Dollhouse

Diskussioner som inte rör specifika avsnitt av Dollhouse hör hemma här.

Inläggav AKS » tor mar 27, 2008 18:47

Här är min reaktion från ett annat forum eftersom jag inte hann bf:a innan jag drog iväg i förmiddags:

Hmm, jag är inte helt övertygad om Penikett faktiskt. Han är en av få i BSG som jag inte tycker är suverän skådespelare. Han är inte dålig, men... Dessutom irriterar jag mig förbaskat mycket på HeloPenikett måste verkligen plocka fram skådespelartalangen för att jag inte ska tänka på honom. Nej, jag tyckte inte att det var så roliga nyheter. Som sagt, han är inte dålig, men det känns tråkigt för mig.

De andra blir säkert bra. Jag har ingen aning om vilka de är dock.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 27, 2008 18:54

Jag är fullt övertygad i att manuset kan lyfta upp honom. (spoiler den andra serien) Helo är inte så kul skriven, jag skulle tro att det hänger på det. Joss är ju en av de vettiga människorna som tror på auditions så jag litar på honom när det gäller skådespelarvalen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 27, 2008 18:56

Jag gör väl det jag också, men no excitement from me. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 27, 2008 19:07

AKS skrev:Jag gör väl det jag också, men no excitement from me. :)

Inte ens över de andra helt okända människorna?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor mar 27, 2008 19:08

Jag är allmäntexcited, inte just för Helo, som jag inte precis har några känslor för either way.

Den vanliga frågan: är verkligen casting spoilers? :)
vad har man i den här tråden att göra om man inte ens vill veta det?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor mar 27, 2008 19:10

noike skrev:
AKS skrev:Jag gör väl det jag också, men no excitement from me. :)

Inte ens över de andra helt okända människorna?

Jag vet ju inget om dem så svårt att bli till sig då. Däremot är det bra att de är okända. Dichen-tjejen tycks dock inte ha varit så bra i Neighbours enilgt de som vet så det är bara att hoppas på att hon utvecklats sen sist om deras åsikter stämmer. Dessutom tycker jag inte alls att hon ser bra ut så därför tycker jag inte att hon passar som Sierra som väl skulle vara den där fantastiskt vackra dockan? Nu är jag väl ytlig, men ändå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor mar 27, 2008 19:10

gaspode skrev:Den vanliga frågan: är verkligen casting spoilers? :)
vad har man i den här tråden att göra om man inte ens vill veta det?

Vissa tycker det är spoiler men innan serien har börjat? Nje. Gästskådespelare och personalförändringar i kommande säsonger kan jag förstå spoiler-tolkningen för, men annars följer jag bara med strömmen. Strömming, that's me. Fast med mindre fisklukt -- hoppas jag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 27, 2008 19:11

gaspode skrev:vad har man i den här tråden att göra om man inte ens vill veta det?

Jag har också frågat mig det, men jag spoilade nån i en annan tråd vad gälelr dylik casting så sen dess är jag försiktig även om vi ju ändå kommer att veta allt detta snart som "officiella" nyheter. Jag tycker absolut inte att det är spoilers. Annat om det är surprise casting som är menat som det.
Senast redigerad av AKS tor mar 27, 2008 19:12, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor mar 27, 2008 19:12

precis. självklart är det spoilers att säga att nån inte är med efter Säsong 2 eller så, och gästinhopp gillar jag också att bli överraskad av, även om jag inte ser det som spoilers direkt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor mar 27, 2008 19:12

AKS skrev:Dichen-tjejen tycks dock inte ha varit så bra i Neighbours enilgt de som vet så det är bara att hoppas på att hon utvecklats sen sist om deras åsikter stämmer.

Gina Torres var totalt skräp i Cleopatra 2525 innan Firefly. Samma sak med en hel del andra från serierna. Jag skulle tro att det är skitsvårt att faktiskt vara bra i serier som den svartmarkerade ens om man är Daniel Day Lewis.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor mar 27, 2008 19:14

Haha, ja, naturligtvis. Men inte omöjligt. Jag har sett många bra insatser i såpor faktiskt. Jag menar, inte Daniel Day-Lewis-bra (men han är ju BÄST av alla, alla, alla skådespelare nånsin!), men med tanke på förutsättningarna och arbetstempo-bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor mar 27, 2008 20:06

Helo! :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

Loves him!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » fre mar 28, 2008 0:30

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Den står nånstans på listan. Ganska långt ner, men den är med där. Hur många och långa säsonger finns det egentligen?

Fjärde och sista börjar nu. Första säsongen är 13 avsnitt, de andra tre 20 var. Plus två långfilmslånga TV-filmer.

Menar du mini-serien man helst ska börja med?

Sen finns det också Razor (avsnittslångt), som kommer efter säsong 3.

Soooon :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » fre mar 28, 2008 2:37

lilith skrev:
caffeineaddict skrev:
A bear skrev:Den står nånstans på listan. Ganska långt ner, men den är med där. Hur många och långa säsonger finns det egentligen?

Fjärde och sista börjar nu. Första säsongen är 13 avsnitt, de andra tre 20 var. Plus två långfilmslånga TV-filmer.

Menar du mini-serien man helst ska börja med?

Sen finns det också Razor (avsnittslångt), som kommer efter säsong 3.

Ja, det var de två jag tänkte på. Var "miniserien" kanske längre än en långfilm alltså? Fan, jag minns inte, det var ju evigheter sedan...

Galactica på TV just nu! Från S1. Det ska jag somna till.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » fre mar 28, 2008 11:14

Miniserien är ca 3 timmar om jag minns rätt. Den ska man absolut börja med.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » tor apr 03, 2008 21:34

Castingrykte som för mig skulle vara helt okej om det var sant. Men som sagt, bara ett rykte inget mer ännu så länge:

http://www.televisionaryblog.com/2008/0 ... ms-to.html

EDIT: Kanske något större chans än ett helt vanligt castingrykte för så här säger en på Whedonesque: "Televisionary was the first site to break the news about Joss directing The Office. Kudos to 'em for this scoop."

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » fre apr 04, 2008 10:13

Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » fre apr 04, 2008 14:50

Det där blir bra är jag helt övertygad om. helt klart trebligare för mig än den andre skådespelaren som många av oss kände till. I'm happy.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre apr 04, 2008 21:33

Varför spoilermarkera castade regulars i en helt ny serie? Eliza Dushku däremot spoilermarkeras inte, vilket är exakt samma sak.

Jag är inte bekant med personen ovan och TP känns inte som någon större skådespelartalang, därför ser jag mest fram emot att se vilka nya personer Joss kan hitta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre apr 04, 2008 21:35

Vi har alla ställt oss denna fråga tidigare i tråden. Jag håller med och fattar ingenting, men jag vet att jag "spoilade" nåt sånt en gångi en tråd och sen dess är jag försiktig. Kan vi inte vara bestämma en gång för alla att casting av regulars/recurring, både rykten och bekräftade, inte är spoilers!! Annat med guest stars tycker jag.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » fre apr 04, 2008 21:36

AKS skrev:Vi har alla ställt oss denna fråga tidigare i tråden. Jag håller med och fattar ingenting, men jag vet att jag "spoilade" nåt sånt en gångi en tråd och sen dess är jag försiktig. Kan vi inte vara bestämma en gång för alla att casting av regulars/recurring, både rykten och bekräftade, inte är spoilers!! Annat med guest stars tycker jag.

Klubbat!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre apr 04, 2008 21:36

Kom inte oklubba detta beslut någon nu då! :)
Senast redigerad av AKS fre apr 04, 2008 21:37, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » fre apr 04, 2008 21:37

Har TP fått någon ordentlig utmaning i BSG då? Nu har jag ju inte sett s3 än men av det jag har sett så har han ju hela tiden varit lite i bakrunden.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre apr 04, 2008 21:37

AKS skrev:Kom inte oklubba detta beslut någon nu då! :)

Inte ens om man lägger sälungar på det?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » fre apr 04, 2008 21:37

Han har väl haft minst två avsnitt som varit Helo-centrerade? (edit) Eller ett kommer jag ihåg i alla fall. (/edit)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre apr 04, 2008 21:51

Jag är mitt inne i min omtitt av BSG nu (och jag kommer inte hinna klart!) och jag tycker inte TP gör något speciellt med sin roll. Han agerar den helt ok, är lite stel av sig, och så tycker jag egentligen inte Helo alls ska behöva vara. (spoiler BSG) Exempelvis gillar jag Caprica-Sharon (långt mer) och hade han inte varit stel hade deras förhållande kunnat bli något mycket mer. Vilket känns synd.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre apr 04, 2008 21:52

Det var väl ngt i säsong 1 tror jag på Caprica. Men där var det väl mest han och Boomer som, öh, sprang omkring :rolleyes: Bara för att ett avsnitt baseras på en karaktär betyder det ju inte att skådespelaren har fått anstränga sig ordentligt och kliva utifrån sin comfort zone. Nej, jag tror att TP kan ha mer i sig än vad han har visat i Helo (ja, jag har ju fortf. inte sett s3 så kanske blir han sämre där?), framför allt då Joss litar på att han ska klara av sin roll. Det räcker gott och väl för mig.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » fre apr 04, 2008 22:33

Nej, jag menade inte att ett avsnitt betyder att han fått göra allt med sin karaktär, men han "bar" i alla fall en helt egen storyline i S1 (tillsammans med Grace Park) och sedan har han haft ett helt avsnitt (där manusförfattarna verkligen hade en tanke och mening med avsnittet på ett annat sätt än andra avsnitt, jag kommer väldigt väl ihåg den specifika handlingen där). Han har definitivt haft en chans att visa vad han går för i BSG, Enligt mig, naturligtvis. Det är ju inte en B-serie direkt. Han är dock, enligt mig, en av de allra sämsta skådespelarna i den serien. (Men det är ju ett högkvalitativt cast så...)

Men, jag kommer definitivt att vara öppen för honom i Dollhouse. Se var David Boreanaz började och sedan slutade? Och Tahmoh är definitivt bättre än DB var i början av BtVS.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » fre apr 04, 2008 22:54

Sant sant, jag håller med... tror jag :rolleyes:
Men jag tror Joss har koll på vilka han castar. Jag tycker att David Boreanaz är jätteunderhållande i säsong 1, sen om det är på rätt sätt är väl en annan fråga :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » fre apr 04, 2008 22:57

Bwah! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Dollhouse