Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LauraP » lör feb 16, 2008 19:20

madskellig skrev: (spoiler 3x11) så det måste vara något fel på mig för varje gång Sam börjar grina så blir jag mest irriterad. Även då det är helt rättfärdigat att han gråter.

Nej. Det är inte dig det är fel på.
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav HeY » lör feb 16, 2008 20:20

LauraP skrev:
madskellig skrev: (spoiler 3x11) så det måste vara något fel på mig för varje gång Sam börjar grina så blir jag mest irriterad. Även då det är helt rättfärdigat att han gråter.

Nej. Det är inte dig det är fel på.

Precis, som jag sade håller jag också med. You're not alone, we seem to be the power of three. But where in hell is our book of shadows?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » sön feb 17, 2008 14:56

:D

Skönt att veta att det inte är jag som är hjärtlös. Eller inte bara jag i alla fall ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav sjostrand » mån feb 18, 2008 9:10

Nu har jag och min sambo sett färdigt säsong 2 (ja, jag vet att vi ligger efter...). Den har utvecklats och blivit en av mina absoluta favoritserier.
Spoiler säsong 2: Efter första säsongen var jag inte frälst. Det var en bra serie, men det mesta var så svart/vitt. Få moraliska dilemman. Och dessutom störde jag mig enormt på deras osympatiska pappa.
Då talade jag om vad som borde ske för att serien skulle bli bättre. Pappan borde dö och serien borde få fler gråskalor! Och gissa vad som hände. :D
Så eftersom mina profetior slog in så har jag bestämt att i säsongsavslutningen av säsong tre kommer bröderna att bege sig ner i helvetet och hämta tillbaka Deans själ... 8)

Spoiler Bugs 1:8 Även om de flesta avsnitten hållit extremt hög standard så är vi väldigt besvikna på Bugs. Idén var bra och det mesta i början var riktigt coolt. Sedan dök plastspindlarna på handduken upp... Men visst, en dålig effekt kan man ta. Men slutet!!! :( Solen som bara gick upp där mitt i natten? Eller hade det redan blivit morgon? Nej, vilken besvikelse...
Är det någon som vet varför detta avsnitt blev som det blev? Det känns som om det måste finnas någon anledning till att det är så mycket sämre än alla de andra... Tog pengarna slut? Tog inspelningstiden slut? Jag är förbryllad...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 17:56

sjostrand skrev:Jag är förbryllad...

Det är vi alla.

Skoj att ni gillar serien iaf! Lika bra att ni är efter. För vi som är ikapp har bara ett avsnitt på fredag att se fram emot sedan blir det långt uppehåll, igen. Le sigh.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 20:53

mads, Glory, vem mer som nu var med under min galna hur-har-Jensen-fått-sitt-ärr-fas: Det är nu officiellt, Jensen vet inte att han har ett ärr på sin haka. :P Såg en intervju från Australien där han fick en fråga om det och han svarade att han inte har något ärr. Vilket han helt uppenbarligen har. Så antingen är det så litet att han helt glömt det/inte märkt det, eller så är uppkomsten så pinsam att han låtsas som inget. :P Nä, seriöst. Någon borde påpeka för honom att han har ett ärr på hakan.
/Jensen's scar-awareness-club
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån feb 18, 2008 20:58

brat skrev:mads, Glory, vem mer som nu var med under min galna hur-har-Jensen-fått-sitt-ärr-fas: Det är nu officiellt, Jensen vet inte att han har ett ärr på sin haka. :P Såg en intervju från Australien där han fick en fråga om det och han svarade att han inte har något ärr. Vilket han helt uppenbarligen har. Så antingen är det så litet att han helt glömt det/inte märkt det, eller så är uppkomsten så pinsam att han låtsas som inget. :P Nä, seriöst. Någon borde påpeka för honom att han har ett ärr på hakan.
/Jensen's scar-awareness-club

Hahaha, då var det ju som jag sa! Han har inget ärr. Det var bara ett streck som syns då och då, en tillfällig rynka som dyker upp ibland. Inom några år finns den nog där permanent, så då kan han ju börja låtsas att det är ett ärr.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 21:17

Gah! Du vågar tvivla på teh ärr!?
Om du fortsätter så kommer fler människor att börja tvivla och det kommer att leda till att jag spendera massor av onödig tid på att leta ärr-bilder!!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » mån feb 18, 2008 21:21

brat skrev:Om du fortsätter så kommer fler människor att börja tvivla och det kommer att leda till att jag spendera massor av onödig tid på att leta ärr-bilder!!

Om? Nu gör du mig besviken. Jag trodde du redan hade börjat samla på dig en massa bevis.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 21:27

noike skrev:
brat skrev:Om du fortsätter så kommer fler människor att börja tvivla och det kommer att leda till att jag spendera massor av onödig tid på att leta ärr-bilder!!

Om? Nu gör du mig besviken. Jag trodde du redan hade börjat samla på dig en massa bevis.

Jag samlade bara tillräckligt med bevis för att övertyga mads och Glory en kväll. Sparade inget till eftervärlden, korkat. Det var jättejobbigt att titta igenom så många Jensen-bilder då. Jag led verkligen. Vet inte om jag klarar av det igen.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » mån feb 18, 2008 21:33

:D

Det var väldigt vackert bevismaterial, det måste sägas. Men eftersom ärret är där ibland och ibland inte, helt oberoende av vilken tidpunkt bilden är ifrån, så vet jag inte riktigt om jag är övertygad om ärrets existens ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån feb 18, 2008 21:35

Jensens ärr äger måhända samma egenskaper som Sarah Michelle Gellars näsa? It's alive, IT'S ALIVE!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån feb 18, 2008 21:45

brat: låter som omtitt på s3 och ta screenshots och kolla på nytagna bilder för att bevisa att det är där. Sedan efter det kan man möjligtvis bygga upp en tidslinje för att hitta ärrets skapelsepunkt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » mån feb 18, 2008 21:58

noike skrev:brat: låter som omtitt på s3 och ta screenshots och kolla på nytagna bilder för att bevisa att det är där. Sedan efter det kan man möjligtvis bygga upp en tidslinje för att hitta ärrets skapelsepunkt.

Du har ingen aning om vad du har startat. Seriöst. Hon kommer att göra allt det där. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » mån feb 18, 2008 22:01

Glorificus skrev:Du har ingen aning om vad du har startat. Seriöst. Hon kommer att göra allt det där. :D

Jag tror du underskattar min hjärna lite, jag var fullt medveten om det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån feb 18, 2008 22:03

Jag ser fram emot resultatet. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 22:13

noike skrev:Sedan efter det kan man möjligtvis bygga upp en tidslinje för att hitta ärrets skapelsepunkt.

Been there. Done that.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » mån feb 18, 2008 22:20

brat skrev:
noike skrev:Sedan efter det kan man möjligtvis bygga upp en tidslinje för att hitta ärrets skapelsepunkt.

Been there. Done that.

Så. Spill yer beans. Datumintervall?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 22:37

noike skrev:
brat skrev:

Been there. Done that.

Så. Spill yer beans. Datumintervall?

Alas, jag har glömt. Jag skäms för att jag inte är lika galen som ni tror. Men just nu kommer jag inte ens ihåg var det där jäkla ärret sitter. :P Jag ska genast skärpa mig.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån feb 18, 2008 22:56

Hoppas att ni ursäktar megastorleken... men det är trots allt inte så lätt att besvisa ärrets existens. :P Det är ett horisontellt streck på vänster sida haka, ni ser det.
Det är en promobild för Supernatural.

Bild
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tis feb 19, 2008 0:17

adolvsson skrev:Jensens ärr äger måhända samma egenskaper som Sarah Michelle Gellars näsa? It's alive, IT'S ALIVE!!

Haha, flera år har det gått nu och jag förståt fortfarande inte vad detta pratet om hennes nästa handlar om ifrån allas sidor :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tis feb 19, 2008 0:30

brat skrev:
noike skrev:Så. Spill yer beans. Datumintervall?

Alas, jag har glömt. Jag skäms för att jag inte är lika galen som ni tror. Men just nu kommer jag inte ens ihåg var det där jäkla ärret sitter. :P Jag ska genast skärpa mig.

Ni kom fram till att ärret nog uppkommit någon gång i början av hans tid på Dark Angel, om jag minns rätt. Men jag kan minnas helt fel. Aaah, nu fick jag en flashback... Ni blev distraherade av det där när vi såg Cry Wolf..! Haha, inte konstigt att jag fick ropa åt er att titta på tv:n ibland och mads fick läsa bakom dvd-fodralet tio gånger för att hänga med i handlingen. :D Inte för att jag förstod mycket mer av vad som hände...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis feb 19, 2008 0:31

HeY skrev:Haha, flera år har det gått nu och jag förståt fortfarande inte vad detta pratet om hennes nästa handlar om ifrån allas sidor :D

Du får vänta några år till, näsan är märkt PG13.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tis feb 19, 2008 15:42

adolvsson skrev:
HeY skrev:Haha, flera år har det gått nu och jag förståt fortfarande inte vad detta pratet om hennes nästa handlar om ifrån allas sidor :D

Du får vänta några år till, näsan är märkt PG13.

I'm extremly talented for my age. I'm already in High School!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre feb 22, 2008 23:09

Do I get a HELL YEAH!! :D

and an original installment of the CW’s Supernatural (Viewers: 3.22 million; A18-49: #5, 1.3/ 3). Supernatural rose to its second largest audience of the season, and best among adults 18-34 (1.4 rating), women 18-34 (1.4) and men 18-34 (1.4).

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör feb 23, 2008 0:37

Vad är detta, nytt SPN och ingen fanclub än :eek:
Weirdness!

Aja, mer om tittarsiffrorna - från Ausiello denna gången (förra var från pifeedback):

The chances of Supernatural seeing a fourth season just got a little brighter. Last night's zombie-themed episode scared up some serious ratings, with the show matching its best performance of the season in adults 18-34 and women 18-34, and scored a season high with men 18-34. It also attracted its largest audience of the season (3.22 million). And get this: It did so on a night when Smallville wasn't even on. A Supernatural rerun aired at 8 pm. — Michael Ausiello

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör feb 23, 2008 2:19

3x12
Supernatural kan vara jättebra, det här var också underhållande. Men som alltid (med reservation för undantag som jag inte minns nu) när det handlar om seriearcen, om demoner, så är det Luckor Luckor Luckor.

Varför skulle Lilith låta en extra FBI snubbe flyga in och besitta honom istället för att bara besitta någon som redan var där? Varför kallade demonen som flydde på Lilith och inte någon av alla demoner som stod utanför polisstationen i en timme? Varför skulle Lilith behöva gå till stationen och fråga var bröderna tagit vägen efteråt? Varför attackerade Lilith nu och inte tidigare, eller senare?
För att det är praktiskt.
Supernatural verkar tyvärr gilla att kasta in stora problem, för spänningens skull och lätta lösningar, för enkelhetens skull. Tycker att det är att se ner på sig själv, sin serie och sina tittare. Jag är inte någon som lätt accepterar "it's a tv show"-attityden. Jag är bortskämd med Joss.

Demonerna är bäst när de är i bakgrunden hela tiden, utom räckhåll men alltid hotfulla. Inte när de står framför ögonen på en och viftar med armarna. Så eftersom det här var ett väldigt demontungt avsnitt kan jag nog inte vara allt för positiv.

Jag har gillat att det fanns ett verkligt hot mot pojkarna också motför det overkliga som alltid hotar dem. FBI var en skön kontrast mot demonerna. Var glad att se Henricksen igen. Tycker att det var klart synd att de tog styrkan från det genom att blanda in FBI i demonvärlden. Det var dessutom inte speciellt smidigt gjort. Han blev besatt, han blev rensad, han insåg att demoner var verkliga, han hjälpte dem. Tjo. Hoo.

PS. Ner med Bela.
Senast redigerad av brat lör feb 23, 2008 2:25, redigerad totalt 2 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » lör feb 23, 2008 2:19

HeY skrev:Do I get a HELL YEAH!! :D

and an original installment of the CW’s Supernatural (Viewers: 3.22 million; A18-49: #5, 1.3/ 3http://buffyforum.se/posting.php?mode=quote&p=404728
Buffyforum :: Svara på ämne). Supernatural rose to its second largest audience of the season, and best among adults 18-34 (1.4 rating), women 18-34 (1.4) and men 18-34 (1.4).

HELL YEAH!och då var det utan Smallville som lead in.
Det behövdes efter dippet som har varit.

3.12 Awesome :lovebunnier:
Kim Manner börjar mer och mer bli min favorit

älskade avsnitet från början till slut.
Bella är en bitch. Men man undrar vad hon ska med colten till om det nu inte var för en kund hon tog den för. aww Henrickson saknar han redan. Skådespelaren var bra och hade en sån bra kemi med Jensen. Riktig synd på karaktären. Hade varit kull att se en spinn off med Henrickson som hunter. ska bli intresantt hur dom kommer hantera Sams hemligheter. Ruby är defentivt där för att splittra up killarna för sin egen vinnings skull. hmm så lilith är nu inslängd i mixen. Kan bli intresant det också.
Några favoriter

I need someone of virtue.
Dean: I've got virtue.
"no one kills virgins "
"it's like we got a contract on us. Think it's because we're so awesome? I think it's 'cause we're so awesome"

jaha nu är inte nästa avsnit förren 24 April.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav chanda » lör feb 23, 2008 2:35

brat skrev:3x12
Supernatural kan vara jättebra, det här var också underhållande. Men som alltid (med reservation för undantag som jag inte minns nu) när det handlar om seriearcen, om demoner, så är det Luckor Luckor Luckor.

Varför skulle Lilith låta en extra FBI snubbe flyga in och besitta honom istället för att bara besitta någon som redan var där? Varför kallade demonen som flydde på Lilith och inte någon av alla demoner som stod utanför polisstationen i en timme? Varför skulle Lilith behöva gå till stationen och fråga var bröderna tagit vägen efteråt? Varför attackerade Lilith nu och inte tidigare, eller senare?

jag fick känslan att lillith kom när hennes minnions misslyckades och hon i huvudtaget inte alls var där. Som Dean sa demonisk bonty hunters. Sen var hon ett barn eller vad hon nu var som tydligen behövde hjälp.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav madskellig » lör feb 23, 2008 2:47

Detta gillade jag. 3 bra avsnitt på raken, oväntat men skoj (spoiler 3x12) Jag gillar både Bella och Ruby nu :eek: Det hade jag aldrig trott i början av säsongen (fast jag gillade iofs Bella rätt snabbt, och jag gillar fortfarande henne mest)

Avsnittet var spännande och det var många riktigt roliga ögonblick! Jag gillar verkligen Henricksen så det var skoj att se honom igen (Men varför döda de bra gästkaraktärerna? Idiotiskt.)

Jag håller med brat om att det är irriterande med luckorna och de enkla lösningarna, men jag förväntar mig inte mer av SPN. Dom har ju aldrig lagt någon större vikt på det där med att saker ska vara logiska. Trist, men det verkar inte ändra sig.

Trist att de nu är döda i FBIs ögon, jag hade gärna sett mycket mer av det.

(och som en sidnotering till brat och Glory, min dator kraschar då jag loggar in på msn, så jag dissade er inte med flit ;)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film