The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis feb 05, 2008 23:14

1.04 Inte lika förtjust, även om det absolut inte är dåligt. För arcen framåt lite grann och några rätt bra grejor - Golemparallellerna, slutscenerna (Summer som hoppar från bilen!) och hela spänningsscenen med terminatorn på standby - men också mycket som känns som setup för framtida grejor och en av de lamaste fightscener jag sett i en actionserie. Nåja, FBI-agenten är på spåren, originalterminatorn är tillbaka, och jag gillar att John börjar försöka ta en ledarroll - det gäller bara för honom att bli BRA på det också i stället för att bara orsaka problem. Och vad katten ska Cameron med den där metallbiten till?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tis feb 05, 2008 23:17

A bear skrev:1.04 Och vad katten ska Cameron med den där metallbiten till?

Is hers long lost sister!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis feb 05, 2008 23:21

A bear skrev:1.04 jag gillar att John börjar försöka ta en ledarroll - det gäller bara för honom att bli BRA på det också i stället för att bara orsaka problem. Och vad katten ska Cameron med den där metallbiten till?

Det håller jag med om, en viktig del som antagligen kommer hindra honom från att fastna i samma fack som gnälliga tonårspojkar på tv: dvs att man vill att de ska bort bort bort.

Metalbiten ja. Ingen aning. Det kanske är en del av det som blir henne själv? Eller så kanske det är en dildo. Jättedildo för tuffa robottjejer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis feb 05, 2008 23:23

AKS skrev:
A bear skrev:1.04 Och vad katten ska Cameron med den där metallbiten till?

Is hers long lost sister!

:D

Reservdel? Mer troligt: hemlig agenda.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tis feb 05, 2008 23:25

1x04
A bear skrev:och jag gillar att John börjar försöka ta en ledarroll - det gäller bara för honom att bli BRA på det också i stället för att bara orsaka problem.

Fast jag hoppas det dröjer ett tag innan han blir bra på det. Dels för att han trots allt är en tonåring, dels för att det inte vore kul om det sker på ett par avsnitt eller en halvsäsong eller så. Dock tycker jag redan nu man ser tendenserna, möjligheterna. Om det är karaktären eller Dekker, om det är karaktären eller vad som sägs om John som går honom lite åt huvudet, är svårare att säga, men jag tycker det känns som om något finns lagom dolt under ytan.

Håller med AKS, inte riktigt lika tajt avsnitt, innehållet däremot, handlingen, var det inget fel på. Tillfällig svacka, på det är jag säker.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tis feb 05, 2008 23:51

noike skrev: (spoiler 1.04) Metalbiten ja. Ingen aning. Det kanske är en del av det som blir henne själv?

Inte alls omöjligt. (Med vilket jag förstås menar fullständigt omöjligt, men tidsreseparadoxer...)

Fåse: såvitt jag fattade var alltså det här stället där Cameron och många andra skulle bli byggda en gång. Standbyterminatorns jobb var att vänta där med all adamantiumen tills domedagen kommer, sen öppna upp och starta fabriken.

Nu bröt sig i stället gänget (vi behöver ett namn på dem... Connors? Connosörerna? Contiki?) in där och snodde metallen, låste in terminatorn och gjorde stället värdelöst.

Med andra ord: Cameron blir aldrig byggd.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis feb 05, 2008 23:54

adolvsson skrev:Tillfällig svacka, på det är jag säker.

Om om jag har förstått rätt så är det bortsett från piloten ingen showrunner's cut på något avsnitt tack vare strejken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » ons feb 06, 2008 2:03

1.04
Gillar det mycket hittills.
Tror som Illyria, Cameron har kanske en agenda. Intressant. Eller så ska vi bara tro det nu. Hon kanske ska bygga ett vapen?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » ons feb 06, 2008 2:37

A bear skrev: (spoiler 1x04) Med andra ord: Cameron blir aldrig byggd.

Som det har funkat tidigare med Terminator-tidsrese-logik så gör det ju inget för Camerons del. hon är byggd i en annan tidslinje, men nu är hon här och kan inte bli o-där. Så det kan vara den delen som skulle ha blivit henne ändå. Bara att den inte skulle det nu när de pajade fabriken. Eller så kommer de få dit ny Adamantium så småningom...

Som ni säger om avsnittet, så säger jag också.

Tokigt spännande sen när han skulle ta nyckeln.
Gillade också den lite klassiska grejen med snubbens samarbetsvilja efter att ha gått one on one med Cameron.

Tycker också att John har antydningar till att bli bra, men samtidigt rejäla inslag av jobbig tonårskaraktär. Hoppas de tänker på det och låter honom utvecklas bra.

Tyckte att den nya Terminatorn såg en hel del ut som Peter Krause ibland. Det hade varit ett intressant val, han känns inte som en Terminator precis :D

Polisens delar är också intressanta, vill gärna att de arbetar mer med att visa hur ofattbart allt är från hans håll.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » ons feb 06, 2008 2:44

intressant också som ni skriver om Cameron och en agenda.
Det såg mer ut på henne som att hon inte riktigt visste själv, att det var nån slags identitetssökande, men en agenda är ju spännande!

what's with John's shaking hand i slutet då?

Långvarig adrenalinkick? "Phew, jag dog nästan, men nu gör jag läxor"-chock?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » ons feb 06, 2008 12:13

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons feb 06, 2008 13:40

gaspode skrev:Långvarig adrenalinkick? "Phew, jag dog nästan, men nu gör jag läxor"-chock?

Det är väl en såndär klassisk amerikansk moralkaka: "Det är mer spännande och upphetsande att plugga hårt och göra sina läxor än att ränna ute på stan och bara råka i bråk hela tiden!"

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons feb 06, 2008 17:33

Inte så bra detta med tanke på promotandet. Antar jag. :(

Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Viewers: 8.84 million (#4), A18-49: 3.5/ 8 (#3)
Terminator: The Sarah Connor Chronicles
Viewers: 8.86 million (#4), A18-49: 3.5/ 9 (#2t)

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /772103101

Den tappade i alla fall inget under sändningen utan ökade så det var ju positivt i alla fall.

Upp cirka 200k sen sist också.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis feb 12, 2008 22:30

(spoiler 105) Och återigen har serien både bra och mindre bra sidor.

Mindre bra: Det där schackpartiet kändes rätt fånigt. Schack är inte boxning, det finns gränser för hur överraskande vändningar kan vara. Och hela highschoolgrejen känns lite meh, men de behöver väl någon sorts normalläge för John.

Och återigen - vad är det för mesig terminatorfight? Om det ska gå så här mycket inflation i terminators att det dyker upp ett par stycken i vartenda avsnitt så får de väl för helvete lära sig slåss, inte bara knuffa omkring varandra lite grann.

Men sen då - FARBROR REESE! Och återigen blir det tydligt att det finns en spelare i detta som ingen har koll på och ingen kan kontrollera - nämligen John Connor den äldre, som fortsätter kasta till dem skruvade bollar, och hans yngre jag, Sarah och Cameron kan bara försöka ta emot dem, både när det gäller händelser och moral. Och så kommer Sarahs andra ex in på banan på allvar också, även om scenen där de möts igen är väl fånig (alltså, karln ligger och dör, titta meningsfullt på varann kan ni väl göra sen?)

SARAH: Field trip.
JOHN: I call shotgun.
CAMERON: I call 9mm.
:D

Dessutom är scenen där Cameron ska få grief counselling rätt kul. Så jo, bra avsnitt.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » ons feb 13, 2008 2:27

Vad Björn säger mer eller mindre.

Tyckte också att det var lite fånigt med schackpartiet. men jag gillar inte schack ändå.

Cameron står helt klart för seriens höjdpunkter såhär långt, både med humor ("I call 9MM" :D), hur hon kan studera sin egen evolution samt hur hon försöker lära sig agera bland människor. Gillar!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » ons feb 13, 2008 2:49

gaspode skrev:Vad Björn säger mer eller mindre.

hur hon kan studera sin egen evolution

Också vad björnen sa, mer eller mindre! Bra det här nu!
Cameron hade ju lite samma ansiktsuttryck när hon studerade den där...grejen från T3A-modellens huvud och när hon tog fram metallbiten i (något avsnitt bak) hon hade sparat. Ska hon faktiskt bygga nåt? Ska det bli hon som är själva orsaken till framtidens robotar?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » ons feb 13, 2008 11:07

lilith skrev: (spoiler 1.05) Cameron hade ju lite samma ansiktsuttryck när hon studerade den där...grejen från T3A-modellens huvud och när hon tog fram metallbiten i (något avsnitt bak) hon hade sparat. Ska hon faktiskt bygga nåt? Ska det bli hon som är själva orsaken till framtidens robotar?

Det är definitivt en intressant grej - vi vet ju fortfarande inte exakt vad Cameron är programmerad att göra. Om man skulle vara konspiratoriskt lagd skulle man påpeka:
1) Hon vet exakt vart allt adamantiumet är gömt eftersom det var hon som kraschade bilen där i förra avsnittet.
2) Hon verkar veta allt om hur Terminators fungerar (se hur enkelt hon stänger av en i det här avsnittet, eller hur exakt hon kan förutsäga hur många sekunder det tar dem att boota om).
3) Hon verkar inte helt pigg på att förstöra terminators. Det vore ju en förklaring till att hon håller igen när hon fightas mot dem (en annan vore att de inte har haft tid med riktig stuntkoordination, men...)
4) Vi fick väl inte se vem som dödade schackdatorkillen här? Cameron var ju i närheten...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Garim » ons feb 13, 2008 11:55

5. Derek Reese verkade uppenbart rädd och/eller misstänksam mot Cameron.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » ons feb 13, 2008 13:46

Men va fan! Hur många gånger genom åren ska man behöva be om spoilerfria kommentarer utanför spoilertaggarna?! Ni jävlas bara.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons feb 13, 2008 14:04

AKS skrev:Men va fan! Hur många gånger genom åren ska man behöva be om spoilerfria kommentarer utanför spoilertaggarna?! Ni jävlas bara.

Spoilerfritt:
SCC = bra skit även om det har lite skit i hörnen.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » ons feb 13, 2008 17:26

1.05: Mycket bra avsnitt. Med, ja, för- och nackdelar.

Det där med att det är Kyles brorsa tycker jag är bra. Kan bli ett riktigt bra inslag framöver för naturligtvis överlever han. Inte sjutton slänger de in Johns farbror och sedan så dör han efter två avsnitt. Blir lite personligt med den där karaktären.

Nackdel: Spelas av Brian Austin Green. Jag kan inte påstå att jag tyckte att han var dålig här, men 90210 dök upp nästan hela tiden då han var med. Iofs, blir han med mycket framöver lär de associationerna försvinna.

Mer Dean Winters!! Wiee! Och minst ett avsnitt till garanterat med honom. Dubbel-wiiee! Men ja, de hade kunnat spara den där långa såpablicken till efter: "I think he'll pull through." :)

Jag gillar skoldelarna dock. Tycker att det är bra om det balanseras lite och det ger utrymme till fler storylines. Och what's up med den där blonda tjejen?

Bring on nästa avsnitt, säger jag nu!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » ons feb 13, 2008 20:26

AKS skrev:Nackdel: Spelas av Brian Austin Green. Jag kan inte påstå att jag tyckte att han var dålig här, men 90210 dök upp nästan hela tiden då han var med. Iofs, blir han med mycket framöver lär de associationerna försvinna.

Jag var väl inte överförtjust heller först. Och det var ju lite av en spoiler att det var han som sprang iväg från schackmästerskapet efter mordet.
Men jag har redan glömt Bevvan. Han ser så mycket äldre och skruffigare ut nu. Tror (hoppas) du glömmer de associationerna snart. Tror (hoppas) också att han överlever. Det är ju en karaktär som kan tillföra en hel del intressant.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav The Ankh » mån feb 18, 2008 1:02

Precis sett första avsnittet:

Bådar gott det här. Mycket gott. Satt som en fiolsträng hela avsnittet. Summer Glau är perfekt i sin roll (som nån form av cyborg?)! Hoppas det fortsätter så här bra. Hoppas det fortsätter!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tomas » tis feb 19, 2008 15:55

lilith skrev:
gaspode skrev:Vad Björn säger mer eller mindre.

hur hon kan studera sin egen evolution

Också vad björnen sa, mer eller mindre! Bra det här nu!
Cameron hade ju lite samma ansiktsuttryck när hon studerade den där...grejen från T3A-modellens huvud och när hon tog fram metallbiten i (något avsnitt bak) hon hade sparat. Ska hon faktiskt bygga nåt? Ska det bli hon som är själva orsaken till framtidens robotar?

Future John kanske vill kunna bygga egna robotar vid krigets start och har programmerat Summer att samla material och information. Enligt Terminator dröjde det rätt länge innan motståndsrörelsen kom igång och ifall Judgement Day inte kan stoppas utan endast flyttas framåt (vilket det mesta tyder på hittills) så kan hans plan vara att vinna kriget så fort som möjligt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav LWes » tis feb 19, 2008 21:09

Jag såg en film som heter Terminator i förrgår, i förebyggande syfte. Det var ganska bra.
Jag håller på att ladda hem 2 & 3 också, så jag kan se den här serien sen...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » tis feb 19, 2008 21:39

(spoiler 1.06) ANDRE ROYO!

Bra avsnitt. Mycket backstory som fylls i, gott om interaktion mellan huvudkaraktärerna, creepy framtidsvision (exakt vad håller... äh, kommer John Connor att hålla på med egentligen?) och creepy Cameron som ju nu definitivt får sägas ha någon konstig agenda.

Slutscenen: riktigt mäktig. Så det var Derrick ändå - och det hjälpte inte. Och det över Kyles klassiska tal... riktigt bra gjort. Vem är människa och vem är maskin, liksom. Det är, typ, djupt and shit.

Nu ska jag glo på en annan serie med Andre i också.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Garim » tis feb 19, 2008 23:00

LWes skrev:Jag såg en film som heter Terminator i förrgår, i förebyggande syfte. Det var ganska bra.
Jag håller på att ladda hem 2 & 3 också, så jag kan se den här serien sen...

3:an kan du hoppa över. Klart sämre än de andra två, och dessutom så struntar T:TSCC serien i handlingen i 3:an.
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Garim » tis feb 19, 2008 23:04

(spoiler 1x06) Jag var lite tveksam till framåtblickarna precis när de började, men sen funkade de ju hur bra som helst. Framåt-backstory :) Många bra reveals, de knyter upp frågeställningar från tidigare, mest tydligt slutscenen. Mycket bra att de visade att det verkligen var Andy Goode som var orsaken till Skynet.
I like it alot.

Jag tyckte det var en del referenser i det här avsnittet till Serenity:
Cameron: It isn't safe for you (River, Simon, Kaylee i Serenity)
Sarah's ex: It's a storm coming (Slutscenen i Serenity med Mal och River i cockpit)
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav A bear » tis feb 19, 2008 23:10

Garim skrev: (spoiler 1x06) Sarah's ex: It's a storm coming (Slutscenen i Serenity med Mal och River i cockpit)

I och för sig snarare en referens till Terminator (den första). Nästan lite väl tydlig, men ändå...

Sarah Connor: What did he just say?
Gas Station Attendant: He said there's a storm coming in.
Sarah Connor: I know.

Många såna referenser i det här avsnittet. Jag är ganska säker på att den striden Derrick och de andra fångarna precis missade är den vi ser i filmen, där Kyle förlorar Sarahs bild...

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis feb 19, 2008 23:10

Garim skrev:Jag tyckte det var en del referenser i det här avsnittet till Serenity:
Cameron: It isn't safe for you (River, Simon, Kaylee i Serenity)
Sarah's ex: It's a storm coming (Slutscenen i Serenity med Mal och River i cockpit)

Den sista är en referens till första Terminator-filmen. Den spanska grabben i slutet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film