Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör feb 23, 2008 3:14

mads: vi är på samma sida du och jag. Än en gång håller jag med dig 100%

(spoiler 3x12) Det mesta har redan sagts men en annan replik jag gillade var:
"When this is over, I'm gonna have so much sex.... but not with you" :D

Jag tycker att Ruby är en skitbra karaktär. Bella också. Yes, she's a bitch, but a likable one ;)
Sedan så tror jag att vad det nu är som hon ska ha kolten till så är det något som kommer vara, öh, logiskt.

Positivt att ett avsnitt med så här mycket tittare var jäkligt bra. Kanske fastnade några nya.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör feb 23, 2008 3:40

madskellig skrev:(och som en sidnotering till brat och Glory, min dator kraschar då jag loggar in på msn, så jag dissade er inte med flit ;)

Ah, det förstod vi. Skönt att höra att datorn åtminstone funkade för att se avsnittet! Den här veckan hoppade vi nästan direkt på det nya Lost-avsnittet, så du missade ingen lång SPN-diskussion heller. ;)

3x12
"But you didn't shoot the deputy." :D

Jag gillade avsnittet, mest tack vare FBI-handlingen. Och brödraångesten i början när de trodde att de skulle till superfängelset. Och jag skrattade massor åt Dean mest hela tiden.

Men det fanns en massa saker som kändes mindre bra också, även om avsnittet var underhållande. Inte så trovärdigt att demonerna gjorde så lite skada. Att den nya stora fienden heter Lilith och är en liten flicka känns som en stor kliché.

Däremot fick det här mig att vilja se om Nightshifter. Blir väl så man får göra nu när serien tar uppehåll...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör feb 23, 2008 3:50

madskellig skrev:(och som en sidnotering till brat och Glory, min dator kraschar då jag loggar in på msn, så jag dissade er inte med flit ;)

Jobbigt. Provat med en MSN-klon? Om problemet är själva MSN-klienten alltså.

I övrigt håller jag med Glory om avsnittet.

3x12 Kul repliker och rätt mycket klichéer i mitten. Liliths vita ögon visar att hon är "speciell", yawn. Hon hade inget direkt intressant till skillnad från White Room-tjejen som jag direkt kom att tänka på.

Det är lite tråkigt men oerhört väntat att avsnittet där FBI-mannen dör blir han bra skriven för första gången på... Skitlänge. Men det är ju tyvärr lite så serien fungerar med de flesta bikaraktärerna. (Bela kommer vi alltså få dras med ett tag till. Fan.) Och har ni tänkt på att Ruby gör Blue Steel-looken väldigt mycket?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 23, 2008 3:50

Glorificus skrev:3x12
Att den nya stora fienden heter Lilith och är en liten flicka känns som en stor kliché.

Fast tror du faktiskt att hon kommer att vara en liten flicka hela tiden, eller att hon bara besatte henne tillfälligt för detta avsnittet? Hmm, jag hoppas verkligen att det bara var för detta avsnittet. Jag hoppas att det inte är helt fel att säga men... jag näst in på hatar barnskådespelare! Det är sällan de fungerar bra utan att vara irriterande. Barn som Jamie i OTH är bra, och Shane i Weeds och ja, smarta lillgamla barn ;)
Men barn som ska spela ondskefulla funkar aldrig för mig. Jag kan nog inte ta det på allvar.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » lör feb 23, 2008 4:14

HeY skrev:Barn som Jamie i OTH är bra, och Shane i Weeds och ja, smarta lillgamla barn

Hur mycket hatar jag lillgamla barn? Jo, så mycket att jag döpt det hela till:
12 DEGREES OF HALEY JOEL OSMENT SUCKAGE

Det går aldrig att få lillgamla skådespelare att agera. De är stela, livlösa och värst av allt tror man att de när som helst ska plocka fram rullatorn och gå "crazy" genom att hoppa fram i slow-motion i ett billigt försök att få liv i deras roll.

Men det är inte nog med att de har en ansträngningspulssom är likvärdig med en komaliggande morfinist som andats in majaångor i en vecka. Nej. För rollen, herre gud, rollprestationen tar en direkt ur filmen för det är inte trovärdigt. Ja, jag är medveten om att det finns sådana barn ute i verkligheten också men även de är faktiskt barn. Vilket sådana här barnskådespelare inte är. De är döda animerade pensionärer som doppats i antirynkkräm och sedan animerats genom att någon tryckt upp ett batteri på en planka i röven på dem.

För de är inte bra livlösa. De är så träiga att de ger spetor också.

Och kom inte och säg att det är subjektivt för det finns folk där ute som gillar dem. Det kanske stämmer, men av exakt samma anledning förtjänar de, jag vet inte, något riktigt smärtsamt. Tvångstitta på Cleopatra 2525 kanske.

Personer som däremot röstat och gett Haley Joel Osment priser borde få stålhättestovelspark på könsorganen i en vecka. I all välmening alltså.Och därefter tvingas titta på Cleopatra 2525. Det borde lära dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör feb 23, 2008 4:28

Haha, jag håller med dig. :D
Men det var inte den sortens barn jag menade, fel ordval. :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » sön feb 24, 2008 0:47

Nicklas, marry me!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav noike » sön feb 24, 2008 20:13

MissKittyFantastico skrev:Nicklas, marry me!

:blushbunny: :D
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » sön feb 24, 2008 20:55

Men.. Cleopatra 2525 Var ju bra om jag kommer ihåg rätt? Gick under en kvart mellan Xena och Herkules på söndagarna på trean väl?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön feb 24, 2008 20:58

Du kommer inte ihåg rätt, för C2525 är så uselt att det gör ont i en när man tittar. Det kan faktiskt driva en till religion för då vet man att de skyldiga kommer brinna i helvetet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån feb 25, 2008 20:17

Oj, jag har inte mindre än TVÅ Supernatural-avsnitt osedda. Kvällen är räddad! (jag behöver inte städa)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis feb 26, 2008 17:45

Tinwiel skrev:Oj, jag har inte mindre än TVÅ Supernatural-avsnitt osedda. Kvällen är räddad! (jag behöver inte städa)

Jaha? Får vi några kommentarer då? :)

Abstinens-månaden har inte ens börjat och jag är redan desperat. :P
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tis feb 26, 2008 18:09

brat skrev:
Tinwiel skrev:Oj, jag har inte mindre än TVÅ Supernatural-avsnitt osedda. Kvällen är räddad! (jag behöver inte städa)

Jaha? Får vi några kommentarer då? :)

Abstinens-månaden har inte ens börjat och jag är redan desperat. :P

Ha, jag också. Började se på Brother & Sisters igår för att ha något att titta på. Post-strejk avsnitten återkommer i april, ja, jag hinner nog se ikapp B&S till då. Första avsnittet var ganska mysigt. Men det är ju inte direkt något substitut för SPN. What to do? What to do?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tis feb 26, 2008 20:29

Du låg ju efter i....In treatment bla. Sen vill jag minnas att du började med The Shield. Så nog finns det att se.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » tis feb 26, 2008 20:42

Jo men vad för typ av serie jag vill se beror alltid på mitt humör. Ligger inte det i bra balans med den typ av serie som det är så brukar jag inte kunna titta med rätt intresse. SPN har jag varit inne i väldigt mycket det senaste. The Shield, not so much.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis feb 26, 2008 22:27

3x12
Jag tyckte att avsnittet var jättebra, men det förstördes HELT i slutet när den lilla flickan kom och dödade dom.
Det kändes som att dom gjort någonting oväntat med att FBI-agenten överlevde och jag var jätteglad över det, men NEJ så kunde dom ju självklart inte ha det!
Jag accepterar demonerna bättre sen dom avslöjat att alla demoner en gång varit människor, för det gör dom mer till individer, även om svart rök som kan besätta vem dom vill inte är så personligt...
Ruby :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav chanda » lör mar 01, 2008 9:30

någon fyller 30 år idag.
http://blogs.trb.com/network/cwsource/2008/02/happy_birthday_jensen_ackles.html
"1. The Acting
Sure, Jensen has plenty of surface charms to recommend him (and trust us, we'll get to those...) but what really makes him exceptional is his blazing talent. We'd watch him in anything (and yes, we've seen Devour). He can convey more with a change of expression, a dimming of the eyes, a shift in the tone of his voice, than other actors his age can get across with pages and pages of script. We have no idea why Jensen isn't a major movie star -- he's got more talent than half the guys his age on the big screen today."

Bild :lovebunnier:
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav adolvsson » lör mar 01, 2008 13:11

chanda skrev:någon fyller 30 år idag.

Ah, en 78:a. Som jag. Fin årgång, på min ära. Nu ska han bara skaffa skägg också, bli lite respektabel.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav MissKittyFantastico » lör mar 01, 2008 22:29

adolvsson skrev:
chanda skrev:någon fyller 30 år idag.

Ah, en 78:a. Som jag. Fin årgång, på min ära. Nu ska han bara skaffa skägg också, bli lite respektabel.

Nu är du tramsig. Sluta snacka i det där luddet du har i ansiktet. Inget skägg på Jensen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » lör mar 01, 2008 22:37

What's the thing with BF and beard?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör mar 01, 2008 22:46

Bämelie :monsterhug: :monsterhug: :monsterhug:

HeY skrev:What's the thing with BF and beard?

It's what seperates the men from the boys, boy!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör mar 01, 2008 22:52

Det är varmt och skönt när det är kallt ute.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör mar 01, 2008 23:26

adolvsson skrev:Bämelie :monsterhug: :monsterhug: :monsterhug:

It's what seperates the men from the boys, boy!

I'm twice the man that you'll ever be, even if I wouldn't need to shave. Infant!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » sön mar 02, 2008 12:54

I somras (var det väl?) hade ju Jensen nästan-skägg. Någon mer Jensen-fanatisk får leta bild. ;)

Heh, först läste jag "Jared" istället för beard.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Supernatural

Inläggav brat » sön mar 02, 2008 13:06

Glorificus skrev:I somras (var det väl?) hade ju Jensen nästan-skägg. Någon mer Jensen-fanatisk får leta bild. ;)

Jag övervägde det redan första gången man efterlyste skägg... men jag tycker inte att han är fin med skägg så ni får en helt annan bild istället. Ha ha ha. Lite lagom scruffy.
Bild
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » sön mar 02, 2008 13:12

brat skrev:Jag övervägde det redan första gången man efterlyste skägg... men jag tycker inte att han är fin med skägg så ni får en helt annan bild istället. Ha ha ha.

:cry:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön mar 02, 2008 14:15

Glorificus skrev:Heh, först läste jag "Jared" istället för beard.

Ja, för de är ju nästan samma sak. :) (Obsessive much?)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » sön mar 02, 2008 15:51

noike skrev:
Glorificus skrev:Heh, först läste jag "Jared" istället för beard.

Ja, för de är ju nästan samma sak. :) (Obsessive much?)

Hey! (Hm... ja.)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » mån mar 03, 2008 23:21

Supernatural verkar få en säsong 4, väldigt trevligt! Även om jag inte tyckt om S3 lika mycket som jag tyckte om S2.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån mar 03, 2008 23:22

Jag vill bara säga, att jag är helt beredd att välja Team baserat på skägg. Jag bara säger.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film