HeY skrev:Barn som Jamie i OTH är bra, och Shane i Weeds och ja, smarta lillgamla barn
Hur mycket hatar jag lillgamla barn? Jo, så mycket att jag döpt det hela till:
12 DEGREES OF HALEY JOEL OSMENT SUCKAGE
Det går aldrig att få lillgamla skådespelare att agera. De är stela, livlösa och värst av allt tror man att de när som helst ska plocka fram rullatorn och gå "crazy" genom att hoppa fram i slow-motion i ett billigt försök att få liv i deras roll.
Men det är inte nog med att de har en ansträngningspulssom är likvärdig med en komaliggande morfinist som andats in majaångor i en vecka. Nej. För rollen, herre gud, rollprestationen tar en direkt ur filmen för det är inte trovärdigt. Ja, jag är medveten om att det finns sådana barn ute i verkligheten också men även de är faktiskt barn. Vilket sådana här barnskådespelare inte är. De är döda animerade pensionärer som doppats i antirynkkräm och sedan animerats genom att någon tryckt upp ett batteri på en planka i röven på dem.
För de är inte bra livlösa. De är så träiga att de ger spetor också.
Och kom inte och säg att det är subjektivt för det finns folk där ute som gillar dem. Det kanske stämmer, men av exakt samma anledning förtjänar de, jag vet inte, något riktigt smärtsamt. Tvångstitta på Cleopatra 2525 kanske.
Personer som däremot röstat och gett Haley Joel Osment priser borde få stålhättestovelspark på könsorganen i en vecka. I all välmening alltså.Och därefter tvingas titta på Cleopatra 2525. Det borde lära dem.