:
Nyx skrev:Jag kan tänka mig skäl att se Exodus from Genesis tidigare än som nr 5

Samtidigt kan jag tänka mig skäl emot. Besättningen behöver bonda lite både med sig själva och Moya för att de ska vara så beskyddande och faktiskt lita på varandra som de gör här.

Nu fiskar du efter flera poäng men jag är inte så lättvindig i utdelandet av dem! Även om jag håller med i stort om besättningens behov att bondaså finns det andra, vägande skäl att se det tidigare: 1) t ex att det driver den påbörjade ramhandlingen med Crais och Peacekeepers vidare och vi får veta mer om Sebaceans fysiologi. Och 2) att vi tidigt får se soldaternas misslyckade Cleopatrasminkningar för att sedan slippa utsättas för dem igen!

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Nyx » mån maj 12, 2008 22:14

3x14-15 Allvarlig chock! OMG! De dödade fel Crichton!!! Väldigt ledsen nu. :eek:

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film