Spooks

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jan 16, 2008 19:44

3.06: Ytterligare ett bra avsnitt. Och rörmokarn från Doc Martin (Albert?) gästade!

(spoiler 3.06 + okänt Spooks-avsnitt) Snöpligt slut för karaktären tycker jag. Jag skulle hellre ta tio år i fängelse än ett helt liv utan min familj och mina vänner. Tio år eller livstidsstraff? Lätt val för mig.

I alla fall känns det trist att Zoe försvinner så snabbt efter Tom. Nu är det bara Danny kvar av det som för mig är originaltrion och eftersom jag är betydligt mer intresserad av karaktärerna än veckans uppdrag så känns det som sagt trist.

Okej, så Zoe var inte en av de fastbundna agenterna. Jag börjar nästan tvivla på att det är ett Spooks-avsnitt eftersom antalet avsnitt som det kan vara börjar minska. Känns nämligen som det var längesedan jag såg avsnittet (sista kvarten eller så) på svensk tv och S3 lär ju ha visats *tidigast* våren 2005 i Sverige. S4 måste ha visats 2006. Och därför känns det som att det måste ha varit ett S3-avsnitt jag såg, om det nu var Spooks.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 19:55

AKS skrev: (spoiler 3.06 + okänt Spooks-avsnitt) I alla fall känns det trist att Zoe försvinner så snabbt efter Tom. Nu är det bara Danny kvar av det som för mig är originaltrion och eftersom jag är betydligt mer intresserad av karaktärerna än veckans uppdrag så känns det som sagt trist.

Jag håller med men samtidigt så tycker jag serien har ett bra upplägg och behandlar nya karaktärer som Adam som om att de funnits där ett bra tag. Detta gör att de faktiskt kommer undan med sådant här och kan överleva britternas "skådespelarröta". Och faktiskt skapa en existerande spänning och inte bara 24-fejka det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons jan 16, 2008 20:02

noike skrev:Jag håller med men samtidigt så tycker jag serien har ett bra upplägg och behandlar nya karaktärer som Adam som om att de funnits där ett bra tag.

Fast jag tycker nog inte att jag fått ens ett uns intresse för Adam så som han hittills framställts i serien. Tycker inte alls att jag lärt känna honom. Men nu måste det ju bli ändring på det. Hoppas också att den som ersätter Zoe (de måste ju nästan ha en kvinnlig agent för uppdragen) är bra och att jag snabbt får en känsla för vem hon är. Den där blonda tjejen (Sam eller vad hon nu heter) ger jag inte mycket för. Nu är väl Ruth och Danny mina favoriter.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons jan 16, 2008 21:43

1.01 sett. Bra. Bådar gott inför fortsättningen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jan 16, 2008 23:39

1.02 var definitivt ett ytterligare steg upp. Jävligt stark och jobbig scen i köket där. Hoppas bara standalone släpper efter ett tag och det kan bli tal om längre arcar.

Ni som vet får gärna svara "Ja" eller "Nej" på den frågan.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons jan 16, 2008 23:55

caffeineaddict skrev:Hoppas bara standalone släpper efter ett tag och det kan bli tal om längre arcar.

Ja, men det dröjer. Håll inte andan. Vill du ha specifik säsong?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons jan 16, 2008 23:57

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Hoppas bara standalone släpper efter ett tag och det kan bli tal om längre arcar.

Finns arcelement innan dess, fast då är det inte kopplat så mycket till jobbet. Men när arcandet börjar, då jävlar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 0:01

noike skrev:
adolvsson skrev:

Finns arcelement innan dess, fast då är det inte kopplat så mycket till jobbet. Men när arcandet börjar, då jävlar.

Korrekt påpekat. Främst karaktärsarcer, antar jag. Äsch, jag tänkte nog inte efter ordentligt, för när det väl drar igång... ja, som sagt. Då jävlar. Ryser bara jag tänker på det. Läste igenom den här tråden tidigare idag och rös. Vilken säsong...

Men, Kalle, summan av allt är ändå att standalonsen inte släpper än på ett bra tag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor jan 17, 2008 0:14

Alrighty. Tack. Men det är ju bra som det är, så jag fortsätter med gott mod och ganska höga förhoppningar. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tor jan 17, 2008 0:17

caffeineaddict skrev:Men det är ju bra som det är

Det kan du hoppa upp i högklackat och sätta dig på en bardisk på att det är!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tor jan 17, 2008 13:25

(spoiler 1.04) Tony Head OCH Hugh Laurie. Not bad as guest casts go.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor jan 17, 2008 17:03

Fan, vad du överdriver, caffeine!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor jan 17, 2008 17:20

AKS skrev:Fan, vad du överdriver, caffeine!

Ja, okej, lite halvdant kanske då. ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 0:54

3.10: Bästa säsongsavslutningen hittills. Antagligen, kanske, det bästa avsnittet också.

Jaha, så kommer då avsnittet jag väntat på. Och det blev ju ett antal tårar här på fredag kväll. Jag fick dock bli överraskad för min tanke var att jag skulle veta om det var Danny som dog. Detta eftersom jag sett S1 och delar av S2 innan jag hamnade på sista halvan av detta avsnitt för tre år sen. Men tydligen hade jag glömt bort det eller i alla fall förträngt det. Det kom som en överraskning att det var Danny som dog. Och jag är besviken över det. Nu är alla tre borta och hittills har Adam inte alls varit ens hälften så intressant som Tom var. jag har svårt för hans fru också som jag antar kommer att ersätta Zoe. Tycker däremot att han som jag antar kommer att ersätta Danny -- han som ser ut att vara av indiskt/pakistanskt ursprung nåt åt det hållet -- verkar helcharmig. Men nej till att de tre jag verkligen bryr mig om dött, offrats av politiska skäl eller fått psykiska problem och skrivits ur serien. Verkligen: nej.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 0:58

noike skrev: (spoiler HELA s3, våga inte läsa innan) Jag antar att du är rätt förkrossad nu? :( Sällan har jag sett en serie som är så reckless med huvudkaraktärer som Spooks.

Ja. Minst sagt. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör jan 19, 2008 1:03

AKS skrev:Nu är alla tre borta och hittills har Adam inte alls varit ens hälften så intressant som Tom var.

Jag hade också svårt för Adam i början, däremot kommer jag inte ihåg när det vände, om det var under S3 eller om det kommer senare, men vände gjorde det. Likadant med dom tre som utgjorde gamla huvudtrion, klart man (jag) saknade varenda en, det gjorde däremot inget för att förta min kärlek till serien - som jag nämnde tidigare tycker jag bara serien blir bättre för varje säsong.

Och Zaf, indiern/pakistaniern rockar. Löbs him.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jan 19, 2008 1:04

Zef! :lovebunny: Tycker också det var tråkigt första gången jag såg det, men vad kan man göra om skådespelarna vill lämna serien? Idealet hade kanske varit att ha kvar en av dem ett år till, men när inte det går...

Men när man ser de efterföljande avsnitten så finns det IMO en äkta spänning. Det är aldrig det här att man vet att personerna kan överleva, vilket jag tyckte var en lite tråkig sak i s1. Men sedan tycker jag om både Adam och Tom lika mycket så jag vet inte.

AKS, hoppas du fortsätter i alla fall trots förkrossningen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 1:10

Nice att jag tycks ha fått rätt första intryck av Zaf. SOm sagt: han charmade mig totalt så fort han log i den första scenen. Och sen fortsatte han charma mig. :)

noike skrev:AKS, hoppas du fortsätter i alla fall trots förkrossningen.

Det kommer jag utan tvekan att göra! No worries.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör jan 19, 2008 1:15

AKS skrev:Det kommer jag utan tvekan att göra! No worries.

"Puh", sa noike.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 19:20

4.01: Helt okej säsongsstart med tanke på förutsättningarna. Som ersättning för de tre som försvann under S3 fick jag nu leka spot the actor med gästskådespelarna. Anna Chancellor! (Nu måste jag se pride & Prejudice igen! Ska försöka vänta till sportlovet dock.) Martine McCutcheon! Jeff Rawle! (Ännu Doc Martin-skådespelare i Spooks.)

Blev lite förvånad då det var en twoparter måste jag få säga. Ändå hade jag sett "Part 1" då jag satte igång avsnittet, men det hann jag glömma.

Ruth kan vara bäst.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör jan 19, 2008 19:26

AKS skrev:Ruth kan vara bäst.

Ja. :lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör jan 19, 2008 19:27

AKS skrev:4.01: Ändå hade jag sett "Part 1" då jag satte igång avsnittet, men det hann jag glömma.

Fniss.

Och ja. Ruth!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör jan 19, 2008 21:46

1.06. Ja, det där var ju helt sanslöst och ganska överlägset det bästa avsnittet hittills. Inte många alternativ andra än att ge sig på S2 NU!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör jan 19, 2008 23:55

4.02: Spännande fortsättning på förra avsnittet. Men hur dum är Adam egentligen?! Han har fan en son och stannar och ska dö tillsammans med tjejen. Okej, synd om henne, men hon blir inte mindre död bara för att han dör tillsammans med henne. Men hans son får ett betydligt mer smärtsamt liv om han offrar sig själv. Idiot. Men naturligtvis skulle det lösa sig. Jag kommer aldrig att lita på Spooks efter alla dessa dödsfall, men att Adam skulle dö nu kändes alltför tidigt efterTom, Zoe och Danny. Om han i slutet av S4 är i fara dock så kanske jag blir fundersam. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön jan 20, 2008 13:26

4.03: Bra avsnitt om än lite "typisk" Spooks. Känns som att de måste spicea upp konceptet snart. Problemet med ett sådant här avsnitt (om det rasistiska partiet), som jag tyckte var bra, är främst för mig att jag ännu inte känner agenterna så bra. Zaf, Fiona, t.o.m. Adam. Detta avsnitt hade varit mycket bättre med Tom, Zoe och Danny. De kände jag och skulle alltså bry mig mer under avsnittet. Nu kändes det här bara som ett vanligt standalone och som alla vet är jag inte förtjust i procedurals vilket den här serien börjar kännas som för mig. Så... fram med ett avsnitt som det på Norgefärjan då det knappt var ett veckans fall, men vi fick följa med i Dannys kval och vi fick lära känna Ruth "på riktigt" då hon "dejtade" den där mannen de spanat på. Det behövs ett sånt avsnitt för mig nu för nu vill jag verkligen lära känna alla nya karaktärer. Det fortsätter vara Ruth jag känner och bryr mig om mest. Adam växer sakta, men säkert, men jag tycker inte att han klarar av att fylla tomrummet efter Tom än.

Det jag gillar är att Ruth fått börja arbeta ute på fältet litegrann. Andra avsnittet på raken nu.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån jan 21, 2008 2:31

(spoiler 2.02) Mycket bra, även om jag för några sekunder där verkligen "hoppades" och trodde att de skulle ha ballar nog att spränga skolgården full med barn. Och bomben på slutet kändes lite mesig med tanke på hur nära Tom stod. Men ändå väldigt bra i största delen, Alexander Siddig är en förbaskad duktig skådis även om hans etnicitet och personlighet verkar leda till att han får spela snarlika roller om och om igen (plus naturligtvis det faktum att han spelar dem väldigt väl).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 21, 2008 21:57

4.05: Det bästa avsnittet sen 3.10 kanske. Riktigt, riktigt bra.

Den där Jo... Jag tänkte då hon visade sig vara smart och följde efter Adam att hon kommer att bli rekryterad. Och så blir hon det. Jag tycker det är bra. Hon är verkligen übersöt och jag gillade hennes personlighet i i alla fall detta avsnitt. Bara det inte blir nåt triangeldrama med Adam och Fiona nu bara.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jan 21, 2008 22:04

AKS skrev:4.05: Bara det inte blir nåt triangeldrama med Adam och Fiona nu bara.

It's not that kind of show.

Jag gillar att man faktiskt få se rekryteringar och sådant och att när någon ny kommer så är det inte bara folk som blivit upptränade under flera år som de blir tilldelade. Det känns lite mer realistiskt på något sätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån jan 21, 2008 22:48

noike skrev:
AKS skrev:4.05: Bara det inte blir nåt triangeldrama med Adam och Fiona nu bara.

It's not that kind of show.

Tack gode gud för det!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis jan 22, 2008 21:59

4.06: Ytterligare ett riktigt bra avsnitt.

Gah! Det var så spännande på slutet då Zaf stod där med telefonen och hade order att skjuta och pojken var tagen gisslan. Man vet ju aldrig med Spooks. Men jag tror jag reducerats till att bestå av enbart tårar om detta avsnitt slutat sorgligt. Malek förtjänade att få vara lycklig med sin familj.

Det var ett bra Zaf-avsnitt också. Det var på tiden att vi fick lära känna honom lite bättre. Känns som att S4 här vid mittstrecket lyckats komma över att de tre huvudpersonerna försvann från serien under S3.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film